Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ONDERZOEK: Autochtone Nederlanders Nu aan Zet!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5

LZN
12-03-2005, 17:12

ONDERZOEK ONDERZOEK ONDERZOEK HULP GEVRAAGD Hoi, Wij zijn twee (nederlandse) meisjes en we maken een eindwerkstuk voor school, en daarvoor hebben wij JOUW hulp nodig… De resultaten van ons onderzoek, beschreven in ons verslag, moeten bij gaan dragen aan de integratie van Marokkanen in Nederland. Wij vinden dat het initiatief in het integratieproces van twee kanten moet komen. Daarom richten wij ons onderzoek erop dat wij als Nederlanders de Marokkaanse Nederlanders* beter moeten begrijpen en hoe we dat zouden moeten doen. Als het aan ons ligt zijn de Nederlanders nu aan zet. Wat moeten zij weten van de Marokkaanse Nederlanders om hen beter te kunnen begrijpen en accepteren in de samenleving, in hun leven. Er zijn nog zoveel dingen niet begrepen of uitgelegd. Daarom is nu aan jou de vraag: 1) Wat vind jij dat de Nederlanders moeten weten over de Marokkaanse Nederlanders. En wat moeten de Nederlanders doen om de Marokkaanse Nederlanders beter te kunnen begrijpen? We hebben nog meer vragen die we graag beantwoord zouden willen hebben. Namelijk; 2) Merk je dat er een verschil is tussen de 1e, 2e en 3e generatie, en zo ja; wat zijn dan volgens jou de verschillen? In welk opzicht verschil jij bijvoorbeeld met je ouders, qua denkwijze, leefwijze, opvattingen, in deze samenleving, etc. 3) Voel jij je nog steeds een Marokkaan die zijn plekje zoekt in de Nederlandse maatschappij, of heb je je plaats gevonden in de Nederlandse maatschappij en voel je je volledig geaccepteerd (of tot in hoeverre voel jij je geaccepteerd…! ) ? en tot slot 4) Welke vooroordelen kom jij zelf vaak tegen? Hoe denk je dat deze zijn ontstaan en hoe zou je ze kunnen laten verdwijnen? Heel erg bedankt voor je medewerking! * of hoe jij jezelf zou willen noemen, als je een onderscheid zou moeten maken.

Kaaskopius
12-03-2005, 17:33
Hmmm 'autochtonen nu aan zet' he, je conclusie heb je blijkbaar al getrokken.

Huey
12-03-2005, 17:36
Wat vind jij dat Nederlanders allemaal van Chinezen moeten weten? Geen ene moer vind ik, zelfde geld voor Marokkanen. Maar goed ik ben uitgesloten van jullie onderzoek.

soufiane37
12-03-2005, 17:39
Wat vind jij dat Nederlanders allemaal van Chinezen moeten weten? Geen ene moer vind ik, zelfde geld voor Marokkanen. Maar goed ik ben uitgesloten van jullie onderzoek. zijn die geintegreerd dan?

Kaaskopius
12-03-2005, 17:41

zijn die geintegreerd dan? nee, eerlijk is eerlijk.

Kaaskopius
12-03-2005, 17:51
Ik zou jullie echt niet willen helpen om een goede resultaat te behalen op school. Want de allochtonen die hulp gaan zoeken bij autochtonen krijgen dat ook niet. Dus ik zou zeggen: Vertrekt naar jullie land bende zotte stundenten. Zolang jullie massaal discrimeneren zullen wij de allochtonen massaal : tot op het bot weigeren, om ons te integreren.Punt uit.Meer moeten jullie niet weten.Dus vertrekt en kom nooit meer terug. Nou dames, punt 1 heb je, afschuiving, lees wat rond en je krijgt vast een 10.

soufiane37
12-03-2005, 17:53
ONDERZOEK ONDERZOEK ONDERZOEK HULP GEVRAAGD Hoi, Wij zijn twee (nederlandse) meisjes en we maken een eindwerkstuk voor school, en daarvoor hebben wij JOUW hulp nodig… De resultaten van ons onderzoek, beschreven in ons verslag, moeten bij gaan dragen aan de integratie van Marokkanen in Nederland. Wij vinden dat het initiatief in het integratieproces van twee kanten moet komen. Daarom richten wij ons onderzoek erop dat wij als Nederlanders de Marokkaanse Nederlanders* beter moeten begrijpen en hoe we dat zouden moeten doen. Als het aan ons ligt zijn de Nederlanders nu aan zet. Wat moeten zij weten van de Marokkaanse Nederlanders om hen beter te kunnen begrijpen en accepteren in de samenleving, in hun leven. Er zijn nog zoveel dingen niet begrepen of uitgelegd. Daarom is nu aan jou de vraag: 1) Wat vind jij dat de Nederlanders moeten weten over de Marokkaanse Nederlanders. En wat moeten de Nederlanders doen om de Marokkaanse Nederlanders beter te kunnen begrijpen? We hebben nog meer vragen die we graag beantwoord zouden willen hebben. Namelijk; 2) Merk je dat er een verschil is tussen de 1e, 2e en 3e generatie, en zo ja; wat zijn dan volgens jou de verschillen? In welk opzicht verschil jij bijvoorbeeld met je ouders, qua denkwijze, leefwijze, opvattingen, in deze samenleving, etc. 3) Voel jij je nog steeds een Marokkaan die zijn plekje zoekt in de Nederlandse maatschappij, of heb je je plaats gevonden in de Nederlandse maatschappij en voel je je volledig geaccepteerd (of tot in hoeverre voel jij je geaccepteerd…! ) ? en tot slot 4) Welke vooroordelen kom jij zelf vaak tegen? Hoe denk je dat deze zijn ontstaan en hoe zou je ze kunnen laten verdwijnen? Heel erg bedankt voor je medewerking! * of hoe jij jezelf zou willen noemen, als je een onderscheid zou moeten maken IK denk: 1) Ze MOETEN eigenlijk niks... maar het zou handig zijn als meer Nederlanders de islam (en moslims) wat meer bestuderen voordat ze conclusies gaan trekken... Er is bij veel Nederlanders een idee dat de moslims hier zijn om Europa (Nederland) te veroveren of iets in die richting... Als dit lompe gedachte uit hun hoofd is ben ik al helemaal blij :) 2) De eerste generatie heeft een andere denkwijze, leefwijze en opvattingen dan de derde generatie (das denk ik logisch) 3) ik voel me alleen geaccepteerd door de mensen die me goed kennen... en door sommige Nederlanders die niet zo anti islam zijn... 4) vooral vooroordelen over de islam... de vooroordelen zijn ontstaan door de media, bewijzen dat die vooroordelen niet kloppen... (meer kan ik niet doen..)

Kaaskopius
12-03-2005, 17:55
Ik hoop dat mijn reactie niet al te soft klinkt. Anders kan ik daar nog een schepje aan toevoegen. Ik voel mij vandaag nogal genereus. Je hoeft je voor mij niet in te houden hoor, by all means, doe je haar los en speel met jezelf.

Sugah_
12-03-2005, 18:01
Tyîsch een autochtoon.Om de haverklap praten zij onzedige taal. Moge God je helpen bij het vinden van het rechte pad, namelijk de ISLAAM. Hmmm, eerst negatief over de Islam/allochtonen, en nu vind je de Islam het rechte pad .. :confused:

Huey
zijn die geintegreerd dan? De tweede generatie is perfect geintegreerd ja. ga maar eens op universiteiten kijken. Maar vind jij dat ik wat van hun godsdienst, cultuur, gewoonten moet weten? Natuurlijk niet. Het is mooi meegenomen, maar het hoeft niet. We hebben 150 nationaliteiten hier in Nederlanders als ik daar allemaal een antropologische studie naar moet gaan doen zodat ZIJ zich kunnen integreren zijn we heel lang bezig.

Kaaskopius
Tyîsch een autochtoon.Om de haverklap praten zij onzedige taal. Moge God je helpen bij het vinden van het rechte pad, namelijk de ISLAAM. Zo'n zwaar pad joh, moet ik zoveel nalaten om uiteindelijk die 78 maagden te mogen respecteren. Neen, met een beetje goede wil kan ik dat aantal ook wel in het aardse leven behalen.

Sugah_
12-03-2005, 18:04
1) Wat vind jij dat de Nederlanders moeten weten over de Marokkaanse Nederlanders. En wat moeten de Nederlanders doen om de Marokkaanse Nederlanders beter te kunnen begrijpen? We hebben nog meer vragen die we graag beantwoord zouden willen hebben. Namelijk; 2) Merk je dat er een verschil is tussen de 1e, 2e en 3e generatie, en zo ja; wat zijn dan volgens jou de verschillen? In welk opzicht verschil jij bijvoorbeeld met je ouders, qua denkwijze, leefwijze, opvattingen, in deze samenleving, etc. 3) Voel jij je nog steeds een Marokkaan die zijn plekje zoekt in de Nederlandse maatschappij, of heb je je plaats gevonden in de Nederlandse maatschappij en voel je je volledig geaccepteerd (of tot in hoeverre voel jij je geaccepteerd…! ) ? en tot slot 4) Welke vooroordelen kom jij zelf vaak tegen? Hoe denk je dat deze zijn ontstaan en hoe zou je ze kunnen laten verdwijnen? 1) Ze moeten eens een normaal praatje hebben met de Marokkanen (nou eindelijk eens een keertje niet alleen over terrorisme en criminaliteit) en ook nou eens de positieve dingen in de Marokkanen zien . 2) Ja, de 3e generatie is veel meer geintegreerd dan de 1e . 3) Ik voel me nog steeds een Marokkaan, die een plekje zoekt in de Nederlandse maatschappij . 4) Vooroordelen: (zoals de meeste) Dief, dealer, belastingwanbetaler, terrorist, profiteur enz ..

Sugah_
12-03-2005, 18:14
Slijmbal!!! Jij helpt hen en niemand helpt de autochtonen bij het zoeken naar stageplaatsen enz.Maar ja, je bent geintegreerd he. Ik weiger tot op het bot om mij te integreren. IKKE GEINTEGREERD ?!! :confused: Nee hoor, lees mijn andere berichten maar eens .. :lekkerpuh

Kaaskopius
12-03-2005, 18:18
Ze moeten eens een normaal praatje hebben met de Marokkanen (nou eindelijk eens een keertje niet alleen over terrorisme en criminaliteit) en ook nou eens de positieve dingen in de Marokkanen zien . Sugah, waarom zou ik een praatje met je moeten maken alleen omdat je marokkaanse bent? Er zijn hier wel meer bevolkingsgroepen, jullie isolement is zelfgekozen. Ik sluit niemand uit, maar ik ga niet actief op zoek om vrienden te maken. Dat stigma op jullie moet pijn doen, maar het uitgangspunt van deze thread is voor de zoveelste keer wat kunnen autochtonen doen, ik denk dat het zinvoller is om te denken over wat marokkanen zelf kunnen doen.

Sugah_
12-03-2005, 18:21

Ze moeten eens een normaal praatje hebben met de Marokkanen (nou eindelijk eens een keertje niet alleen over terrorisme en criminaliteit) en ook nou eens de positieve dingen in de Marokkanen zien . Sugah, waarom zou ik een praatje met je moeten maken alleen omdat je marokkaanse bent? Er zijn hier wel meer bevolkingsgroepen, jullie isolement is zelfgekozen. Ik sluit niemand uit, maar ik ga niet actief op zoek om vrienden te maken. Dat stigma op jullie moet pijn doen, maar het uitgangspunt van deze thread is voor de zoveelste keer wat kunnen autochtonen doen, ik denk dat het zinvoller is om te denken over wat marokkanen zelf kunnen doen. Pfffff HAHAHA :jammer: (niet dus) Heb ik jou gevraagd om een praatje met mij te maken, of dat je op zoek moet naar vrienden ? Aangezien jij als Hollander hier elke keer maar weer op zit, zou dat wel goed voor je zijn om eens vrienden te gaan zoeken eigenlijk .. Geen een stigma hier in Nederland doet mij pijn .. :ego:

Pagina's : [1] 2 3 4 5