Bekijk originele versie : Gezonde eet-snack-recepten hier!
Ik zie hier om me heen dat iedereen vooral bezig is met dieeten en afvalrecepten etc.
Maar die dingen zijn zo vreselijk om vol te houden, het lijkt me beter als je jezelf gewoon aanleert om gezonder te gaan eten. Wat k dus nu probeer de afgelopen drie weken. :D (met moeite)
En ik dacht misschien kunnen de meiden hier wat recepten met elkaar wisselen? Gezond eten kan erg saai zijn af en toe, dat zullen jullie wel in de gaten gehad hebben. :hihi: En na een tijdje proberen raak je uitgekeken op de dingen die je al dagelijks eet..
Dus plaats hier lekkere gezonde eettip-tussendoortjes-recepten!
:banana:
Tip: Zin in iets lekkers en warms tussendoor? Cup a soup, aanrader met veel lekkere verschillende smaken en weinig calorieen!
Rijstwafel met kaas, tomaat en komkommer! :moe:
Komkommer/fruitdrank
Benodigdheden: (1 glas)
- 1/2 komkommer
- 1 appel
- 1 kopje druiven
- 6 aardbeien
Bereiding:
Snijd de komkommer in blokjes of repen en de appel in achten. Doe alle ingrediënten één voor één in de sapcentrifuge en pers ze zo goed mogelijk uit. Giet het sap in een glas en geniet van deze verfrissende drank.
Creusli met magere yoghurt is een verantwoord tussendoortje! En nog lekker ook. Je kan er ook fruit bij toevoegen.
Ik zie hier om me heen dat iedereen vooral bezig is met dieeten en afvalrecepten etc.
Maar die dingen zijn zo vreselijk om vol te houden, het lijkt me beter als je jezelf gewoon aanleert om gezonder te gaan eten. Wat k dus nu probeer de afgelopen drie weken. :D (met moeite)
En ik dacht misschien kunnen de meiden hier wat recepten met elkaar wisselen? Gezond eten kan erg saai zijn af en toe, dat zullen jullie wel in de gaten gehad hebben. :hihi: En na een tijdje proberen raak je uitgekeken op de dingen die je al dagelijks eet..
Dus plaats hier lekkere gezonde eettip-tussendoortjes-recepten!
:banana:
Eet tijdens het ontbijt 4 tot 7 sneetjes brood, zodat je op de loop van de middag minder honger krijgt en dus ook minder gaat snoepen!
safaantje
12-03-2005, 15:27
gedroogd fruit zoals dadels,vijgen,abrikozen,pruimen,annanas,zijn natuurlijke zoet makers en erg gezond,of pompoen pitten en zonnebloem pitten ,ook erg gezond en vol met goede voedings stoffen,je kan beter een van deze dingen eten dan cruesli want dat zit vol met toegevoegde witte suikers,en rauwe groenten snacks
gedroogd fruit zoals dadels,vijgen,abrikozen,pruimen,annanas,zijn natuurlijke zoet makers en erg gezond,of pompoen pitten en zonnebloem pitten ,ook erg gezond en vol met goede voedings stoffen,je kan beter een van deze dingen eten dan cruesli want dat zit vol met toegevoegde witte suikers,en rauwe groenten snacks
Ik heb creusli met honing en zonder toegevoegde suikers. :)
safaantje
12-03-2005, 15:38
oke dat is dan wel goed ,maar heel veel van die cereals zitten boordevol slechte koolhydraten en onwijs veel suiker,dus goed de verpakking lezen
Goeie tips :goedzo:
Ga k ook een keer proberen wat mixen, lekker fris drankje vooral als het wat warmer gaat worden.
Wat ook lekker is bij de thee of koffie in plaats van koek = een plakje ontbijtkoek of rijstwafels met wat jam er op gesmeerd heerluk. :verliefd:
Aardbeien zijn een must heeeeerlijk om tussendoor te eten, k eet het alsof het snoep is :hihi: aardbeien en verder niks erop of erbij!
ouafaetoen
12-03-2005, 19:22
sallam allaikoem wbr
Je moet ook veel drinken, een tijdje gelden was ik verslaafd aan water klinkt raar maar ik dronk op zijn minst 3 liter per dag, dus wat ik ook at, ik kwam niet aan. Sinds ik geen water drink ben ik ook aangekomen, en natuurlijk ook snoepen. En als je voor het eten water drinkt, dan zit je ook eerder vol, als je haat eten
allaikoem sallam
Goeie tips :goedzo:
Ga k ook een keer proberen wat mixen, lekker fris drankje vooral als het wat warmer gaat worden.
Wat ook lekker is bij de thee of koffie in plaats van koek = een plakje ontbijtkoek of rijstwafels met wat jam er op gesmeerd heerluk. :verliefd:
Aardbeien zijn een must heeeeerlijk om tussendoor te eten, k eet het alsof het snoep is :hihi: aardbeien en verder niks erop of erbij!
Ik hou van aardbeien :love: :love:
Heb ze lang niet gegeten :verdriet:
sallam allaikoem wbr
Je moet ook veel drinken, een tijdje gelden was ik verslaafd aan water klinkt raar maar ik dronk op zijn minst 3 liter per dag, dus wat ik ook at, ik kwam niet aan. Sinds ik geen water drink ben ik ook aangekomen, en natuurlijk ook snoepen. En als je voor het eten water drinkt, dan zit je ook eerder vol, als je haat eten
allaikoem sallam
Water blijft altijd op nr1 :hadj:
:D
2 liter water per dag drinken moet je jezelf ook langzamerhand aanleren, k grijp nu wel eerder naar een glas water dan een glas frisdrank.
Ik hou van aardbeien :love: :love:
Heb ze lang niet gegeten :verdriet:
Nouj ze zijn weer terug in de winkels, lekker zoet en vers.
K zou zeggen, ga wat aardbeien inslaan komende week. :D
Nouj ze zijn weer terug in de winkels, lekker zoet en vers.
K zou zeggen, ga wat aardbeien inslaan komende week. :D
Zal ik zeker doen. :hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.