Bekijk originele versie : Moslims krijgen van KLM plastic bestek omdat het mogelijk terroristen kunnen zijn...
Twee Zweedse moslims voelen zich sterk gediscrimineerd door de KLM: als enigen in een vliegtuig kregen ze plastic messen bij alle maaltijden geserveerd. De twee studenten informatietechnologie waren voor een stage op weg naar Zuid-Afrika. Zowel tijdens de vlucht Amsterdam-Johannesburg als tijdens de vlucht naar Kaapstad werden ze als enigen in deze vernederende uitzonderingspositie geplaatst.
Eén van hen, Beston Kalefa, vertelt met Stockholms accent: "Eerst dachten we dat iedereen met een plastic mes moest eten. Maar na verloop van tijd zagen we dat andere passagiers allemaal metalen bestek kregen. Toen we de stewardess om uitleg vroegen, vertelde ze dat het met veiligheidsmaatregelen en 11 september te maken had."
De zaak wordt momenteel door de KLM-afdeling in Stockholm onderzocht. Volgens de woordvoerder van de afdeling aldaar, Marko Redicker, is er niets mis met het uitdelen van plastic messen aan de twee moslims. Hij vertelt dat bij de zogenaamde "risicovolle vluchten", zoals die naar Engeland, iedereen plastic messen krijgt.
Bij de "non-risicovolle" vluchten, zoals die naar Zuid-Afrika, worden alleen plastic messen uitgedeeld bij de "speciale maaltijden die apart moeten worden aangevraagd." Daartoe horen ook de "moslimmaaltijden" (dat zijn dan de maaltijden zonder varkensvlees). Redicker: "Dit is nog een staartje van 11 september. Met discriminatie heeft dat niets te maken. Alle mensen die een speciale maaltijd aanvragen, krijgen een plastic mes."
pannenkoek
15-02-2003, 19:38
ja man erg hey :kwaad:
hahahahahha wollah echt erg voor woorden. :D
Origineel gepost door Ali_Z
Twee Zweedse moslims voelen zich sterk gediscrimineerd door de KLM: als enigen in een vliegtuig kregen ze plastic messen bij alle maaltijden geserveerd. De twee studenten informatietechnologie waren voor een stage op weg naar Zuid-Afrika. Zowel tijdens de vlucht Amsterdam-Johannesburg als tijdens de vlucht naar Kaapstad werden ze als enigen in deze vernederende uitzonderingspositie geplaatst.
Eén van hen, Beston Kalefa, vertelt met Stockholms accent: "Eerst dachten we dat iedereen met een plastic mes moest eten. Maar na verloop van tijd zagen we dat andere passagiers allemaal metalen bestek kregen. Toen we de stewardess om uitleg vroegen, vertelde ze dat het met veiligheidsmaatregelen en 11 september te maken had."
De zaak wordt momenteel door de KLM-afdeling in Stockholm onderzocht. Volgens de woordvoerder van de afdeling aldaar, Marko Redicker, is er niets mis met het uitdelen van plastic messen aan de twee moslims. Hij vertelt dat bij de zogenaamde "risicovolle vluchten", zoals die naar Engeland, iedereen plastic messen krijgt.
Bij de "non-risicovolle" vluchten, zoals die naar Zuid-Afrika, worden alleen plastic messen uitgedeeld bij de "speciale maaltijden die apart moeten worden aangevraagd." Daartoe horen ook de "moslimmaaltijden" (dat zijn dan de maaltijden zonder varkensvlees). Redicker: "Dit is nog een staartje van 11 september. Met discriminatie heeft dat niets te maken. Alle mensen die een speciale maaltijd aanvragen, krijgen een plastic mes."
Dus hieruit conlcudeer ik dat twee Joodse mannen, twee (Christelijke) vegetariers en twee (Ahteistische) veganisten dan ook plasticmessen krijgen. Aangezien zij ook geen varkensvlees eten. Dus ik stel voor om gewoon een paar extra normale messen aan te schaffen. 1 mes per vliegtuigstoel zou voldoende moeten zijn. :D
Origineel gepost door Jebli-Tangaoui
ik heb geen messen nodig om een strot door te snijden :bril:
ik gebruik mn handen
Daarom worden alle vluchten die jij neemt automatisch omgezet naar risicovolle vluchten. Hewa je weet....iedereen krijgt dan een gratis plastick messen......aangezien jij met je handen wurgt....stel ik voor om per vliegtuig stoel ook meteen een stalen halsband tijdens de vlucht uit te reiken. :D
aSunnyFriend
16-02-2003, 08:46
op veel vluchten krijgt iedereen plastic bestek
Origineel gepost door pista
Nou heb ik al zo dikwijls gevlogen, en altijd kreeg ik plastiek bestek.
Merkwaardig hé. :rolleyes:
Dus niet alleen die 2 zweedse moslims maar ook ik en mijn vrouw en vele andere passagiers op de vluchten waarmee we ooit vlogen werden steeds als terroristen behandeld.
Goed dat ik het hier lees, tot nu toe heb ik dat nooit geweten.
Schandalig. :D
Veel luchtvaartmaatschappijen delen standaard plastic bestek uit.
Wat deze twee zweedse studenten is overkomen is gewoon pure dicriminatie op grond van geloofsovertuiging. De KLM zou zich diep moeten schamen!
Ali Z
Zelfkritiek
17-02-2003, 14:51
Ik vlieg 80-90 keer per jaar met KLM en krijg alleen op bepaalde bestemmingen en dan nog uitsluitend als ik business class vlieg 'normaal' metalen bestek. Ook zou het kunnen zijn dat afwijkende maaltijden (kosjer, vegetarisch, etc.) bij een ander cateringbedrijf wordt besteld en dat dat bedrijf plastic bestek bij de maaltijden levert.
Maar goed, het is natuurlijk veel beter voor de adrenaline en haatgevoelens om het verschil in bestek uit te leggen als discriminatie van moslims. Lekker makkelijk en goed voor je slachtoffercomplexje!
wajooooooooooooooooooo
zo erggggggggggggggg
Zelfkritiek
18-02-2003, 12:48
Origineel gepost door zekzek
wajooooooooooooooooooo
zo erggggggggggggggg
Inderdaad! Net als jij snap ik ook niet waar al die komotie weer vandaan komt...
Origineel gepost door Zelfkritiek
Ik vlieg 80-90 keer per jaar met KLM en krijg alleen op bepaalde bestemmingen en dan nog uitsluitend als ik business class vlieg 'normaal' metalen bestek. Ook zou het kunnen zijn dat afwijkende maaltijden (kosjer, vegetarisch, etc.) bij een ander cateringbedrijf wordt besteld en dat dat bedrijf plastic bestek bij de maaltijden levert.
Maar goed, het is natuurlijk veel beter voor de adrenaline en haatgevoelens om het verschil in bestek uit te leggen als discriminatie van moslims. Lekker makkelijk en goed voor je slachtoffercomplexje!
Tegen wie ben je aan t praten? Als je het tegen mij hebt:
De adrenaline en haatgevoelens worden in eerste instantie gewekt door je Joodse vriendjes die massal Palestijnen aan het afslachten zijn......terwijl Balkenende met zn toverkunstjes bezig is.
Ali Z
Amira010
23-02-2003, 22:25
Origineel gepost door Zelfkritiek
Jij hebt jouw ogen zeker met opzet in jouw achterwerk gestopt.
Want zelfs de domste mensen onder ons, zien dat de Westerse wereld de Islam als Terroristisch geloof ziet. En alle Islamieten als mogelijk Terrorist te zien.
By the way, WEES NIET ZO NAIEF ZEG!!!!
Bij de cateraar plastic bestek, dat ******* je toch dan gewoon weg of desnoods bestel je gewoon NIET dat plastic bestek, omdat je weet dat er metaal bestek gegeven wordt.
Als ik een restaurant bezit ga ik ook niet aan alle Hollanders plastic bestek geven omdat het toevallig van een (niet halal-eten) leverancier komt die dat erbij levert.
Dan zorg je ervoor dat iedereen hetzelfde bestek krijgt.
WEET JE WAT JE MOET PROBEREN. JOODSE MENSEN PLASTIC BESTEK GEVEN TERWIJL IEDEREEN METAAL KRIJGT.
Zelfkritiek
24-02-2003, 03:24
Origineel gepost door Ali_Z
Tegen wie ben je aan t praten? Als je het tegen mij hebt:
De adrenaline en haatgevoelens worden in eerste instantie gewekt door je Joodse vriendjes die massal Palestijnen aan het afslachten zijn......terwijl Balkenende met zn toverkunstjes bezig is.
Ali Z
Uhhhh.... Wat heeft dat met KLM te maken en / of plastic bestek?
Zelfkritiek
24-02-2003, 03:28
Origineel gepost door Amira010
Jij hebt jouw ogen zeker met opzet in jouw achterwerk gestopt.
Want zelfs de domste mensen onder ons, zien dat de Westerse wereld de Islam als Terroristisch geloof ziet. En alle Islamieten als mogelijk Terrorist te zien.
By the way, WEES NIET ZO NAIEF ZEG!!!!
Bij de cateraar plastic bestek, dat ******* je toch dan gewoon weg of desnoods bestel je gewoon NIET dat plastic bestek, omdat je weet dat er metaal bestek gegeven wordt.
Als ik een restaurant bezit ga ik ook niet aan alle Hollanders plastic bestek geven omdat het toevallig van een (niet halal-eten) leverancier komt die dat erbij levert.
Dan zorg je ervoor dat iedereen hetzelfde bestek krijgt.
WEET JE WAT JE MOET PROBEREN. JOODSE MENSEN PLASTIC BESTEK GEVEN TERWIJL IEDEREEN METAAL KRIJGT.
Hee doos! Wanneer haal jij je eigen ogen eens uit je achterwerk? Ik heb nog nooit metalen bestek gekregen bij KLM of een andere luchtvaartmaatschappij! Al helemaal niet na 11 september, toen een paar 'broeders' er hoogstpersoonlijk voor hebben gezorgd dat de laatste restanten metalen bestek ook voorgoed in de la bleven liggen.
Ga eens sparen voor een KLM ticket en controleer het zelf: NIEMAND krijgt metalen bestek!
chadia00
24-02-2003, 12:35
Zelfkritiek bullshit!!! de twee Zweedse jongens waren de enige die geen metalen bestek kregen en de rest dus wel... dus hoe bedoel je NIEMAND???
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.