Bekijk originele versie : Saddam verzette zich hevig!! Niet opgepakt in een hol.
Ex-Marine Says Public Version of Saddam Capture Fiction
A former U.S. Marine who participated in capturing ousted Iraqi President Saddam Hussein said the public version of his capture was fabricated.
Ex-Sgt. Nadim Abou Rabeh, of Lebanese descent, was quoted in the Saudi daily al-Medina Wednesday as saying Saddam was actually captured Friday, Dec. 12, 2003, and not the day after, as announced by the U.S. Army.
"I was among the 20-man unit, including eight of Arab descent, who searched for Saddam for three days in the area of Dour near Tikrit, and we found him in a modest home in a small village and not in a hole as announced," Abou Rabeh said.
"We captured him after fierce resistance during which a Marine of Sudanese origin was killed," he said.
He said Saddam himself fired at them with a gun from the window of a room on the second floor. Then they shouted at him in Arabic: "You have to surrender. ... There is no point in resisting."
"Later on, a military production team fabricated the film of Saddam's capture in a hole, which was in fact a deserted well," Abou Rabeh said.
Abou Rabeh was interviewed in Lebanon.
Bron: http://www.wokr13.tv/news/national/story.aspx?content_id=422B960A-26BA-4891-9E60-21C8818788D4
Kaaskopius
10-03-2005, 14:43
Nou ja het is toch niet ondenkbaar, ik weet zeker dat ome Saddam wel wat sympathisanten kan optrommelen om hem bij te staan, lijkt mij realistischer dan de versie waar een oud leider helemaal alleen in een putje zit..
ik denk als ie een groepje trouwe volgelingen bij zich had gehad, die 24 uur per dag met hem waren, dat ie dan veel eerder was gepakt dan dat ie in z'n eentje was...
dat wist ik zijn allemaal leugens van die Amerikanen
ze willen hem voorschut zetten, maar daar trap ik niet in ik ken saddam langer dan vandaag die man heeft gestreden als een soldaat net als zijn zonen en die zijn machaallah shahid geworden
come on...jij gelooft zeker ook in moeder de gans...
'die man' was een afschuwelijk despoot die zijn volk heeft uitgezogen en verdrukt...martelingen en moorden waren aan de orde van de dag; zelfs zijn eigen familie was niet veilig voor hem...
despoten hebben veel gemeen...ook dat ze nogal laf zijn. ik geloof dan ook niets van zijn 'strijdbaarheid'...een man die er ongeveer 10 lookalikes op nahield omdat hij als de dood was voor een aanslag? get real!
KohiNoor
10-03-2005, 15:03
Gepakt in z'n gat dan? :hihi:
Kaaskopius
10-03-2005, 15:04
'die man' was een afschuwelijk despoot die zijn volk heeft uitgezogen en verdrukt...martelingen en moorden waren aan de orde van de dag; zelfs zijn eigen familie was niet veilig voor hem...
despoten hebben veel gemeen...ook dat ze nogal laf zijn. ik geloof dan ook niets van zijn 'strijdbaarheid'...een man die er ongeveer 10 lookalikes op nahield omdat hij als de dood was voor een aanslag? get real!
Atropos, denk jij dat een oud leider, met nog steeds honderdduizenden volgelingen zielekind alleen in een putje gaat zitten? Of zou er eventueel iets voor hem georganiseerd kunnen worden, in ieder geval dan die 20 man?
Gepakt in z'n gat dan? :hihi:
Oooh man, ROTFL :lol:
Atropos, denk jij dat een oud leider, met nog steeds honderdduizenden volgelingen zielekind alleen in een putje gaat zitten? Of zou er eventueel iets voor hem georganiseerd kunnen worden, in ieder geval dan die 20 man?
geloof prima dat die yanks e.e.a. 6 x hebben overgedaan totdat het er ok opstond...maar om s.h af te schilderen als een held die zich verzet tegen de barbaarse bezetter...
where the fuck was hij dan daarvoor, toen de amerikanen binnenvielen - aan het hoofd van de troepen, zoals je zou verwachten :confused:
Oooh man, ROTFL :lol:
wat...ben jij hier alweer???
AAN JE HUISWERK! :hadj:
:hihi:
Kaaskopius
10-03-2005, 15:12
geloof prima dat die yanks e.e.a. 6 x hebben overgedaan totdat het er ok opstond...maar om s.h af te schilderen als een held die zich verzet tegen de barbaarse bezetter...
where the fuck was hij dan daarvoor, toen de amerikanen binnenvielen - aan het hoofd van de troepen, zoals je zou verwachten :confused:
Een held, dat maak jij er zelf van. Er staat alleen dat hij zich verzette, kan ik mij wel voorstellen eigenlijk.
Een held, dat maak jij er zelf van. Er staat alleen dat hij zich verzette, kan ik mij wel voorstellen eigenlijk.
kk, ik reageerde HIER op:
dat wist ik zijn allemaal leugens van die Amerikanen
ze willen hem voorschut zetten, maar daar trap ik niet in ik ken saddam langer dan vandaag die man heeft gestreden als een soldaat net als zijn zonen en die zijn machaallah shahid geworden
:nerd:
Kaaskopius
10-03-2005, 15:16
Wel soldaten schieten, dus als hij heeft geschoten is het enigzins waar :D
Wel soldaten schieten, dus als hij heeft geschoten is het enigzins waar :D
als me ome tietjes had, was 't me tante...
:D
Natuurlijk vocht ie als een tijger...hij was trouwens ook een eerlijk en beminnelijke man, één en al liefde voor zijn volk en zijn familieleden. :D
relax_mocro
10-03-2005, 15:20
ow ja dat verhaal van de loolalikes waar zijn die gebleven
Ze zijn zeker verdwenen met de massavernietigingswapens
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.