Bekijk originele versie : Wie van de Dames werkt met een huishoudschema?
Wie van de Dames werkt hier met een huishoudschema?
Ik ben wel benieuwd hoe de huishoudschema er uit zien , en of jullie je er goed aan kunnen houden?
Ik probeer het altijd wel maar af en toe schiet het er wel bij in, ik heb het de afgelopen week strak bijgehouden en ik moet zeggen het huis ruikt fris en is schoon geen wasmanden vol gewassen was :D heerlijk.........
groetjes Riannah
zwangermeisje
10-03-2005, 11:56
ik niet...maar ik moet je zeggen misschien moet ik het maar een keer gaan inlassen lijkt me erg handig!!
Wie van de Dames werkt hier met een huishoudschema?
Ik ben wel benieuwd hoe de huishoudschema er uit zien , en of jullie je er goed aan kunnen houden?
Ik probeer het altijd wel maar af en toe schiet het er wel bij in, ik heb het de afgelopen week strak bijgehouden en ik moet zeggen het huis ruikt fris en is schoon geen wasmanden vol gewassen was :D heerlijk.........
groetjes Riannah
Salaam,
dit lijkt me wel handig, vooral voor zo'n luilak als ik :D zou je me eff door kunnen geven hoe jij je schema hebt als je het niet erg vind??
Ma3a salama
Het lijkt mij ook handig :D Yellah zied, vertel ons maar hoe jij je schema maakt :stout:
Salaam,
dit lijkt me wel handig, vooral voor zo'n luilak als ik :D zou je me eff door kunnen geven hoe jij je schema hebt als je het niet erg vind??
Ma3a salama
Zelfs te lui om je eigen schema te maken :hihi:
Stiekempjes ben ik ook benieuwd naar dat schema :o
Groetjes Dipsy
Ja komt zo ; ik het een weekelijkse en een maandelijkse lijst
Ik heb hem normaal in Excel staan dat is iets makkelijker lezen en aankruisen wat je gehad heb.
Huishoudschema Week 11
Maandag :
Wc's schoonmaken
Huiskamer stofzuigen/dweilen
Gang/ keuken stofzuigen/dweilen
Strijken/wasvouwen
Dinsdag
Badkamer schoonmaken
Kleedkamer opruimen
Was draaien en ophangen
wc's schoonmaken
Woensdag
Slaapkamers :
Dweilen, stofzuigen
Bedden verschonen
Huiskamer,keuken,gang stofzuigen en dweilen
Wc's schoonmaken
Donderdag
Wasvouwen, strijken
Was draaien/ophangen
Studeerkamer opruimen
Badkamer schoonmaken
Vrijdag
Boodschappen doen
Boodschappen opbergen
Wasvouwen/strijken
Zaterdag
Hele huis stofzuigen/dweilen
Pitjes,oven,afzuiger
vaatwasser
Was draaien/ophangen
Planten water geven
extra klussen :
Laden Huiskamer opruimen
Kleding kast zoontje
Lades slaapkamer
Kast slaapkamer opruimen
Zondag
Oven schoonmaken
Was vouwen/strijken
Stofzuigen/dweilen
Keuken/gang vloer schrobben
ik zet een kruisje bij alles wat ik gedaan heb, Zondag neem ik de klussen die ik heb laten liggen en iets uit de maand lijst.
Huishoudlijst Maandelijks
Afzuigkap,oven,pitjes
Ramen zemen Slaapkamer
Ramen zemen Sl.kmr zoontje
Ramen zemen kleedkamer
Ramen zemen comp. kamer
Spinnewebben verwijderen helehuis
Deuren schoonmaken hele huis
Kleding kast zoontje
Plank Kamer
Laden slaapkamer zoontje
Kasten/laden slaapkamer
Kasten/laden Huiskamer
Kleding Kast man
Ramen zemen huiskamer/keuken/gang
Plank kleedkamer
Laminaat reinigen huiskamer
Laminaat reinigen kleedkamer/computerkmr
Laminaat reinigen slaapkamers/gang
Vaatwasser schoonmaken
Keuken tegels schrobben
Wc tegels schrobben
Badkamer tegels schrobben
Pannen schoonmaken
Alle Keukenkastjes binnen/buiten
Kelderkast opruimen
Kleding kast (mijn)
Waterbed schoonmaken
Laden kleed kamer
Plank keuken
jeetje deze moet ik echt uit printen en ophangen misschien dat ik van mijn luiheid af kom :hihi:
maar ik zie dat je laminaat hebt hoe reinig je die dan bij mij in de gang ziet het er niet uit heb het helemaal geboend maar er blijven zwarte lelijke vlekken te zien :(
wil maar niet weg?????
Zelfs te lui om je eigen schema te maken :hihi:
Stiekempjes ben ik ook benieuwd naar dat schema :o
Groetjes Dipsy
erg he, mijn man zegt het zo vaak tegen mij, maar gaat de ene oor in en de andere oor weer uit, ik stel altijd dingen uit en dan is het te laat, want dan heb ik ineens bezoek en dan moet ik alles in één keer doen, ik ben dan daarna helemaal kapot :moe:
ikke ook, is niet te doen zonder schema, gecombineerd met werken, het huishouden loopt hier op rolletjes ahahahaha, in het begin heb je een schema nodig maar nu kan ik alles uit mijn hoofd, om 4 uur heb ik alles klaar, om 5 uur hebben we gegeten, om half6 ligt mijn zoonjte te slapen en daarna werken, lekker dan heb je een voldaan gevoel, en alles is tip top netjes in huis, is echt aan te raden :goedzo:
ikke ook, is niet te doen zonder schema, gecombineerd met werken, het huishouden loopt hier op rolletjes ahahahaha, in het begin heb je een schema nodig maar nu kan ik alles uit mijn hoofd, om 4 uur heb ik alles klaar, om 5 uur hebben we gegeten, om half6 ligt mijn zoonjte te slapen en daarna werken, lekker dan heb je een voldaan gevoel, en alles is tip top netjes in huis, is echt aan te raden :goedzo:
je zoontje slaapt al om half 6 hoe doe je dat ik krijg mijn dochter echt niet rond die tijd in bed en als ze gaat slapen wordt ze na 2 uurtjes wakker en wilt ze niet meer slapen wanneer wij willen slapen?? wat is je geheime methode :o vertel??
jeetje deze moet ik echt uit printen en ophangen misschien dat ik van mijn luiheid af kom :hihi:
maar ik zie dat je laminaat hebt hoe reinig je die dan bij mij in de gang ziet het er niet uit heb het helemaal geboend maar er blijven zwarte lelijke vlekken te zien :(
wil maar niet weg?????
Ik gebruik laminaat reiniger van pledge, die vind ik het fijnst, ik stofzuig het laminaat van te voren, dan pak ik witte doek doe daar wat pledge op en boenen maar.
Echt schitterend schoon wordt het dan!
groetjes Riannah
Ja dat is zeker fijn. ik ben elke dag pas om 16.30 thuis, dan moet ik nog koken, ik eet rond 18.00 uur, dan de keuken opruimen. ik rust dan eerst een beetje uit tot 20.00 uur als mijn zoontje in bed ligt ( 20.00uur ) begin ik aan mijn wekelijkse klusjes.
Vroeger deed ik dat zonder schema, en toen bleef af en toe de was liggen enzo en daardoor had ik het in het weekend super druk.......
check eens www.huishoudplaza.nl & http://nl.msnusers.com/huishoudkundemetsuus
er wordt elke dag een schema gemaild
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.