Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Keppeltje gevoeliger dan hoofddoek op arbeidsmarkt

Pagina's : [1] 2 3

frankherbert
10-03-2005, 10:21

Nederland stond een aantal jaar geleden bekend om zijn tolerantie. Dat lijkt de laatste jaren een stuk minder te worden. Maar niet als het gaat om kledingkeuze van collega's. Want of er nu een hoofddoek of een piercing gedragen wordt, de collega vind het prima, zo blijkt uit onderzoek in opdracht van vacaturesite MegaJobs.Tussen mannen en vrouwen zit nog wel wat verschil. Zo heeft 61 procent van de mannen er geen problemen mee dat het ondergoed van zijn vrouwelijke collega zichtbaar is, voor slechts 24 procent van de vrouwen is dit acceptabel. Mannen zijn toleranter dan vrouwen in dit opzicht. Zo vinden drie op de tien mannen het geen bezwaar als een collega geheel bedekt in een burka rondloopt. Vrouwen vinden het wel prettig om hun seksegenoten te kunnen zien. Slechts acht procent heeft geen problemen met de burka. Vrouwen zijn daarentegen weer toleranter over de geloofsuitingen van collega's. Een hoofddoekje is voor 73 procent geen bezwaar tegen 51 procent van de mannen. Het keppeltje roept iets meer weerstand op. Bron: Algemeen Dagblad ( http://www.algemeendagblad.nl/artikelen/Nieuws/1110351136593.html)

nadiak
10-03-2005, 11:35
Onderzoeken zijn onzin zoals ik al zovaak zeg

KenNet
10-03-2005, 11:42
Onderzoeken zijn onzin zoals ik al zovaak zeg Onderzoeken zijn verre van onzin.

nadiak
10-03-2005, 11:58
Onderzoeken zijn verre van onzin. Jawel, alleen als ze echt iedereen meegerekent hebben dan beschouw ik het als betrouwbaar. Een steekproef geeft nooit werkelijkheden aan, of de kans daarop is heel klein.

nadiak
10-03-2005, 11:58

Wees kritisch naar alles wat je voorgeschoteld wordt ;)

amused
10-03-2005, 12:04
Wees kritisch naar alles wat je voorgeschoteld wordt ;) Precies. Geloof alleen wat je WILT geloven. Zie alleen wat je WILT zien. Verklaar al het andere onzin. En dan heb je ook geen onderzoeken nodig. PS. Kritisch is wat anders dan selectief. Bij kritisch behoor je te beargumenteren waarom je het er niet mee eens bent. Het argument dat iedereen ondervraagt behoort te worden is onzin, indien de steekproef aselectief is is daar geen enkele reden toe. Indien jij van mening bent dat de steekproef wel degelijk selectief was, dien je dat te beargumenteren. Gewoon verwerpen omdat de uitkomst je niet aanstaat heeft NIETS te maken met kritisch zijn. Integendeel.

KenNet
10-03-2005, 13:29
Precies. Geloof alleen wat je WILT geloven. Zie alleen wat je WILT zien. Verklaar al het andere onzin. En dan heb je ook geen onderzoeken nodig. PS. Kritisch is wat anders dan selectief. Bij kritisch behoor je te beargumenteren waarom je het er niet mee eens bent. Het argument dat iedereen ondervraagt behoort te worden is onzin, indien de steekproef aselectief is is daar geen enkele reden toe. Indien jij van mening bent dat de steekproef wel degelijk selectief was, dien je dat te beargumenteren. Gewoon verwerpen omdat de uitkomst je niet aanstaat heeft NIETS te maken met kritisch zijn. Integendeel. Ik heb hier niets meer aan toe te voegen. Ontzettend met je eens.

nadiak
10-03-2005, 14:22
Precies. Geloof alleen wat je WILT geloven. Zie alleen wat je WILT zien. Verklaar al het andere onzin. En dan heb je ook geen onderzoeken nodig. PS. Kritisch is wat anders dan selectief. Bij kritisch behoor je te beargumenteren waarom je het er niet mee eens bent. Het argument dat iedereen ondervraagt behoort te worden is onzin, indien de steekproef aselectief is is daar geen enkele reden toe. Indien jij van mening bent dat de steekproef wel degelijk selectief was, dien je dat te beargumenteren. Gewoon verwerpen omdat de uitkomst je niet aanstaat heeft NIETS te maken met kritisch zijn. Integendeel. Wil je argumentatie? Ik werk bij een marktonderzoekbureau en wij nemen dat soort onderzoeken bij mensen af, zo komt men aan die statistieken. Soms merkt je aan mensen dat ze liegen of de vraag niet eens begrijpen en toch een antwoord geven die in de uitslagen verwerkt worden. Vaak slaan collega's en soms ik ook vragen over omdat een respondent heel lastig of langdradig is en dan vullen we gewoon zomaar iets in. Nou, kun je nu nog zeggen dat die steekproeven betrouwbaar zijn? Het gaat me niet om onderzoeken die een uitslag hebben die mij niet aanstaan, ik heb het over alle steekproeven. Zelfs als ze uitslagen geven die in mijn voordeel zouden zijn.

Kaaskopius
10-03-2005, 14:27
Wil je argumentatie? Ik werk bij een marktonderzoekbureau en wij nemen dat soort onderzoeken bij mensen af, zo komt men aan die statistieken. Soms merkt je aan mensen dat ze liegen of de vraag niet eens begrijpen en toch een antwoord geven die in de uitslagen verwerkt worden. Vaak slaan collega's en soms ik ook vragen over omdat een respondent heel lastig of langdradig is en dan vullen we gewoon zomaar iets in. Nou, kun je nu nog zeggen dat die steekproeven betrouwbaar zijn? Het gaat me niet om onderzoeken die een uitslag hebben die mij niet aanstaan, ik heb het over alle steekproeven. Zelfs als ze uitslagen geven die in mijn voordeel zouden zijn. Daarom werken ze in de statistiek ook met de waarachtigheid, het liegen is ingecalculeert. Dan zou je natuurlijk kunnen zeggen dat het incalculeren ook onnauwkeurig kan zijn, maar beetje bij beetje kom je toch bij resultaten. wat doe je precies bij dat bureau?

nadiak
10-03-2005, 14:29
Daarom werken ze in de statistiek ook met de waarachtigheid, het liegen is ingecalculeert. Dan zou je natuurlijk kunnen zeggen dat het incalculeren ook nauwkeurig kan zijn, maar beetje bij beetje kom je toch bij resultaten. Kijk als je het gebruik voor marketingdoeleinden mij best dan kan het zeker handig zijn. Maar kom niet halve waarheden verkopen als de enige echte waarheid.

Kaaskopius
10-03-2005, 14:33
Kijk als je het gebruik voor marketingdoeleinden mij best dan kan het zeker handig zijn. Maar kom niet halve waarheden verkopen als de enige echte waarheid. Je onderzoekt niet de waarheid, maar de kans dat het waar is.

nadiak
10-03-2005, 14:37
Je onderzoekt niet de waarheid, maar de kans dat het waar is. Wie niet wil begrijpen.... zucht

nadiak
10-03-2005, 14:39
Trouwens deze statistieken vallen wel in mijn voordeel, want ik draag ook een hoofddoek. Maar hoeveel mensen zijn er nu in nederland die in keppeltje dragen, zeker veel minder dan het aantal vrouwen dat een hoofddoek draagt.

atropos
10-03-2005, 14:41
Trouwens deze statistieken vallen wel in mijn voordeel, want ik draag ook een hoofddoek. Maar hoeveel mensen zijn er nu in nederland die in keppeltje dragen, zeker veel minder dan het aantal vrouwen dat een hoofddoek draagt. aha! :hadj:

KenNet
10-03-2005, 14:45

aha! :hadj: Inderdaad. AHAAAAA! :hadj:

Pagina's : [1] 2 3