Bekijk originele versie : Uitingen van Islam
Blond3_Aicha
09-03-2005, 22:45
Assalamoun 3aleikoum iedereeejn!
Bij mij op school dragen maar een paar mei$jes hoofddoek... Terwijl er toch aardig wat moslima's rondlopen.
Ik vind het hun eigen keuZe, maar toen laatst een meisje het besluit nam er toch een te dragen, werd ze daarvoor de les uitgestuurd tenzij ze hem afdeed. Ze was koppig en bleef hem dragen. Uiteindelijk hebben ze het wel geaccepeert, maar ze moest een briefje naar school van haar vader meebrengen dat ze toestemming van hem had om hoofddoek te dragen...?
Vinden jullie dit normaal??? Dit is toch een vrij land??! Ik zie nergens in de schoolregels staan dat hoofddoek verboden is ! waarom dan die problemen erover? In Frankrijk is het helemaal verboden.. Dan vind ik echt de grootste onzin die ik heb gehoord...!! Wie maakt het wat uit als je je haren wel of niet bedekt?? Ik kan er wel om huilen zo'n laag niveau hebben we onderhand bereikt! Kijk maar naar vrouwen zoals Hirsi Ali en Ebru Umar.. Hoe hoog zij zijn opgeklommen d.m.v Islam zwart te maken... Waar gaat dit heen?
Wat vinden jullie ervan? Dat dit allemaal maar word toegestaan??
loeloesch
09-03-2005, 23:12
Bij mij op school dragen maar een paar mei$jes hoofddoek... Terwijl er toch aardig wat moslima's rondlopen.
Ik vind het hun eigen keuZe, maar toen laatst een meisje het besluit nam er toch een te dragen, werd ze daarvoor de les uitgestuurd tenzij ze hem afdeed. Ze was koppig en bleef hem dragen. Uiteindelijk hebben ze het wel geaccepeert, maar ze moest een briefje naar school van haar vader meebrengen dat ze toestemming van hem had om hoofddoek te dragen...?
Vinden jullie dit normaal??? Dit is toch een vrij land??! Ik zie nergens in de schoolregels staan dat hoofddoek verboden is ! waarom dan die problemen erover? In Frankrijk is het helemaal verboden.. Dan vind ik echt de grootste onzin die ik heb gehoord...!! Wie maakt het wat uit als je je haren wel of niet bedekt?? Ik kan er wel om huilen zo'n laag niveau hebben we onderhand bereikt! Kijk maar naar vrouwen zoals Hirsi Ali en Ebru Umar.. Hoe hoog zij zijn opgeklommen d.m.v Islam zwart te maken... Waar gaat dit heen?
Wat vinden jullie ervan? Dat dit allemaal maar word toegestaan??
Aleikoum Salaam,
Ik draag hoofddoek, en zou m nog voor geen miljoen afdoen. En mijn vader staat echt niet 8er me mijn uitspraken te controleren :rolleyes: :ego:
Moeten die andere meiden ook hun hoofddoek afdoen?
missy_in_black
09-03-2005, 23:30
:moe: Het mag gewoon in nederland, behalve bij bepaalde opleidingen. Nou ja, dan kies je een andere opleiding als je het niet met je geloof kan combineren.
Waarschijnlijk zal het in de toekomst wel mogen. De discussie rond de hijaab wordt wat rustiger gelukkig. :o
BERKANIA85
11-03-2005, 11:41
Nou, dacht het effe niet. Er is nog steeds gezeur over het wel en niet dragen van een hoofdoek. Als of dat de grootste probleem is in NL. Het is gewoon discriminatie. Als ze echt problemen willen oplossen in NL. dan moeten ze maar aan andere zaken beginnen, meer werkplekken, geen bezuinigingen op de zorg en noem maar op. NL wordt ook langzamerhand een klotenland. Je hebt gelijk, hoe meer je de islam zwart maakt hoe hogerop je komt op de politieke trede. Die hirsi Ali denkt dat ze mooi en slim is. stomme lelijke wijf. Maar ja als ze dood gaat zal ze ervan lusten.
BERKANIA85
11-03-2005, 11:43
En ze zeggen dat er in NL vrijheid van meninguiting en geloofsuiting is. Nou ik heb er vrijwel weinig van gezien.
En ze zeggen dat er in NL vrijheid van meninguiting en geloofsuiting is. Nou ik heb er vrijwel weinig van gezien.
Nou, precies. Zo lang er in Nederland geen moskeen zijn en Islamitische scholen zijn verboden kan je niet spreken van vrijheid van geloof.
TatTwamAsi
11-03-2005, 11:58
Een beter bewijs dan je vorige posting is er niet, waarin je Hirsi Ali een stom, lelijk wijf noemt. Dat lijkt me voldoende bewijs voor de vrijheid van meningsuiting.
En vrijheid van geloofsuiting is er ook. Je mag op dit forum toch gewoon zeggen dat je Moslim bent zonder dat je kop eraf wordt gehakt?
Je kunt toch rustig naar je Moskee? Niemand die je lastigvalt?
Een onderwijzeres op een Islamitische school moest een hijab dragen, terwijl ze niet eens Moslim was. Dat is NIET in de krant gekomen.
Nu mag een Moslima geen hijab in de klas dragen. Van mij zou ze dat wel mogen, maar ja, schoolreglementen, hè?
Dus je moet eens informeren of een niet-Moslima op een Islamitische school een hijab MOET dragen of niet. Dan ga je ineens heel anders kijken tegen de tolerantie van de autochtone Nederlander. Zó tolerant zijn de Moslims zelf niet eens.
BERKANIA85
11-03-2005, 14:01
Hoe kom je daar nou bij dat een niet-moslimse onderwijzeres in een islamitische school een hoofdoek moest dragen? De islamitische scholen die ik ken is het je eigen keuze. Niemand verplicht je om een hoofdoek te dragen.Zelf zat ik ook op een islamitische school en vrijwel 2/3 van de onderwijzeressen droegen geen hoofdoek. Het is je eigen keuze die je zelf als persoon maakt.
Ik geloof er niks van, maar als dat waar zou zijn dan is het een neppe islamitische school. Een hoofdoek is niet alleen lapje stof op je hoofd, maar heeft ook een betekenis. Dat is namelijk dat je volgens de regels en wetten van allah leeft. Zo'n niet -moslim kan het hoofdoekje volgens het geloof niet dragen. Het lijkt dan alsof een niet-moslim ons gebed verricht zonder dat hij weet wat ie uitspreekt en geen gevoel erbij heeft.
Tolerant zijn de nederlanders zeker niet. Met hoofdoek wordt je gezien als onderdrukte vrouw en de islam als terroristengeloof. Ook is het moeilijk om een baan te vinden. Noem jij dat tolerant? Nou ikke niet!
"de nederlanders" "de nederlanders" "de nederlanders"
HUN HUN HUN JULLIE JULLIE JULLIE
Blond3_Aicha
11-03-2005, 23:06
Moslims tolerant... ? Nee!.. Nederlanders tolerant neeeeeeeeeh!! Maar wie roept hier zo hard; WIJ ZIJN EEN VRIJ LAND , VRIJHEID VAN MENINGSUITING, VRIJHEID VAN GODSDIENST, GEEEEEN DISCRIMINATIE IN DIT LAND!!!!!!?? Wie riep daT?? De nederlanders JAH! en nu zo doen??... Dat is ook niet echt positief wel dan?
Ik zie hier anders genoeg moskeeen en hoofddoekjes.. Alleen al dit gesubsidieerde forum is een bewijs voor jouw vergissing.
Jij hebt niet het minste benul hoe een werkelijke dictatuur werkt. Klaag maar lekker verder vanuit je luxe positie.
BERKANIA85
15-03-2005, 16:51
Hoe bedoel je luxe positie? Jij weet zeker niet hoe de laatste tijden een moslimse zich hier in NL voelt een de manier waarop hij/zij aangekeken wordt. Soms voelt het echt alsof ze mij op willen eten. En deze forum is niet alles om NL gelijk tolerant te noemen. Er zijn zeker vele zaken nodig om de toleratie te bereiken. Wij willen ook graag respect krijgen en hoe ik eerder zei als NLder behandeld worden. Ik heb hier echt zat voorbeelden van>
Laatst ging een marokkaanse meisje solliciteren met haar eigen naam, maar er werd haar gezegd dat er geen werk meer is. Toen zij in haar sollicitatiebrief een nederlandse naam schreef werd ze gelijk uitgenodigd en 'weetje, ze schrokken dr zeker van toen ze haar zagen binnen lopen.
Ze verwachtten een NLse meisje.
We worden overal aangekeken, op straat, openbare gelegenheden etc. Het voelt alsof je hier gewoon te veel in NL bent, als je mij begrijpt.
Nee, nee tolerant is NL zeker nog lang niet.
TatTwamAsi
15-03-2005, 17:02
Hoe bedoel je luxe positie? Jij weet zeker niet hoe de laatste tijden een moslimse zich hier in NL voelt een de manier waarop hij/zij aangekeken wordt. Soms voelt het echt alsof ze mij op willen eten. En deze forum is niet alles om NL gelijk tolerant te noemen. Er zijn zeker vele zaken nodig om de toleratie te bereiken. Wij willen ook graag respect krijgen en hoe ik eerder zei als NLder behandeld worden. Ik heb hier echt zat voorbeelden van>
Laatst ging een marokkaanse meisje solliciteren met haar eigen naam, maar er werd haar gezegd dat er geen werk meer is. Toen zij in haar sollicitatiebrief een nederlandse naam schreef werd ze gelijk uitgenodigd en 'weetje, ze schrokken dr zeker van toen ze haar zagen binnen lopen.
Ze verwachtten een NLse meisje.
We worden overal aangekeken, op straat, openbare gelegenheden etc. Het voelt alsof je hier gewoon te veel in NL bent, als je mij begrijpt.
Nee, nee tolerant is NL zeker nog lang niet.
Ik verzeker je dat de niet-Moslim onderwijzeres op de Islamitische school een hoofddoekje moest dragen. Ze heeft de schoolleiding er in een open debat op aangesproken waar ik bij was, en die hebben dat toegegeven. Ze hebben sindsdien de regels aangepast, zodat het niet meer hoeft. Maar toch wel gek, vind je niet?
Dus aan beide kampen is er onbegrip en zijn er foute beslissingen. De kunst is om er van te leren en beter met elkaar om te gaan. Eerlijk gezegd zie ik eerder het tegendeel gebeuren. Wat jij ziet, zie ik ook: Moslims worden steeds meer gediscrimineerd.
Wat ik ook zie, is een verkeerde reactie van de Moslims. Veel Moslima's gaan juist een hijab dragen, terwijl ze dat voordien niet deden!
Redelijkheid bestaat niet in de wereld, dat heb ik wel geleerd. Dus als Moslims gaan vertrouwen op redelijkheid, loopt het slecht af.
De enige manier om beter met elkaar om te gaan, is begrip en tolerantie. Zo zullen er werkgevers zijn die dat tonen: de meesten niet. Zo zullen er Moslims zijn die tegen hun wens in zich aanpassen door bijv. geen hijab meer te dragen: de meesten niet.
Dat loopt slecht af.
Wat vinden jullie ervan? Dat dit allemaal maar word toegestaan??Nou, persoonlijk vind ik dat die doek voor moslima's door de overheid verplicht moet worden. Als het moet, dan is het snel over met die dwangdoek. In Nederland is het verboden om uitingen van een geloof te dragen. Door dat gezeur over die dwangdoek kunnen katholieken geen kruisje meer dragen en joodse mensen geen sterretje. Die doek draagt alleen maar bij aan tweedeling en zelfachterstelling.
Lees hier:
Nergens in de koran wordt het dragen van een sluier voorgeschreven, en vrouwenbesnijdenis evenmin, zelfmoord is uitdrukkelijk verboden, dus ook voor de Strijders van Aliah. En een fatwa, een doodvonnis, zoals indertijd tegen Salman Rushdie uitgevaardigd door ayatollah Khomeiny is in strijd met de islamitische wet. Maar van zulk soort verwarrende theologie willen we in het Westen nog steeds nauwelijks weten, als het de islam betreft. Liever houden we vast aan het beeld van een onverdraagzaam geloof, uitgedragen door een heerszuchtige Profeet.
Lees meer: "Wil de echt Profeeft opstaan?" (http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=178907)
Scottie.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.