Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bang voor bevalling

Pagina's : [1] 2 3

oem_mujahid2
08-03-2005, 21:09

Assalaam ou alaikoum wa rahmatuhallahi Insha allah gaat alles goed met jullie. Ik ben eerlijk gezegd best bang voor de bevalling, dat ik de pijn niet kan verdragen en dat ik gewoon superveel pijn zal hebben en het niet aan kan ofzo. Ik weet niet waar die angst vandaan komt,mischien heb ik teveel bevallingsverhalen gelezen ofzo. WIe heeft dit ook? Of wie had dit ook voor de bevalling en hoe ervaar je het nu je bevallen bent? Viel het mee of tegen?? wa salaam liefs oem mujahid

Rzinia
08-03-2005, 21:14
Nou ik ben er ook bang voor hoor. Ik kreeg de kraamdossier (die de kraamzorg gaat gebruiken) thuis en toen stond erin van als je bevallen bent dan zit alles opgezwollen dat je niet of moeilijk naar de wc kan en de tips wat je eraan kan doen. Nou toen zat ik al van o mijn god zo pijnlijk. En lees je verder en word je banger. Ze geven je tips, maar je gaat denken van o god ik wist niet dat het zo erg is. Ik hoor van veel mensen dat het achteraf meevalt, maar ik weet het niet. de verhalen die je leest zijn vaak echt eng. Ik ben er echt bang voor. Toch wil ik het snel achter de rug hebben om van mijn kindje te genieten inshAllah.

oem_mujahid2
08-03-2005, 21:17
Nou ik ben er ook bang voor hoor. Ik kreeg de kraamdossier (die de kraamzorg gaat gebruiken) thuis en toen stond erin van als je bevallen bent dan zit alles opgezwollen dat je niet of moeilijk naar de wc kan en de tips wat je eraan kan doen. Nou toen zat ik al van o mijn god zo pijnlijk. En lees je verder en word je banger. Ze geven je tips, maar je gaat denken van o god ik wist niet dat het zo erg is. Ik hoor van veel mensen dat het achteraf meevalt, maar ik weet het niet. de verhalen die je leest zijn vaak echt eng. Ik ben er echt bang voor. Toch wil ik het snel achter de rug hebben om van mijn kindje te genieten inshAllah. Dank je voor je reactie, ik heb nu zo n boek het heet "veilig bevallen " en er staat echt veel goede informatie in, en ook bevallingsverhalen enzo en dan denk ik oook van woowww ik wist niet dat het zo erg kan zijn..maar jah ghair inshallah..inshallah komt het allemaal goed.. :confused:

oem_mujahid2
08-03-2005, 21:18
Oh ja Rzinia met hoeveel weken zwangerschap kwam de kraamzorg langs bij jou om afspraken enzo te maken? Ik ben nu 32 weken en ze hebben nog geen contact opgenomen.

Rzinia
08-03-2005, 21:19

ja die verhalen maken je bang echt waar, een vriendin zei een keer tegen me dat een kennis van haar ma helemaal ingescheurd was tot achter. nou geloof me ik wilde huilen!!! Maar dan denk ik van ik heb het nooit in mijn omgeving gehoord. Dus ik luister er niet naar. Ik heb wel een boek die over de gehele 9 maanden gaat ook over de bevalling en.... het lijkt zo eng allemaal.

Rzinia
08-03-2005, 21:22
Ze zijn niet langsgekomen, ze heeft me gebeld. En toen zei ze van dat het even duurt ze moesten de gegeven enz. En waar je wilt bevallen en geeft ze informatie en stuurt ze het ook op. Afgelopen maandag heeft ze me gebeld en dinsdag kreeg ik mijn kraamdossier. Ik was toen dus 33 en half week.

oem_mujahid2
08-03-2005, 21:25
Ze zijn niet langsgekomen, ze heeft me gebeld. En toen zei ze van dat het even duurt ze moesten de gegeven enz. En waar je wilt bevallen en geeft ze informatie en stuurt ze het ook op. Afgelopen maandag heeft ze me gebeld en dinsdag kreeg ik mijn kraamdossier. Ik was toen dus 33 en half week. Oh masha Allah..ik had toen ik me inschreef een brief thuisgekregen dat ze ongeveer in de 7e maand contact zouden opnemen en ik ben nu al 7,5 maand en nog niks gehoord maar ja inshallah ga ik morgen ff bellen..

cassecroute
08-03-2005, 21:29
Assalaam ou alaikoum wa rahmatuhallahi Insha allah gaat alles goed met jullie. Ik ben eerlijk gezegd best bang voor de bevalling, dat ik de pijn niet kan verdragen en dat ik gewoon superveel pijn zal hebben en het niet aan kan ofzo. Ik weet niet waar die angst vandaan komt,mischien heb ik teveel bevallingsverhalen gelezen ofzo. WIe heeft dit ook? Of wie had dit ook voor de bevalling en hoe ervaar je het nu je bevallen bent? Viel het mee of tegen?? wa salaam liefs oem mujahid Ik lees die verhalen het liefst ook niet hoor, want als je niet bang bent dan wordt je het wel. Elke bevalling is anders. Je moet gewoon vertrouwen hebben in Allah (soebhanahoe wata'ala) en dat het goed komt. En wat wil je trouwens gaan doen? Wat Allah wil dat er gebeurt, zal gebeuren. Probeer er niet teveel aan te denken, anders word je gek. En doe Du'a. Succes!

Rzinia
08-03-2005, 21:30
ja kan zijn dat ze netals bij mij wat trager zijn.

saadia29
08-03-2005, 21:34
Door al die bevallingsverhalen kan ik me wel voorstellen dat je bang wordt, maar volgens mij is dat nergens voor nodig, elke bevalling is uniek, bij de een gaat het wat makkelijker dan bij de ander. Persoonlijk vind ik de zwangerschappen zwaarder, dan zo'n bevalling die "maar" een paar uur duurt. Voor mij dus liever een bevalling dan een zwangerschap!! Maar goed, wens jullie sterkte en maak je vooral van te voren niet druk, bereik je niks mee en is nergens voor nodig!! Alsvast een voorspoedige bevalling en gezonde kindjes toegewenst insha allah!

oem_mujahid2
08-03-2005, 21:39
Door al die bevallingsverhalen kan ik me wel voorstellen dat je bang wordt, maar volgens mij is dat nergens voor nodig, elke bevalling is uniek, bij de een gaat het wat makkelijker dan bij de ander. Persoonlijk vind ik de zwangerschappen zwaarder, dan zo'n bevalling die "maar" een paar uur duurt. Voor mij dus liever een bevalling dan een zwangerschap!! Maar goed, wens jullie sterkte en maak je vooral van te voren niet druk, bereik je niks mee en is nergens voor nodig!! Alsvast een voorspoedige bevalling en gezonde kindjes toegewenst insha allah! Djazzaki Allahoe ghairen voor je reactie, ja ik moet het maar over me heen laten komen, ik weet toch niet wat er gaat komen en insha Allah ben ik er zo weer vanaf en heb ik een lieve kleine baby in mijn armen inshallah..

sisi
08-03-2005, 23:31
Ik ben ook bang om te bevallen Maar jah daar moet je eerst voor getrouwd zijn :D Maar is het waar dat de vrouwen in Nederland THUIS bevallen? Ik hoop dat jullie een probleemloos bevalling zullen hebben Insha allah :)

dipsy
08-03-2005, 23:54
Hallo moedertjes in spé :nijn: Ik ben anderhalf jaar geleden bevallen van een dochtertje. Ik heb me eerlijk gezegd nooit druk gemaakt om de bevalling. Ik had me er geestelijk op voorbereid dat ik op die bewuste dag enorm veel pijn zou lijden. Een bevalling gaat nou eenmaal gepaard met heel veel pijn. Het is dan ook niet de moeite waard om je weken of maanden van te voren op te winden. Het is altijd goed om info. te vergaren over de bevalling maar laat je niet meeslepen door (enge) verhalen van anderen. De ene vrouw heeft een hogere pijngrens dan de andere. En geen 1 bevalling is hetzelfde. Aan jullie allen, heel veel succes bij de bevalling. Gheir insha'allah. Geniet ervan :D

oem_mujahid2
09-03-2005, 12:00
Hallo moedertjes in spé :nijn: Ik ben anderhalf jaar geleden bevallen van een dochtertje. Ik heb me eerlijk gezegd nooit druk gemaakt om de bevalling. Ik had me er geestelijk op voorbereid dat ik op die bewuste dag enorm veel pijn zou lijden. Een bevalling gaat nou eenmaal gepaard met heel veel pijn. Het is dan ook niet de moeite waard om je weken of maanden van te voren op te winden. Het is altijd goed om info. te vergaren over de bevalling maar laat je niet meeslepen door (enge) verhalen van anderen. De ene vrouw heeft een hogere pijngrens dan de andere. En geen 1 bevalling is hetzelfde. Aan jullie allen, heel veel succes bij de bevalling. Gheir insha'allah. Geniet ervan :D BarakAllahoe fiek voor je reactie!!! Dank je !!!

Rzinia
09-03-2005, 12:36

Ik ben ook bang om te bevallen Maar jah daar moet je eerst voor getrouwd zijn :D Maar is het waar dat de vrouwen in Nederland THUIS bevallen? Ik hoop dat jullie een probleemloos bevalling zullen hebben Insha allah :) Overal bevallen vrouwen thuis. Oke je kan ook in het ziekenhuis. Je mag in ieder geval zelf kiezen. Veel kiezen ervoor om thuis te bevallen, want in het ziekenhuis (als alles goed is gegaan) mag je wat bijkomen en moet je gaan. Terwijl je thuis na een bevalling nergens heen hoeft en gewoon kan blijven rusten.

Pagina's : [1] 2 3