Bekijk originele versie : Raad en Tips ivm het leven binnen en buitenshuis
Salaam Alaykoum..
Raad en tips over het leven binnen en buitenshuis is een topic voor iedereen die ons iets kan bijbrengen of aanleren die ons een zekerheid of kwaliteit of een belangrijk inzicht verschaft in ons leven .....
Gelieve alstublieft indien mogelijk bronvermelding bij te plaatsen..
Indien het niet mogelijk is..in ieder geval zeggen van waar het komt..
Het mag van alles zijn..maar alstublieft hou het helder, informatief en kort..zo gaan velen het lezen..anders maar enkelen.
Veel succes...jij weet meer dan je denkt..misschien heb je dit of dat meegemaakt of overkomen of zelf ontdekt..en je wilt de anderen daarover informeren, waarschuwen of een belangrijk wetenswaardigheid met ons delen..doe het..mensen die het hard nodig hebben zullen jou van harte dankbaar zijn..
Veel succes..
Ik ga ook incha'allah later plaatsen..
Ik laat de eer aan jullie over...thanks.
the_silver_one
14-02-2003, 23:47
Maak je geen zorgen
alle slechte tijden zullen ooit voorbij gaan
Origineel gepost door the_silver_one
Maak je geen zorgen
alle slechte tijden zullen ooit voorbij gaan
Je kan ze ook voorkomen ;) ...naar het mogelijke natuurlijk..wat muktaab is is muktaab.
Maar..het is goed om anderen te helpen met zaken die ze niet weten..en misschien kunnen zij beter van worden..incha'allah
the_silver_one
15-02-2003, 00:03
Ik geloof niet dat je ze kunt voorkomen,
sommige mensen zijn gewoon slecht en die
zijn voor slechte dingen bestemd
voorkomen is beter dan genezen
the_silver_one
15-02-2003, 00:07
Niet alles valt te genezen
Ik geloof niet dat je ze kunt voorkomen,
sommige mensen zijn gewoon slecht en die
zijn voor slechte dingen bestemd
Slechte mensen kunnen ook goede worden..net zoals goede mensen slechte kunnen worden..
Niemand van ons heeft de volle waarheid..alleen Allah swt.
Niemand van ons kan zeggen dat hij of zij beter is dan de andere..alleen Allah kan dat..
Natuurlijk is het klaar en duidelijk dat een moordenaar slechter is dan een brave persoon..maar, deze brave persoon kan misschien iets anders gedaan hebben dat ook slecht is..terwijl die moordenaar alleen de moord op zijn geweten heeft..alleen Allah kan hierover oordelen, beoordelen en veroordelen.
Niet alles valt te genezen
Juist..niet alles valt te genezen..dus, niet alles is ongeneesbaar.
Mijn eerste raad aan iedereen..
Blijf jezelf in alle omstandigheden (pas op, niet gemakkelijk hoor)..
Lach niemand uit omwille van zijn handicap..maar lig hem of haar ook niet in de watjes (verwennen)..gewoon correct zijn, en indien nodig een handje helpen..de gehandicapte zal dit gebaar zeer aprecieeren..
Wanneer je een bejaarde dame op straat kruist..zorg er dan voor dat je de kant kiest van de rijweg en niet de kant van de huizen..omdat een bejaarde zo minder gevaar loopt wanneer deze eventueel struikelt en valt..en als deze persoon valt, valt het dicht bij de huizen of muur..ik denk dat jullie dit snappen.
Er komen later nog meer ;)
SowFunny
15-02-2003, 17:57
schelden is een teken van zwakheid
Igwana20
15-02-2003, 18:51
Sallaaam Alikoem Warahamtoe Allah,
Dit is een tip naar mijn mening wat je op elke moment kan gebruiken.
Zowel buitenhuis als binnen.
Beraadslag me voorzichtigheid maar handel met besluitvaardigheid en geef toe met hoffelijkheid of verzet je met stelligheid.
Bron: Charles Caleb Colton
Hoe meer je zwijgt, des te meer de ander waarschijlijk praat en jou informatie verstrekt. Al zwijgend kun je beter luisteren.
Laat je intentie altijd goed zijn en vertrouw op Allah.
Ma'salama
:zwaai:
Salaam,
Doe geen dingen waar je later spijt van krijgt!!Ik heb meerdere keren dingen meegemaakt of beter gezegd gedaan, waardoor ik later ongelovelijk veel spijt van had, dus als ik nu iets ga doen, zal ik eerst mijn hersencelletjes gebruiken, voor ik ervoor ga, inschahalah!!
maha salama
Origineel gepost door qwatra
Salaam,
Doe geen dingen waar je later spijt van krijgt!!Ik heb meerdere keren dingen meegemaakt of beter gezegd gedaan, waardoor ik later ongelovelijk veel spijt van had, dus als ik nu iets ga doen, zal ik eerst mijn hersencelletjes gebruiken, voor ik ervoor ga, inschahalah!!
maha salama
Hay qwatra..kun je misschien ons vertellen waar we zeker rekening mee moeten houden..of zaken die eerst over nagedacht moet worden alvorens te doen of te kiezen...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.