Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Turken en Marokkanen moeten vaker mixen

Pagina's : [1] 2 3

Alireza
07-03-2005, 16:02

Ik vind dat moslims van verschillende rassen vaker met elkaar dienen om te gaan, samen te werken en te trouwen in plaats van te azen op niet-moslims. Onze umma zelf kan al genoeg eenheid en verzoening gebruiken. Wat vinden jullie ervan? Begin met elkaars talen te leren.

Camalia17
07-03-2005, 16:24
en wat is het nut daarvan?

Alireza
07-03-2005, 16:32
Wat is het nut van bij je eigen ras blijven?

Hmimisa
07-03-2005, 16:55
..het is inderdaad goed voor het versterken van het eenheidsgevoel als moslim zijnde, om met een partner te trouwen van welke afkomst dan ook.... het is makkelijk om bij je eigen ras te sticken ivm de taal, cultuur etc. Maar de Ummah bestaat niet alleen uit Turken en Marokkanen... Misschien moeten we daar maar eerst mee beginnen; onze kennis wbt de grootte van de moslimummah opkrikken....;)

Judi
07-03-2005, 16:55

Ik vind dat moslims van verschillende rassen vaker met elkaar dienen om te gaan, samen te werken en te trouwen in plaats van te azen op niet-moslims. Onze umma zelf kan al genoeg eenheid en verzoening gebruiken. Wat vinden jullie ervan? Begin met elkaars talen te leren. Ik vind dit helemaal niet zo gek. Een moslimman trouwt een vrouw om 4 zaken: 1. haar imaan (het geloof) 2. Haar familie 3. haar rijkdom 4. haar schoonheid. Waarom zouden we als moslims onder elkaar niet met elkaar trouwen. Het zou inderdaad vaker moeten gebeuren opdat moslims een sterk front kunnen vormen, in plaats van de nu vaak onderling heersende rivaliteit. Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan, vooral omdat binnen veel gezinnen cultuur en geloof sterk samenhangen.

15_enzo
07-03-2005, 17:02
Ik heb een marokkaans/turks neefje...

Ned._Moslim
07-03-2005, 19:18
Ik vind dit helemaal niet zo gek. Een moslimman trouwt een vrouw om 4 zaken: 1. haar imaan (het geloof) 2. Haar familie 3. haar rijkdom 4. haar schoonheid. Waarom zouden we als moslims onder elkaar niet met elkaar trouwen. Het zou inderdaad vaker moeten gebeuren opdat moslims een sterk front kunnen vormen, in plaats van de nu vaak onderling heersende rivaliteit. Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan, vooral omdat binnen veel gezinnen cultuur en geloof sterk samenhangen. We zijn tot volken en stammen gemaakt om elkaar te leren kennen. Daarbij kunnen we ongetwijfeld van elkaar leren. En samen staan we sterker. 300.000 Turken stelt niets voor. 300.000 Marokkanen stelt niets voor. 1.000.000 Moslims stelt wel wat voor. 10 Zetels in de 2e Kamer bijvoorbeeld. Dus waarom niet? Een sterke, op ontwikkeling gerichte islamitische zuil lijkt me een prima idee. selam aleykum, Ned. Moslim

Blade20
07-03-2005, 19:24
Tja, ik laat dat voorstel even in het midden. Ik wil alleen opmerken dat ik de titel ietswat stuitend vindt, het zijn geen producten, maar mensen!

Rebel_1963
07-03-2005, 19:37
Tja, ik laat dat voorstel even in het midden. Ik wil alleen opmerken dat ik de titel ietswat stuitend vindt, het zijn geen producten, maar mensen! Ja, nou dat vond ik dus ook, leek wel een recept voor koekjes. Maar ik ben wel met de topicstarter eens, ik vind dat je sowieso met allerlei mensen om moet gaan, van diverse bevolkingsgroepen of culturen. Het is een verrijking!

RuFF_Rydster
07-03-2005, 20:16
Het zal misschien wel een verrijking zijn, maar het zal in de praktijk veel moeilijker zijn. Welke taal leer je je kinderen later, wat voor gebruiken en gewoontes krijgt het kind mee. Etc. etc. etc....

IlLeGal_NaDoR
07-03-2005, 20:22
Nog ff ter herhaling: Er is slechts een ras, nl. de menselijke Gegroet, Saïd.

Sephiroth
07-03-2005, 20:24
Ik vind dat moslims van verschillende rassen vaker met elkaar dienen om te gaan, samen te werken en te trouwen in plaats van te azen op niet-moslims. Onze umma zelf kan al genoeg eenheid en verzoening gebruiken. Wat vinden jullie ervan? Begin met elkaars talen te leren. Een ieder die wilt mixen met wat voor ras dan ook moet dat doen... Wat heb ik daar mee te maken?

Einherjer
07-03-2005, 20:29
lekker belangrijk..je houd van iemand of niet.Wat heeft t geloof er nou weer mee te maken? :confused:

RuFF_Rydster
07-03-2005, 20:30
Een ieder die wilt mixen met wat voor ras dan ook moet dat doen... Wat heb ik daar mee te maken? Nou, om te beginnen, jou aandeel in deze topic. :lekkerpuh

Sephiroth
08-03-2005, 11:12

Nou, om te beginnen, jou aandeel in deze topic. :lekkerpuh Nutteloos man, zo'n topic. Mensen moeten doen wat ze denken dat goed is. Wat hebben jij of ik daar mee te maken?

Pagina's : [1] 2 3