Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Als je op een onbewoond eiland was geboren

Pagina's : [1] 2

HungLikeABull
06-03-2005, 22:10

Zou je dan ook in Allah/God geloven? De reden dat je er nu in geloofd is omdat iemand je verteld over God. Wat als niemand je iets zou vertellen en er was ook geen ouderwets boekje om je te hersenen te vervuilen....

killalot
06-03-2005, 22:11
Zou je dan ook in Allah/God geloven? De reden dat je er nu in geloofd is omdat iemand je verteld over God. Wat als niemand je iets zou vertellen en er was ook geen ouderwets boekje om je te hersenen te vervuilen.... Inderdaad!!! :goedzo:

killalot
06-03-2005, 22:19
Ik geloof dat elke persoon met een bepaalde zuiverheid is geboren. Fitrah heet dit in het arabisch. Dus elke persoon wordt geboren met een geloof in de Schepper, en de Eenheid van de Schepper.. Dan komen de ouders, of wie dan ook en maken van dit 'kind'.. iets anders.. Dus de ouders/opvoeders veranderen deze 'Fitrah' (zuiverheid).. ze nemen het als het ware weg.. Daarbij is religie, het geloof in Allaah, De Verhevene.. niet alleen iets wat je hoort of leert van anderen. Maar het is een Leiding die je Krijgt van Allaah, de Verhevene. Allaah De Verhevene Leidt wie Hij Wil. Maar wanneer je dus op een onbewoond eiland wordt geboren, geen kennis hebt van de buitenwereld.. Is het zo dat je wanneer je sterft, een soort test krijgt van Allaah, De Verhevene.. Deze 'test'.. krijgen Gehandicapte mensen, of mensen die nooit in aanraking zijn gekomen met het 'geloof'.. etc etc.. oh my god! :( ik geloofde als babie in god maar niet in allah. ik wist niet eens wie dat was.

Nounousa
06-03-2005, 22:23
oh my god! :( ik geloofde als babie in god maar niet in allah. ik wist niet eens wie dat was. Vanwaar the face? :D

Nounousa
06-03-2005, 22:24

PS; Killalot, geloof je in God?

Kropotkin
06-03-2005, 22:25
Het lijkt me vrij onmogelijk om op een onbewoond eiland geboren te worden... :) Groeten Kropotkin

killalot
06-03-2005, 22:26
PS; Killalot, geloof je in God? ik ben een marokkaanse christen en geloof in god ja! :)

Kropotkin
06-03-2005, 22:37
Beetje flauw. Dat gaat het topic ook niet over. OK, effe serieus dan. De eerste mensen die in een vorm van hogere machten gingen geloven deden dat om verschijnselen om zich heen proberen te verklaren. Ze hadden namelijk nog geen wetenschap, buiten de praktische dingen die ze in het dagelijkse leven zagen en konden gebruiken. Als mensen dingen die ze niet kunnen verklaren registreren hebben ze, aard van het beestje, de neiging dit te gaan verklaren door hogere machten. En daar vloeien, als dergelijke "verklaringen" door grotere groepen mensen aanvaard gaan worden als waarheid, religies uit. Zo gaat dat nu eenmaal. Dus als je geboren wordt op een plek zonder religie, doch ook zonder wetenschappelijke traditie, dan ga je inderdaad in een hogere vorm van macht oid geloven, of vermoeden dat dat er is. Groeten Kropotkin

Misstantan
06-03-2005, 22:48
Als je op een onbewoond eiland zou wonen dan zou ik elke dag kokosnoten met vis eten sardine met bokronis is lekker of haaiensoep met reuzenschilpaddentanden en bladeren met water koken in de hete zon.

Kropotkin
06-03-2005, 22:50
Oh natuurlijk, dit is idd zeer waarschijnlijk het geval. Maar dat heeft nog steeds niets met de God te maken en het geloof waar ik het nu over heb. Het zal er heel primitief aan toe gaan (wat al het geloof is trouwens) maar meer in de zin van je zult vuur zien en gaan geloven in een "vuur god". Volgens de bijbel is er 1 God die wilt dat je in hem gelooft. Als er niemand is om je dat te vertellen dan wordt dat een heel moeilijke zaak lijkt mij. Ik heb hier een goed boek over gelezen: "Een geschiedenis van God" van Karen Armstrong. Ze verklaart hierin het ontstaan van het monotheïsme zoals dat beleden wordt door de joden, christenen en moslims. Deze geloven komen uit elkaar voort zoals je zult weten, eerst was de joodse god er, daarna ontstond het christendom en tot dusverre het laatst de islam. Wat hierna komt weten we uiteraard nog niet. Maar de huidige gemeenschappelijke god van deze drie religies is ontstaan uit een woestijngod, en bestond eerst naast een andere vrouwelijke godin. Die is door de eeuwen heen verdwenen, en de enige god die overgebleven is is degene die er voor deze drie religies (ze hebben dezelfde god) nu is. Groeten Kropotkin

Kropotkin
06-03-2005, 23:00
Yup, en het is ook zeer waarschijnlijk dat over een aantal 1000 jaar van nu het beeld van deze God(en) weer compleet veranderd zal zijn. Met andere woorden, mensen leven nu zoals hun God dat wilt maar over een lange tijd zal deze zelfde God voor compleet andere dingen staan. Dat denk ik ook ja. Maar fanaten binnen godsdiensten zul je altijd blijven houden, net als binnen politieke stromingen. Sommige mensen hebben nu eenmaal iets nodig waar ze aan vast kunnen houden buiten zichzelf, en hoe groter die behoefte is des te groter het fanatisme. Groeten Kropotkin

Focus1
06-03-2005, 23:50
Het lijkt me vrij onmogelijk om op een onbewoond eiland geboren te worden... :) Groeten Kropotkin Hij bedoelt: Als je uit een ei was gekropen. ;)

missTanger20
07-03-2005, 03:20
Zou je dan ook in Allah/God geloven? De reden dat je er nu in geloofd is omdat iemand je verteld over God. Wat als niemand je iets zou vertellen en er was ook geen ouderwets boekje om je te hersenen te vervuilen.... Geen respect voor een geloof van een ander? dat zegt veel over jouw persoonlijkheid, trouwens, dat boek waarover jij het hebt is de oplossing, maar het is duidelijk dat jij dat nog niet ontdekt hebt, onnozelaar :loser:

missTanger20
07-03-2005, 03:28
Moeilijk topic he? voor mij is hij heel simpel, maar voor een :loser: zoals jij zal het wel ingewikkeld zijn .aan jouw uitleg te lezen....

Jamezs
07-03-2005, 19:57

wat wil je bewijzen?

Pagina's : [1] 2