Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Help mij..hij komt laat thuis!!

Pagina's : [1] 2 3

Nasamat
14-02-2003, 12:38

Beste mensen ik wil jullie advies over een probleem…ik hoop echt dat jullie mee kunnen helpen inscha allah. Ik ben verloofd en hou veel van mijn aanstaande man en hij ook van mij dat weet ik zeker we zijn alhamdoulilah heel gelukkig samen..hij is lief, aardig een hele goede mens. We zijn bijna een jaar verloofd en gaan inscha allah binnenkort trouwen maar….ik maak me zorgen om iets, hij is hier geboren en opgegroeid en ik denk dat de meeste wel begrijpen wat het in houdt. Hij heeft alles gedaan wat een jongen kan/wil doen (naar disco, roken, vriendinnen gehad, sex…) en daar was hij ook eerlijk over en ik na veel denken heb besloten om hem een kans te geven..hij was sowieso al veranderd voordat hij me kende hij begon de goede kant op te gaan en ik hoefde hem alleen te steunen en het ging/ gaat goed alhamdoulilah..maar ik merk de laatste tijden dat hij vaak laat thuis komt. Hij is daar eerlijk over en zegt “ja, wat is er daar mis mee ik ga niet uit of zo ik ga gewoon naar neven en we blijven thuis een film kijken of zo?”. Ik geloof best wel dat hij niks verkeerd doet maar om 01.00 uur s’nachts thuis komen vind ik laat…misschien ben ik streng maar ik denk dat elke meid in mijn plaats hetzelfde zou doen/zeggen. Hij zegt vaak tegen me “als je bij me bent dan is het een ander verhaal, dan ga ik dat natuurlijk niet doen dan zal ik nooit zo laat buiten blijven want dan heb ik jou, wat moet ik straks thuis allen doen”. Maar ik maak me zorgen, ik heb zoiets je moet het voorjezelf doen en niet voor mij. Jij moet zelf weten dat het verkeerd is om zo laat nog buiten te blijven , je bent geen puber meer en je moet me bewijzen dat je mij en het huwelijk waard bent. Hij zegt ik snap niet dat je daar problemen mee hebt jij bent toch nog niet bij me, ik doe niks verkeerd ik ga alleen bij neven op visite we gaan alleen een film kijken een eebtje kletsen meer niet!!! Mensen help me aub wat moet ik doen en hoe moet ik het aanpak ik ben bang dat hij dat straks ook blijft doen en dat is iets wat ik niet kan hebben en dat heb ik hem ook verteld. Hij zegt altijd het komt wel goed schat maak je geen zorgen , ik doe niks verkeerd en ga zooooo door…help me aub. En graag zou ik ook van getrouwde vrouwen willen horen of ze wel zulke dingen hebben meegemaakt? En tegen de man zeg ik “kunnen mannen zoiets wel afleren?” en nog iets ik vertrouw hem blind walah het is geen kwestie van vertrouwen maar ik wil het gewoon niet. Liefs…

mimi_tangaouia
14-02-2003, 13:02
gewoon eerlijk zeggen wat je ervan vind en erover praten

Nasamat
14-02-2003, 13:11
bedankt voor jullie reacties... Ik heb het zeker vaak tegen hem gezegd, ik beb gewoon eerlijk over alles en heb ook eerlijk tegen hem gezegd van dat ik dat niet kan hebben ni nu ni straks als we getrouwd zijn maar wat ik al eerder heb gezegd, hij vind dat hij niks verkeerd doet en dat hij niet bijv naar de disco gaat of naar een danscafe of zo maar alleen thuis bij neven een film kijken en zo en dat ik geen zoregn hoef te maken en dat het allemaal goed zal komen wanneer we getrouwd zijn en blablabla.... Maar het probleem is dat ik bang bent dat hij dat straks blijft doen ondanks het feit dat hij ieder keer belooft dat niet te doen als we getrouwd zijn en zegt van ja ik ga je toch niet alelen thuis laten en heb geen reden om tot zo laat buiten te blijven... Snap je??

Chatefemqemamu
14-02-2003, 13:27
Snap het probleem niet hier... :rolleyes: Gun die jongen ook wat... alsof 1uur 'snachts zo laat is damnn... om zukle dingen had ik nou altijd ruzie met mijn ex (!!)... als je een relatie hebt hoeft nog niet te zeggen dat je een avondklok krijgt en geen sociaal leven meer mag hebben!!! kijk kan je wel zeggen jaah blabla dat kan allemaal overdag of vroeg in de avond.. marre.. denk je dat die vrienden van hem geen werk/familie-verplichtingen hebben?? damn get off his back... wees blij dat 'ie niet uitgaat of een blondje-vriendin erbij heeft.. :rolleyes:

Nasamat
14-02-2003, 13:45

Ik mag sowieso nooit zo laat buiten blijven..of het nou bij nichten is of bij iemand anders en daar gaat het trouwens niet om...het is niet iets tegen iets en als hij niet bij me erg vin dan zal ik daar ook geen probleem van maken zo gaat het niet...het is of je vind iets goed of niet goed?? snap je? ik gun mijn verloofde zeker plezier en ben god zeer dankbaar dat hij mijn man wordt...voordat je helemaal tekeer tegen me gaat meid/jongen begrijp eerst wat het probleem is...of zijn vrienden/neven andere verplichtingen hebben of niet gaat me niks aan en interesseert me ook niet ik trouw met hem en niet met een van zijn neven/vrienden...en trouwen is niet zomaar een relaie maar dat begrijp je waarschijnlijk niet..het is niet een dag of een maand..als je elkaar het ja woord geeft dat ik het voor altijd en voor jaren snap je en daar streef ik naar ik wil niet een huwelijk die na een paar jaar alllah i7fad uit elkaar valt (wat je de laatste tijd vaak ziet) ik wil lang en gelukkig met hem leven. Hij is degen met wie ik mijn leven wil delen maar dat punt (te laat thuis komen) kan ik helaam niet mee leven...en daar maak ik me zorgen over. P.S: Nogmaals ik ben zeker blij (alhamdoulilah) dat hij niet drinkt, uitgaat of vreemd gaat en dat hij veel van mij houdt.

Chatefemqemamu
14-02-2003, 13:51
djjjeeeeeeeesss... als je al een probleem maakt van het laat thiskomen.. dan gaat je man het zeker te verduren krijgen.. gun hem een sociaal leven gewoon... :rolleyes: zo'n avondklok zal de vrede tussen jullie niet bevorderen!

Nasamat
14-02-2003, 14:17
Voor Lunatic... Ik weet niet wat voor een soort mens je bent maar en zeker niet wat voor een soort leven je gewend bent...op elke pot past een deksetlje snap je? En een man die om 01.00 uur s'nachts thuis komt is geen serieuze man of in ieder geval niet serieus genoeg om te trouwen snap je? Natuurlijk kan het wel een keertje voorkomen maar niet vaak, als je nog geen afstand kan doen van dat "soort"leven dan moet je niet gaan trouwen vind ik. Je hebt het steeds over plezier hebben ik begrijp je niet, dus als een man met zijn vrouw thuis blijft heeft hij dan volgens jou geen plezier en anders wel?? Iwa 3jab zou ik maar zeggen.... Heel erg bedankt voor je reactie ecram, natuurlijk reken ik op allah (SWT) in alles en weet dat hij iedereen geeft wat degene verdient (wama 3abouka bithalamin lel3abid) en zal zeker met goede nia met hem doorgaan.. Ik wou alleen weten hoe mensen (meiden/mannen) hierover denken, wat zouden jullie (dames) doen als jullie in mijn plaats waren en of er vrouwen zijn die deze probleem hebben gehad of nog steeds hebben en hoe ze daarmee omgaan? Liefs,

Chatefemqemamu
14-02-2003, 14:21
Even voor de duidelijkheid ik ben een vrouw... ik snap jouw "soort" (om even jouw termen te gebruiken) echt niettt.... :rolleyes: Wat ik zou doen?? Zou zeggen "schatje veel plezier!!" omdat hij even na middenacht thuiskomt is 'ie meteen niet serieus... sorry hoor maar daar heb ik geen ander woord voor dan zeikwijf

chadiaa
14-02-2003, 14:27
Salam, ik ben het zeker met je eens meisje.Ik bedoel wij meisjes als we nou eenmaal getrouwd zijn, dan wordt ook vaak van ons verwacht dat we op tijd thuis komen, minder vriendinnen hebben en ga zo maar door. Waarom wordt er niks verwacht van de mannen??? als je kiest voor trouwen dan moet je die verantwoordelijkheid ook aankunnen en anders blijf je lekker vrijgezel. Trouwen is geven en nemen. Ik ken genoeg meiden die met dezelfde probleem kampen!!! de man van mijn beste vriendin komt ook heel laat thuis, ze hebben dan ook altijd problemen en ruzie. Als man moet je ook begrip voor je vrouw hebben, die vrouw is ook een mens en heeft ook aandacht en liefde nodig, je laat haar niet zo maar alleen thuis achter????? Je kan ook plezier hebben met je vrouw vooral als jullie net getrouwd zijn, dan moeten jullie allebei nog wennen, veel tijd met elkaar door brengen. Ik snap best dat een man ook vrienden heeft en een sociale leven, maar hij ook onthouden dat hij nu ook een rouw heeft. Ik wens jou veel succes, ik hoop dat het goed komt.

Chatefemqemamu
14-02-2003, 14:30
damn ben k ff blij dat ik geen man ben.... :rolleyes:

nomedia
14-02-2003, 14:32
Ik begrijp effe iets niet. Je bent verloofd en je gaat trouwen insa-allah. Maar woon je nu al samen met hem?

chadiaa
14-02-2003, 14:32
Origineel gepost door Lunatic007 Even voor de duidelijkheid ik ben een vrouw... ik snap jouw "soort" (om even jouw termen te gebruiken) echt niettt.... :rolleyes: Wat ik zou doen?? Zou zeggen "schatje veel plezier!!" omdat hij even na middenacht thuiskomt is 'ie meteen niet serieus... sorry hoor maar daar heb ik geen ander woord voor dan zeikwijf Ik weet niet of je getrouwd bent, maar als je dan z'n man hebt dan piep je anders lieve schat!!! Een beetje respect voor elkaar. Nasamat heeft een probleem en vraagt om hulp en jij komt dan met je reactie die nergens op slaat.

Nasamat
14-02-2003, 15:05
Origineel gepost door Lunatic007 Even voor de duidelijkheid ik ben een vrouw... ik snap jouw "soort" (om even jouw termen te gebruiken) echt niettt.... :rolleyes: Wat ik zou doen?? Zou zeggen "schatje veel plezier!!" omdat hij even na middenacht thuiskomt is 'ie meteen niet serieus... sorry hoor maar daar heb ik geen ander woord voor dan zeikwijf Ik een zeikwijf!!!! je schrijfstijl zegt al meer dan genoeg over jou. Wat heb je in godsnaam, ik heb een probleem en ik vraag om hulp. ik ziet hier niet te wachten op je nutteloze reacties, ik heb belangrijke dingen aan mijn hoofd. als je geen advies hebt, dan hoef je ook niet te reageren.

-Reda-
14-02-2003, 15:13
Origineel gepost door Nasamat En een man die om 01.00 uur s'nachts thuis komt is geen serieuze man of in ieder geval niet serieus genoeg om te trouwen snap je? wat voor bla is dit? Jah sorry als ik bot overkom, maar ik vind dat nergens op slaan, als ik het goed begrijp zijn jullie nog niet samenwonend? Dan zie ik het probleem niet, het enige probleem wat zou KUNNEN zijn is dat je dan al slaapt ( :rolleyes: ) en dat je dan gewekt wordt...

Nasamat
14-02-2003, 15:26

Origineel gepost door D@T KrAy-Z MoCrO wat voor bla is dit? Jah sorry als ik bot overkom, maar ik vind dat nergens op slaan, als ik het goed begrijp zijn jullie nog niet samenwonend? Dan zie ik het probleem niet, het enige probleem wat zou KUNNEN zijn is dat je dan al slaapt ( :rolleyes: ) en dat je dan gewekt wordt... Dus dat is het enige probleem volgens jou get a life man, we werken allebei fulltime en dan komen we dus thuis om 19:00 uur en dan man mennertje even plezier gaan beleven met zijn vrienden en mevrouwtje mag lekker gaan slapen, nou dat dacht ik niet. Volgens mij is mijn topic niet echt duidelijk, mijn topic was meer bedoeld voor getrouwde meiden, hoe hebben ze het aangepakt, gaat het dan van zelf of moet je juist blijven herhalen dat je het niet goed vind. Hi Jamila maroc, dank je schat. ik ga ook zeker met hem praten. Ik zie dat meeste hier niet snappen wat het probleem is, we wonnen nog niet samen, maar ik wil nu duidelijke afspraken met hem maken. Nogmaals ik zeg het kan voorkomen, maar het moet geen gewoonte worden

Pagina's : [1] 2 3