Bekijk originele versie : Turkije beschouwt missionarissen als ‘kruisvaarders’
Hassan1983
04-03-2005, 15:22
Turkije beschouwt missionarissen als ‘kruisvaarders’
ANKARA – Een Turkse overheidsinstantie voor religieuze aangelegenheden beschouwt missionarissen als ‘kruisvaarders’. Ambtenaren hebben een preek voorbereid die op 11 maart in alle moskeeën moet worden voorgelezen. Hiermee reageert het Directoraat voor Religieuze Aangelegenheden volgens Turkish Daily News (Ankara) op missionaire activiteiten in Turkije en op de oproep van de Europese Unie aan Turkije met betrekking tot de vrijheid van godsdienst.
In de preek wordt herinnerd aan de kruistochten. “Dezelfde krachten die de islam als grootste hindernis voor hun overheersing zien, proberen de band van ons volk met de islam te verbreken.” De goed georganiseerde machten misbruiken etnische, economische en politieke verschillen om “onze kinderen” te verleiden. Van deze pogingen zijn vooral diegenen het slachtoffer die niet voldoende beschikken over religieuze kennis.
De overheidsinstantie roept alle moslims op om de islam te beschermen.
ANKARA – Een Turkse overheidsinstantie voor religieuze aangelegenheden beschouwt missionarissen als ‘kruisvaarders’. Ambtenaren hebben een preek voorbereid die op 11 maart in alle moskeeën moet worden voorgelezen. Hiermee reageert het Directoraat voor Religieuze Aangelegenheden volgens Turkish Daily News (Ankara) op missionaire activiteiten in Turkije en op de oproep van de Europese Unie aan Turkije met betrekking tot de vrijheid van godsdienst.
In de preek wordt herinnerd aan de kruistochten. “Dezelfde krachten die de islam als grootste hindernis voor hun overheersing zien, proberen de band van ons volk met de islam te verbreken.” De goed georganiseerde machten misbruiken etnische, economische en politieke verschillen om “onze kinderen” te verleiden. Van deze pogingen zijn vooral diegenen het slachtoffer die niet voldoende beschikken over religieuze kennis.
...en vooral ook goed te bestuderen zodat er niet allerlei rare fouten worden gemaakt !!
..want wie er ook misbruik maken van geringe religieuze kennis van moslims zijn terroristische organisaties die jonge mensen ronselen onder veelal valse voorwendselen.
Een missionaris is niet perse Christenlijk, maar goed dat zal ik laten lopen.
Mooi, ze boren hun eigen lidmaatschap door de neus. Het zal wel weer worden terug getrokken op het laatste moment, maar dat is slechts een formeel spelletje (waar de EU niet in zal trappen). Er zijn kwade krachten aan het werk in Turkije...en ik heb het nu niet over de missionarissen.
Ik heb uitspraken gelezen van de kardinaal van Bologna een tijdje geleden, Biffi.
Deze op zijn beurt ziet met verwijzingen naar een ver verleden de Islam weer als een groot gevaar.
Het is maar de vraag hoeveel waarde je echt aan dit soort uitspraken moet hechten.
Dezelfde kardinaal ziet in de Islam namelijk ook een concurrent van de katholieke kerk.
De wereld verandert en religieuze leiders verdedigen hun belangen ook door hun 'concurrenten' als bedreigend te bestempelen.
AboeAmmaar
04-03-2005, 19:44
Mooi zo.
het woord kruisvaarders is te zacht uitgedrukt: het zijn de dienaren van de satan, getraind om kost wat kost mensen te bedriegen tot het pad van de satan.
Maar huninstructies komen uit het nieuw testament, hun "bijbel" waarin staat dat je mag liegen en bedriegen:
1 Korinthiërs 9
20
En ik ben den Joden geworden als een Jood, opdat ik de Joden winnen zou; dengenen, die onder de wet zijn, ben ik geworden als onder de wet zijnde, opdat ik degenen, die onder de wet zijn, winnen zou.
21
Degenen, die zonder de wet zijn, ben ik geworden als zonder de wet zijnde (Gode nochtans zijnde niet zonder de wet, maar voor Christus onder de wet), opdat ik degenen, die zonder de wet zijn, winnen zou.
22
Ik ben den zwakken geworden als een zwakke, opdat ik de zwakken winnen zou; allen ben ik alles geworden, opdat ik immers enigen behouden zou.
Let op dat je niet misleid wordt door deze duivels.
Jamezs
Ik beschouw Turkije niet als een echte democratie.
Zolang ze een ministerie hebben van religieuze zaken hebben.
Hebben ze geen scheiding van staat en godsdienst.
Maar godsdienstvrijheid kennen ze niet in de Arabische wereld, ze bemoeien zich allemaal rechtstreeks met de godsdienst.
Maar ja, dat zal in overstemming zijn met de sharia, die zegt dat er geen scheiding is van staat en godsdienst is.
Maar dat is misschien nodig bij een godsdienst, die de macht wil hebben.
kwade ?
er zijn krachten aan het werk die niet ten gunste zijn aan europa
welm willen maar met een andere bedoeling.
verrijking van de religieuze FAMILIES
WANT DOOR GEEN CELLIBAAT
KRIJG JE GROTE RELIGIEUZE BELANGEN
in religieuse families
die die macht niet willen opgeven
en die belemmeren de vooruitgang van hun samenleving
hun volgelingen blijven achterlijk
ik zeg toch kwade krachten........
Maar die zelfde Turken mogen in het westen een moskee bouwen als ze dat willen,moet je eens proberen om een kerk in Turkije te bouwen dat gaat je echt niet lukken.
Ik geloof ook niet dat Turkije in de toekomst bij de Europese unie zal kunnen aansluiten,ze willen Ciprus niet eens erkennen wat toch deel uitmaakt van de zelfde uni.
Er zijn GENOEG kerken in Turkije ;)
Ciprus
Cyprus
uni
unie
veel succes met je goed uitgewerkte analyses en conclusies.
ps. de profeet Jezus VZMH predikte armoede.
de welvaart van het westen bewijst niets anders dan dat zij het Evangelie van de Profeet Jezus VZMH niet meer volgen, maar wel de satan.
Lees:
Mattheus 19:
23
En Jezus zeide tot Zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, dat een rijke bezwaarlijk in het Koninkrijk der hemelen zal ingaan.
24
En wederom zeg Ik u: Het is lichter, dat een kemel ga door het oog van een naald, dan dat een rijke inga in het Koninkrijk Gods
De engelse tekst is duidelijker :
23 Then said Jesus unto his disciples, Verily I say unto you, That a rich man shall hardly enter into the kingdom of heaven.
24 And again I say unto you, It is easier for a camel to go through the eye of a needle, than for a rich man to enter into the kingdom of God.
geloof en rijkdom sluiten elkaar als het ware uit.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.