Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : de pro-hollanders die hier massaal negatief reageren op de islam

Pagina's : [1] 2 3

bwjgha
03-03-2005, 13:52

Het lijkt wel of de meerderheid op dit forum autochtoon is of een pro-hollands. sinds wanneer is een marokkaanse forum zo interresant voor hollanders en de meeste hollanders die hier reageren, reageren heel argressief op alles wat te maken heeft met de islam. op andere forums kom je ze nooit tegen, zoals uit het oog verloren. Zijn jullie soms ambtenaren van de geheimdienst of andere ministeries met het doel Nederland te verdedigen. wij zijn geen vluchtelingen, we zijn dus niet uit ons land van herkomst gevlucht. wij zijn hier dus niet omdat wij jullie waarden normen beter vinden dan die van ons. Aan onze ouders werd nooit gevraagd om dit waarden en normen te onderschrijven. Dus waarom zouden wij aan jullie moeten aanpassen. Immers dat waren nooit de eisen die jullie aan ons stelden. Je kunt achteraf dus niet zomaar eisen dat wij hier moeten assimeleren. De vorige linkse regeringen dachten dat jullie waarden en normen superieur waren dan die van alle niet westerse culturen. het was volgens hun een kwestie van tijd, onderwijs en werk voordat wij min of meer deze waarden over gingen nemen. Maar wat blijkt we zijn hier geboren en getogen en vinden jullie waarde en normen niet beter maar iedere slechter. Je kunt dan zeggen wat doe je hier. nou om maar 1 reden. Het brood smaakt hier beter , van de rest moet ik niks hebben. als het niet ging om economische oorzaken dan waren wij allang met de zuiden zon vertrokken. Aan vluchteling vooral die van Iran die moeten integreren en assimeleren. die zijn gevlucht omdat ze ontevreden zijn met de vrijheid in hun eigenland. zij verkiezen dus jullie waarden en normen boven die van hun eigenland. zulke mensen moeten van mij op intergratiecursusen. maar wij niet.

dr.Potentaat
03-03-2005, 13:56
Het lijkt wel of de meerderheid op dit forum autochtoon is of een pro-hollands. sinds wanneer is een marokkaanse forum zo interresant voor hollanders en de meeste hollanders die hier reageren, reageren heel argressief op alles wat te maken heeft met de islam. op andere forums kom je ze nooit tegen, zoals uit het oog verloren. Zijn jullie soms ambtenaren van de geheimdienst of andere ministeries met het doel Nederland te verdedigen. wij zijn geen vluchtelingen, we zijn dus niet uit ons land van herkomst gevlucht. wij zijn hier dus niet omdat wij jullie waarden normen beter vinden dan die van ons. Aan onze ouders werd nooit gevraagd om dit waarden en normen te onderschrijven. Dus waarom zouden wij aan jullie moeten aanpassen. Immers dat waren nooit de eisen die jullie aan ons stelden. Je kunt achteraf dus niet zomaar eisen dat wij hier moeten assimeleren. De vorige linkse regeringen dachten dat jullie waarden en normen superieur waren dan die van alle niet westerse culturen. het was volgens hun een kwestie van tijd, onderwijs en werk voordat wij min of meer deze waarden over gingen nemen. Maar wat blijkt we zijn hier geboren en getogen en vinden jullie waarde en normen niet beter maar iedere slechter. Je kunt dan zeggen wat doe je hier. nou om maar 1 reden. Het brood smaakt hier beter , van de rest moet ik niks hebben. als het niet ging om economische oorzaken dan waren wij allang met de zuiden zon vertrokken. Aan vluchteling vooral die van Iran die moeten integreren en assimeleren. die zijn gevlucht omdat ze ontevreden zijn met de vrijheid in hun eigenland. zij verkiezen dus jullie waarden en normen boven die van hun eigenland. zulke mensen moeten van mij op intergratiecursusen. maar wij niet. Stel je niet zo aan! het is marokko.nl dus Marokkaans & Nederlands Jij schrijft toch ook in het Nederlands......

Wael_progressiv
03-03-2005, 13:59
Het lijkt wel of de meerderheid op dit forum autochtoon is of een pro-hollands. sinds wanneer is een marokkaanse forum zo interresant voor hollanders en de meeste hollanders die hier reageren, reageren heel argressief op alles wat te maken heeft met de islam. op andere forums kom je ze nooit tegen, zoals uit het oog verloren. Zijn jullie soms ambtenaren van de geheimdienst of andere ministeries met het doel Nederland te verdedigen. wij zijn geen vluchtelingen, we zijn dus niet uit ons land van herkomst gevlucht. wij zijn hier dus niet omdat wij jullie waarden normen beter vinden dan die van ons. Aan onze ouders werd nooit gevraagd om dit waarden en normen te onderschrijven. Dus waarom zouden wij aan jullie moeten aanpassen. Immers dat waren nooit de eisen die jullie aan ons stelden. Je kunt achteraf dus niet zomaar eisen dat wij hier moeten assimeleren. De vorige linkse regeringen dachten dat jullie waarden en normen superieur waren dan die van alle niet westerse culturen. het was volgens hun een kwestie van tijd, onderwijs en werk voordat wij min of meer deze waarden over gingen nemen. Maar wat blijkt we zijn hier geboren en getogen en vinden jullie waarde en normen niet beter maar iedere slechter. Je kunt dan zeggen wat doe je hier. nou om maar 1 reden. Het brood smaakt hier beter , van de rest moet ik niks hebben. als het niet ging om economische oorzaken dan waren wij allang met de zuiden zon vertrokken. Aan vluchteling vooral die van Iran die moeten integreren en assimeleren. die zijn gevlucht omdat ze ontevreden zijn met de vrijheid in hun eigenland. zij verkiezen dus jullie waarden en normen boven die van hun eigenland. zulke mensen moeten van mij op intergratiecursusen. maar wij niet. Sahbi spreek aub voor jezelf en niet voor een ander! Ik ben ook hier geboren en ik vindt de waarden en normen wel beter!

bellydancefan
03-03-2005, 14:36
Sahbi spreek aub voor jezelf en niet voor een ander! Ik ben ook hier geboren en ik vindt de waarden en normen wel beter! Mee eens! Mijn man is dan wel niet hier geboren, maar is hier bewust heen gekomen. Hij vindt het hier beter dan in heel veel Arabische landen waar hij al geweest is.

rnaj
03-03-2005, 14:40

Dit is perfect gezegd.Puntjes komen jou richting aan.Wat klinkt dit topic zo mooi in de oren.Ik deel je visie 100% broeder.Doe zo voort ,je zal het nog ver brengen in je leven. IK WEIGER TOT OP HET BOT OM MIJ TE INTEGREREN Hoeft ook niet, jij komt uit belgie

bwjgha
03-03-2005, 14:44
Wat is daar verkeerd aan? Ik wil graag praten met de Marokaanse Nederlanders, of hoe moet je dat in vredesnaam noemen? Ik bedoel: Wees Welkom, en voel je thuis! Agressie is een teken van angst. En angst is een slechte raadgever! Onkunde en slechte integratie wat de Nederlanders betreft. Ik vraag me ook af waarom ze zich niet meer verdiepen in deze vreedzame religie, die helaas door een piepkleine minderheid te schande wordt gemaakt! Dit is Godzijdank een tolerant forum. Er zijn er ook daar wordt je gelijk vanaf geknikkerd als men weet dat je Nederlander bent! (...) Welkom! Dat zijn ze ook niet! Daar heb je helemaal gelijk in. Dit onderschrijf ik helemaal!! Doe dat asjeblieft ook nooit, en voed je kinderen op zoals jij dat vindt. Trek je asjeblieft niets aan van die misprijzende blikken! Nee hoor! Niet assimileren. Dat kan misschien ooit, maar dan moeten de Nederlanders hun normen en waarden veranderen! Ik houd het erop en hoop dat moslims en christenen uiteindelijk broeders en zusters worden. We komen er wel! Ik ben optimist wat dat aangaat, want: Vertrouw op God! Je bent toch Nederlander?. ik zal je eerlijk vertellen. Toen ik nog op de basis school zat had ik helemaal geen besef een marokkaan te zijn. ik was wie ik was. ik ging met iedereenm om. heb nog hele leuke herinneren aan de hollanders in mijn klas. Wij waren gewoon kinderen. We hadden geen besef of iemand nu hollander, turk marokkaan of surnamer was. ( somaliars had je toen nog niet). de enigste onderscheid die wij maakten was wie wel en niet kon voetballen. je weet zij die niet konden voetballen automatisch keeper. zoals een nederlander die elke jaar naar spanja gaat geen spanjaard is . zo voelde ik mij geen marokkaan maar ook geen hollander. ik was een individue en de wereld is mijn land. natuurlijk heb ik mijn leven bepaalde keuzes gemaakt. ik ben een moslim omdat ik er zelf voor heb gekozen. maar ja als je elke keer in een hokje wordt geplaatst. en er wordt gezegd integratie is mislukt enzo. dan ga je nadenken wat willen die hollanders van ons.

bwjgha
03-03-2005, 14:50
hier geboren en getogen en dan een intergratie cursus???? ik denk voor jou persoonlijk wel want je begrijpt helemaal niks van nederland en de wetten. en de normen en waarden. het maakt mij niet uit als je andere normen en waarde meer op prijs stelt, maar ik hoop wel dat die dan daadwerkelijk "beter" zijn. Je mag hier best beweren dat jou spiritueel leven meer inhoud heeft en meer respect geeft naar andere mensen.Je mag ook beweren dat jou leer de enige is en de beste. maar wt zien we ervan? dat een moslima een hoofdoek draagd? dus beter is dan andere mensen, een voorbeeld functie heeft dus? maar ze loopt met evenveel gemak door het rode verkeerslicht, of botst tegen oudere mensen aan, kan ook wel "brutaal" zijn of beledigend. kijk en dat valt dan heeeeeel erg tegen. mat de hoofdoek wek je verwachtingen die niet tot stand komen daar mogen moslima's best op aangesproken worden. en dat dat wel eens op een knullige manier gaat tja het is een nieuw soort verschijnsel, daar moeten mensen eerst aan wennen, Maar omdat moslims beweren een "beter/religieuzer" soort mensen te zijn? dan mogen de verwachtingen over dergelijke mensen ook hoger zijn dat er meer inspanningen gedaan worden ten BEHOEVEN van de samenleving en maatschappij. en dat komt er niet uit. dus er is eigenlijk een grote teleurstelling hierover :jammer: best vriend. god zegt in de koran mensen dwalen dag en nacht en verteld ons dat wij om leiding en om vergeving te vragen. god kent zowel het zichtbare als het verborgen. laat aan god over om die moslima s te beoordelen hij kent ze beter dan jij en ik.

bwjgha
03-03-2005, 14:53
Mee eens! Mijn man is dan wel niet hier geboren, maar is hier bewust heen gekomen. Hij vindt het hier beter dan in heel veel Arabische landen waar hij al geweest is. hij valt dus onder de noemer geimporteerd vluchteling. hij moet dus wel integreren. ik niet

Alulu
03-03-2005, 14:56
. ik zal je eerlijk vertellen. Toen ik nog op de basis school zat had ik helemaal geen besef een marokkaan te zijn. ik was wie ik was. ik ging met iedereenm om. heb nog hele leuke herinneren aan de hollanders in mijn klas. Wij waren gewoon kinderen. We hadden geen besef of iemand nu hollander, turk marokkaan of surnamer was. ( somaliars had je toen nog niet). de enigste onderscheid die wij maakten was wie wel en niet kon voetballen. je weet zij die niet konden voetballen automatisch keeper. zoals een nederlander die elke jaar naar spanja gaat geen spanjaard was . zo voelde ik mij geen marokkaan maar ook geen hollander. ik was een individue en de wereld is mijn land. natuurlijk heb ik mijn leven bepaalde keuzes gemaakt. ik ben een moslim omdat ik er zelf voor heb gekozen. maar ja als je elke keer in een hokje wordt geplaatst. en er wordt gezegd integratie is mislukt enzo. dan ga je nadenken wat willen die hollanders van ons. Kijk, we moeten ons gewoon NIET IN DAT HOKJE laten duwen, niet gevoel aan laten praten van 'minderwaardigheid', dat gevoel wat je zegt ken ik weleens.. maar je moet er niet in meegaan, weet wie je bent en blijf gewoon open voor iedereen.. we zijn allemaal schepping van Allah. Allah heeft verschillende stammen gemaakt opdat wij elkaar leren kennen! niet opdat wij elkaar (leren) verafschuwen.. Doe gewoon je ding hier safi, geniet van het mooie leven dat je van Allah hebt gekregen en beoordeel mensen pas als je ze kent en niet op naam, kleur of wat dan ook...

bellydancefan
03-03-2005, 14:56
hij valt dus onder de noemer geimporteerd vluchteling. hij moet dus wel integreren. ik niet Hij was geen vluchteling. In de tijd dat hij kwam, werd er nog niet verplicht geintegreerd. Hij heeft zelf actief geintegreerd, altijd gewerkt tot nu. Ook heeft hij praktisch geen last van discriminatie. Nou moet ik erbij zeggen dat hij ook een positief iemand is, misschien scheelt dat ook. :p

RitaMaria
03-03-2005, 14:57
. ik zal je eerlijk vertellen. Toen ik nog op de basis school zat had ik helemaal geen besef een marokkaan te zijn. ik was wie ik was. ik ging met iedereenm om. heb nog hele leuke herinneren aan de hollanders in mijn klas. Wij waren gewoon kinderen. We hadden geen besef of iemand nu hollander, turk marokkaan of surnamer was. ( somaliars had je toen nog niet). de enigste onderscheid die wij maakten was wie wel en niet kon voetballen. je weet zij die niet konden voetballen automatisch keeper. zoals een nederlander die elke jaar naar spanja gaat geen spanjaard is . zo voelde ik mij geen marokkaan maar ook geen hollander. ik was een individue en de wereld is mijn land. natuurlijk heb ik mijn leven bepaalde keuzes gemaakt. ik ben een moslim omdat ik er zelf voor heb gekozen. maar ja als je elke keer in een hokje wordt geplaatst. en er wordt gezegd integratie is mislukt enzo. dan ga je nadenken wat willen die hollanders van ons. Mooi gezegd..:goedzo:

dr.Potentaat
03-03-2005, 14:58
Ik kan mijn theorie bewijzen. Hitler,Wilders ,Pim,Theo,Filip De Winter,Gherard Chroider (of zoiets),Zweden,Denemarken enz enz . Zo zie je dat ik niet zomaar beschuldig. Amin Al Husseini http://www.tellthechildrenthetruth.com/gallery/thumbnails/Husseini-Hilter-Berlin.jpg Hier staat de rest http://www.tellthechildrenthetruth.com

Danielle2
03-03-2005, 15:00
Maar wat blijkt we zijn hier geboren en getogen en vinden jullie waarde en normen niet beter maar iedere slechter. Je kunt dan zeggen wat doe je hier. nou om maar 1 reden. Het brood smaakt hier beter , van de rest moet ik niks hebben. als het niet ging om economische oorzaken dan waren wij allang met de zuiden zon vertrokken. Zo, respect zeg voor jouw normen en waarden. Jij vindt economisch welzijn belangrijker dan principes, goed zeg! :moe: Geniet dan gewoon van je centen en zeur verder niet, blijkbaar kies je hier zelf voor.

Alulu
03-03-2005, 15:00
Hij was geen vluchteling. In de tijd dat hij kwam, werd er nog niet verplicht geintegreerd. Hij heeft zelf actief geintegreerd, altijd gewerkt tot nu. Ook heeft hij praktisch geen last van discriminatie. Nou moet ik erbij zeggen dat hij ook een positief iemand is, misschien scheelt dat ook. :p Persoonlijkheid, karakter heeft er ook veel mee te maken, de een stopt na 3x solliciteren en de ander blijft doorgaan. De een is de vooroordelen zat en gaat er (onbewust of bewust) naartoe gedragen terwijl de ander juist meer gemotiveerd is om het tegendeel te bewijzen. Mensen denken integreren is je roots, cultuur en geloof verliezen.. dat is ASSIMILISEREN. Integreren is gewoon meedoen met maatschappij, openstaan voor allerlei mensen v allerlei komaf, taal beheersen..je best doen je gang te vinden ipv te isoleren, genieten van vrijheden v hier dus.

bwjgha
03-03-2005, 15:04

Hij was geen vluchteling. In de tijd dat hij kwam, werd er nog niet verplicht geintegreerd. Hij heeft zelf actief geintegreerd, altijd gewerkt tot nu. Ook heeft hij praktisch geen last van discriminatie. Nou moet ik erbij zeggen dat hij ook een positief iemand is, misschien scheelt dat ook. :p nou lieverd, ik heb ook geen last van discriminatie. ben nog geen hollander tegen gekomen die het durft. werk vinden vind ik makkelijk. ik val nederlanders niet aan omdat zij mij niet willen aannemen. ik geloof in mijn eigen individuele kwaliteiten. ik heb geen werkgever nodig. eerlijk gezegd, waar ik studeer komen bedrijven zelf naar ons toe om ons aan te trekken. Voor mijn stages had ik keuzes genoeg. Ik koos voor spanja vanwege het weer. voor mijn afstuderen binnenkort ga ik waarschijnlijk naar Japan. lijkt mij een mooie land en een goed volk. je hebt namelijk in nl heel weinig technische hoog opgeleid mensen. mijn marokkaans vrienden hebben allemaal een baan. goed betaald. daarom lieverd je moet mij niet zien als iemand die uit is op wraak.

Pagina's : [1] 2 3