Bekijk originele versie : Steun jij een goed doel?
Wael_progressiv
02-03-2005, 19:49
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die een goed doel steunen, die maandelijks een klein bedrag afstaan bijv. aan dieren, onderzoek naar ziektes, voor de natuur etc...
De poll is anoniem dus... :maf2:
Brooke Hospital for Animals en wat euri per maand voor onderzoek naar kanker.
Verscheidene goede doelen.
Vaste klant bij de postcodelot....die steunen er een heleboel :D ........hoop dat er voor mij tezijnertijd ook een "beetje" veel steun los komt :hihi:
Dan colectelopers stuur ik nooit weg..of ik moet een heel slechte maand hebben.
Daar zitten dus ook verscheidene goede doelen onder.
Alle bovengenoemde, behalve de dieren.
naschrift @ wael: waarom heb jij het oog van Ra als ondertekening?
extra naschrift: potjandosie, blijk ik (we) lid van de dierenbescherming te zijn. :hihi:
Ja, voor dieren, gehandicapten, zwakkeren in de samenleving, help met de opsporing van criminaliteit, brandweer, onderhoud van infrastructuur enz.
Eigenlijk voor zo'n beetje alles, maar helaas is dat voor mij verplicht als inwoner van Nederland :(
Ik kan nooit kiezen tussen al die goede doelen, ze verdienen allemaal wel wat. Dus sponsor ik tegenwoordig een jaar, soms twee een doel... en dan switch ik naar wat anders.
Ja, voor dieren, gehandicapten, zwakkeren in de samenleving, help met de opsporing van criminaliteit, brandweer, onderhoud van infrastructuur enz.
Eigenlijk voor zo'n beetje alles, maar helaas is dat voor mij verplicht als inwoner van Nederland :(
Hoor ik hier een blije belastingbetaler ?.......... :D
Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet heeft gezegd: 'Een ieder is verplicht tot het geven van een aalmoes. Elke dag dat de zon opgaat en je treft een rechtvaardig oordeel tussen twee mensen dan is dat een aalmoes. Het helpen van een man bij het bestijgen van zijn beest of zijn goederen helpen daarop neer te leggen, een vriendelijk woord uiten, elke stap die wordt gezet in de richting van de moskee om het gebed te verrichten en het vuil opruimen van de weg; al deze daden zijn een aalmoes'."
Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet heeft gezegd: 'Een ieder is verplicht tot het geven van een aalmoes. Elke dag dat de zon opgaat en je treft een rechtvaardig oordeel tussen twee mensen dan is dat een aalmoes. Het helpen van een man bij het bestijgen van zijn beest of zijn goederen helpen daarop neer te leggen, een vriendelijk woord uiten, elke stap die wordt gezet in de richting van de moskee om het gebed te verrichten en het vuil opruimen van de weg; al deze daden zijn een aalmoes'."
Amien
Ook een vriendelijk woord mag als een gave gerekend worden...doet soms wonderen.
De NOVIB en de WSPA (tegen dierenmishandeling)- met kleine bedragen, dat wel.
Parasietje
02-03-2005, 20:35
Ik ben studente
ik geef men geld toch effe wel aan andere zaken uit ;)
MissLisa
02-03-2005, 21:33
Ik momenteel alleen voor dieren.
Bescherm de dieren tegen de beesten!
Dat vind ik een onovertroffen slogan.
Het spijt me hoor! Ik ben momenteel geneigd met drukker te maken over het lot van de dieren.
Ik weet dat dit eigenlijk niet correct is.
Maar ik weet ook, dat als het een groep levende wezens is, die dezelfde adem als wij inademen, en ook voelen en emoties hebben lijden onder de mensen dit de dieren wel zijn.
God's glorie: De Dieren. Kijk en vergelijk. Ik ben erop uitgekomen dat de mens objectief genomen maar een middelmatig wezen is in de natuur.
Alleen aan God dankt hij zijn plaats boven de dieren. Een mens die niet in God gelooft is gewoon de minste aller schepselen. Dit zal wel weer op weerstand stuiten, maar ik vind dat gewoon. :D
Ik ben ook lid van de WSPA, ik kan het niet aanzien; een beer aangevallen door vechthonden, gek geworden achter tralies met een ring door zijn neus. Vréselijk. :(
Moet ik ze allemaal opnoemen?
Amnesty, Stichting Aap, Greenpeace, Milieu Defensie, Dierenbescherming, Novib ben ik lid van.
En nu en dan voor Aids onderzoek of Artsen Zonder Grenzen ofzo.
En mijn zusje is dat ook een goed doel?
Ik steun ook diverse goede doelen: Dierenbescherming, Wereld Natuurfonds, Natuurmonumenten, Child Right, Green Peace, Stichting Aap en bijna alle collectes die er landelijk gehouden worden.
Ik geef 6 euro per maand aan kinderstem.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.