Bekijk originele versie : Nederlanders vinden VS gevaarlijker dan Irak
VanBasten
13-02-2003, 03:28
Net gehoord op de radio: Nederlanders vinden de VS gevaarlijker voor de wereldvrede dan Irak, zo blijkt uit een onderzoek van het SBS-programma `Stem van Nederland`. Ik weet de exacte percentage's niet, maar ik geloof dat ongeveer 38% van de ondervraagden vond dat Amerika een groter gevaar is dan Irak. Het Nederlandse volk is Bush blijkbaar ook zat.
zionamerika als stabilizerende factor vormt in de wereldpolitiek. NO WAY...
voor de j00ds belangen wel!!!!
zionamerika is juist distabilizerende factor in de wereldpolitiek...
Je krijgt pas een stabilizerende wanneer je de weegschal even zwaar zijn en dat kan je niet zeggen sinds USSR weg gevallen en de zionbeest als enige gek duivel aan de macht is...is de wereld nog nooit in gevaar is als nu...
Rhizlane
13-02-2003, 10:37
Origineel gepost door Genieva
Tegenwoordig is de VS synoniem aan Bush, en met recht is het nederlandse volk zat van hem en zijn oorlogspraktijken.
Hoezo een stabilizerende factor in de wereldpolitiek? Onrust zaaien en haat verspreiden dat is wat de VS en zijn president doen.
Weg met de VS, ik ben niet bang voor de conseqenties, een grootmacht die denkt de hele wereld te kunnen en mogen regeren mag van mij verdwijnen, ook al zijn we een klein land op de wereldkaart dan nog moeten wij onze eigen zaken regelen...en niet als trouwe hondjes meneer Bush en cornuiten volgen!
Big Brother? Laat me niet lachen, als de VS ons niet meer nodig heeft is Europa het eerste wat ze laten vallen!
Mijn idee: weg met die Bush en de rest....laten we ons eigen land maar eerst goed op weg helpen ipv een oorlog in het buitenland bevechten, daar gaat ons belastinggeld......investeren in eigen land lijkt me op dit moment gezonder!
groeten: Genieva
volkomen met je eens!
Rhizlane
13-02-2003, 10:39
Origineel gepost door pista
Hebt gij soms een zionbeest in de hoofd.
Laat het eens nakijken manneke, gij zeurt nog harder dan een zaag. :D
Jij hebt een Zionbeest in je hoofd, je bent helemaal Ziongehersenspoeld !!!!!!!
Ja het is helaas zo dat we voor een deel afhankelijk zijn van amerika en dat idee vind ik ook niet lekker nee.
met de verdergaande globalisering zal het alleen maar erger worden vrees ik.Ik denk eigenlijk dat we hier met zn allen voor een groot gedeelte afhankelijk zijn van multinationals, en ik zie amerika eigenlijk als 1 grote multinational wiens eerste drijfveren de dollar en marktgebieden zijn.
Ben bang dat multinationals straks (voor zover dat nu al niet gebeurd) gaan bepalen wat beleid is ..wat goed en slecht.
ik ben er op tegen maar kan eigenlijk ook geen werkbaar alternatief bedenken.
toch vind ik niet dat alles aan de "vrije"markt overgelaten mag worden en ik heb het idee dat bush en vele amerikanen die op hem hebben gestemd daar anders over denken.
marshall hulp was idd erg aardig maar uiteindelijk zijn ze er zelf ook behhorlijk wat wijzer van geworden, wat heb je aan een totaal geruineerd europa als afzet markt?
bovendien vind ik niet dat het amerika van toen het amerika van nu is.
dankbaar ja maar kritiekloos nee, amerika gedraagd zich als supermacht vaak als een klein kind dat toevallig net ff wat sterker is en daarom heel het schoolplein terroriseert.
bionic
weekendjeuitje
13-02-2003, 21:42
Eindelijk een juist beoordeling van de nederlanders!!
ja goede morgen!!
irak doet helemaal niets verkeerd
het is de vs die dat doet
bush wil wraak nemen omdat irak een aanslag op zijn vader heeft gepleegd
gelukkig is niet de hele wereld met hem eens!!
bousa
weekendjeuitje
14-02-2003, 00:25
Origineel gepost door Hamida
ja goede morgen!!
bousa
Wist je ook dat boch junior al 17x aanslagen heeft gepleegd op SADDAM en het hem niet gelukt om hem uit de weg te ruimen...Omdat er aantal kopie's van SADDAM rondlopen!!!!
VanBasten
14-02-2003, 00:28
Origineel gepost door Hamida
ja goede morgen!!
bousa
Irak doet niets verkeerd?? Mmmm, zeg dat eens tegen die tienduizenden die door Sadam tegen de muur zijn gezet. Vertel dat eens tegen de Koerden. Ik denk niet dat ze het met je eens zijn. Ik denk zelfs dat heel veel Irakezen uiteindelijk blij zullen zijn als ze van Sadam verlost zijn.
atouzine
14-02-2003, 00:54
Origineel gepost door VanBasten
Irak doet niets verkeerd?? Mmmm, zeg dat eens tegen die tienduizenden die door Sadam tegen de muur zijn gezet. Vertel dat eens tegen de Koerden. Ik denk niet dat ze het met je eens zijn. Ik denk zelfs dat heel veel Irakezen uiteindelijk blij zullen zijn als ze van Sadam verlost zijn.
laat de irakezen het dan zelf oplossen als ze zo worden geterorisseerd.
maar waarom hoor ik niets van hun buiten de colaboreerende groepje amerikaanse gezinden natuurlijk. veraders bestaan ten alle tijde.
als ik het zo hoor in de reportages wil elke irakees zijn land verdedigen tegen de aggresor. en dat heb ik zelf op een nederlandse documentaire gezien wat al een halve wonder is.
in deze tijd is de media opperheer en bepaalt zelf je denken .
beslama en nog leve :belgie: :goedzo:
die de moed en visie heeft om verder dan haar neus lang is te kijken.
:nl: :vingers:
VanBasten
14-02-2003, 00:59
Origineel gepost door atouzine
laat de irakezen het dan zelf oplossen als ze zo worden geterorisseerd.
maar waarom hoor ik niets van hun buiten de colaboreerende groepje amerikaanse gezinden natuurlijk. veraders bestaan ten alle tijde.
als ik het zo hoor in de reportages wil elke irakees zijn land verdedigen tegen de aggresor. en dat heb ik zelf op een nederlandse documentaire gezien wat al een halve wonder is.
in deze tijd is de media opperheer en bepaalt zelf je denken .
beslama en nog leve :belgie: :goedzo:
die de moed en visie heeft om verder dan haar neus lang is te kijken.
:nl: :vingers:
Ik ben er ook voorstander van dat het Iraakse volk zelf in opstand komt, maar ik vrees dat ze dat niet alleen kunnen. En waarom iedere Irakees zegt dat die zijn land wil verdedigen? Omdat ze, als ze iets anders zeggen, worden gemarteld en vermoord. Zo gaat dat in een dictatoriaal regime als Irak.
atouzine
14-02-2003, 01:18
Ik ben er ook voorstander van dat het Iraakse volk zelf in opstand komt, maar ik vrees dat ze dat niet alleen kunnen. En waarom iedere Irakees zegt dat die zijn land wil verdedigen? Omdat ze, als ze iets anders zeggen, worden gemarteld en vermoord. Zo gaat dat in een dictatoriaal regime als Irak.
als we die toer opgaan van marteling enz....
dan kunnen we ook eens de praktijken van het westen eens bovenhalen.
de schulden van het westerse beschaving aan de rest van de wereld is door de eeuwen heen zo groot geworden dat men die nooit of te nimmer zal kunnen vergoeden.En het is nog niet gedaan. Ik heb liever een kortstondige marteling dan wat het westen momenteel de rest van de wereld aan doet met haar zogezegde gezegende vrijhandel.
Door die vrijhandel sterven er milioenen mensen per jaar de hongersnood en aan AIDS omdat het heilige patent recht ten alle tijden moet kunnen gelden.
Als dit geen schending is van de mensenrechten is.
Sommige witteboord misdaden zijn erger dan honderd duizenden martelingen.
En de martelingen die je hier boven aanhaald zijn naar mijn weten nooit gestaafd geweest .als je bewijzen hebt ,spreken we elkaar verder.
atouzine
14-02-2003, 01:20
de schulden van het westerse beschaving aan de rest van de wereld is door de eeuwen heen zo groot geworden dat men die nooit of te nimmer zal kunnen vergoeden.En het is nog niet gedaan. Ik heb liever een kortstondige marteling dan wat het westen momenteel de rest van de wereld aan doet met haar zogezegde gezegende vrijhandel.
Door die vrijhandel sterven er milioenen mensen per jaar de hongersnood en aan AIDS omdat het heilige patent recht ten alle tijden moet kunnen gelden.
En de martelingen die je hier boven aanhaald zijn naar mijn weten nooit gestaafd geweest .als je bewijzen hebt ,spreken we elkaar verder.
VanBasten
14-02-2003, 01:28
Ik ben het met je eens als je het hebt over AIDS-patienten die onnodig sterven omdat het patentrecht heilig is. Multinationals hebben veel op hun geweten. Ik zeg ook helemaal niet dat ik het daarmee eens ben. Ik geef alleen aan waarom de mensen in Irak allemaal zeggen dat ze voor Sadam willen sterven.
Ik denk dat jij liever hier woont dan in bijvoorbeeld Irak. Hier kun je zeggen wat je wilt. In Irak niet. Zo simpel ligt dat. Hier kun je kritiek uiten op het westen, terwijl je er zelf woont. Als je in Irak kritiek hebt op de regering, dan lig je de volgende dag onder de grond. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik leef liever in een vrij land.
maar dat wil dus nog niet zeggen dat ik het eens ben met wat de multinationals allemaal uitvreten in Afrika.
atouzine
14-02-2003, 01:41
Ik ben het met je eens als je het hebt over AIDS-patienten die onnodig sterven omdat het patentrecht heilig is. Multinationals hebben veel op hun geweten. Ik zeg ook helemaal niet dat ik het daarmee eens ben. Ik geef alleen aan waarom de mensen in Irak allemaal zeggen dat ze voor Sadam willen sterven.
Ik denk dat jij liever hier woont dan in bijvoorbeeld Irak. Hier kun je zeggen wat je wilt. In Irak niet. Zo simpel ligt dat. Hier kun je kritiek uiten op het westen, terwijl je er zelf woont. Als je in Irak kritiek hebt op de regering, dan lig je de volgende dag onder de grond. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik leef liever in een vrij land.
maar dat wil dus nog niet zeggen dat ik het eens ben met wat de multinationals allemaal uitvreten in Afrika.
ik denk dat ik nergens ergens heb vermeld waar ik verblijf dus waarom ga je ervan uit dat ik in het westen leef?
en over die alom geprezen vrijheiduiting in het westen moet je met een korreltje zout nemen. Als men hetzelfde verkondigd als de autochtone bevolking mag alles maar o wee als men afwijkt dan is iedereen in rep en roer en blijft van dat holle statement niets meer over.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.