Bekijk originele versie : lees is ff
minous21
12-02-2003, 21:15
assalamoe aleikoem,
Ja, nu ik toch bezig ben; nog een krantenartikeltje dat in september 2002 in
BN/De Stem en het NRC heeft gestaan. Let wel: deze brief is aan niet-moslims gericht! Dit verandert de toon een beetje; je wilt toch een beetje genuanceerd blijven.
Assalamoe aleikoem,
Minousje :zwaai:
ps: ik raad alle moslims aan regelmatig krantenstukken te schrijven; je ziet het; ze worden gepubliceerd insha'Allah en zo kunnen we tenminste van ons laten horen!
>Aan wie zich aangesproken voelt,
>
>Ik ben een fundamentalist. Of een extremist, wat u wilt. Het maakt tenslotte
>tegenwoordig weinig uit wat ik wil, u beoordeelt en veroordeelt.
>Ik word ook onderdrukt, niet door mijn door de media als autoritair en eng
>afgeschilderde man, maar door u, omdat u vindt dat u het recht heeft mij uit
>te schelden en na te wijzen om dat ik een hoofddoek draag.
>Ik word monddood gemaakt, niet door moordzuchtige fundamentalisten, maar
>door u, omdat iedere poging van mijn kant een zinnig gesprek aan te gaan
>uitloopt op een resoluut zwijgen.
>Ik ben een moslim. Een Nederlandse en vrouw bovendien. Genoeg materie voor
>een bevooroordeelde, oppervlakkige lezer als u zelf.
>Toch zeg ik u, hoewel ik weet dat u het niet horen wilt: Ik ben geen
>onderdrukte, monddode, mishandelde moslimvrouw!! Ik heb terwijl ik bij mijn
>volle verstand was, en nog ben, bewust gekozen voor de islam als mijn
>religie en levenswijze.
>En ik prijs Allah, of God als u dat liever hebt, hier nog elke dag voor.
>Natuurlijk heb ik het geluk dat ik een zachtaardige, verstandige man heb die
>mijn rechten als moslima en mens kent èn die ook naleeft. In tegenstelling
>tot sommige andere vrouwen. Want ik ben ook een moslim die de problemen die
>er zijn in gemeenschappen waar de islam een van de delende factoren is, niet
>uit de weg gaat. Net als u word ik misselijk bij alleen al de gedachte aan
>vrouwenbesnijdenissen. Net als u zie ik mannen die alles doen wat God
>verboden heeft terwijl hun vrouwen het huis niet uitkomen. Ook ik, of
>misschien vooral ik, zou die Marokkaanse ventjes die alles voor de moslims
>en zichzelf verstieren graag een schop onder hun achterste willen geven.
>En toch zeg ik: de islam is niet onderdrukkend, de vrouw is niet minder
>waard dan een man volgens de Qoraan en niet iedere man met baard die er een
>andere mening op na houdt dan u, is een fundamentalist of een potentieel
>terrorist.
>Het woord moslim betekent ‘iemand die zich vredevol overgeeft aan God’.
>Het probleem ligt mijns inziens dan ook bij het feit dat deze mensen die
>zichzelf zo graag moslim noemen, zich absoluut niet overgeven aan God, maar
>aan hun eigen lusten, ideeen en vooral culturele ballast.
>Iemand die de regels van de islam strikt opvolgt (is dit fundamentalisme?)
>liegt niet, mishandelt niet, bedreigt niet, sterker nog; zo’n persoon zou
>met zijn gedrag een voorbeeld zijn voor de maatschappij waarin hij leeft.
>Dit is dus duidelijk in tegenstelling met wat deze moslims nu als nieuwe
>missie hebben; de islam volledig zwart maken en dan nog vinden dat iedereen
>tegen hen is.
>Ik ben voor de discussie; in eerste instantie in de moslimgemeenschappen
>zelf omdat daar de oplossing ligt. Ik zou willen pleiten voor zelfkritiek,
>niet op de islam als godsdienst, maar op de naleving hiervan, want hoe kan
>iemand de overlevering van de profeet Mohammed (vzmh): “de beste onder
>jullie, is degene die het beste voor zijn vrouw is” aanhoren en vervolgens
>zijn vrouw onderdrukken?
>Daarna of daarnaast kan de discussie breder gevoerd worden als er dan ook
>daadwerkelijk ruimte is voor de alom geprezen, maar weinig nageleefde
>vrijheid van meningsuiting. Luister naar de ander en probeer oprecht te
>begrijpen wat deze bedoelt. En als je het oneens bent, dan doet dat er niet
>toe. We moeten, en ik spreek hier voor beide partijen, want dat er sprake is
>van tweedeling moge duidelijk zijn, weloverwogen, maar openlijk voor onze
>mening uit durven komen zonder de ander te verplichten onze gedachten over
>te nemen. Ook met die mensen die we anders liever niet spreken, om het
>actueel te houden; met ex-moslims en met fundamentalisten.
>En lieve mensen, geloof toch niet altijd zo makkelijk datgene dat uw
>denkbeelden bevestigt. Durf ook eens de andere kant te bezien en dan komt u
>vanzelf tot de ontdekking dat moslims misschien andere ideeen hebben die
>nooit de uwe zullen worden, maar dat ze echt ook aardig kunnen zijn,
>allemaal.
Origineel gepost door pista
Ik denk niet dat jij dit werkelijk aandachtig gelezen hebt, en meer nog, er ook bij stil gestaan hebt, er over nagedacht hebt.
Je bent het volkomen eens met de tekst, maar ik kan aardig wat teksten van jou bovenhalen en dan zal je opvallen dat jij behoort tot die mensen binnen de islam die niet doen wat volgens de islam zou moeten gebeuren. Jij bent dus eigenlijk een hypocriet, en een domme ook nog.
Jij laat duidelijk je dubbelzinnigheid blijken.
Maar toegegeven, het is gemakkelijker een :goedzo: te plaatsen dan naar de tekst te leven waarvoor je :goedzo: doet.
mvg
Luister eens mongool kan je de volgende keer gewoon je mening neer zetten zonder een ander aan te vallen.
Wat je hier boven leest is een artikel die gericht is naar niet-moslims zoals jij.
Als ik dit een perfect artikel vind dan is dat toch mijn mening.
Je noemt me hypocriet en dom wel denk er maar eens over na wie hier zijn mond moet spoelen.
Het is duidelijk dat je je aangesproken voelt en daarom vind ik dit artikel perfect.
Lees jij dit maar eens een paar keer goed door en sta eens een keer bij stil zonder je arrogante houding bij te geven.
Moeilijk he mensen in hun waarden laten en gewoon normaal discuseren.
:zwaai:
Voor jou even moeilijk als voor mij. :D
Je bent en blijft nu eenmaal een hypocriet, wat kan ik anders zeggen.
Je doet zelf alle moeite ter wereld om mijn mening te staven, ben je dan niet wat dom. :hihi:
Praat a.u.b in het vervolg over jezelf. :zwaai:
toch fijn dat iedereen zo begaan is met het lot en gedachtenwereld van een ander, fijn ook dat dit zo vaak op een sympatieke vriendelijke manier gebracht wordt terwijl men zichzelf zo naar de achtergrond dringt.
Ik denk dat het ooit best in orde gaat komen met deze wereld! :rolleyes:
wat leren we weer een hoop van elkaar en wat hebben we een pret samen
gr
bionic
:zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:
pfffff nu durf ik bijna niet eens m,eer te zwaaien...het zou eens verkeerd kunnen vallen bij sommigen oeeeiiiiiiii
minous21
13-02-2003, 22:52
Origineel gepost door bionic
toch fijn dat iedereen zo begaan is met het lot en gedachtenwereld van een ander, fijn ook dat dit zo vaak op een sympatieke vriendelijke manier gebracht wordt terwijl men zichzelf zo naar de achtergrond dringt.
Ik denk dat het ooit best in orde gaat komen met deze wereld! :rolleyes:
wat leren we weer een hoop van elkaar en wat hebben we een pret samen
gr
bionic
:zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:
pfffff nu durf ik bijna niet eens m,eer te zwaaien...het zou eens verkeerd kunnen vallen bij sommigen oeeeiiiiiiii
Vrijheids van meningsuiting conform Grondwet!! :rolleyes:
Origineel gepost door minous21
Vrijheids van meningsuiting conform Grondwet!! :rolleyes:
Zo is dat Minousje!! iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening!! :zwaai:
minous21
13-02-2003, 23:37
Origineel gepost door Missy20
Zo is dat Minousje!! iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening!! :zwaai:
Maar helaas vergeten veel mensen dat.....ze schieten gelijk in de aanval als jouw mening hun niet bevalt!
Love you Missy....
:blauwkus:
atouzine
14-02-2003, 01:34
maak ik niet vaak mee.
een artikel of een mening (zo je wilt) lezen over een bepaalde onderwerp en direct er onder een perfecte demonstratie waar de auteur van het artikel over handelt.
hoedje af minous21 en Missy20
jullie zijn een voorbeeld voor ons maatschappy....
VanBasten
14-02-2003, 05:19
Dus voor iedereen die Hirsi Ali persoonlijk aanvalt en afschildert als debiele gefrustreerde vrouw, haar dood wil hebben, citeer ik:
"Ik ben voor de discussie; in eerste instantie in de moslimgemeenschappen zelf omdat daar de oplossing ligt. Ik zou willen pleiten voor zelfkritiek, niet op de islam als godsdienst, maar op de naleving hiervan, want hoe kan iemand de overlevering van de profeet Mohammed (vzmh): “de beste onder jullie, is degene die het beste voor zijn vrouw is” aanhoren en vervolgens zijn vrouw onderdrukken?
>Daarna of daarnaast kan de discussie breder gevoerd worden als er dan ook daadwerkelijk ruimte is voor de alom geprezen, maar weinig nageleefde vrijheid van meningsuiting. Luister naar de ander en probeer oprecht te begrijpen wat deze bedoelt. En als je het oneens bent, dan doet dat er niet toe. We moeten, en ik spreek hier voor beide partijen, want dat er sprake is van tweedeling moge duidelijk zijn, weloverwogen, maar openlijk voor onze mening uit durven komen zonder de ander te verplichten onze gedachten over te nemen. Ook met die mensen die we anders liever niet spreken, om het actueel te houden; met ex-moslims en met fundamentalisten."
Zijn jullie het nog steeds allemaal eens met deze tekst??
BANAAN Hirsi Ali spreekt in Nova
NOVA :
In opdracht van Kelly Beckman stichting van de PVDA (Partij van de Appels) heeft criminologe Banaan Hirsi Ali onderzoek gedaan naar clitorisverminking. Nu een rechtstreeks live overschakeling met Banaan Hirsi Ali.
Banaan Hisi Ali:
Ja ik heb een onderzoek gedaan in verschillende asielzoekerscentra. Ik heb daar met veel negerinnen gesproken. Al deze negerinnen waren besneden in opdracht van hun mannelijke omgeving. Dus ik kan u zeggen dat 80% van de negerinnen in Nederland een clitorisverminking hebben ondergaan. :D
NOVA:
Ja mensen 80% van de negerinnen in Nederland is clitoriaal verminkt. Dat is een ernstige zaak :80% van alle negerinnen in Nederland.
Banaan Hirsi Ali:
Ja en vanuit deze gedachte roep ik alle Bananen mannen op om hun negerin niet meer te verminken. Uit eigen ervaring kan ik spreken dat het voor een banaan als mij geen pretje is en er dagelijks mijn hinder van ondervind. Ik kan het weten want ik kom uit Bonalie en daar werd ik onder druk verminkt door de opperBanaan. Ik ben opgegroeid met het Bananisme en ik zeg u het Bananisme dat door de negerinnen bananen word aanhangt is achterlijk…….vergeleken met de Westerse maatstaven.
NOVA:
Dus u spreekt uit ervaring?
Banaan Hirsi Ali:
Ja natuurlijk! Sterker nog ik heb de oplossing voor het Bananenproblematiek in Nederland. We moeten die Bananenmannen eens flink de waarheid vertellen en zorgen dat hun Bananenvrouwen zelf de keuze kunnen maken of zij hun klitje eraf knippen of niet. Ik ben een ge-emancipeerde banaan en ik strijd voor alle banaan negerinnen in Nederland. Dit zal de Perzikkenproblematiek alleen maar ten goede komen.
Een gesprek met iemand uit de Bananisme gemeenschap:
Ik kan u verzekeren dat er niets mis is met mijn klitje. Ook is er niets mis met het Bananisme. Mevrouw Banaan Hirsi Ali is niet jofel. Niet elke negerin in Nederland is besneden. Ik zou zeggen mensen interesseer u voor de banaan en eet iedere dag minstens 1 banaan.
http://www.dsb.tudelft.nl/www/images/colleges/banaan.gif
VanBasten
14-02-2003, 06:54
Origineel gepost door nadiaaa
BANAAN Hirsi Ali spreekt in Nova
NOVA :
In opdracht van Kelly Beckman stichting van de PVDA (Partij van de Appels) heeft criminologe Banaan Hirsi Ali onderzoek gedaan naar clitorisverminking. Nu een rechtstreeks live overschakeling met Banaan Hirsi Ali.
Banaan Hisi Ali:
Ja ik heb een onderzoek gedaan in verschillende asielzoekerscentra. Ik heb daar met veel negerinnen gesproken. Al deze negerinnen waren besneden in opdracht van hun mannelijke omgeving. Dus ik kan u zeggen dat 80% van de negerinnen in Nederland een clitorisverminking hebben ondergaan. :D
NOVA:
Ja mensen 80% van de negerinnen in Nederland is clitoriaal verminkt. Dat is een ernstige zaak :80% van alle negerinnen in Nederland.
Banaan Hirsi Ali:
Ja en vanuit deze gedachte roep ik alle Bananen mannen op om hun negerin niet meer te verminken. Uit eigen ervaring kan ik spreken dat het voor een banaan als mij geen pretje is en er dagelijks mijn hinder van ondervind. Ik kan het weten want ik kom uit Bonalie en daar werd ik onder druk verminkt door de opperBanaan. Ik ben opgegroeid met het Bananisme en ik zeg u het Bananisme dat door de negerinnen bananen word aanhangt is achterlijk…….vergeleken met de Westerse maatstaven.
NOVA:
Dus u spreekt uit ervaring?
Banaan Hirsi Ali:
Ja natuurlijk! Sterker nog ik heb de oplossing voor het Bananenproblematiek in Nederland. We moeten die Bananenmannen eens flink de waarheid vertellen en zorgen dat hun Bananenvrouwen zelf de keuze kunnen maken of zij hun klitje eraf knippen of niet. Ik ben een ge-emancipeerde banaan en ik strijd voor alle banaan negerinnen in Nederland. Dit zal de Bananenproblematiek alleen maar ten goede komen.
Een gesprek met iemand uit de Bananisme gemeenschap:
Ik kan u verzekeren dat er niets mis is met mijn klitje. Ook is er niets mis met het Bananisme. Mevrouw Banaan Hirsi Ali is niet jofel. Niet elke negerin in Nederland is besneden. Ik zou zeggen mensen interesseer u voor de banaan en eet iedere dag minstens 1 banaan.
http://www.dsb.tudelft.nl/www/images/colleges/banaan.gif
2Vandaag: Waarom bent u zo boos
Moslim: Omdat Hirsi Ali heeft gezegd dat onze heilige profeet volgens de westerse maatstaven een tiran is. Ze heeft ons diep, diep, diep beledigd. Zij moet gestraft worden en excuses aanbieden.
2Vandaag: Maar wat vindt u inhoudelijk van wat ze gezegd heeft?
Moslim: Zij geen klit meer hebben, dus zij trauma hebben
2Vandaag: Nogmaals: wat vindt u inhoudelijk van wat ze gezegd heeft.
Moslim: Ze is getraumatiseerd, daarom ze is gek.
2Vandaag: Gaat u niet met haar in discussie?
Moslim: Nee, ik haar alleen persoonlijk kunnen beledigen en geen respect voor haar hebben.
2Vandaag: Ik begrijp het niet: u voelt zich heel erg beledigd en daarom beledigt u Hirsi Ali. Doet u dan niet hetzelfde?
Moslim (met stemverheffing): Nee, zij heeft geen recht om mij te beledigen, maar ik wel om haar te beledigen, want zij heeft mij beledigd door mijn godsdienst te beledigen. Ik diep, diep gekwetst zijn.
2Vandaag: Maar denkt u niet dat Hisi Ali diep gekwetst zal zijn door alle respectloze reacties, de aanvallen onder de gordel, van de moslims in Nederland.
Moslim: Zij heeft ons gekwetst dus zij heeft geen recht van spreken. Wij hebben recht!!
Do you mean this?
Poor is the woman whose sexuel pleasure depends on the permission of a man! :rolleyes:
Alleen een http://home.planet.nl/~josr/postcard/kaarten/banaan.gif twijfelt aan de mate van gemeendheid van het verhaal.
En ga nu maar vlug je copiepoezie overdragen in het Land der BAYANEN HIRSI ALI-en. :D
Origineel gepost door VanBasten
2Vandaag: Waarom bent u zo boos
Moslim: Omdat Hirsi Ali heeft gezegd dat onze heilige profeet volgens de westerse maatstaven een tiran is. Ze heeft ons diep, diep, diep beledigd. Zij moet gestraft worden en excuses aanbieden.
2Vandaag: Maar wat vindt u inhoudelijk van wat ze gezegd heeft?
Moslim: Zij geen klit meer hebben, dus zij trauma hebben
2Vandaag: Nogmaals: wat vindt u inhoudelijk van wat ze gezegd heeft.
Moslim: Ze is getraumatiseerd, daarom ze is gek.
2Vandaag: Gaat u niet met haar in discussie?
Moslim: Nee, ik haar alleen persoonlijk kunnen beledigen en geen respect voor haar hebben.
2Vandaag: Ik begrijp het niet: u voelt zich heel erg beledigd en daarom beledigt u Hirsi Ali. Doet u dan niet hetzelfde?
Moslim (met stemverheffing): Nee, zij heeft geen recht om mij te beledigen, maar ik wel om haar te beledigen, want zij heeft mij beledigd door mijn godsdienst te beledigen. Ik diep, diep gekwetst zijn.
2Vandaag: Maar denkt u niet dat Hisi Ali diep gekwetst zal zijn door alle respectloze reacties, de aanvallen onder de gordel, van de moslims in Nederland.
Moslim: Zij heeft ons gekwetst dus zij heeft geen recht van spreken. Wij hebben recht!!
:rolleyes: Er zijn mensen die fictie en werkelijkheid graag door elkaar houden.
Heb jij je klitje nog?
Wees dan maar zeer tevreden. Met de kleine aanpassing van je handtekening wilde ik maar effe aantonen hoe hyporiet je bezig bent.
Voor de rest zou ik zeggen. "wat ruist daar door het struikgewas?" :D
hypocriet? Kleine wijziging in de handtekening?
hahaha zo'n goeie hebben wij nog niet gehoord. Hey Hey Hava nagilahava...... nagila hey hey...dat is best een blijvend deuntje die jouw broeders hebben uitgevonden.
Luisters eens bijdehandte Banaan als jij het Bayaan verhaal hypocriet vind A sahbie beter ga je door met het ruisen in het struikgewas. :hihi:
Wellicht kom je Bayaan nog tegen...kun je je hart uitstorten over de mate van je kleine banaantje.
P.s. Ik ben uitermate tevreden met mijn diamant daar beneden...maak jij je daar maar geen zorgen over. :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.