Bekijk originele versie : Opleidingsniveau van invloed op je relatie???
Laatst sprak ik een jonge man (ik denk dat hij 25 jaar is ofzo) op de Universiteit, hij studeert daar in deeltijd en werkt ook ergens fulltime.
Hij vertelde mij dat hij 1,5 jaar geleden is getrouwd met een leuk, lief meisje met een lekker smoeltje (dit waren letterlijk zijn woorden :D )
Zij was vanaf haar 16e al kapster en vond het wel gezegend zo....wat betreft haar educatie.
Volgens hem begrijpt zij niet dat hij het druk heeft en meerdere avonden moet studeren...... Zij klaagt dat ze nooit eens wat leuks doen samen..... omdat hij vaak aan het studeren is of aan het werk is...Ergens heeft ze natuurlijk wel gelijk....Lijkt me ook een saai leventje zo...maar goed...dat is mijn mening op dit geheel....
Haar onbegrip voor zijn situatie komt mede doordat zij niet heeft gestudeerd en dus ook niet weet wat het is om te studeren en hoe complex het soms kan zijn, hij vindt haar een beetje dom en zij begrijpt niks, naar zijn zeggen....Hij zat er zelfs aan te denken om van haar te scheiden, aangezien zij hem tegenwerkt en zo zijn doelen probeert te dwarsbomen.......en omdat ze de laatste tijd alleen maar ruzie hebben...mede hier om...
Iedereen weet natuurlijk dat je opleidingsniveau niks te maken heeft met hoe slim je wel of niet bent...je bent het nu eenmaal of je bent het niet...educatie helpt je alleen maar om je zelf te ontwikkelen en je leert hoe je anders kunt denken.....maar ik had niet echt zin om met hem hier over te discussiëren. dus liet ik het hierbij....
Ik vraag me af hoe jullie hier tegen aankijken?? heeft het nu wel of niet iets te maken met het opleidingsniveau??....
opleidingsniveau, ik zelf snap niet echt 100% wat je precies bedoelt met dat verhaal, ik ben maar een meisje van 14 hoor:D
Kiss Masriya
Chatefemqemamu
11-02-2003, 23:10
Opleidingsniveau heeft er weinig mee te maken, het hoeft niet persé overeen te komen... maar de persoonlijkheden wel.. en er moet begrip voor elkaar zijn.
Als de laatste twee er niet zijn.. 4get about it... :rolleyes:
al_hamka
11-02-2003, 23:13
Ik denk dat opleidingsniveau in het algemeen wel effect heeft op een relatie :)
In deze situatie... dat meisje weet niet wat het is om hard te studeren. Die jongen denkt waarschijnlijk aan de toekomst. Dat hij zijn vrouw en kinderen veel kan bieden. Misschien denkt zij niet zo ver.. ze kijkt niet naar de toekomst maar alleen naar NU.
** SouSou **
camiliaa
11-02-2003, 23:14
je moet op een bepaals niveau kunnen communiceren en discussieren en overleggen over bepaalde dingen..ik denk dat daar bepaalde argumenten en eigenschappen voor nodig zijn en dus een opleiding wat goed overeenkomt met die van je partner. sorry als ik dit moet zeggen maar als ik iets zeg en mn partner kijkt me aan van a????shnoe koeltie??? dan weet ik het ook niet meer :D ieder wat wilsssss
Origineel gepost door Masriya
opleidingsniveau, ik zelf snap niet echt 100% wat je precies bedoelt met dat verhaal, ik ben maar een meisje van 14 hoor:D
Kiss Masriya
Komt nog wel :D
heeeee maar hoor jij niet al op bed te liggen?? het is al zo laat... :eek:
Chatefemqemamu
11-02-2003, 23:17
opleidingsniveau is slechts een indicator van de slagingskans van een relatie.
minous21
11-02-2003, 23:21
maar uit eigen ervaring moet ik zeggen dat opleidingniveau toch indirect een rol speelt! Ik merkte dat ik op een andere niveau communiceerde en handelde dan hem.(ex)........
en geloof me dit kan tot veel irritaties leiden......maar dit is mijn ervaring! Andere kunnen dit anders ervaren.
Thalla en liefs Minousje
Ik ben het wel met jullie eens, ergens heeft dat natuurlijk ook een beetje zo z'n invloed, maar doorslaggevend is volgens toch de persoonlijkheid van iemand...je algemene ontwikkeling telt ook zeer zwaar mee. Wanneer je goed kunt communiceren met je partner is er niks aan de hand volgens mij....Maar je zelf goed ontwikkelen heb je immers (deels) zelf in je eigen handen...
Origineel gepost door minous21
maar uit eigen ervaring moet ik zeggen dat opleidingniveau toch indirect een rol speelt! Ik merkte dat ik op een andere niveau communiceerde en handelde dan hem.(ex)........
en geloof me dit kan tot veel irritaties leiden......maar dit is mijn ervaring! Andere kunnen dit anders ervaren.
Thalla en liefs Minousje
Hé Minousje (ik wijk heel even af van het onderwerp :D )
Ik heb een naam bedacht voor ons (jij, Beppie en ik) "the three B's"!!! :zwaai:
Origineel gepost door Missy20
Laatst sprak ik een jonge man (ik denk dat hij 25 jaar is ofzo) op de Universiteit, hij studeert daar in deeltijd en werkt ook ergens fulltime.
Hij vertelde mij dat hij 1,5 jaar geleden is getrouwd met een leuk, lief meisje met een lekker smoeltje (dit waren letterlijk zijn woorden :D )
Zij was vanaf haar 16e al kapster en vond het wel gezegend zo....wat betreft haar educatie.
Volgens hem begrijpt zij niet dat hij het druk heeft en meerdere avonden moet studeren...... Zij klaagt dat ze nooit eens wat leuks doen samen..... omdat hij vaak aan het studeren is of aan het werk is...Ergens heeft ze natuurlijk wel gelijk....Lijkt me ook een saai leventje zo...maar goed...dat is mijn mening op dit geheel....
Haar onbegrip voor zijn situatie komt mede doordat zij niet heeft gestudeerd en dus ook niet weet wat het is om te studeren en hoe complex het soms kan zijn, hij vindt haar een beetje dom en zij begrijpt niks, naar zijn zeggen....Hij zat er zelfs aan te denken om van haar te scheiden, aangezien zij hem tegenwerkt en zo zijn doelen probeert te dwarsbomen.......en omdat ze de laatste tijd alleen maar ruzie hebben...mede hier om...
Iedereen weet natuurlijk dat je opleidingsniveau niks te maken heeft met hoe slim je wel of niet bent...je bent het nu eenmaal of je bent het niet...educatie helpt je alleen maar om je zelf te ontwikkelen en je leert hoe je anders kunt denken.....maar ik had niet echt zin om met hem hier over te discussiëren. dus liet ik het hierbij....
Ik vraag me af hoe jullie hier tegen aankijken?? heeft het nu wel of niet iets te maken met het opleidingsniveau??....
ik begrijp waar die jongen op doelt. ik heb het ook vaker met mn ex gehad, zij kon nie begrijpen dat ik veel tijd in mn studie steek.
en ja het is uitgegaan, mede hierom
minous21
11-02-2003, 23:55
hee missu20,
Lijkt me een goede naam "the three B's"........
we moeten alleen nog onze strategieen bespreken :D ....
onze doelen en missie.... ;)
Liefs Minousje 1 van de three B's :D
:blauwkus:
beppie_truus
12-02-2003, 09:44
Thalla en liefs Minousje
been there :D
beppie_truus
12-02-2003, 09:45
maar ik ben de enige wiens naam met een b begint dus wat dacht je van b's 2 m's :D
beppie_truus
12-02-2003, 09:46
hee missu20,
Lijkt me een goede naam "the three B's"........
we moeten alleen nog onze strategieen bespreken :D ....
onze doelen en missie.... ;)
Liefs Minousje 1 van de three B's :D
:blauwkus:
hmmm ben al aardig bezig met strategieen bedenken en ook onze doelen :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.