Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nederland politiestaat

Pagina's : [1] 2

frankherbert
26-02-2005, 20:58

Ligt dit nu aan mij, of is de politie momenteel bezig overijverig bonnen te schrijven? En is het alleen in Amsterdam het geval of in heel Nederland? In Amsterdam worden de metrostations tegenwoordig vooral bevolkt door politieagenten die druk doende zijn bonnen te schrijven. Een man gooit een propje op de grond. Boete: 35 euro. Twee Arabieren worden uit de metro getrokken omdat een van hen zijn voeten op het bankje had. Boete: 35 euro. Hij kan zich niet legitimeren: nog een boete. Hij spelt zijn voornaam Khalil (Karel, Hendrik, enzovoort) en krijgt een derde boete omdat hij volgens de agente nooit Karel kan heten.

TatTwamAsi
26-02-2005, 21:10
Ligt dit nu aan mij, of is de politie momenteel bezig overijverig bonnen te schrijven? En is het alleen in Amsterdam het geval of in heel Nederland? In Amsterdam worden de metrostations tegenwoordig vooral bevolkt door politieagenten die druk doende zijn bonnen te schrijven. Een man gooit een propje op de grond. Boete: 35 euro. Twee Arabieren worden uit de metro getrokken omdat een van hen zijn voeten op het bankje had. Boete: 35 euro. Hij kan zich niet legitimeren: nog een boete. Hij spelt zijn voornaam Khalil (Karel, Hendrik, enzovoort) en krijgt een derde boete omdat hij volgens de agente nooit Karel kan heten. Onder het mom van extra veiligheid gaan ze oude vrouwtjes en oude mannetjes met rollator staande houden, en vragen om een legitimatie. Die lieve mensjes zijn die weer eens vergeten, moeten een boete van 50 Euro betalen, en krijgen nog een preek over normen en waarden (tja, vrouwke, hebben WE ons bejaardenpasje weer vergeten, hu, hu, hu). Is goed voor het spekken van de staatskas en voor het jaarlijkse politiebal ... :D

frankherbert
26-02-2005, 21:12
Mijn moeder heeft sinds de identificatieplicht is ingegaan haar persoonsbewijs uit de oorlog op zak om dit in plaats van haar paspoort te kunnen tonen

grendel
26-02-2005, 21:16
Mijn moeder heeft sinds de identificatieplicht is ingegaan haar persoonsbewijs uit de oorlog op zak om dit in plaats van haar paspoort te kunnen tonen Ik hoop dat ze daar in trappen en hopelijk niet al te goed hebben opgelet bij de cursus identiteit en identificatie. Desondanks een bewonderswaardig initiatief van uw moeder :D

rja
26-02-2005, 21:16

Ligt dit nu aan mij, of is de politie momenteel bezig overijverig bonnen te schrijven? En is het alleen in Amsterdam het geval of in heel Nederland? In Amsterdam worden de metrostations tegenwoordig vooral bevolkt door politieagenten die druk doende zijn bonnen te schrijven. Een man gooit een propje op de grond. Boete: 35 euro. Twee Arabieren worden uit de metro getrokken omdat een van hen zijn voeten op het bankje had. Boete: 35 euro. Hij kan zich niet legitimeren: nog een boete. Hij spelt zijn voornaam Khalil (Karel, Hendrik, enzovoort) en krijgt een derde boete omdat hij volgens de agente nooit Karel kan heten. Die politie agenten moeten een quotom halen, voor het aantal bekeuringen, de minister verwacht wel dat hun quotom voor het aantal bekeuringen dit jaar halen, want anders heeft de minister een probleem, een gat in de begroting , de praktijk in Nederland is, dat dit quotum voor bekeuringen steeds hoger wordt. Ik ben maand geleden ook aangehouden door de politie, ik had net boodschappen gedaan in de stad, een paar plastic tassen met m'n boodschappen, ik leek op signalement van een winkeldief, dus ze hebben me tassen doorzocht, ik had bonnen van alles ik gekocht had, dus ze konden me niks maken, maar ze vroegen me ook om een identiteitsbewijs, hun pech dat ik die dus bij me had, anders had ik waarschijnlijk wel een bekeuring gehad. De identiteitsplicht is een mooi melkkoetje voor de Nederlandse staat.

Kropotkin
26-02-2005, 21:54
Drentenier, ik heb er eerlijk gezegd ook geen zin in om zomaar midden op straat aangehouden te worden en om m'n identiteitsbewijs gevraagd te worden. Als ik bommenlegger was of iets dergelijks dan zou ik wel zorgen voor een acceptabel vals ID-bewijs, dus ik denk dat dit niet echt zin heeft. En er worden inderdaad meer bonnen uitgeschreven, hier in de regio waar ik zit ook. Volgens mij gaan we langzaam naar een zero-tolerancebeleid toe. In sommige dingen goed, in andere zaken absoluut niet goed lijkt me. Groeten Kropotkin

frankherbert
26-02-2005, 22:22
Laten ze eens beginnen alle agenten te controleren op drugsgebruik en op het bezit van illegale software. Zul je zien dat er opeens veel minder blauw op straat is.

frankherbert
26-02-2005, 23:02
Kan jij nog meedoen hier als ze bij jou controleren ? Ik heb van justitie drie dingen geleerd: Misdaad loont Eerlijkheid duurt het langst (langer dan een mensenleven, dus daar heb je niets aan) Altijd ontkennen

TatTwamAsi
26-02-2005, 23:10
Overwegend mee eens, met de laatste zin 100% terugkomend op Singapore ; zero tolerance beleid werkt daar uitstekend, mits je accepteert dat democratie een utopie is. 95% van de bevolking heeft daar geen last van, ze zien de ellende in de naburige landen en vinden het dan wel best zo. Goed, slecht ? Als vrouw kan je daar midden in de nacht zonder problemen over straat lopen. En in Amsterdam ? Democratie in zijn extreme vorm zoals we het hier verwachten is ook niet alles. Ik hoor alleen maar positieve geluiden over Singapore. Hoe komt die samenleving dan aan zijn 3 machten: de wetgevende (controlerende), uitvoerende en rechterlijke macht? De democratie die we hier in Nederland hebben, loopt op zijn eind. Zakkenvullende lafbekken in de regering die hun eigen pensioentje tot de dood geregeld hebben, en de rest van Nederland laten wegrotten. Ik hoef geen democratie meer. 95% is te dom om te stemmen (stemt PvdA want is werkeloos, heeft een uitkering, is ambtenaar of heeft een hongerloontje, stemt CDA want is gristelijk en bejaard, of stemt VVD want praat bekakt en krijgt teveel loon naar werken).

TatTwamAsi
26-02-2005, 23:14
Ik heb van justitie drie dingen geleerd: Misdaad loont Eerlijkheid duurt het langst (langer dan een mensenleven, dus daar heb je niets aan) Altijd ontkennen Nog beter is je beroepen op je zwijgrecht ... ;)

minous21
26-02-2005, 23:22
Zelfs in Arnhem zijn ze "goed" bezig.....:rolleyes:.... Gisteren werd ik aangehouden ik reed 53 km (correctiefactor)....ik in discussie met meneer de agent: okay geen boete. Hij wilde mijn ID-bewijsje zien, was in orde......toen moest ik mijn kofferbak opendoen....:rolleyes:.... Later op de avond, werd ik WEER aangehouden.....:kwaad: ik moest blazen....:D 10 minuten later mocht ik weer gaan....:D

Kropotkin
27-02-2005, 00:46
Volgens mij heeft het allemaal weinig met democratie te maken, dat is gewoon stemmen op een politiek programma van een partij eens in de vier jaar. Het heeft te maken met de semi-vrijheid die in de jaren '60 door de hippies in geïntroduceerd. "Je moet jezelf kunnen zijn" etc etc. En dat is aan een redelijk groot deel van de bevolking nu eenmaal niet besteed. Het heeft te maken met intelligentie en domheid, twee eigenschappen die naast elkaar kunnen bestaan en dus ook los van elkaar staan. Een persoon met een IQ van 140 kan ontzettend dom zijn, en een persoon met een IQ van 95 kan slim zijn. Met andere woorden: je kunt een ontzettend intelligente beredenering opzetten die ontzettend dom is. En dat is helaas momenteel aan de hand, de terreur van de dommen, ondanks het door allerlei redenen toenemende gemiddelde IQ. Op dit forum zijn een behoorlijk aantal bijna ultieme staaltjes van deze intelligente domheid zichzelf aan het profileren, en dat is in de hele samenleving een probleem... Maar om daar over te gaan uitweiden kost me veel te veel tijd en moeite! Groeten Kropotkin

Wahidaatje
27-02-2005, 00:59
Mijn moeder heeft sinds de identificatieplicht is ingegaan haar persoonsbewijs uit de oorlog op zak om dit in plaats van haar paspoort te kunnen tonen Prachtig protest!!:goedzo: Ik kreeg by the way laatst ook een papiertje in mijn handen gedrukt van een politieagent in uniform, met zijn streepjes op de schouders... en op dat papiertje stond geen boete, maar telefoonnummer met naam en de tekst: bel me, je bent een leuke meid!! :moe: Ik politie nog serieus nemen... naaaaa...

GeenLeven
27-02-2005, 01:04
Mijn moeder heeft sinds de identificatieplicht is ingegaan haar persoonsbewijs uit de oorlog op zak om dit in plaats van haar paspoort te kunnen tonen Uw moeder is een dappere dame :cool:

Kropotkin
27-02-2005, 01:19

Uw moeder is een dappere dame :cool: Dat vind ik ook. Groeten Kropotkin

Pagina's : [1] 2