Bekijk originele versie : onderdrukking
Sanae-01
11-02-2003, 16:24
beste leden,
Ten eerste alle leden Mabroek Aid, maar nu ter zake ik heb een probleem, ik heb een zusje die 1 jaar en 2 maanden jonger is dan mij maar ze doet de baas over mij spelen. Het klinkt eenvoudig maar dat is het niet. Vandaag bv had ik een plant verschoven want er kwam een vrouw en toen ze weg was zei mijn vader waarom ? Hij werd echt kwaad gooide de plant op de grond en daarna elke plant in de huiskamer weg. Mijn zusje zei het is allemaal joun schuld en ik kreeg echt een schuldgevoel. Ook als we bv iets samen willen doen dan moet het alleen wanneer zij zin en tijd heeft en als ik iets van kleren wil kopen en ik zie iets leuks dan is een blik van haar genoeg om me te stoppen. Dit speelt al vanaf jongs af aan. Wie kan mij helpen of heeft zelf zoiets mee gemaakt.
Liefs Sanae
tatoezientah
11-02-2003, 17:22
wie ik raar vind is je pa, wie wordt er nou boos als je een plant verzet?????????
tetouan_diva
12-02-2003, 17:50
toen ik de topic opende stond ik al in aanval met het woordje onderdrukking ik dacht al daar gaan we weer :confused:
maar dit is een ander "probleem"
kijk meid praat er met je zusje over zeg wat je ervan vind!! en tja als dat niet helpt dan moet je zorgen dat je sterk in je schoenen komt te staan jij doet wat je wilt toch en wat heeft zij daar over te zeggen!!!!
gewoon durven meid..
en inderdaad ik vind het een beetje vreemd van je vader dat hij daar boos over wordt en dan zo para doet....maar ja
succes meid
take care groetjes
dat zusje van je een pak slaag geven...ach ik weet het niet
Sanae-01
13-02-2003, 14:33
Origineel gepost door tetouan_diva
toen ik de topic opende stond ik al in aanval met het woordje onderdrukking ik dacht al daar gaan we weer :confused:
maar dit is een ander "probleem"
kijk meid praat er met je zusje over zeg wat je ervan vind!! en tja als dat niet helpt dan moet je zorgen dat je sterk in je schoenen komt te staan jij doet wat je wilt toch en wat heeft zij daar over te zeggen!!!!
gewoon durven meid..
en inderdaad ik vind het een beetje vreemd van je vader dat hij daar boos over wordt en dan zo para doet....maar ja
succes meid
take care groetjes
dat is juist het probleem, ik kan met haar over niks praten. Ze doet waar ze zin in heeft.
Sanae-01
13-02-2003, 14:46
hebben jullie nog tips :confused:
Sanae-01
14-02-2003, 11:28
Origineel gepost door Jebli-Tangaoui
missyberkane :stout:
wat bedoel je hiermee ?
thenie igsas a3moud
3anas kabou
Sanae-01
14-02-2003, 12:55
Origineel gepost door Mogast
thenie igsas a3moud
3anas kabou
makkelijker gezegd dan gedaan
Moeslimma87
14-02-2003, 13:42
Inderdaad Mogast...
Iwa safe, als ze ni wil luisteren dan zal
het op een andere manier doen, jij bent nog
steeds ouder dan haar, zij moet is goe
op haar plaats gezet worden denk ik!!
Een keertje is goe jou gedacht zeggen, ze zal
anders gaan klinken denk ik....
Ik heb dat probleem ook al gehad, maar zoals ik al
zei, ik heb mijn zusje is goe op haar plaats gezet, en
nu hamdoelillah!!!!!
dikke knuffel
mizzymokro
14-02-2003, 13:56
heyzz ik weet hoe je je dan voelt ik maak hetzelfde mee met mijn zus alleen zij is iets ouder dan mij maar het ergste is dat mijn moeder haar altijd geloofd weet je en dan kan ik al helemal niets meer doen maar ja je moet je er gewoon niets van aantrekken en je hoeft je al helemaal niet schuldig te voelen lot's of love moi
Sanae-01
14-02-2003, 15:16
Origineel gepost door Moeslimma87
Inderdaad Mogast...
Iwa safe, als ze ni wil luisteren dan zal
het op een andere manier doen, jij bent nog
steeds ouder dan haar, zij moet is goe
op haar plaats gezet worden denk ik!!
Een keertje is goe jou gedacht zeggen, ze zal
anders gaan klinken denk ik....
Ik heb dat probleem ook al gehad, maar zoals ik al
zei, ik heb mijn zusje is goe op haar plaats gezet, en
nu hamdoelillah!!!!!
dikke knuffel
bedankt, ik zal het zeker proberen
Sanae-01
14-02-2003, 15:17
Origineel gepost door mizzymokro
heyzz ik weet hoe je je dan voelt ik maak hetzelfde mee met mijn zus alleen zij is iets ouder dan mij maar het ergste is dat mijn moeder haar altijd geloofd weet je en dan kan ik al helemal niets meer doen maar ja je moet je er gewoon niets van aantrekken en je hoeft je al helemaal niet schuldig te voelen lot's of love moi
ja mijn ouders zeggen altijd, laat haar maar ze is jonger.
Maar soms wil ik haar gewoon kapotslaan.
zo kwaad maakt ze me
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.