Bekijk originele versie : Marokkanen Importen Problemen
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
ezinrify
26-02-2005, 16:18
M.I.P
Ik vraag me af waarom Marokkaanse jongeren problemen importeren uit het buitenland. Ik bedoel hiermee de problemen uit het Midden – Oosten.
We hebben toch niets met hun problemen te maken. We hebben zelf hier in Nederland en Marokko genoeg problemen om op te lossen.
Dat het erg is wat er daar gebeurt is duidelijk, maar verder kunnen we die problemen daar niet oplossen. Wat we wel kunnen oplossen zijn problemen in Nederland en Marokko. Namelijk armoede, werkloosheid, extremisme, corruptie (Marokko) analfabetisme, economie, cultureel, en democratie problemen.
Volgens mij is het beter om ons daarop te richtten dan op het Midden-Oosten, want dat zijn problemen die niet door een gewone burger opgelost kunnen worden. Zelfs de rijke Arabieren kunnen dat niet. Israël zal ten alle tijden blijven bestaan. Als er mensen zijn die denken dat ze Israël te kunnen vernietigen dan is dat een illusie.
Nou steken sommige Marokkaanse jongeren te veel “energie” in het Midden-Oosten zonder positieve resultaten, terwijl die energie gebruikt kan worden om hier (of Marokko) wat van ons leven te maken. Dan zouden we wel resultaten behalen.
Bijvoorbeeld, waarom steken we onze energie niet in het verkrijgen van Democratie in Marokko. Waarom gaan we niet ons land(en) vooruit helpen.i.p.v van ons af te zetten tegen deze maatschappij, waar we zoveel te danken hebben.
Of ons sterk maken voor Amazigh cultuur en identiteit. Want op dit gebied moet er nog een hoop gebeuren in Marokko. Nederland mag trouwens ook wel een beetje in haar Marokkaanse gemeenschap verdiepen.
Mijn steun heb je.
Heel veel forumleden kunnen geen verschil maken tussen geloof en politiek.
Waardoor het geloof een celstraf voor het verstand kan worden.
Maar het is gemakkelijker te wijzen naar, dan de blik in de spiegel te werpen.
Khali
ezinrify
26-02-2005, 16:29
Mijn steun heb je.
Heel veel forumleden kunnen geen verschil maken tussen geloof en politiek.
Waardoor het geloof een celstraf voor het verstand kan worden.
Maar het is gemakkelijker te wijzen naar, dan de blik in de spiegel te werpen.
Khali
Dankje,
Ik snap ook niet dat er bepaalde leden op dit forum zijn die wat tegen de joden hebben?? Want zonder joden was Marokko al helemaal nergens. Bijna alle buitenlandse betrekking die Marokko heeft zijn te danken aan de Marokkaanse joden.
Zij hebben op economische en politiek gebied veel betekend voor het land. Zelfs de eerste vertegenwoordiger van Marokko in Nederland was een Marokkaanse jood.
Hoe kan deze topic nou zo veel waarderingspunten voor hebben als het net is gestart??
ezinrify
26-02-2005, 16:31
Hoe kan deze topic nou zo veel waarderingspunten voor hebben als het net is gestart??
hahahaha het spookt hierzo..
Maar daar gaat de topic niet over.
Wahidaatje
26-02-2005, 16:31
Ik ben het helemaal met je eens...
Maar dan voeg ik er wel aantoe: We vormen als marokkanen niet eens een eenheid... conflict arabieren-amazighen, laten we dat eens oplossen. Voor we verder gaan.
M.I.P
Of ons sterk maken voor Amazigh cultuur en identiteit. Want op dit gebied moet er nog een hoop gebeuren in Marokko. Nederland mag trouwens ook wel een beetje in haar Marokkaanse gemeenschap verdiepen.
Camalia17
26-02-2005, 16:38
lekker makkelijk hé.
doen alsof het een ver van je bed show is, maar als het probleem 'plotseling' voor je deur staat vraag je je af hoe het zover heeft kunnen komen.
waarom ik me bezig houdt met palestina, kashmir en rwanda??????? omdat het mijn mede mensen zijn. en ik het vind dat het mijn plicht is als mens en moslim om begaan te zijn met mijn broeders. of ze nu moslim zijn of niet, vaak zijn het wel moslims waar mee ik begaan ben omdat hen gewoonweg te veel leed wordt aangedaan.
ik maak me ook sterk voor de amazigh cultuur, ben immers zelf berber. maar ik vrees dat we zelfs op termijn geen echte moslims meer hebben en geen echte humanitaire mensen.
je kunt niet zeggen eigen volk eerst.
Wahidaatje,
Waarom zouden we meteen de lamp weer op de interne verdeeldheid zetten ?
De stelling is: waarom importeren we problemen uit het midden oosten, terwijl we onze eigen problemen (hier en in Marokko) veel beter kunnen aanpakken ?
Khali
Wahidaatje
26-02-2005, 16:45
Beste Kahali,
Ik ben er heilig van overtuigd dat je een probleem bij de wortels moet aanpakken. Als wij als marokkaan zijnde nog onderling verdeelt zijn, zullen we eerst dat probleem moeten aanpakken.... stevige onderbouwing van de wortels daarop kan je pas iets grootst op bouwen.
ezinrify
26-02-2005, 16:51
lekker makkelijk hé.
doen alsof het een ver van je bed show is, maar als het probleem 'plotseling' voor je deur staat vraag je je af hoe het zover heeft kunnen komen.
waarom ik me bezig houdt met palestina, kashmir en rwanda??????? omdat het mijn mede mensen zijn. en ik het vind dat het mijn plicht is als mens en moslim om begaan te zijn met mijn broeders. of ze nu moslim zijn of niet, vaak zijn het wel moslims waar mee ik begaan ben omdat hen gewoonweg te veel leed wordt aangedaan.
ik maak me ook sterk voor de amazigh cultuur, ben immers zelf berber. maar ik vrees dat we zelfs op termijn geen echte moslims meer hebben en geen echte humanitaire mensen.
je kunt niet zeggen eigen volk eerst.
Kan je me dan concreet vertellen wat voor probleem voor mijn deur zou moeten staan? en kan je me ook duidelijk maken wat je tot nu toe hebt bereikt door je bezig te houden met palestina/Israel.
Je hebt het over broeders, maar is het niet zo dat dat niks te maken heeft met broederschap. Het is een kwestie van politiek en het gaat om een stuk grond. Wat heeft in deze de broederschap te maken?
Waarom ga je niet je directe broerders in Marokko helpden die het daar erg moeilijk hebben. Of doe wat voor de straatkinderen in grote steden. Of zet een organisatie op poten om de opkomst van kinderprostitutie de kop in te drukken. Waarom ga je niet een opvanghuis openen voor prostituees in Marokko of wat het dan ook mag zijn.
Waarom bezig zijn met het Midden-Oosten? Ik zeg trouwens niet; eigen volk eerst, maar ik zeg wel doe eerst je voortuin voordat je een weiland mooi gaat staan schoffelen!
GeitOpSokken
26-02-2005, 17:38
M.I.P
Ik vraag me af waarom Marokkaanse jongeren problemen importeren uit het buitenland. Ik bedoel hiermee de problemen uit het Midden – Oosten.
We hebben toch niets met hun problemen te maken. We hebben zelf hier in Nederland en Marokko genoeg problemen om op te lossen.
Dat het erg is wat er daar gebeurt is duidelijk, maar verder kunnen we die problemen daar niet oplossen. Wat we wel kunnen oplossen zijn problemen in Nederland en Marokko. Namelijk armoede, werkloosheid, extremisme, corruptie (Marokko) analfabetisme, economie, cultureel, en democratie problemen.
Volgens mij is het beter om ons daarop te richtten dan op het Midden-Oosten, want dat zijn problemen die niet door een gewone burger opgelost kunnen worden. Zelfs de rijke Arabieren kunnen dat niet. Israël zal ten alle tijden blijven bestaan. Als er mensen zijn die denken dat ze Israël te kunnen vernietigen dan is dat een illusie.
Nou steken sommige Marokkaanse jongeren te veel “energie” in het Midden-Oosten zonder positieve resultaten, terwijl die energie gebruikt kan worden om hier (of Marokko) wat van ons leven te maken. Dan zouden we wel resultaten behalen.
Bijvoorbeeld, waarom steken we onze energie niet in het verkrijgen van Democratie in Marokko. Waarom gaan we niet ons land(en) vooruit helpen.i.p.v van ons af te zetten tegen deze maatschappij, waar we zoveel te danken hebben.
Er zijn gelukkig ook fatsoenlijke moslims en slimme bergbewoners. Jij bent daar een van :D :goedzo: :D ;) :D :goedzo: :D .
Nederland zou een deal moeten sluiten met Marokko: Kutmaro's ruilen voor Knuffelmaro's uit Maroland. Import-Export zal ik maar zeggen.
Er zijn gelukkig ook fatsoenlijke moslims en slimme bergbewoners. Jij bent daar een van :D :goedzo: :D ;) :D :goedzo: :D .
Nederland zou een deal moeten sluiten met Marokko: Kutmaro's ruilen voor Knuffelmaro's uit Maroland. Import-Export zal ik maar zeggen.
Ik heb een beter idee.
We sturen de familie Tokkie naar Marokko voor een nieuwe carriere als geitekaas-producenten zodat ik mijn neeffies en nichies kan over laten komen.
Zijn hele aardige jongens en meisjes en dan zijn jullie van die aso's af.
Deal........?........ :D
M.I.P
Ik zit hier al een tijdje op dit forum en ik moet zeggen dat dit eindelijk een intelligente vraag is die niet over de standaardonderwerpen hier gaat.
Aan de andere kant kun je natuurlijk niemand kwalijk nemen waar die zich mee bezig wil houden, als een Maronederlander uit Abcoude zich wil bezig houden met het Palestijnse vraagstuk, is dat prima.
Maar het blijft vreemd dat de gretigheid waarmee men zich in deze problematiek bijt weinig is terug te vinden in topics die over de problemen gaan in Marokko.
En dat is wel een beetje, op zijn minst gezegd, vreemd.
Kareem82
26-02-2005, 17:58
onze profeet sws zei de Umma is als een lichaam als een deel van het lichaam ziek is of beschadigd is zal het lichaam er alles aan doen om het te genezen
daarom lopen veel moslims gefrustreerd rond over de het onrecht dat moslims elke dag op de wereld word aangedaan door hun leiders of door kufaar, maar ze weten niet wat ze moeten doen( de moslim-jongeren)
maar de gene die deze topic startte heeft dat gevoel duidelijk niet hij heeft meer nationalistische amazigh gevoelens
Je kan de lijn ook doortrekken en zeggen: "Wat hebben wij met marokko te maken?".
Ik snap even niet waarom je de lijn naar gelieve trekt en vergeet dat we in een wereld leven waar alle lijnen kort zijn geworden. Je kan natuurlijk ook jezelf isoleren en niets van de wereld aantrekken en verder gaan met eigen lijntjes trekken.
Het is maar hoe je het bekijkt en met welk motief ( en met welk doel)!
De hoofdmoot van de Marokkaanse Nederlanders en de Nederlandse Marokkanen
heeft nog een heleboel met Marokko te maken.
Ik denk dat 99 procent van de prikkers wel weet wat ik bedoel.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.