Bekijk originele versie : Buitenlandse Zaken waarschuwt Nederlanders in Marokko
Buitenlandse Zaken waarschuwt Nederlanders in Marokko
DEN HAAG - Nederlandse reizigers in Marokko moeten extra voorzichtig zijn. Dat stelt het ministerie van Buitenlandse Zaken maandag.
Volgens het ministerie is dit nodig wegens de verhoogde spanning in het Midden-Oosten, de toegenomen dreiging van terrorisme en recente aanslagen op toeristische oorden elders in de wereld die gericht zijn tegen de Verenigde Staten, de EU-lidstaten en Australië.
Als er een oorlog tegen Irak uitbreekt, moet rekening gehouden worden met ernstige verstoring van het openbare leven in Marokko dat zich in de eerste plaats kan keren tegen Amerikanen en Westerlingen. Het ministerie raadt reizigers aan toeristische steden in dat geval voorlopig te mijden.
Je gaat je sterk afvragen of die oorlog ook maar 1 voordeel zal opleveren voor het Westen. Het Westen, en dan vooral de VS, onderschat de gevolgen van een tweede golfoorlog.
Na Sudan, Somalie, Afghanistan pakken de Amerikanen alweer een Islamitisch land aan. Dat terwijl de Noord- Koreanen vrolijk in het openbaar kernreactors opstarten terwijl inspecties in Irak alles behalve kernwapens hebben blootgesteld.
emshoum19
11-02-2003, 16:14
Origineel gepost door Ali_Z
DEN HAAG - Nederlandse reizigers in Marokko moeten extra voorzichtig zijn. Dat stelt het ministerie van Buitenlandse Zaken maandag.
Volgens het ministerie is dit nodig wegens de verhoogde spanning in het Midden-Oosten, de toegenomen dreiging van terrorisme en recente aanslagen op toeristische oorden elders in de wereld die gericht zijn tegen de Verenigde Staten, de EU-lidstaten en Australië.
Als er een oorlog tegen Irak uitbreekt, moet rekening gehouden worden met ernstige verstoring van het openbare leven in Marokko dat zich in de eerste plaats kan keren tegen Amerikanen en Westerlingen. Het ministerie raadt reizigers aan toeristische steden in dat geval voorlopig te mijden.
sallam
Het moest er weer eens van komen he dat marokko beter vermeden kan worden in tijden van oorlog, hoe kom je erbij om zoiets te verzinnen denk ik dan bij mezelf hebben die gasten dan echt niets te doen om dan maar effe marokko een slechte naam te bezorgen na wat enige positieve berichtgeving vanuit de media.
Ik vindt dit echt een teken van zwakheid, want wees nou eens eerlijk waarom moest het per se marokko zijn terwijl als je genoeg om je heen kijkt en je ziet dat er nog meerdere landen zijn waar de kans nog groter is dat er zulke verstoringen zouden voorkomen waarbij marokko vergeleken niets voorsteld, kortom het is weer eens politiek bedacht om marokko effe flink naar beneden te halen.
wa sallam
Wat veiligheid betreft kan het westen veel van Marokko leren.
In Marokko hoef je niet bang te zijn door een kogel geraakt te worden.
Wapens zijn daar nergens verkrijgbaar.
En misdrijven worden altijd opgelost.
Een aanbeveling om Arabische landen te vermijden, is puur een misleiding om het toerisme in die landen een forse klap te geven en een promotie middel voor hun verfoeilijke oorlog.
De daders van de aanslag in Luxor (Egypte 1996), genieten amnestie in Engeland. (Terreur staat n 3).
Moonshine
11-02-2003, 19:31
Ze zijn Algerije en Tunesie vergeten.....die zijn veeeeel en veeeel erger dan onze prachtige landje
Origineel gepost door pista
Het gaat niet om het land, maar wel om eventuele fundamentalistische moslims die men overal kan vinden.
Nederland heeft er niets aan de toeristische sector in Marokko te kelderen, maar voelt zich wel verplicht zijn landgenoten tijdig te waarschuwen. Logisch toch. :rolleyes:
En dat de daders van de aanslag aan de Hatsjepsoettempel amnestie genieten in Engeland geloof ik niets van.
Dat zal je wel effe moeten aantonen. :rolleyes:
Het gaat om veiligheid, en dat is in Marokko tip-top.
Nederland heeft geen landgenoten maar burgers of onderdanen.
Een staat moet degelijk zijn burgers behoeden, maar niet gaan hersenspoelen met krankzinnige illusies.
In Marokko krenkt geen moslim een haar bij een westerling, zelfs een fundamentalist (wie of wat dat ook moge zijn) niet.
En Egypte vraagt nog degelijk om uitlevering van de plegers van de aanslag in Luxor.
Mubarak was in een speach verontwaardigd over samenwerking tegen internationaal terrorisme, terwijl het westen ze amnesty verleend.
Ik zou zeggen, Boek rustig een reis naar Marokko.
Geniet van de charmes van Essaouira, laat je verbluffen door het mysterieuse Marakkech en daal af naar Agadir.
Overtuig je van de gastvrijheid en vriendelijkdeid, elementen die je in je oh zo mooie Nederland nauwelijks kunt vinden.
Origineel gepost door Ali_Z
De blaffende honden storen de maan niet !
Een gewaarschuwd man is er twee waard.
Ik lees hier aardig wat extremistische en fundamentalistische bijdragen van Marokkanen.
Wie zegt mij dat in Marokka alle moslims lieverdjes zijn? Jij!!
Sorry, maar daar betrouw ik niet op.
Een verstandig mens blijft weg uit landen die overwegend uit moslims bestaan. Een extremistist, terrorist, fundamentalist vraagt niet wie of wat je bent, noch wat je levensovertuiging is.
Die heeft enkel als doel te doden!!
En die terroristen kan men overal vinden tegenwoordig. :rolleyes:
Je sluit je hele betoog af met een zinnetje die m gelijk weer waardeloos maakt.
Als terroristen overal zitten waarom waarschuwt Nederland dan specifiek voor marokko en nog een aantal landen? Als het ministerie wat slimmer nadacht dan zou het juist stellen dat westerlingen in Islamitische landen juist veiliger zijn dan in niet-islamitische landen.
Een gewaarschuwd man is er twee waard.
Ik lees hier aardig wat extremistische en fundamentalistische bijdragen van Marokkanen.
Wie zegt mij dat in Marokka alle moslims lieverdjes zijn? Jij!!
Sorry, maar daar betrouw ik niet op.
Een verstandig mens blijft weg uit landen die overwegend uit moslims bestaan. Een extremistist, terrorist, fundamentalist vraagt niet wie of wat je bent, noch wat je levensovertuiging is.
Die heeft enkel als doel te doden!!
En die terroristen kan men overal vinden tegenwoordig. :rolleyes:
net alsof Marokko op Pista zit te wachten.
wahahahahahahahahahahahahahahahahaha.
uhum uhum en daarom ben jij dus altijd maar te vinden op Marokkaanse site :D ikke niet begrijpen jij misschien uitleggen
Rhizlane
12-02-2003, 16:15
Jij bent dus helderziende en weet nu al dat de moslimfundamentalisten die geen zier om een mensenleven geven nooit actief zullen zijn in Marokko.
Weer hetzelfde, dat dachten ze in Tunesië ook. :D
Dat moet je jezelf afvragen of je helderziende bent, als je denkt dat moslimfundamentalisten actief zullen zijn in landen die je niet eens kent!!!!!!
Trouwens wie geeft er zier om mensenlevens, Bush ofzo!!
Rhizlane
12-02-2003, 16:36
Ik zeg niet dat ze effectief actief zullen zijn, maar de kans bestaat en daar waarschuwt BZ ook voor.
En .2 zou ik zeggen, ook de exremisten onder de moslims geven geen moer om een leven.
Kijk maar eens aandachtig rond, in Algerije vermmoorden ze zelfs hun eigen mosllimbroeders.
Saddam schrikt er ook niet van terug. En alle mensen die door terroristische moslims vermoord zijn op een rijtje zetten zal ook een lange rij tot gevolg hebben..
Dus zijn ze elkaar waard, Bush en de moslimterroristen.
Wat bedoel je met extremist, dat Allah wil dat je je broeders vermoord ofzo. Extremistiche in de islam verdiepen
is zeker geen mensenlevens vermoorden. als je dat zegt dan moet je j meer over de islam lezen.
Of generaliseer je extrimisten met terrosisten, over
Bush en de rest van de terroristen hier op aarde,dat heeft niets met moslim of niet-moslim te maken.
Iedereen kan een terrorist worden daar hoef je geen moslim voor te zijn.
De toeristen die in 97 in Luxor vermoord werden dachten ook dat Egypte een veilig land was, de toeristen die overlaatst in Djerba het slachtoffer werden van terroristen dachten ook dat Tunesie een veilig land was. De toeristen die denken in Marokko een veilig land te vinden zouden net als die andere toeristen eens van een kale reis kunnen terug komen. BZ geeft doelbewuste waarschuwingen. De zgz vredelievende Islamitische terroristen zijn overal en vooral in de moslimlanden een groot gevaar.
Waaaannnnnnnnt, de terroristen zitten overal, zeker in de moslimlanden.
Daarom dat ik reeds eerder ergens heb aangegeven dat ik wegblijf waar moslims de hoofdmoot van de bevolking vormen.
Men is nergens meer veilig voor de vredelievende Islamitische terroristen.
Ik zal mijn centen wel bij vredelievender mensen achterlaten, spijtig voor de echte vredelievende moslims die leefden van het toerisme.
Hun broeders hebben het toerisme vervangen door het terrorisme en daarmee ineens hun eigen broeders tot slachtoffer gemaakt.
Het zijn weer de moslimteroristen he. Er bestaan geen westerse zionistische terroristen he? Nee die zijn er niet nee hoor. Geen een en Bush en Sharon al helemaal niet he zionist die je bent.
Origineel gepost door Yahya
Er bestaat ook een kans dat Nederland het doelwit is van terroristische aanslagen, ze steunen het Amerikaanse beleid en er zijn hier veel Amerikaanse ambassades en bedrijven en fabrieken gevestigd.
Dat betekent toch ook niet dat we Nederland moeten vermijden, massaal Nederland verlaten omdat er hier terroristische aanslagen gepleegd zouden kunnen worden.
Als je bang bent voor terroristische aanslagen bent ga je maar in
Midden-Afrika wonen, en zelfs daar is het niet veilig met al die stammen (bv:hutsi's en tutsi's) en zelfs daar worden aanslagen gepleegd, denk maar aan Kenia.
In Den Haag dachten ze vast:
De Marokkanen hebben ons al genoeg bestolen door te frauderen met bijstand. Nu pakken we ze terug door hun toerisme te besmeuren met een slechte naam....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.