Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moslimvrouwen ZuidAfrika TEGEN verkrachtingen

Pagina's : [1] 2 3

no_brains
24-02-2005, 14:10

Zuid-Afrika: 'Geweld maakt vrouwen machteloos' Nergens ter wereld zijn zoveel mensen met HIV/aids besmet als in Zuid-Afrika. En nergens worden zoveel vrouwen en kinderen verkracht. In die situatie probeert Nisaa, Instituut voor Ontwikkeling van Vrouwen, al tien jaar verandering te brengen. ‘Geweld tegen vrouwen is een probleem van onderontwikkeldheid’, stelt Nisaa-directeur Zubeda Dangor. In 1994 kwam een eind aan de apartheid. Maar de erfenis van dit verderfelijk systeem laat zich nog dagelijks voelen. Decennialange armoede, geweld en gedwongen migratie hebben talloze mensen totaal vervreemd. Enkele sombere resultaten: in 2002 zijn in Zuid-Afrika meer dan 52.000 verkrachtingen gerapporteerd, in 2003 was meer dan een vijfde van de mensen tussen 15 en 49 jaar met HIV geïnfecteerd en in 2004 werd elke zes uur één vrouw vermoord. Nisaa tracht die geweldspiraal te doorbreken met programma’s voor vrouwen, lobby en publiekscampagnes. Bijzonder trots is Zubeda Dangor op de White Ribbon campagne: ‘Deze campagne is begonnen in de provincie Gauteng, daarna landelijk uitgedijt en zelfs gepresenteerd in Swaziland en Zimbabwe. Met het dragen van een wit lintje geven mensen aan dat ze tegen geweld tegen vrouwen zijn. Verder kregen ze in verschillende talen informatie over misbruik en een lijst met hulpnummers. Uit reacties blijkt dat de campagne op grote schaal het bewustzijn van mensen heeft vergroot. Veel vrouwen hebben de weg naar hulp gevonden. Ook wordt nu erkend dat schreeuwen en emotionele chantage onder huiselijk geweld valt.’ Zelfvertrouwen voorkomt misbruik Geweld maakt vrouwen, volgens Dangor, machteloos en extra kwetsbaar voor het HIV-virus. ‘Vandaar dat we ons veel richten op schoolkinderen. Door hen inzicht te geven in hun seksuele behoeften en rechten, maak je hen zekerder van zichzelf en kun je seksueel misbruik voorkomen. Hierdoor staan ze later, in een serieuze relatie, sterker in hun schoenen.’ steun dit project van NOVIB (http://www.novib.nl/content/?type=article&id=6383&FromList=Y)

atropos
24-02-2005, 14:14
'inzicht geven in seksuele behoeften en rechten'..... http://www.kitas.speyer.de/wola/spielen_leben_lachen/feste/sommerfest_fotos_04/applaus.jpg laten we dat HIER ook eens invoeren :cool:

no_brains
24-02-2005, 14:24
tja, hoe ga je dat uitleggen dan? Hier kan ieder voor zich wel bepalen wat ie ok vind. Verkrachtingen zijn hier tenslotte geen dagelijkse rituelen zoals in ZA.

atropos
24-02-2005, 14:29
tja, hoe ga je dat uitleggen dan? Hier kan ieder voor zich wel bepalen wat ie ok vind. Verkrachtingen zijn hier tenslotte geen dagelijkse rituelen zoals in ZA. nee...maar de seksuele opvoeding in het westen laat ook nog wel te wensen over...kijk maar eens naar die jonge meiden met eetstoornissen: vol zelfhaat tena aanzien van hun eigen lichaam. ook het aloude haantjesgedrag onder jongens zie ik voorlopig niet verdwijnen...en de houding tegenover homoseksualiteit is ook vaak schone schijn. het is goed voor iedereen om vertrouwd te raken met de eigen seksualiteit...dan leer je vazelf anderen te respecteren.

no_brains
24-02-2005, 14:34

nee...maar de seksuele opvoeding in het westen laat ook nog wel te wensen over...kijk maar eens naar die jonge meiden met eetstoornissen: vol zelfhaat tena aanzien van hun eigen lichaam. ook het aloude haantjesgedrag onder jongens zie ik voorlopig niet verdwijnen...en de houding tegenover homoseksualiteit is ook vaak schone schijn. het is goed voor iedereen om vertrouwd te raken met de eigen seksualiteit...dan leer je vazelf anderen te respecteren. ja idd, je hebt het waarschijnlijk over dat plaatje van Jihaane met dat zieke schattebotje. Dat is wat ik "onderdrukking van de westerse vrouw" noem. Dat vrouwen zich kosten wat het kost zich in een bepaalde lichaam die hen niet eigen is moeten wringen. Denk ook aan de trend in USA van plast. chirurgie die langzaamaan ook naar NL waait. Nee hoor, geef mij maar de afrikaanse rondingen:D... ik voel me wel prettig met een reepje chocola in de ene hand, en een koekje in de andere.

no_brains
24-02-2005, 14:35
Doen moslimvrouwen eindelijk iets goeds..... in Afrika.... blijven reacties uit:moe: Behalve van Atropos dan:)

Farkoessa
24-02-2005, 15:27
over afrikaanse vrouwen gesproken... hebben jullie gister Oprah gezien. Een journaliste die verslag ahad gedaan van haar reis naar Kenya om met de vrouwen daar te praten over de verkrachtingen, moorden enzo. Weining mensen weten wat daar gaande is tussen de tuti's de hutu's in Kenya....

TwinTowers
24-02-2005, 16:06
Zuid-Afrika: 'Geweld maakt vrouwen machteloos' Nergens ter wereld zijn zoveel mensen met HIV/aids besmet als in Zuid-Afrika. En nergens worden zoveel vrouwen en kinderen verkracht. In die situatie probeert Nisaa, Instituut voor Ontwikkeling van Vrouwen, al tien jaar verandering te brengen. ‘Geweld tegen vrouwen is een probleem van onderontwikkeldheid’, stelt Nisaa-directeur Zubeda Dangor. In 1994 kwam een eind aan de apartheid. Maar de erfenis van dit verderfelijk systeem laat zich nog dagelijks voelen. Decennialange armoede, geweld en gedwongen migratie hebben talloze mensen totaal vervreemd. Enkele sombere resultaten: in 2002 zijn in Zuid-Afrika meer dan 52.000 verkrachtingen gerapporteerd, in 2003 was meer dan een vijfde van de mensen tussen 15 en 49 jaar met HIV geïnfecteerd en in 2004 werd elke zes uur één vrouw vermoord. Nisaa tracht die geweldspiraal te doorbreken met programma’s voor vrouwen, lobby en publiekscampagnes. Bijzonder trots is Zubeda Dangor op de White Ribbon campagne: ‘Deze campagne is begonnen in de provincie Gauteng, daarna landelijk uitgedijt en zelfs gepresenteerd in Swaziland en Zimbabwe. Met het dragen van een wit lintje geven mensen aan dat ze tegen geweld tegen vrouwen zijn. Verder kregen ze in verschillende talen informatie over misbruik en een lijst met hulpnummers. Uit reacties blijkt dat de campagne op grote schaal het bewustzijn van mensen heeft vergroot. Veel vrouwen hebben de weg naar hulp gevonden. Ook wordt nu erkend dat schreeuwen en emotionele chantage onder huiselijk geweld valt.’ Zelfvertrouwen voorkomt misbruik Geweld maakt vrouwen, volgens Dangor, machteloos en extra kwetsbaar voor het HIV-virus. ‘Vandaar dat we ons veel richten op schoolkinderen. Door hen inzicht te geven in hun seksuele behoeften en rechten, maak je hen zekerder van zichzelf en kun je seksueel misbruik voorkomen. Hierdoor staan ze later, in een serieuze relatie, sterker in hun schoenen.’ steun dit project van NOVIB (http://www.novib.nl/content/?type=article&id=6383&FromList=Y) Dus de apartheid is 11 jaar geleden afgeschaft. 11 jaar geleden kwamen er 'zwarte' mensen aan de macht. Maar alle misdaad van nu en verkrachtingen zijn nog steeds de schuld van de 'witte' mensen. Cijfers over de misdaad en verkrachtingen vanaf 2002. Laat ook eens de cijfers zien van voor 1994. Is het misdaadcijfer hoger of lager geworden sinds de 'zwarte' man aan de macht is? Zijn het aantal verkrachtingen afgenomen of toegenomen sinds 1994?

no_brains
24-02-2005, 16:28
Dus de apartheid is 11 jaar geleden afgeschaft. 11 jaar geleden kwamen er 'zwarte' mensen aan de macht. Maar alle misdaad van nu en verkrachtingen zijn nog steeds de schuld van de 'witte' mensen. Cijfers over de misdaad en verkrachtingen vanaf 2002. Laat ook eens de cijfers zien van voor 1994. Is het misdaadcijfer hoger of lager geworden sinds de 'zwarte' man aan de macht is? Zijn het aantal verkrachtingen afgenomen of toegenomen sinds 1994? bron is de site van novib. Ik heb verder geen bronnen.

no_brains
24-02-2005, 16:30
over afrikaanse vrouwen gesproken... hebben jullie gister Oprah gezien. Een journaliste die verslag ahad gedaan van haar reis naar Kenya om met de vrouwen daar te praten over de verkrachtingen, moorden enzo. Weining mensen weten wat daar gaande is tussen de tuti's de hutu's in Kenya.... this world suck:(

rnaj
24-02-2005, 16:40
Doen moslimvrouwen eindelijk iets goeds..... in Afrika.... blijven reacties uit:moe: Behalve van Atropos dan:) Ik heb nog een tip voor die vrouwen http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=8677113&postcount=1 En voor de rest, valt er op deze site niet fatsoenlijk te discuseren over de AIDS problematiek in Zuidelijk Afrika, dat is heel jammer. Als je daar op bezoek bent dan wordt je erg teurig over wat je daar mee maakt, zoveel verse graven, vooral in de buurt van townships dat je bijna spontaan gaat huilen. Ook zag bij een bezoek aan mamalodi, een van de grootste touwnships in afrika een school uitgaan..... Toen ik vervolgens realiseerde dat velen van hun, zonder ooit sex gehad te hebben al besmet zijn..... heeft het mij veel moeite gekost om toch nog een leuke vankantie dag te hebben. Goed initiatief van die vrouwen, hopelijk wordt het een druppel, vele druppels zorgen voor een overstroming, alleen dan is er redding mogelijk in een land waar grote bedrijven AIDS remmers aan besmette werknemers aanbied en waar de multinationals de anti AIDS campange draaiende houden

TwinTowers
24-02-2005, 16:48
bron is de site van novib. Ik heb verder geen bronnen. Dat is ook helemaal niet erg. Ik wil de discussie alleen wat breder trekken. Dat is alles.

rnaj
24-02-2005, 16:52
Dus de apartheid is 11 jaar geleden afgeschaft. 11 jaar geleden kwamen er 'zwarte' mensen aan de macht. Maar alle misdaad van nu en verkrachtingen zijn nog steeds de schuld van de 'witte' mensen. Cijfers over de misdaad en verkrachtingen vanaf 2002. Laat ook eens de cijfers zien van voor 1994. Is het misdaadcijfer hoger of lager geworden sinds de 'zwarte' man aan de macht is? Zijn het aantal verkrachtingen afgenomen of toegenomen sinds 1994? Ik denk dat er weinig bekend is over de siuatie van voor de appartheid, dat geld voor alle geweldcijfers uit die tijd. Bij de blanken was weinig bekend over wat er in de townships gebeurde, daar kwam je niet en in de kranten werd er alleen geschreven over de opstanden maar niet over het dagelijks leven. Mijn vermoedenis dat het allemaal niet veel verschilt, alleen komen de cijfers tegenwoordig in de statastiek terecht waardoor het lijkt dat er een enorme toename is. Dus het lijkt toegenomen, maar of het zo is valt niet te controleren.

rnaj
25-02-2005, 09:04
Waar ik al bang voor was, dit mooie topic is snel vergeten...... Stel je voor, moslim vrouwen die zich voor de "homo" ziekte aids inzetten..... Dat is pas eng...

JoachimPolak
25-02-2005, 09:28

Doen moslimvrouwen eindelijk iets goeds..... in Afrika.... blijven reacties uit:moe: Behalve van Atropos dan:) Atropos, is eerlijk en heeft maar een maatstaaf :hadj: Hij ziet iedereen gelijk :hadj:

Pagina's : [1] 2 3