Bekijk originele versie : Denk jij ook weleens van...
later wil/ga ik inchaillah als ik kinderen krijg ze op een andere manier opvoeden op bepaalde punten zoals jij door je ouders bent opgevoed..!?
-xxx-Rachida
10-02-2003, 21:45
ja....alleen maak ik me wel zorgen.....ik bedoel al die niet Islamitische invloeden van buitenaf.....
Guadaloupe
10-02-2003, 21:47
ja....inshaAllah
ik wil zoiezo niet dat ze in angst leven.....dat ze bang zijn voor mij of hun vader......
:(
Ja, sommige dingen wel. Ik denk een beetje minder streng, maar ja ik zie nog wel. misschien word ik later nog strenger dan mijn ouders :D
Ik zou mijn kinderen veel meer educatiever opvoeden. Dus helpen met schoolwerk. Dat heb ik helaas gemist bij me ouders (1e generatie). Maar ik ben er niet dommer van geworden..Ik ben alleen geen studiebol (zit wel op de Hbo). Ik denk dat je kinderen hierdoor een soort voorspong zullen krijgen. Als je ze vooraf wat schoolkennis geeft.
Verder zou ik niks willen veranderen,,Ik heb een perfecte opvoeding gekregen. Het is niet zo dat mijn ouders me geen kennis hebben gegeven. Arabische en Berberse taal beheers ik wel dankzij mij ouders.
Guadaloupe
10-02-2003, 21:58
Origineel gepost door Kadir
ja toch
maar je zult zien, als je eenmaal kinderen hebt, je zult dignen vinden waarvan je je zal herinnerren dat je moeder ook zoiets deed, soms is t gewoon zo, en moet iets gewoon zo gedaan worden!
ja maar de angst waar ik in leefde wil ik mijn kinderen echt niet aan doen...elke dag opnieuw ging ik naar mn kamer zodra hij thuis kwam...was bang dat ik iets verkeerd deed...dus ontweek ik hem maar...en nu, nu heb ik er zooooooooooooooooveeeeeeeeeeeeeel spijt van..................
Allah ie Ra7mak baba.............. :(
ik ga iniedergeval het een beetje vanuit mijn eigen ervaringen opbouwen... :(
NEE.....mijn ouders hebben een prima opvoeding gegeven en ik zou mijn kinderen Insha Allah ook zo willen opvoeden......Dan ben ik een tevreden moeder. :-)
saidaaatje
10-02-2003, 22:43
ik zou ze in ieder geval anders opvoeden dan de manier waarop ik ben opgevoed.......zowieso je ervaringen erbij betrekken......
SweetRose
10-02-2003, 22:54
I dunno..ik ben nog te jong om aan zoiets te denken..
allatief..als ik nu al moet piekeren of echt zitten denken over hoe ik mijn kids ga opvoeden.....:rolleyes: wat moet dat dan zijn als die tijd aankomt? :maf2:
:zwaai:
Origineel gepost door ouiam_tet1
YEP ZEKERSSSSS....
ben je tot 5 uur opgebleven :schok: of was je toen net wakker
inshallah op sommige punten anders.
ik bewonder mijn moeder voor haar inzet in onze opvoeding; elke dag bracht ze ons van jongst af aan naar zwemles, naar paardrijden, naar turnen. zolang we maar actief waren zoals andere kinderen. ze leerde ons voordat school ons wat leerde over rekenen en taal. ze kocht boeken voor ons en stimuleerde ons. Nu nog! :goedzo:
Ze leerde ons vroeger ook arabisch en koran lezen. echter is deze educatie te vroeg opgehouden in mijn ogen. Hierin zou ik dus wel een andere vorm van opvoeding geven aan mn kids. ik zal ze bijv. langer onderwijzen hierin of naar xtra les sturen voor arabisch.
Voor de rest heeft mn mams het prima gedaan! Allah y 3amarha dar.
Ik had alleen graag ook meer van mijn vader mee willen krijgen.
Maar elhamdoulilah. :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.