Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kijk Naar Je Eigen!

Pagina's : [1] 2 3 4 5

atropos
24-02-2005, 10:36

het verbaast me hoe vaak ik hier lees dat 'nederlanders eerst naar zichzelf' moeten kijken alvorens te spreken over problemen bij nedermoslims... allochtonen zijn ook nederlanders en de problemen en kwesties die bij hen spelen, zijn nederlandse issues. wij kennen immers geen staat-in-de-staat. of het nu gaat om hoofddoeken, huiselijk geweld, armoedebestrijding of problemen met jongeren - het zijn allemaal nederlands-maatschappelijke onderwerpen waarbij iedere nederlander evenveel recht van spreken heeft. wie meent dat de oema het exclusieve recht heeft op de aandacht van en voor moslims, doet er beter aan te vertrekken naar een plek waar de religie regeert... wie in nederland woont, doet mee. met alles.

Farkoessa
24-02-2005, 10:38
het verbaast me hoe vaak ik hier lees dat 'nederlanders eerst naar zichzelf' moeten kijken alvorens te spreken over problemen bij nedermoslims... allochtonen zijn ook nederlanders en de problemen en kwesties die bij hen spelen, zijn nederlandse issues. wij kennen immers geen staat-in-de-staat. of het nu gaat om hoofddoeken, huiselijk geweld, armoedebestrijding of problemen met jongeren - het zijn allemaal nederlands-maatschappelijke onderwerpen waarbij iedere nederlander evenveel recht van spreken heeft. wie meent dat de oema het exclusieve recht heeft op de aandacht van en voor moslims, doet er beter aan te vertrekken naar een plek waar de religie regeert... wie in nederland woont, doet mee. met alles. en zo is dat! Maar jammer genoeg is dit niet bij iedereen zo vanzelfsprekend... :(

JoachimPolak
24-02-2005, 10:43
het verbaast me hoe vaak ik hier lees dat 'nederlanders eerst naar zichzelf' moeten kijken alvorens te spreken over problemen bij nedermoslims... allochtonen zijn ook nederlanders en de problemen en kwesties die bij hen spelen, zijn nederlandse issues. wij kennen immers geen staat-in-de-staat. of het nu gaat om hoofddoeken, huiselijk geweld, armoedebestrijding of problemen met jongeren - het zijn allemaal nederlands-maatschappelijke onderwerpen waarbij iedere nederlander evenveel recht van spreken heeft. wie meent dat de oema het exclusieve recht heeft op de aandacht van en voor moslims, doet er beter aan te vertrekken naar een plek waar de religie regeert... wie in nederland woont, doet mee. met alles. Beste Atropos, het wij gevoel is er niet! Als Marokkaan voel je absoluut geen Nederlander meer. Er is een kloof tussen de Marokkaan en de Nederlander en die wordt alleen maar groter. Wij het gevoel dat jullie tegen ons zijn en jullie het gevoel dat we tegen jullie zijn! Atropos, een Marokkaan blijft een Marokkaan en dat veranderd nooit in de ogen van een autochtoon! Hoe lief je de Marokkaan ook hebt, wanneer je fiets gestolen wordt door iemand het uiterlijk heeft van een Marokkaan dan zeg je niet die Nederlander heeft mijn fiets gestolen, maar die k*t Marokkaan heeft mijn fiets gestolen!! Respect

nederland1
24-02-2005, 10:46
Het is: "Kijk naar jezelf" en niet "Kijk naar je eigen". Leer nederlands.

Farkoessa
24-02-2005, 10:46

Beste Atropos, het wij gevoel is er niet! Als Marokkaan voel je absoluut geen Nederlander meer. Er is een kloof tussen de Marokkaan en de Nederlander en die wordt alleen maar groter. Wij het gevoel dat jullie tegen ons zijn en jullie het gevoel dat we tegen jullie zijn! Atropos, een Marokkaan blijft een Marokkaan en dat veranderd nooit in de ogen van een autochtoon! Hoe lief je de Marokkaan ook hebt, wanneer je fiets gestolen wordt door iemand het uiterlijk heeft van een Marokkaan dan zeg je niet die Nederlander heeft mijn fiets gestolen, maar die k*t Marokkaan heeft mijn fiets gestolen!! Respect Helaas is dat zo meneer Polak, Pas als een marokkaan iets goeds heeft gedaan, dan is hij/zij opeens een Nederlander. Wat moeten wij met zijn alle hiertegen doen?? Iemand suggesties?

atropos
24-02-2005, 10:49
Het is: "Kijk naar jezelf" en niet "Kijk naar je eigen". Leer nederlands. leer jij maar eerst eens wat idioom is, betwetertje.

saladin_2de
24-02-2005, 10:53
het verbaast me hoe vaak ik hier lees dat 'nederlanders eerst naar zichzelf' moeten kijken alvorens te spreken over problemen bij nedermoslims... allochtonen zijn ook nederlanders en de problemen en kwesties die bij hen spelen, zijn nederlandse issues. wij kennen immers geen staat-in-de-staat. of het nu gaat om hoofddoeken, huiselijk geweld, armoedebestrijding of problemen met jongeren - het zijn allemaal nederlands-maatschappelijke onderwerpen waarbij iedere nederlander evenveel recht van spreken heeft. wie meent dat de oema het exclusieve recht heeft op de aandacht van en voor moslims, doet er beter aan te vertrekken naar een plek waar de religie regeert... wie in nederland woont, doet mee. met alles. Kort samen gevat, niet integreren met behoudt van je eigen identiteit maar juist over gaan tot assimilatie. En als men zijn eigen identiteit wil behouden, moet men terug naar het land van herkomst. Ik ben trouwens geboren en getogen in Nederland, en ik laat mij niet weg jagen door soort gelijke eikels als jou. :D

atropos
24-02-2005, 11:01
Beste Atropos, het wij gevoel is er niet! Als Marokkaan voel je absoluut geen Nederlander meer. Er is een kloof tussen de Marokkaan en de Nederlander en die wordt alleen maar groter. Wij het gevoel dat jullie tegen ons zijn en jullie het gevoel dat we tegen jullie zijn! Atropos, een Marokkaan blijft een Marokkaan en dat veranderd nooit in de ogen van een autochtoon! Hoe lief je de Marokkaan ook hebt, wanneer je fiets gestolen wordt door iemand het uiterlijk heeft van een Marokkaan dan zeg je niet die Nederlander heeft mijn fiets gestolen, maar die k*t Marokkaan heeft mijn fiets gestolen!! Respect stigmatiseren is iets van alle tijden, alle volkeren en alle culturen...jood, marokkaan, neger, immigrant, vrouw, homo, roodharige of dikzak - men vindt altijd wel een kenmerk aan iemand dat men kan gebruiken om lucht te geven aan zijn boosheid en frustratie...dat is niet erg, al zou het mooier zijn wanneer men het achterwege liet (oprecht gelovige christenen doen dat wel, bv). toch kan het ook een functie hebben...ff stoom afblazen. iets anders wordt het wanneer dit soort stigma's gebruikt worden als politiek middel of zelfs onderdeel worden van het politiek bestel...dan heb je fascisme. in een open democratische samenleving gebeurt dat niet: daar houden krachten en tegenkrachten elkaar in evenwicht, omdat iedereen zijn zegje kan doen. dat marokkanen zich geen nederlander voelen, is een opmerkelijk feit...natuurlijk ligt de oorzaak niet bij 1 partij; gezamenlijk moet dus ook naar oplossingen worden gezocht. elkaar voortdurend buiten de deur willen houden, is zeker geen oplossing...misschien is de 1e stap de tolerantie over en weer...per slot is zo ook de homo-emancipatie begonnen. laten we open zijn over wat ons bezighoudt...en over wat ons zorgen baart.

atropos
24-02-2005, 11:03
Kort samen gevat, niet integreren met behoudt van je eigen identiteit maar juist over gaan tot assimilatie. En als men zijn eigen identiteit wil behouden, moet men terug naar het land van herkomst. Ik ben trouwens geboren en getogen in Nederland, en ik laat mij niet weg jagen door soort gelijke eikels als jou. :D lezen is je zwakke punt, vriend sala... integreren met behoud van de eigen identiteit is iets anders dan vinden dat je alleen aan de oema verantwoording verschuldigd bent...wanneer jij dat verschil niet begrijpt, dan ben je hier misschien wel geboren en getogen, maar zit je toch in een verkeerd lichaam...een iranier in het lichaam van een nederlander.

baby_selly
24-02-2005, 11:17
Dit is zo makkelijk gezegd. Wij zouden ons nooit als Nederlanders voelen omdat wij niet als Nederlanders worden behandeld. In andere landen is dit niet tot nauwelijks aan de orde. Nederland staat aan de onder kant van de lat als het gaan om de posities van de allochtonen op de arbeidsmarkt. Dit bewijst dan ook weer dat het helemaal niet om de allochtonen gaat maar om de autochonen in dit land. Zie de ontwikkelingen dezer dagen, allochtoonje pesten is een vorm van ontspanning geworden in Den haag. Je kan gewoon spreken van een hype. En de media doet er gewoon een schepje bij. Dit heeft absoluut niets met integratie te maken. Hoe kan iemand zich nou thuis voelen in een land als hij/zij daar helemaal niet welkom is. Ik wil er ook nog aan toevoegen dat integratie tot het verleden behoort want zo'n 80% van de autochtonen in dit land spreekt en leest Nederlands. Ik ben helaas geboren en opgegroeid in dit land en kijk er naar uit om op een dag dit land te verlaten.

saladin_2de
24-02-2005, 11:29
lezen is je zwakke punt, vriend sala... integreren met behoud van de eigen identiteit is iets anders dan vinden dat je alleen aan de oema verantwoording verschuldigd bent...wanneer jij dat verschil niet begrijpt, dan ben je hier misschien wel geboren en getogen, maar zit je toch in een verkeerd lichaam...een iranier in het lichaam van een nederlander. Sinds wanneer heb ik gezegd, dat een moslim zich niet aan Nederlandsenstaat wet moet houden. Je moet mij geen woorden in de mond stoppen, die niet deel uit maken van mijn woorden. Zo te zien ben je aan het stigmatiseren door mij uit te maken voor een Iraniër, die sympathie heeft voor de Alatoyas in Iran. Ik ben trouwens geen sjit, maar gewoon een soenniet. :hadj:

atropos
24-02-2005, 11:36
Dit is zo makkelijk gezegd. Wij zouden ons nooit als Nederlanders voelen omdat wij niet als Nederlanders worden behandeld. In andere landen is dit niet tot nauwelijks aan de orde. Nederland staat aan de onder kant van de lat als het gaan om de posities van de allochtonen op de arbeidsmarkt. Dit bewijst dan ook weer dat het helemaal niet om de allochtonen gaat maar om de autochonen in dit land. Zie de ontwikkelingen dezer dagen, allochtoonje pesten is een vorm van ontspanning geworden in Den haag. Je kan gewoon spreken van een hype. En de media doet er gewoon een schepje bij. Dit heeft absoluut niets met integratie te maken. Hoe kan iemand zich nou thuis voelen in een land als hij/zij daar helemaal niet welkom is. Ik wil er ook nog aan toevoegen dat integratie tot het verleden behoort want zo'n 80% van de autochtonen in dit land spreekt en leest Nederlands. Ik ben helaas geboren en opgegroeid in dit land en kijk er naar uit om op een dag dit land te verlaten. het gekke is dat in andere europese landen men veel minder aardig is geweest voor allochtonen dan hier...wel eens gezien hoe algerijnen wonen in frankrijk? en die discriminatie in het aannemen van moslim-werknemers is daar veel en veel erger dan hier...ik heb algerijnse vrienden in parijs, volledig geassimileerd en zelfs niet eens meer gelovig, die door hel en hemel moesten gaan om een baan te krijgen...ik heb het over afgestudeerde mensen! die vrienden waren heel geshockeerd na de moord op theo van gogh...zij dachten altijd dat het hier een soort paradijs was voor allochtonen. ik begrijp niet goed wat hier maakt dat je je niet welkom voelt...dat bedoel ik letterlijk, want ik kan het ook niet begrijpen; ik ben een kaaskop en verkeer dus in een andere positie dan jij. wat jij zegt, hoor ik vaker...en ik ben de 1e om te roepen: 'wat gaan we er aan doen?' maar keer op keer blijkt dat uitsluitend het volledig accepteren van de islamitische normen en waarden zou maken dat men zich hier aanvaard voelt...dus weg met huwende homo's, kussende koppels en blote benen...want dit alles geeft aanstoot aan de eerbaarheid. dat is natuurlijk uitgesloten. en verder zal de nederlandse samenleving zich blijven bemoeien met al haar burgers, ook de islamitische, die de wet overtreden op wat voor manier dan ook. ik vind het jammer dat je je niet gelukkig voelt hier...maar ik vraag me af of er een plek op de wereld is waar jij het geluk wel zal vinden; jezelf neem je altijd mee, namelijk. nederland is van alle landen ter wereld zeker niet de slechtste plaats om te wonen...

atropos
24-02-2005, 11:39
Sinds wanneer heb ik gezegd, dat een moslim zich niet aan Nederlandsenstaat wet moet houden. Je moet mij geen woorden in de mond stoppen, die niet deel uit maken van mijn woorden. Zo te zien ben je aan het stigmatiseren door mij uit te maken voor een Iraniër, die sympathie heeft voor de Alatoyas in Iran. Ik ben trouwens geen sjit, maar gewoon een soenniet. :hadj: wederom heb je niets begrepen van wat ik je schreef...ik denk niet dat het nog erg veel zin heeft om jou iets te zeggen: je hoort wat je wilt horen en trakteert mij op je patent-behandeling: 'kaaskop afbekken'. bewaar maar voor je andere patienten...ik ben je ondergeschikte niet, vriendje. gegroet.

saladin_2de
24-02-2005, 12:08
wederom heb je niets begrepen van wat ik je schreef...ik denk niet dat het nog erg veel zin heeft om jou iets te zeggen: je hoort wat je wilt horen en trakteert mij op je patent-behandeling: 'kaaskop afbekken'. bewaar maar voor je andere patienten...ik ben je ondergeschikte niet, vriendje. gegroet. Het heeft geen nut om met een Islamofob(relifobo) in discussie te gaan. Want bij een islamofobo, blijven de irrationele angsten van deze persoon zijn levensvisie drastisch beïnvloeden. Het is een irrationele angst, die het leven van een islamfobo dagelijks beheerst. Miscommunicatie als excuus gebruiken, om maar niet van deze irrationele kwaal te genezen. Ik wens je sterkte en genezing toe. gegroet.

atropos
24-02-2005, 12:16

Het heeft geen nut om met een Islamofob(relifobo) in discussie te gaan. Want bij een islamofobo, blijven de irrationele angsten van deze persoon zijn levensvisie drastisch beïnvloeden. Het is een irrationele angst, die het leven van een islamfobo dagelijks beheerst. Miscommunicatie als excuus gebruiken, om maar niet van deze irrationele kwaal te genezen. Ik wens je sterkte en genezing toe. gegroet. handig he, die zelfklevende etiketjes? kun je mensen mee van hun menselijkheid ontdoen door te labelen...wat heb je nog meer in je bureau? 'ongelovige hond - mag opgeblazen worden' , 'zionist', 'afvallige homo'? kan je lekker postkantoortje spelen :hadj: :D

Pagina's : [1] 2 3 4 5