Bekijk originele versie : Hoe vertel je je ouders dat je wilt trouwen?
habibtie
23-02-2005, 13:28
Hey meiden,
Ik heb een vriend en we willen graag trouwen, maar weet echt niet hoe je dat aan je ouders gaat vertellen. Zhma geen relatie, hoe vertel je dan dat je zo iemand hebt leren kennen? En hoe maak je ze duidelijk dat je van um houdt ook al komt ie niet uit de zelfde streek uit Marokko?
Hoe vertel je tegen je pa dat je er klaar voor bent, of wacht je gewoon tot dat ie langs komt en dan zegt dat je um zhma niet kent?
Please voorzie mij van tips!!
Thanx lady's
Geloof dat een moeder samen met haar dochter een andere band hebben dan dochter met vader!!
Dus het beste is om toch de waarheid te zeggen en het verder aan je moeder over te laten.
Je hoeft natuurlijk niet in detail te treden.. Maar simpelweg gewoon zeggen dat die jongen jou zag staan en met je is omgaan als een zuster. Bewijs: is dat hij om je hand komt vragen insAllah
Veel Succes.....
Soumica
He meid,
het is moeilijk en ik kan het weten want mij moeder wou dat ik nog een hele tijd bij haar thuis zou blijven.Afgelopen zomer heb ik het ook verteld en geloof me het was moeilijk.Want tuurlijk zijn je ouders wel blij voor je maar ze willen hun mooie jonge dochter niet kwijt.Je moet als eerst kijken met wie je een betere band heb. Als dat met je moeder is dan vertel je aan haar dat er iemand langs wil komen. dan gaat ze waarschijnlijk vragen hoe en wat?vertel wat hem zo speciaal maakt.Waarom jij voor hem wil gaan?maar niet in details!en je hoeft ook niet te vertellen dat je met hem ging gewoon je kent hem en je vindt hem een goeie jongen.Geloof me het is moeilijk maar als het eruit is, dan ben je blij!Z
habibtie
23-02-2005, 14:00
Lieverdjes,
Het probleem is dat ik vreselijke ervaringen heb. Mijn zus heeft toen haar oog laten vallen op een egyptische jongen. Daar is heel veel commotie over geweest. Daarom ben ik ook zo bang. Ik ben bang dat mij het zelfde zal gebeuren omdat het geen rifi is. Thanx ladys!!!!!
marocloubna
23-02-2005, 14:28
Als ik jou was zou ik het aan je moeder vertellen en die kan alles doorbrieven naar je vader. Tenminste, dat zou ik wel doen. Alhamdoulilah kan ik alles vertellen aan mijn ma, dus dat is echt ideaal. Probeer jij het ook maar zo. Veel succes meid en inshallah komt het allemaal wel goed.
habibtie
23-02-2005, 15:59
dank je wel dames,
Ik ga het echt proberen, maar ben nog steeds erg bang, omdat ik eigenlijk haast geen contact heb met mijn ouders. Geen ruzie ofzo hoor, maar ik kom niet echt uit een praatgezin. Thanx! Ik hoop dat ze hem niet af zullen wijzen, dat zou echt verschrikkelijk zijn.
Brrrr............................................. ... Wat verschrikkelijk dames!!!!!!!!
Die vraag stelde ik mezelf ook een paar mnd terug, omdat ik iemand ben tegen gekomen en graag om mijn hand wilde vragen, hij was heel vertrouwend en heel recpectvol dus gaf ik mijn nummer en huisnummer voor mijn ouders..
Hij belde een aantal keren, en ik leerde hem kennen.
Hij wilde graag dat ik het tegen mijn ouders vertelde zodat hij de volgende stap kon nemen, ik was heel bang en zenuwachtig omdat ik er nooit echt met mijn moeder over heb gehad.
Dus ik liep naar mijn moeder en vertelde dat ik haar iets wilde vertellen, alleen dat ik het niet durfde. mijn moeder stelde me heel erg rustig en zei dat ik haar alles kon vertellen en dat ik dat moest weten. dus begon ik van begin tot aan het eind en ook dat we elkaar via de tel spraken, we hadden een heel leuk gesprek wat ik dus nooit had verwacht, we praatten er de hele nacht over.
en zo kwam het ene naar het andere, dat mijn pa het ook wist en dat de jongen mijn ouders belde en dat ze paar dagen later voor de deur stonden en nu zijn we heel wat verder, en nu kijk ik terug met een lach van ik hoefde me totaal niet druk te maken
en dat moet jij ook niet, stap naar je moeder af wanneer jullie alleen rustig zijn, en je hoeft haar niet alles te vertellen, je kunt haar gewooon vertellen dat jullie elkaar hebben leren kennen via de telefoon of je kunt haar gewoon de waarheid vertellen dat heb ik ook gedaan, geloof me je moeder zal je echt wel begrijpen, ze weet dat we niet meer in het verleden leven.
Ik zal er goed over nadenken, en ik wens je veel suc6 inscha'allah zal alles goed komen en inderdaad zoals somica het zegt= hij zal het bewijzen als hij om je hand komt vragen.
Jij en je vriend moeten wel zeker van jullie zaak zijn en het dan vertellen, in andere woorden eerst alles op een rijtje zetten.
Allah 3awnkoem inscha'allah..
Vele Groetties Roosje Xx
Wauw prachtig meid,
Ik zat precies met hetzelfde vraag, maar nu ik jou stukje heb gelezen ben ik echt wel een beetje opgelucht. Ik hoop dat het ook bij mij zo zal gaan insha'allah :o
slimblondje
23-02-2005, 20:20
bij mij was het makkelijk.ik had me ouders gewoon verteld dat ik een vriend had.ik kan heel goed met me ouders opschieten.ze vroegen wel waneer komt hij om je hand vragen.maar dan zei ik altijd ik ga daar niet achter aan.als hij met me wil trouwen komt hij zelf wel.en na een jaar kwam hij om me hand vragen.en nu gaan we insallah in december trouwen.
Lieverdjes,
Het probleem is dat ik vreselijke ervaringen heb. Mijn zus heeft toen haar oog laten vallen op een egyptische jongen. Daar is heel veel commotie over geweest. Daarom ben ik ook zo bang. Ik ben bang dat mij het zelfde zal gebeuren omdat het geen rifi is. Thanx ladys!!!!!
Een moslim blijft een moslim, maar het is wel jammer dat ouders moeilijk doen over een arabier of een soussi als je zelf riffia bent of andersom en laat staan als hij uit een ander land komt. INsha' Allah zal alles goed komen. En je moet het gewoon zeggen wanneer jij denkt dat de tijd rijp is. Maar wat is hij dan als hij geen riffie is.
Ik wens je heel veel succes,
de groeten
benladina
23-02-2005, 20:51
Hey meid, Ik heb al wat goede tips gehoord... Praat gewoon een keer met je moeder zonder dat er iemand bij is... Toen ik het vertelde aan mijnmoeder dat er een jongen was leek het net of mijn keel was dichgeknepen, maar toen het eenmaal eruit was oeffffffff is egt een last minder geloof me.... En dat over je vader dat doet de moeder gewoon ik bedoel ik zou het nooit alleen tegen mijn vader zeggen dat heeft mijn moeder ook voor mij gedaan.... Ze weten nu dat er iemand is die binnenkort inchallah langs komt en dat ik met hem omga....Ouders begrijpen namelijk ook wel dat we zelf de jongens willen 'uitkiezen' en dat we eerst iemand persoonlijk moeten leren kennen....Ik denk niet dat je ouders zig daar druk om gaan maken....wat betreft dat het een jongen is dat niet uit rif is, vind ik het wel jammer dat dit NOG steeds voorkomt maar probeer het gewoon rusig over te brengenbij je moeder en zeg gewoon dat hij een goede moslim is (als hij dat wel is) en dat het om de persoon gaat en niet om zijn achtergrond... Allh 3atiek sbar en allah swt zalje hierbij cker helpen als hij er agter staat....
Veel succes.... kussie bennie
AankomendBruid
23-02-2005, 20:57
Hoi hoi,
O wat vind ik het rot voor je... Ik weet nog dat ik het moest vertellen. Ik wist niet hoe...
Op een dag zat ik aan tafel en zei tegen mijn moeder ma er komt volgende week iemand om mijn hand vragen. En zei meteen weet je het zeker en wil jij die jongen ook? Ik zei ja natuurlijk en zei stommerd waarom zeg je dat nu pas we moeten nog zoveel regelen etc. Was wel leuk.
Alleen ik schrok toen ik die dag naar boven werd geroepen door mijn vader. Hij zei: benti ik heb gehoord dat er een man om je hand komt vragen. Wil jij hem ook? Hij zei zelfs misschien moet je er nog even de tijd voor nemen je bent nog jong haha. In ieder geval even later zei hij vertel mij hoe je hem hebt leren kennen. En vroeg: ben je ooit een keer met hem in de auto gestapt. etc.
Tegen mijn vader heb ik gezegd dat ik alleen op school in de kantine met hem ging praten en daar zat altijd een vriendin bij. Begrijp je...
Maar goed hij zat niet eens op mijn school. Het was moeilijk om te liegen tegen mijn vader maar ook moeilijk om de waarheid te vertellen. Ik was bang dat hij ging denken. En ik al die tijd maar denken dat jij op school zit en rustig aan het studeren was terwijl je al 2 jaar een vriend hebt.
Maar tegen mijn ma heb ik alles eerlijk verteld. Moet je wel doen hoor is toch belangrijk!!!
Succes meid...
En geloof me het valt allemaal wel mee. Ik heb die dagen echt leuk gepraat met mijn ma. Maar goed mijn ma is ook net een vriendin van mij.
Maar hoe streng je ouders ook zijn. En hoe slecht de band ook is. Het komt allemaal goed insha allah. En echt het valt reuze mee. De spanning is voor niks let maar op.
Trouwens laat je ons wel weten hoe het is gegaan hahaha
En ik had ok het probleem met riffi en arabier. Ik ben half arabisch en hij riffie maar ook dat viel reuze mee en alles werd geaccepteerd.
Hey succes meid...
BoogieWoogie
23-02-2005, 22:31
dank je wel dames,
Ik ga het echt proberen, maar ben nog steeds erg bang, omdat ik eigenlijk haast geen contact heb met mijn ouders. Geen ruzie ofzo hoor, maar ik kom niet echt uit een praatgezin. Thanx! Ik hoop dat ze hem niet af zullen wijzen, dat zou echt verschrikkelijk zijn.
Brrrr............................................. ... Wat verschrikkelijk dames!!!!!!!!
Oh my god jij bent gewoon net als mij ik begrijp je helemaal
wij zijn ook geen praat familie is heel raar meestal hoor ik echt van eisjes oh ik kan alles tegen me ma zeggen maar zo ben ik niet en jah heb ook dezelfde probleem dat ik een riffi ben en mijn vriend een arrabier
nou meid ik wens je veel succes en als je het lukt kun je dan vertellen hoe het is gegaan zou me echt helpen;-)
habibtie
24-02-2005, 10:53
Hai schatjes van me,
Heeeeeeeeeeel erg bedankt, ik denk dat ik veel heb aan jullie tips en adviezen. Nu maar even bij zijn ma op bezoek, om samen te gaan bedenken, hoe we het een en ander aan gaan pakken!!
Als het zo ver is, laat ik zeker iets van me horen. Remember my name, en jullie lezen me Insallah voor de zomer weer terug!!!
Dikke boessa
Mysticalia
24-02-2005, 11:08
Hey meiden,
Ik heb een vriend en we willen graag trouwen, maar weet echt niet hoe je dat aan je ouders gaat vertellen. Zhma geen relatie, hoe vertel je dan dat je zo iemand hebt leren kennen? En hoe maak je ze duidelijk dat je van um houdt ook al komt ie niet uit de zelfde streek uit Marokko?
Hoe vertel je tegen je pa dat je er klaar voor bent, of wacht je gewoon tot dat ie langs komt en dan zegt dat je um zhma niet kent?
Please voorzie mij van tips!!
Thanx lady's
:o
Ik durfde het ook niet :maf: maar moest het doen want mn zus wilde het niet voor me doen :moe:
Ik zei gewoon yemma, er komt iemand mn hand vragen. Ze vroeg enkel vanwaar hij was en of ik het wel echt wilde :o
That's it :D
Allah ikemmel bighier ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.