Bekijk originele versie : vraagje
Weten jullie of de emancipatie van vrouwen in islamitische landen goedgekeurd wordt of onderdrukt?
kijk eens op www.vrouweninsaudiarabie.sa :(
~~JuSt Me~~
22-02-2005, 20:00
In sommige Islamitsche landen wel o.a Marokko. Maar Iran bv. beschouwt het als "taklid ela3ma" .
wat betekent "taklid ela3ma"?
~~JuSt Me~~
22-02-2005, 20:18
wat betekent "taklid ela3ma"?
Dat je zogenaamd de westerse wereld na wilt doen, wat in de ogen van de islamieten slecht is.
Doen de regeringen daar dan de emancipatie onderdrukken?
Kareem82
22-02-2005, 20:26
Weten jullie of de emancipatie van vrouwen in islamitische landen goedgekeurd wordt of onderdrukt?
wees eens wat duidelijker wat versta jij onder "emancipatie" en het "onderdrukt"worden daarvaan?
Met emancipatie bedoel ik dat man en vrouw gelijk zijn aan elkaar. Dus dat vrouwen ook mogen studeren, werken enz.
Met onderdrukken bedoel ik het verbieden hiervan.
Kareem82
22-02-2005, 20:35
maar dat is geen emanciptie dat zijn gewoon de rechten van de vrouw in de islam emancipatie word in het westen gezien dat ze kan doen en laten wat ze wilt
Als man en vrouw gelijk aan elkaar zijn, dan mag de vrouw toch ook doen wat ze wil.
Kareem82
22-02-2005, 20:56
wie zegt dat een man mag doen wat hij wilt?
In de meeste landen mogen mannen toch doen wat ze willen. Ik kan me niet zo een land bedenken waar vrouwen mannen overheersen.
no_brains
22-02-2005, 21:19
In sommige landen zijn er bepaalde groepen mensen die hun vrouwen wel aanmoedigen deel te nemen aan de maatschappij. Ik kan hier de Palestijnse vrouwen onder benoemen.
Zij nemen actief deel aan de maatschappij, en strijden mee. Als de scholen door Israelische soldaten gesloten worden dan nemen vrouwen initiatief om de kinderen in huis te nemen en te doceren.
Dit geldt maar in bepaalde gebieden. Als je kijkt naar de Gaza, zijn de mensen daar bv wat traditioneler.
Dit geldt voor meerdere landen. Op het platte land krijgen vrouwen minder ruimte zich te ontwikkelen dan stedelingen.
En dat heeft niets met het westen nadoen! Maar meer met de plicht van iedere moslim, zichzelf te educeren.
no_brains
22-02-2005, 21:19
Overigens ben ik wel benieuwd naar mannelijke reacties op deze topic http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=494463
Kareem82
22-02-2005, 21:31
In de meeste landen mogen mannen toch doen wat ze willen. Ik kan me niet zo een land bedenken waar vrouwen mannen overheersen.
waar heb je dat op gebasseerd?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.