Bekijk originele versie : Wouter Bos: betrouwbaar of stiekem?
Wael_progressiv
21-02-2005, 17:40
Aangezien de PvdA als hoogste staat op dit moment in de nieuwe peilingen en Wouter Bos de nieuwe "held" is, wilde ik vragen hoe jullie over hem denken. Is ie te vertrouwen en denken jullie dat ie waar gaat maken wat ie zegt?
Wouter Bos (1963) is sinds 23 mei 2002 lid van de Tweede-Kamerfractie van de PvdA i. Eerder was hij Tweede-Kamerlid van 19 mei 1998 tot 23 maart 2000. Op 16 november 2002 werd hij lijsttrekker van de PvdA bij de verkiezingen van 2003 en sindsdien is hij de politiek leider van zijn partij. De fractie koos hem op 19 november tot voorzitter. Na zijn afstuderen werkte de heer Bos ruim 9 jaar voor Shell Nederland in diverse functies in Nederland, Roemenië, Hong Kong en Londen. Van 24 maart 2000 tot 22 juli 2002 was hij staatssecretaris van Financiën.
PvdA
in de periode 1998-: lid Tweede Kamer, fractievoorzitter TK, staatssecretaris.
Ik vindt het een stiekemerd :D, wat denken jullie van hem?
TatTwamAsi
21-02-2005, 18:34
Aangezien de PvdA als hoogste staat op dit moment in de nieuwe peilingen en Wouter Bos de nieuwe "held" is, wilde ik vragen hoe jullie over hem denken. Is ie te vertrouwen en denken jullie dat ie waar gaat maken wat ie zegt?
Wouter Bos (1963) is sinds 23 mei 2002 lid van de Tweede-Kamerfractie van de PvdA i. Eerder was hij Tweede-Kamerlid van 19 mei 1998 tot 23 maart 2000. Op 16 november 2002 werd hij lijsttrekker van de PvdA bij de verkiezingen van 2003 en sindsdien is hij de politiek leider van zijn partij. De fractie koos hem op 19 november tot voorzitter. Na zijn afstuderen werkte de heer Bos ruim 9 jaar voor Shell Nederland in diverse functies in Nederland, Roemenië, Hong Kong en Londen. Van 24 maart 2000 tot 22 juli 2002 was hij staatssecretaris van Financiën.
PvdA
Een stiekemerd vind ik te ver gaan. Het is een sluwe politicus, die weet dat je de meeste stemmen kan halen door zo weinig mogelijk heldere standpunten in te nemen. Het blijft meestal bij soft gezemel. Als er in de 2e kamer gestemd moet worden, is hij heel antirevolutionair, wil alles bij het oude houden, en vooral geen standpunt innemen waardoor zieltjes kunnen worden verloren. Vandaar dat hij nogal zwalkt tussen vóór en tegen, totdat hij de polluitslag weet wat het grootste gedeelte van de bevolking denkt. Daarna ligt zijn richting vast.
Dat lijkt wel gewenst, maar soms moet je onsympathieke maatregelen nemen om de toekomst van de samenleving te waarborgen. Bos is alleen maar op kiezerswinst uit.
Wael_progressiv
21-02-2005, 18:36
Het is een sluwe politicus, die weet dat je de meeste stemmen kan halen door zo weinig mogelijk heldere standpunten in te nemen.
Dus eigenlijk is het Wouter Vos? :hihi:
mohammedALI
21-02-2005, 18:46
PvdA
Een politicus is nooit te vertrouwen als hij Allah niet dient. Toch heb ik weinig tegen deze man . Perfect is hij niet maar als je hem naast balkenelende plaatst zou je dat toch wel gaan denken.
Soumya_88
21-02-2005, 19:17
Wouter Bos Is My Hero! :D
Betrouwbaar, voor zover een politicus ooit betrouwbaar kan zijn :D
Ver uit betrouwbaarder dan wat er nu zit in de regering in ieder geval!
En momenteel de beste optie van betekenis, er zijn partijen met betere standpunten maar die zijn en blijven te klein om werkelijk een verschil te maken. Srategisch gezien dus een goede keus. Iemand die ook beter kan en wil luisteren naar kleinere partijen en minderheden.
Hij neemt betreft een aantal zaken goede standpunten in. Het is minder een onruststoker en haatzaaier die dingen uitvergroot en tegen elkaar op zet dan het huidige kabinet. Op sommigen komt dat laatste duidelijk over maar dat is een schijnvertoning. De huidige regering gebruikt haat en onrust om de burger af te leiden. Ik zie Bos vele malen liever als minister president dan Balkie. Mijn stem heeft ie.
Een politicus is nooit te vertrouwen als hij Allah niet dient. Toch heb ik weinig tegen deze man . Perfect is hij niet maar als je hem naast balkenelende plaatst zou je dat toch wel gaan denken.
Helemaal mijn idéé, als je hem naast balkie zet is hij het toppunt van perfectie.
Hij maakt ook de meeste kans daadwerkelijk te winnen en balkenende te verslaan.
Dus eigenlijk is het Wouter Vos? :hihi:
iedere politicus dient een bepaalde sluwheid te hebben anders functioneerd hij niet in de wereld van politiek. Het ligt er maar helemaal aan waarvoor en voor wie hij die sluwheid inzet.De huidige regering zet de sluwheid in voor veelal rechts gedachtengoed, tweedracht, intollerantie en multinationals/kapitalisme.
Bij Bos is dat niet of veel en veel minder het geval.
Gullable
21-02-2005, 20:09
Misschien is hij stiekum betrouwbaar. ;)
Ned._Moslim
22-02-2005, 06:44
Misschien is hij stiekum betrouwbaar. ;)
Inshallah.
Toch jammer dat dit onderwerp zo weinig reacties heeft. We moeten immers denken aan onze toekomst en goed voorbereid zijn.
KohiNoor
22-02-2005, 21:08
Wouter Bos is een dikke ruftende molshoop :D
TatTwamAsi
22-02-2005, 22:57
Wouter Bos is een dikke ruftende molshoop :D
Ben je wel eens zo dichtbij hem geweest? :gniffel:
Een stiekemerd vind ik te ver gaan. Het is een sluwe politicus, die weet dat je de meeste stemmen kan halen door zo weinig mogelijk heldere standpunten in te nemen. Het blijft meestal bij soft gezemel. Als er in de 2e kamer gestemd moet worden, is hij heel antirevolutionair, wil alles bij het oude houden, en vooral geen standpunt innemen waardoor zieltjes kunnen worden verloren. Vandaar dat hij nogal zwalkt tussen vóór en tegen, totdat hij de polluitslag weet wat het grootste gedeelte van de bevolking denkt. Daarna ligt zijn richting vast.
Dat lijkt wel gewenst, maar soms moet je onsympathieke maatregelen nemen om de toekomst van de samenleving te waarborgen. Bos is alleen maar op kiezerswinst uit.
*Slaat spijker op de kop*
Ga toch weg met je ge-Allah. Je mag van mij in alle vrede en geluk je religie belijden in je huis en in je moskee. En desnoods in het park of op je werkplek. Maar probeer hem niet op de Nederlandse politiek te betrekken want daar is in dit land geen plaats voor.
Allah valt in Nederland geheel buiten het politieke spectrum en hij zal er ook nooit in komen. Voor jou is er dus blijkbaar geen enkele politicus in Nederland te vertrouwen.
Daarmee moet jij het hier toch wel moeilijk hebben.
On topic, ik persoonlijk vind Wouter Bos een geniepige smiecht die meedraait met de winden die hem het beste uitkomen. Een gluiperig mannetje.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.