Bekijk originele versie : Hoofddoek voor de mooi-igheid
Hey ik had even een vraagje..
Ik heb een nederlandse vriendin die het dragen van een hoofddoek gewoon mooi vind. Als ze dat gewoon mooi vind om op te doen mag zij dat toch gewoon doen of heb ik dat mis?
Zij draagt nu geen hoofddoek. Ze zegt dan moet ik moslim worden anders beledig ik het islamitsch geloof. Maar dat heeft ze toch mis?
Ik ben zelf geen marokaanse vandaar dat ik jullie dit vraag..
Ligt er ook een beetje aan wat voor hoofddoek ze wil dragen en op wat voor manier. Ik zou het op niet al te islamitische wijze doen als ik haar was. Maar dan meer om je omgeving niet op het verkeerde been te zetten. Niet echt handig als men gaat denken dat je moslima bent (geworden), terwijl dat niet zo is. Maar ik ben ook geen Marokkaanse...
chamalgirl
09-02-2003, 21:08
op welk wijze vind ze hem mooi?
DESPERADA
09-02-2003, 21:34
Salaam aleikom...
Bedoel je de echte hijaab, of de halve hoofdoek die niet moslims dragen, en waar je heden moslima's ook in ziet lopen.... Tiss zelfs een mode trend :confused:
Hmm.. hoe zal ik dat eens uitleggen. Nou het meisje heeft dan eerst haar haren bij elkaar in een knot vast gebonden, en daarover haar hoofddoek en dat ook helemaal vast gebonden om haar haren, dan daar over heen een soort van, ja zeg maar sluier is het eigenlijk.. dat is wat ik bedoel. Dus zeg maar eerst zo'n halve, en dan een sluier erover.
DESPERADA
09-02-2003, 21:55
Aha ja, ik begrijp het.... Vindt ze het een mooi gevoel....?
Ja dat zal wel he.. ze wil het best graag dus is ze is er over gaan na denken.
Als ze daar een goed gevoel bij heeft dan moet ze eens na gaan denken hoe het komt dat ze zo'n mooi gevoel erbij krijgt, ik denk dat ze dat gevoel krijgt doordat ze in de ogen van Allah(Swt) het goede doet en laten we hopen dat allah(swt) haar hierdoor de juiste stap laat nemen richting de goede weg. De Islam
Is het verkeerd dat ze strakke broeken aantrekt? Is het verkeerd dat ze een kort topje aantrekt? Is ze verkeerd dat ze haar gezicht helemaal bedekt met make up?
Dit zijn dingen die zelfs bij moslimas al heel normaal aan het worden is. Ik denk dat als ze een hoofddoek wilt aantrekken, ze er respect voor heeft, maar nog geen actieve moslima is...je haar zeker moet steunen dit te doen. Beter dan die andere dingen. (ik soeculeer hierbij niet dat ze dat doet, maar om aan te geven dat het niet erg is)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.