Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Achterdochtige Joden

Pagina's : [1] 2

LZN
19-02-2005, 11:41

Laatst was ik met een Marokkaanse vriendin in Antwerpen, in het zogenaamde joden-district. Talloze goudwinkeltjes naast elkaar, mannen met zwarte lange jassen, hoeden en pijpenkrullen, je herkent ze meteen, zelfs de vrouwen! Wij wipten een joodse winkel binnen, waar ze kleding en babykleding verkochten. De verkoopster ging gelijk naar achter toen we binnenkwamen, ze ging haar man halen. Ze hielden ons heel de tijd in de gaten. Ik vroeg iets aan de man of ze iets hadden, waarop hij Hebreeuws begon te praten (het leek op schelden...), blijkbaar wilde hij niet met ons praten, hij deed net of ie geen Vlaams sprak. Ook was er een oudere verkoopster die ons wel fatsoenlijk te woord stond. Ze wees ons zelfs de weg naar een winkel waar ze misschien wel het ding haddenb wat wij zochten. Maar goed, verder het joodse district in dus...Overal zag je die mannen. Het was net of je overal dubbelgangers zag. We konden de winkel niet vinden, en als we voorbijkomende joden de weg vroegen of wisten waar die winkel zat, kregen we géém één enkel fatsoenlijk antwoord. Spreken ze uberhaupt wel Vlaams vroegen we ons af. Waarom kijkt iedereen ons zo achterdochtig aan vroeg die vriendin van mij?.

JoachimPolak
19-02-2005, 11:45
Laatst was ik met een Marokkaanse vriendin in Antwerpen, in het zogenaamde joden-district. Talloze goudwinkeltjes naast elkaar, mannen met zwarte lange jassen, hoeden en pijpenkrullen, je herkent ze meteen, zelfs de vrouwen! Wij wipten een joodse winkel binnen, waar ze kleding en babykleding verkochten. De verkoopster ging gelijk naar achter toen we binnenkwamen, ze ging haar man halen. Ze hielden ons heel de tijd in de gaten. Ik vroeg iets aan de man of ze iets hadden, waarop hij Hebreeuws begon te praten (het leek op schelden...), blijkbaar wilde hij niet met ons praten, hij deed net of ie geen Vlaams sprak. Ook was er een oudere verkoopster die ons wel fatsoenlijk te woord stond. Ze wees ons zelfs de weg naar een winkel waar ze misschien wel het ding haddenb wat wij zochten. Maar goed, verder het joodse district in dus...Overal zag je die mannen. Het was net of je overal dubbelgangers zag. We konden de winkel niet vinden, en als we voorbijkomende joden de weg vroegen of wisten waar die winkel zat, kregen we géém één enkel fatsoenlijk antwoord. Spreken ze uberhaupt wel Vlaams vroegen we ons af. Waarom kijkt iedereen ons zo achterdochtig aan vroeg die vriendin van mij? Kunnen de mods dit meisje niet isoleren tot het onzinhoekje? Volgens mij is ze vergeten haar hersens vannochtend uit haar reet te halen!

killalot
19-02-2005, 12:24
De jodenbuurt is niet echt een buurt om te shoppen. En de essentie van de zaak is dat de joden perfect geïntegreerd zijn en niks willen opdringen aan anderen. Goede raad, shoppen..kies de Keyserlei..de Meir en de Groenplaats uit om te shoppen. Zal je geen last hebben van joden, ben jij alweer tevreden en moet je hier niet komen zeuren over iets waar je geen reet van weet jij scheet. :D Het jodendistrict licht vlakbij het centrum drol :D en ik zeur niet, zeg alleen mijn mening poep :D !

frankherbert
19-02-2005, 12:33
Dus jij noemt dat integratie? Een buurt waar geen enkele autochtoon woont, alléén maar joden met allemaal hetzelfde outfit??? Waar hebreeuwse letters je om de oren vliegen, waar je het gevoel krijgt in Israel te lopen...Het enige wat ontbreekt zijn militairen op elke hoek van de straat... Het lijkt wel Amsterdam-West of -Oost!

Kufariaan
19-02-2005, 13:01

Op zich ben ik het met Pistados eens dat de Marokkanen een onevenredig groot aandeel hebben in de criminaliteit. Dit geldt in Nederland overigens ook voor Antillianen. Maar ook Louiza heeft een punt. Veel orthodoxe gebruiken die wel bij de Joden geaccepteerd worden, lijken bij de Islamieten onder een vergrootglas te staan; De aparte klederdracht, De omgang met vrouwen(geen hand geven) De clanvorming, Dat heeft ook wel een oorzaak. De 2e wereldoorlog heeft de Joodse gemeenschap in een ander daglicht gezet en dat we (de autochtonen) misschien daarom minder moeilijk doen. En de Islam ligt momenteel behoorlijk onder vuur. (mogelijk mede omdat de Marokkaanse criminaliteit in verband met de Islam wordt gebracht.) Dat Louiza zo bejegend werd in de winkel(stel het is waar) zal ongetwijfeld te maken hebben met de af en toe op scherp staande verhoudingen tussen de Marokkaans Islamitiese en de Joodse gemeenschap. Op dit Marokkaanse forrum lees ik af en toe behoorlijk onfrisse dingen over Joden, waar je bepaald niet vrolijker van wordt, en dat zal ongetwijfeld over en weer gaan.

grendel
19-02-2005, 13:47
Het lijkt wel Amsterdam-West of -Oost! En gezellig dat het hier is :D

Wael_progressiv
19-02-2005, 21:22
Sorry beste mensen dat ik me even moei...Maar als rasechte Antwerpse(moeder vader boma bompa overgrootouders en ikzelf allemaal in't putteke van't stad geboren=dus echte sinjoor)woon ik hier al sinds m'n geboorte...Mag ik u er ten eerste even op wijzen dat een gedeelte van de jodenbuurt overloopt in het marokaanse gedeelte(zurenborg en omliggende straten)Ten tweede wil ik even zeggen dat ik ook in de jodenbuurt heb gewoond en voor joden gewerkt en dat van alle rassen hier in Antwerpen de joden het minste aangepast zijn...Als men als niet jood het uur vraagt of een vuurtje bekijken ze je over het algemeen van hoe hebben ze het lef...Ik wil hier zeker niet zeggen dat elke jood hetzelfde is...Maar over integratie gesproken...Men zal hier wel marokkanen met belgen zien omgaan maar de joden houden hun kinderen goed gescheiden van de onze....Ze hebben speciale scholen waar ge als niet orthodoxe jood niet toegelaten zijn ...Sorry dat ik het zeg...Maar de meeste joden hier in Antwerpen voelen zichzelf een uberas...En als men dat integratie noemt...De enige keer dat zulke joden beroep doen op een niet jood is op het moment dat ze (voor hun geloof)geen elektriciteit mogen aanraken en een belg van het straat pikken om het licht te komen aandoen...Sorry je ziet wel geregeld een een marokkaan of marokkaanse in traditionele kledij met een belg of een zwarte staan keuvelen...Nog een trekje van de joden hier...Ze denken dat de stoep hier van hen is en zullen dan ook nooit wijken voor een oudere of zwakkere...Sorry spreek me niet over integreren want dan kunnen de joden hier in Antwerpen toch heel wat vann de marokkanen leren...En als je goed rondhoort zullen de meeste Antwerpenaars hier het zelfde over denken...In elke familie (marokkaans turks chinees italiaans belgisch en noem maar op)is er wel iemand vriend aan huis bij een familie van een ander ras...Kent u iemand die niet orthodox jood is die al ooit eens bij een orthodoxe joodse familie is uitgenodigd...Ik geloof er niets van...Zo dit is niet alleen mijn mening maar ook ineens van vele andere Antwerpenaren(met ogen in hunne kop)Alsook van sommige joden die niet orthodox zijn opgevoed...Vraag maar na!Oh ja ik ben zelf een witte maar wel mede groot gebracht door Marokkaanse en zwarte families en ik kan best begrijpen dat de Marokkanen net iets agressiever zijn dan de de joden...Want wat wij hebben moeten aanhoren als kind al...mijn krolletjes en die van mijn zwart vriendinnetje waren wel schattig en die vieze bommas deden niet liever dan door onze weelderige haardos te kriebelen...Maar een marokkaans bolletje leek hen net toch iets te vies...Maja joden zijn wit dus die zullen wel aangepast zijn...(en hebben overgens geen last van rascistische uitspattingen van anderen)Ik werkte ook met Marokkaanse en turkse jongeren..En als we op stap gingen kregen we wel steeds 1 of andere vieze opmerking...En als je een beetje op de hoogte bent van de problematiek hier in Antwerpen dan zou je maar al te goed weten dat er heel wat mensen in de Marokkaanse gemeenschap bezig zijn hun jongeren terecht te wijzen :hadj: als men te ver gaat...Sorry Ik hoop niet te vijandig of te agressief over te komen...Tja kem nu eenmaal vurig bloed(waarschijnlijk van de marokkanen overgekrege)groeten vanwege Stefanie Ik ben het hier helemaal mee eens.

Pagina's : [1] 2