Bekijk originele versie : Van Sluis: 'Discriminatie? Hoofddoekje af!'
HoneyBee
18-02-2005, 12:00
Rotterdam - Moslima's die moeite hebben met het vinden van een baan moeten hun hoofddoek maar afdoen, vindt de Rotterdamse wethouder Van Sluis. Hij is ervan overtuigd dat ze dan wel aan sneller aan een baan komen. Leden van de commissie Sclae Zaken die gisteren juist van de wethouder wilde weten wat hij zelf tegen discriminatie op de arbeidsmarkt ging doen, reageerden stomverbaasd. ,,De wethouder praat hier discriminatie goed,'' zei een geschokte Orhan Kaya van GroenLinks.
Ook Mea van Ravesteijn (D66) kon niet geloven wat Van Sluis had gezegd. Maar de wethouder bleef bij zijn mening. ,,Als ik zeg hoofddoekje af, dan meen ik dat ook.'' Volgens hem wil het college iedereen die dat ook wíl een kans bieden om mee te doen aan de maatschappij. ,,Maar het zal van beide kanten moeten komen,'' benadrukte Van Sluis. ,,Het geloof moeten ze maar even thuis laten.''
Een boze PvdA'er Salhi vroeg hem wat de volgende stap is. Mogen werkgevers dan ook mannen weigeren die besneden zijn, wilde hij van hem weten. ,,En kunnen werkgevers ook mensen naar huis sturen omdat ze meedoen aan de Ramadan?''
Het onafhankelijk raadslid Bourzik zei dit college 'echt niet meer te begrijpen'. Hij refereerde aan burgemeester Opstelten die heeft gezegd dat wat mensen geloven hun eigen zaak is. Van Sluis is het daarmee eens, maar vindt wel dat je een strikte scheiding moet aanbrengen tussen het geloof en wat je in de maatschappij doet.
Belachelijk, vond commissielid Oosterhoff van de Christenunie-SGP. ,,Wat de wethouder nu zegt over de scheiding van kerk en staat, slaat nergens op.''
Van Sluis legde nog eens uit dat het in de praktijk nou eenmaal zo werkt. ,,,Je moet je aanpassen aan de waarden en normen van werkgevers.''
HoneyBee
18-02-2005, 12:05
Ik ben een Rotterdamse moslima die moeite heeft met werk vinden. Nou ik ga nooit, maar dan ook nooit van me leven mijn hijaab afdoen.
Al die debatten in Rotterdam over islam en integratie, en het bijdragen van een positieve uitstraling hebben nergens toe geleid.
Ze vinden dat vrouwen met een hoofddoek worden onderdrukt, en dat ze niet mogen leren, werken etc...
Maar op deze manier onderdrukken zij de moslimvrouw in Nederland. Wat willen ze nu eigenlijk van ons. Moeten we ons zo aanpassen dat we het geloof links laten liggen. Ik dacht het niet. Ik heb een goede diploma, spreek de Nederlandse taal uitstekend, heb brede werkevaring, maar waarom is mijn hoofddoek dan het probleem. Ik wordt echt geen ander persoon als ik hem af zou doen. Ik ben en blijf moslima met dezelfde gedachten en waarden en normen. Als ze ons geen banen willen geven, dan maar een uitkering.
Ze vragen er tenslotte zelf om.
HoneyBee
18-02-2005, 15:07
Wie van de dames heeft hier ook last van?
Ze willen liever horen dat jij onderdrukt wordt, dan is het morgen voorpagina nieuws op sensatiekrant De Telegraaf. Deze vorm van onderdrukking van de moslima acht een deel van deze debiele maatschappij in orde lees: Wilders en co
islamwomen_18
18-02-2005, 16:03
Ik ben een Rotterdamse moslima die moeite heeft met werk vinden. Nou ik ga nooit, maar dan ook nooit van me leven mijn hijaab afdoen.
Al die debatten in Rotterdam over islam en integratie, en het bijdragen van een positieve uitstraling hebben nergens toe geleid.
Ze vinden dat vrouwen met een hoofddoek worden onderdrukt, en dat ze niet mogen leren, werken etc...
Maar op deze manier onderdrukken zij de moslimvrouw in Nederland. Wat willen ze nu eigenlijk van ons. Moeten we ons zo aanpassen dat we het geloof links laten liggen. Ik dacht het niet. Ik heb een goede diploma, spreek de Nederlandse taal uitstekend, heb brede werkevaring, maar waarom is mijn hoofddoek dan het probleem. Ik wordt echt geen ander persoon als ik hem af zou doen. Ik ben en blijf moslima met dezelfde gedachten en waarden en normen. Als ze ons geen banen willen geven, dan maar een uitkering.
Ze vragen er tenslotte zelf om.
ALHAMDOELILAH!! MOET JE ZEKER BIJVEN DOEN!!
islamwomen_18
18-02-2005, 16:04
ZE PROBEREN VAN ALLES EN NOG WAT OM ONS ZWART TE MAKEN! :boos:
Verre_Vriend
18-02-2005, 16:07
Tsja, volgens de soenna moet je ook emigreren uit een land van niet-moslims. En dat doe jullie ook niet. Niet erg consequent natuurlijk. Oh ja, in de koran staat er niets over een hoofddoekje. Dus wat is het probleem? Heb je geen zin om je haar te kammen of zo? :p
Klik en laat je stem niet verloren gaan:
http://info.omroep.nl/ncrv?nav=friaJsHtGLKRK
Verre_Vriend
18-02-2005, 16:12
Als een vrouw een hoofddoekje wil dragen: prima.
Als een werkgever geen hoofddoekjes over de werkvloer wil, ook prima. Wat is het probleem?
HoneyBee
18-02-2005, 16:16
Tsja, volgens de soenna moet je ook emigreren uit een land van niet-moslims. En dat doe jullie ook niet. Niet erg consequent natuurlijk. Oh ja, in de koran staat er niets over een hoofddoekje. Dus wat is het probleem? Heb je geen zin om je haar te kammen of zo? :p
Jij altijd met je eeuwen lange discussie dat er niets in koran staat over hoofddoekjes. Heb jij dan zoveel verstand van de koran en wat erin staat. Hijaab is mijn leven en mijn leven is islam. En hoe jij stukken uit de koran interpreteert moet je zelf weten, maar daar hoef je mij niet over lastig te vallen.
HoneyBee
18-02-2005, 16:18
Als een vrouw een hoofddoekje wil dragen: prima.
Als een werkgever geen hoofddoekjes over de werkvloer wil, ook prima. Wat is het probleem?
Het probleem is discriminatie. Wat is het verschil tussen een moslima met en een moslima zonder hoofddoek. Ik heb het dan niet over uiterlijk.
Verre_Vriend
18-02-2005, 16:20
Jij altijd met je eeuwen lange discussie dat er niets in koran staat over hoofddoekjes. Heb jij dan zoveel verstand van de koran en wat erin staat. Hijaab is mijn leven en mijn leven is islam. En hoe jij stukken uit de koran interpreteert moet je zelf weten, maar daar hoef je mij niet over lastig te vallen.
Als je leven de islam is, waarom vertrek je dan niet uit dit land van de ongelovigen, zoals verplicht is volgens de soenna? Waarom volg je de ene regel wel en de andere regel niet?
Verre_Vriend
18-02-2005, 16:22
Het probleem is discriminatie. Wat is het verschil tussen een moslima met en een moslima zonder hoofddoek. Ik heb het dan niet over uiterlijk.
het evrschil tussen een moslima met hoofddoek en een moslims zonder hoofddoek is, dat de eerstgenoemde mannen een stel beesten vindt die haar bespringen als ze geen hoofddoekje draagt. Nogal beledigend voor je mannelijke klanten of collega's natuurlijk.
HoneyBee
18-02-2005, 16:23
Als je leven de islam is, waarom vertrek je dan niet uit dit land van de ongelovigen, zoals verplicht is volgens de soenna? Waarom volg je de ene regel wel en de andere regel niet?
Het is volgens de soenna niet verplicht om te vertrekken uit land van de ongelovigen omdat als je logisch nadenkt de hele wereld is geschapen door allah, dus of het nou Nederland of Iran is, het is en blijft een stuk grond die geschapen is door allah.
En laat mij een daliel zien waar jij dit uit opmaakt.
HoneyBee
18-02-2005, 16:24
het evrschil tussen een moslima met hoofddoek en een moslims zonder hoofddoek is, dat de eerstgenoemde mannen een stel beesten vindt die haar bespringen als ze geen hoofddoekje draagt. Nogal beledigend voor je mannelijke klanten of collega's natuurlijk.
Ik vind mannen helemaal geen beesten. Ik beschouw iedereen als gelijk als ze respect hebben. Mocht een man geen respect hebben voor een vrouw, met of zonder hoofddoek, dan is het inderdaad een beest.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.