Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Israëlische soldaten doden jongen (14)' en zie berichten op Fok daaromtrent.

Pagina's : [1] 2 3 4 5

appie666
15-02-2005, 19:28

Volgens Palestijnse veiligheidsfunctionarissen hebben Israëlische soldaten dinsdag een 14-jarige Palestijnse jongen doodgeschoten. De jongen zou, samen met een groepje andere jongens, stenen hebben gegooid naar het Israëlische leger, waarop die hem neerschoten. Twee andere jongens uit hetzelfde groepje zouden gewond geraakt zijn. Het Israëlische leger kon nog niets zeggen over de beschuldigingen.1432 views / 17 reacties reageer Tell-a-Friend de printerversie Reacties Getoond: 17 reacties. Door Bardo - dinsdag 15 februari 2005 @ 18:31 - (0 - Normaal) Om hem gelijk nou neer te knallen nadat hij wat stenen gooit, maarja ik denk dat dit wel als voorbeeld voor andere geldt die denken nu wel 2x na voordat ze een steentje oprapen! Door Muski - dinsdag 15 februari 2005 @ 18:31 - (0 - Normaal) Proberen een zo zwaar mogelijke steen zo hard mogelijk op iemands voorhoofd te gooien is net zo goed poging tot doden. Door King_Nothing - dinsdag 15 februari 2005 @ 18:32 - (0 - Normaal) Op dinsdag 15 februari 2005 18:31 schreef Bardo het volgende: Om hem gelijk nou neer te knallen nadat hij wat stenen gooit, maarja ik denk dat dit wel als voorbeeld voor andere geldt die denken nu wel 2x na voordat ze een steentje oprapen! Tuurlijk. Er worden al jaren stenengooiende Palestijnen afgeschoten door Israëlische soldaten en andersom ook. Ik denk niet dat dit ook maar enig verschil zal maken . Door RemcoDelft - dinsdag 15 februari 2005 @ 18:32 - (0 - Normaal) Hoe stom zijn die Palestijntjes toch elke keer weer?! Je bent Palestijn, gooit stenen naar een soldaat, en kan er op wachten dat je wordt doodgeschoten... DOE DAT DAN NIET!!! Gooi geen stenen naar mensen! En al helemaal niet naar iemand met een geweer, die als de dood is dat je jezelf opblaast als je in de buurt komt......... }:O Of denken de Palestijnen daar dat Israel hier op aangekeken wordt, omdat-ie 14 is? Door RemcoDelft - dinsdag 15 februari 2005 @ 18:34 Op dinsdag 15 februari 2005 18:32 schreef soorroos het volgende: te jong Te jong om stenen te gooien? Blijkbaar niet. Door ozzietukker - dinsdag 15 februari 2005 @ 18:39 Ik heb ooit eens een documentaire gezien waar het stenen gooien als spel wordt gezien, het is voor Israelische soldaten namelijk allemaal aan strenge regels gebonden voordat ze de trekker mogen overhalen. (terecht) zo moet de achtergrond een muur zijn bijvoorbeeld, dus mag er niet een open ruimte daarachter zijn, en ook moet er gericht worden op de benen. Tevens werd er gezegd dat het vaak moeilijk te onderschijden hoe oud iemand is, kijk iemand van 6 of 60 haal je prima uit elkaar maar 14 of 18 kan zeker als iemand ook nog gecamoufleerd is lastig zijn te bepalen. Het is natuurlijk vervelend zo;n incident, maar vergeet niet dat dit conflict al heel lang speelt en zoals eerder omschreven het een kat en muis spel is. Als de jongen geen stenen gegooid had had hij nog vrolijk rondgehuppeld... Deze berichtgeving komt naar voren dat het de fout is van de Israelisch maar beide partijen zijn hier schuldig aan.. Overigens is dit nog maar een klein incident, want het is echt een tikkende tijdbom daar, zeker als Israel besluit (al dan niet samen met de Verenigde Staten) Iran 'preventief' aan te vallen.... Door wonko - dinsdag 15 februari 2005 @ 18:40 Op dinsdag 15 februari 2005 18:31 schreef VIP het volgende: Ik word hier echt niet goed van dat ze mekaar niet kunnen luchten ok, maar stop eens met kinderen te beschiten, jezus Die kinderen kan je ook opvoeden en leren niet met stenen te gooien. Zo'n steen op je hoofd is niet iets wat je graag wilt. Door plum - dinsdag 15 februari 2005 @ 18:51 Op dinsdag 15 februari 2005 18:40 schreef wonko het volgende: [..] Die kinderen kan je ook opvoeden en leren niet met stenen te gooien. Zo'n steen op je hoofd is niet iets wat je graag wilt. Inderdaad. Wat zou jij doen, lopend op patrouille in een vijandige vreemde omgeving, en er loopt jeugd stenen naar je te gooien die je tegen jouw hoofd krijgt. Dan voel jij je bedreigd, bovendien komte het er erg vaak voor dat er eentje tussen zit die zich in jouw omgeving opblaast, zodat jij je dubbel bedreigd voelt. Wat zou jij doen in deze situatie? Door Romanov - dinsdag 15 februari 2005 @ 18:51 Op dinsdag 15 februari 2005 18:31 schreef VIP het volgende: Ik word hier echt niet goed van dat ze mekaar niet kunnen luchten ok, maar stop eens met kinderen te beschiten, jezus Laten we dan eerst die kids wat anders leren dan haten en stenen gooien naar militairen. Dat is nl. vragen om problemen. Hiermee praat ik het gedrag van die soldaten niet goed, maar als je beesten tegenover beesten zet, krijg je nooit oplossingen... Door SHERMAN - dinsdag 15 februari 2005 @ 18:54 Eigen schuld Door Tha.Gnome - dinsdag 15 februari 2005 @ 19:00 Dat gebeurd wel eens. Citaat: Door ccaass - dinsdag 15 februari 2005 @ 19:10 Dit zal het overleg tussen Abbas en Sharon geen goed doen... Door doemaardrie - dinsdag 15 februari 2005 @ 19:10 En weer een potentiele terrorist minder Ow wacht nu weet je natuurlijk wel zeker dat al zijn vriendjes zich gaan opblazen. En dan zegt men dat wij Moslims radicale meningen erop nahouden.

Edina_21
15-02-2005, 19:33
oh shit man.....dat mensen dingen zeggen als eigen schuld...bewijst hoe sommige mensen in elkaar zitten. ik vraag me af hoe ze zouden reageren als een 14jarige nederlander vermoord werd omdat hij een steen gooide tegen een raam van een politiebureau

garf23
15-02-2005, 19:37
Volgens Palestijnse veiligheidsfunctionarissen hebben Israëlische soldaten dinsdag een 14-jarige Palestijnse jongen doodgeschoten. De jongen zou, samen met een groepje andere jongens, stenen hebben gegooid naar het Israëlische leger, waarop die hem neerschoten. Twee andere jongens uit hetzelfde groepje zouden gewond geraakt zijn. . meer ga ik hier niet aan vuilmaken , als hij op de schoolbanken of thuis zat , kon hij nu AlJazeera zien :hadj: En dan zegt men dat wij Moslims radicale meningen erop nahouden. Ik blaas geen mensen noch bussen op, ik juichte ook niet als de WTC-torens instorten ik was toen bedroeft :hadj:

HabibiZoef
15-02-2005, 19:40
oh shit man.....dat mensen dingen zeggen als eigen schuld...bewijst hoe sommige mensen in elkaar zitten. ik vraag me af hoe ze zouden reageren als een 14jarige nederlander vermoord werd omdat hij een steen gooide tegen een raam van een politiebureau De situatie is geheel anders hier, niet te vergelijken. Verder zijn er ook jochies die zichzelf opblazen bij Israelische militairen, explosieven gooien, of daadwerkelijk proberen die soldaten te doden dmv een steen. Vreemd dat ze nog steeds niet geleerd hebben ervan, als je stenen naar soldaten gooit kan je doodgeschoten worden, geen stenen gooien dus, dan leef je langer. Of is dit soms een "kinder" vorm van martelaarschap? Stenen gooien zodat je doodgeschoten wordt, als vorm van martelaarschap?

garf23
15-02-2005, 19:40

oh shit man.....dat mensen dingen zeggen als eigen schuld...bewijst hoe sommige mensen in elkaar zitten. ik vraag me af hoe ze zouden reageren als een 14jarige nederlander vermoord werd omdat hij een steen gooide tegen een raam van een politiebureau de nederlandse politie werkt niet in een oorlogzone en zal dus niet schieten op die bedreiging :hadj: . Het idf werkt in een oorlogzone waar iedereen een potentiele terrorist kan zijn

Edina_21
15-02-2005, 19:44
de nederlandse politie werkt niet in een oorlogzone en zal dus niet schieten op die bedreiging :hadj: . Het idf werkt in een oorlogzone waar iedereen een potentiele terrorist kan zijn dat moest je niet letterlijk opvatten...ik bedoel alleen als er in nederland ene jongen van 14 die onschuldig is dood wordt geschoten dat iedereen gelijk voor die jongen gaat opnemen. Maar aangezien dit ver bij hun bed vandaan is, is het niet belangrijk. En nog iets, niet alle islamieten zijn terroristen....misschien moeilijk te geloven maar wij blazen ons niet allemaal op

HabibiZoef
15-02-2005, 19:49
dat moest je niet letterlijk opvatten...ik bedoel alleen als er in nederland ene jongen van 14 die onschuldig is dood wordt geschoten dat iedereen gelijk voor die jongen gaat opnemen. Maar aangezien dit ver bij hun bed vandaan is, is het niet belangrijk. En nog iets, niet alle islamieten zijn terroristen....misschien moeilijk te geloven maar wij blazen ons niet allemaal op Dus een jongen die bewust stenen naar soldaten gooit, terwijl dat duidelijk niet mag, en daarbij het risico loopt zo'n soldaat te verwonden of zelfs te doden, is onschuldig? En soldaten, die duidelijk continue het risico lopen opgeblazen te worden door die jochies mogen zich niet verdedigen?

garf23
15-02-2005, 19:50
dat moest je niet letterlijk opvatten...ik bedoel alleen als er in nederland ene jongen van 14 die onschuldig is dood wordt geschoten dat iedereen gelijk voor die jongen gaat opnemen. Maar aangezien dit ver bij hun bed vandaan is, is het niet belangrijk. Heeft volgens mij er weinig mee te zien of het nu hier of ginder gebeurt. Ikzelf zeg eigen schuld dikke bult , maar een vriend van mij zou het hebben over zionsmeerlappen. Hangt allemaal van perceptie af En nog iets, niet alle islamieten zijn terroristen....misschien moeilijk te geloven maar wij blazen ons niet allemaal op wil ik gerust geloven , mijn buren zijn islamiet en zijn zeer vriendelijk en hun couscous is heerlijk. Ook een andere moslim ( een marrokaan ) die sinds hij ons huis gerenoveerd heeft met zijn firma vriend aan huis is . Hijzelf is een zeer goed man om over religie enzo te spreken.

ItsJamal
15-02-2005, 19:53
Het is ook een kloteforum met veel laag- of helemaal niet opgeleide of werkloze honden die berichten als deze bagatelliseren als het hun niet zint. Ik probeer al een tijdje in te loggen om wat neer te zetten maar ik kan me niet registreren, je hebt daar nl. een eigen mailadres ( dus geen hotmail.com bijvoorbeeld ) voor nodig. Zijn er forummers die een adres weten waar je dat soort mailadressen kunt krijgen? Die jongetjes hebben wat intellectualiteit nodig.

Marrakick
15-02-2005, 19:54
De bron ''Volgens Palestijnse veiligheidsfunctionarissen" is dan ook zeer betrouwbaar. Ik geloof geen enkel nieuwsbericht van Palestijnen of van Israëliers. Ze vechten hun oorlog uit via de media. Zelfs de televisiebeelden worden gemanipuleerd volgens een woordvoerder van CNN. Maar of die de waarheid vertelt weet ik ook niet. Voor de rest vechten de Palestijnen enkel om land dat van origine ook niet van hun is, net zoals de mensen in de Westelijke Sahara.

Eliette_Nina
15-02-2005, 19:55
Bericht klopt niet: Gepubliceerd op dinsdag 27 april 2004 TULKAREM (ANP) - Israëlische militairen hebben dinsdag in de stad Tulkarem, op de Westelijke Jordaanoever, twee Palestijnse activisten doodgeschoten. Dat hebben Palestijnse veiligheidsfunctionarissen gezegd. De twee zouden aanhangers zijn van Hamas . Het Israëlische leger voerde een aanval uit op een vluchtelingenkamp in het noorden van de Westelijke Jordaanoever, bij een zoektocht naar Palestijnse terroristen. Een 14-jarige Palestijnse jongen is overleden aan de verwondingen die hij opliep toen hij tien dagen geleden in zijn dorp Deir Abu Mishal werd neergeschoten door Israëlische soldaten. In de Gaza-strook kwamen maandagavond drie Palestijnen om door een explosie in een vluchtelingenkamp, zeiden ziekenhuisfunctionarissen dinsdag. Volgens een verklaring van de militante organisatie Hamas werd de explosie veroorzaakt door een Palestijnse activist die onderweg was naar Israël voor een zelfmoordaanval.

Peej
15-02-2005, 20:04
Sjongejonge wat een onzinnige post. Als ik berichten van Fok zou willen lezen ging ik daar wel kijken. Maar ik kom niet op die baggersite. Trouwens de potten verwijten de ketels dat ze zwart zien. Ik kan hier binnen een kwartier ook een lijstje met postings van Marokkanen neerzetten waar de honden geen brood van lusten. Die net zo onbeschoft (of nog erger) zijn als datgene wat jij hier nu neerzet vanaf Fok. Op elk forum zitten klootzakken die zich niet weten te gedragen. Dat is de ellende (maar ook het mooie?) van Internet. Iedereen zegt hier maar wat hij wil. En sommigen maken er een puinzooi van. Niet alleen op Fok dus.

ItsJamal
15-02-2005, 20:07
De bron ''Volgens Palestijnse veiligheidsfunctionarissen" is dan ook zeer betrouwbaar. Ik geloof geen enkel nieuwsbericht van Palestijnen of van Israëliers. Ze vechten hun oorlog uit via de media. Zelfs de televisiebeelden worden gemanipuleerd volgens een woordvoerder van CNN. Maar of die de waarheid vertelt weet ik ook niet. Voor de rest vechten de Palestijnen enkel om land dat van origine ook niet van hun is, net zoals de mensen in de Westelijke Sahara. Tuurlijk, de Palestijnen hebben met veel moeite concessies gedaan aan de joden ten behoeve van het vredesgesprek, waarom zouden ze zich de hoon van de halve wereld op de hals halen door zoiets als in dit bericht te lezen is te verzinnen. Alsof het onrealistisch is dat joodse militairen kinderen beschieten. Bovendien hebben de joden als de Palestijnen in dat gebied geen land hebben ,daar waar het nu israel heet, helemaal niets te zoeken. Zij zijn vooral vanaf de Tweede Wereldoorlog met honderdduizenden vanuit vooral Rusland, Europa, Amerika en Noord-Afrika naar wat nu israel heet vetrokken, de Palestijnen waren er al met miljoenen . Er leven nu miljoenen Palestijnse vluchtelingen in landen als Libanon, Jordanie en Syrie ten gevolge van het uitroepen van de staat israel. Dus wat is je punt.

Eliette_Nina
15-02-2005, 20:07
Sjongejonge wat een onzinnige post. Als ik berichten van Fok zou willen lezen ging ik daar wel kijken. Maar ik kom niet op die baggersite. Trouwens de potten verwijten de ketels dat ze zwart zien. Ik kan hier binnen een kwartier ook een lijstje met postings van Marokkanen neerzetten waar de honden geen brood van lusten. Die net zo onbeschoft (of nog erger) zijn als datgene wat jij hier nu neerzet vanaf Fok. Op elk forum zitten klootzakken die zich niet weten te gedragen. Dat is de ellende (maar ook het mooie?) van Internet. Iedereen zegt hier maar wat hij wil. En sommigen maken er ewen puinzooi van. Niet alleen op Fok dus. Het grappigste van al is dat hij een bericht citeert van april 2004.Maar Eliette heel zulke dingen heel snel door. Ik citeer ze hier nogmaals: Gepubliceerd op dinsdag 27 april 2004 TULKAREM (ANP) - Israëlische militairen hebben dinsdag in de stad Tulkarem, op de Westelijke Jordaanoever, twee Palestijnse activisten doodgeschoten. Dat hebben Palestijnse veiligheidsfunctionarissen gezegd. De twee zouden aanhangers zijn van Hamas . Het Israëlische leger voerde een aanval uit op een vluchtelingenkamp in het noorden van de Westelijke Jordaanoever, bij een zoektocht naar Palestijnse terroristen. Een 14-jarige Palestijnse jongen is overleden aan de verwondingen die hij opliep toen hij tien dagen geleden in zijn dorp Deir Abu Mishal werd neergeschoten door Israëlische soldaten. In de Gaza-strook kwamen maandagavond drie Palestijnen om door een explosie in een vluchtelingenkamp, zeiden ziekenhuisfunctionarissen dinsdag. Volgens een verklaring van de militante organisatie Hamas werd de explosie veroorzaakt door een Palestijnse activist die onderweg was naar Israël voor een zelfmoordaanval.

Peej
15-02-2005, 20:08

Het is ook een kloteforum met veel laag- of helemaal niet opgeleide of werkloze honden die berichten als deze bagatelliseren als het hun niet zint. Ik probeer al een tijdje in te loggen om wat neer te zetten maar ik kan me niet registreren, je hebt daar nl. een eigen mailadres ( dus geen hotmail.com bijvoorbeeld ) voor nodig. Zijn er forummers die een adres weten waar je dat soort mailadressen kunt krijgen? Die jongetjes hebben wat intellectualiteit nodig. Wat ik al zei, het lijkt soms net marokko.nl.

Pagina's : [1] 2 3 4 5