Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vanaf welk moment weet je of je zwanger bent of niet?

Pagina's : [1] 2 3

zine_du_bxl
15-02-2005, 12:27

Salaam meisjes, Deze vraag komt niet van mij (omdat ik zelf geen kindere kan krijgen) maar dus van mijn vriendin. vanaf welk moment weet je nu of je zwanger bent? Zeker vanaf het moment dat je menstruatie 1 dag of 2 nog steeds niet komt. Maar wil dit dan ook gelijk zeggen dat je maar 1 of 2dagen zwanger bent, of kan het zijn dat je mss al 3 weken zwanger bent?

sahab
15-02-2005, 12:31
Toen ik 3 dagen overtijd was heb ik een test gedaan en wist dat ik zwanger ben. maar dan ben je al meer dan 4weken zwanger omdat je begint met tellen van af de eerste dag van je laatse cyclus!

zine_du_bxl
15-02-2005, 12:38
ah, dus in principe kan je elk moment weten of je zwanger bent of niet? Je hoeft daarvoor niet te wachten tot je menstuatie al dan niet komt?

Manal01
15-02-2005, 12:44
ah, dus in principe kan je elk moment weten of je zwanger bent of niet? Je hoeft daarvoor niet te wachten tot je menstuatie al dan niet komt? je bent dan al zwanger maar je kan nog niet weten of je zwanger bent omdat er nog niet voldoende zwangerschapshormoon in je lichaam zit. kijk dit is wat informatie over week 3 en 4, dus zeg maar vanaf je menstruatie af gerekent, want zo worden je zwangerschapsweken berekent. Week 3 Je eisprong heeft plaats gevonden en zaadje is doorgedrongen in de eicel Als het eitje zich innestelt kun je wat bloed verliezen, dit heet een innestelingsbloeding en is niet ernstig. Je lichaam scheid een proteïne af dat ervoor zorgt dat je lichaam de baby niet als een indringer ziet. Op dit moment ben je zwanger. De hormonen in je lichaam gaan aan het werk. Ze maken progesteron aan om er voor te zorgen dat je baarmoedermondslijm na de eisprong weer ondoordringbaar wordt. Ook verhoogt het je lichaams-temperatuur met een halve graad. Week 4 Je lichaam is momenteel in de war, en probeert uit te vinden wat er aan de hand is. Als je nu een zwangerschapstest zou doen is de uitslag waarschijnlijk positief. Iedere test is anders en de een is wat gevoeliger als de ander. ik hoop dat het nu wat duidelijker is. :blauwkus: Manal

Atlas_Gebergte
15-02-2005, 13:00

Hey Manal01, die bloeding moet elke vrouw krijgen, als het zaadje zich in gaat nestelen? Ik moet namelijk 24 februari ongesteld worden, en hoop natuurlijk niet, maar je weet nooit.

Manal01
15-02-2005, 13:16
Hey Manal01, die bloeding moet elke vrouw krijgen, als het zaadje zich in gaat nestelen? Ik moet namelijk 24 februari ongesteld worden, en hoop natuurlijk niet, maar je weet nooit. he meid, nee niet iedereen die bloed als je eitje zich gaat innestelen het verschilt per persoon, maar mocht je wel bloeden dan is dat maar een beetje hoor, niet net als menstruatie dat je 5/7 dagen bloed. maar wat spannend zeg...24 februari, ik pas 2 maart. dus jij zal het eerder weten dan mij...ik hoop echt voor je dat je zwanger bent. ik zal voor je duimen. voel je misschien al wat raars? :blauwkus: Manal

Atlas_Gebergte
15-02-2005, 13:53
he meid, nee niet iedereen die bloed als je eitje zich gaat innestelen het verschilt per persoon, maar mocht je wel bloeden dan is dat maar een beetje hoor, niet net als menstruatie dat je 5/7 dagen bloed. maar wat spannend zeg...24 februari, ik pas 2 maart. dus jij zal het eerder weten dan mij...ik hoop echt voor je dat je zwanger bent. ik zal voor je duimen. voel je misschien al wat raars? :blauwkus: Manal Dit keer ben ik eerder dan jij :p ik hoop dat het dit keer raak is hahahah. Alleen ik voel nog steeds niks?. Wanneer denk je dat ik het beste die test kan maken?

zine_du_bxl
15-02-2005, 17:35
Oh bedankt! Tjah ik weet er niet al te veel over. Men vriendin had haar laatste menstruatie op 16/1 (op een zondag) ze is na haar menstruatie gestopt met de pil en dus zou ze opzich dus eigelijk haar menstruatie vorige zondag hebben gekregen? Wat dus niet het geval blijkt te zijn. Kan het zijn dat het komt omdat ze gestopt is met de pil en dat ze daardoor vertraging loopt of kan het degelijk zijn dat ze zwanger is? Bedankt voor jullie reacties alvast

sahab
16-02-2005, 08:33
Hey Manal01, die bloeding moet elke vrouw krijgen, als het zaadje zich in gaat nestelen? Ik moet namelijk 24 februari ongesteld worden, en hoop natuurlijk niet, maar je weet nooit. nee dat had ik niet, sinds mijn laatse menstruatie heb geen bloed meer gezien (geen 1 druppeltje). Sahab

Manal01
16-02-2005, 09:52
Dit keer ben ik eerder dan jij :p ik hoop dat het dit keer raak is hahahah. Alleen ik voel nog steeds niks?. Wanneer denk je dat ik het beste die test kan maken? haha ja klopt ik hoop dat je zwanger bent, je kan de test eigenlijk al op de 24ste doen, met sommige test zelfs al op de 23ste, maar ik zou er gewoon mee wachten tot de 26ste of 27ste (ja ik weet het is moeilijk), maar het is het afwachten waard als je ineens een vette blauwe streep :D :blauwkus:

Ouissam
16-02-2005, 11:08
Oh bedankt! Tjah ik weet er niet al te veel over. Men vriendin had haar laatste menstruatie op 16/1 (op een zondag) ze is na haar menstruatie gestopt met de pil en dus zou ze opzich dus eigelijk haar menstruatie vorige zondag hebben gekregen? Wat dus niet het geval blijkt te zijn. Kan het zijn dat het komt omdat ze gestopt is met de pil en dat ze daardoor vertraging loopt of kan het degelijk zijn dat ze zwanger is? Bedankt voor jullie reacties alvast Het zou kunnen dat ze zwanger is. Maar het kan ook zo zijn dat haar cyclus nog een beetje in de war is omdat ze nog paar net gestopt is met de pil. Alles kan dus, als ze het echt zeker wil weten dan raad ik haar aan om een zwangerschapstest te doen misschien weet ze dan wel wat meer. Mag ik vragen waarom jij geen kinderen kan krijgen?? ALs je het te persoonlijk vind hoef je niet te antwoorden hoor. ;) Atlas_Gebergte en Manal01, Wel heel erg spannend voor jullie zeg. Ik zal voor jullie duimen dat het raak is. Ik moet volgende week ook ongi worden maar ik voel weer niks dus ze zullen wel weer langskomen.

faizaatje79
17-02-2005, 02:17
Oh bedankt! Tjah ik weet er niet al te veel over. Men vriendin had haar laatste menstruatie op 16/1 (op een zondag) ze is na haar menstruatie gestopt met de pil en dus zou ze opzich dus eigelijk haar menstruatie vorige zondag hebben gekregen? Wat dus niet het geval blijkt te zijn. Kan het zijn dat het komt omdat ze gestopt is met de pil en dat ze daardoor vertraging loopt of kan het degelijk zijn dat ze zwanger is? Bedankt voor jullie reacties alvast Het zou kunnen natuurlijk dat je vriendin zwanger is maar ik zelf was 8 dagen over tijd en ik was al helemaal happy en mijn moeder bellen :maf: Helaas bleek ik op dag 9 toch ongesteld te zijn en de dokter zei toen tegen mij dat dat kwam door het stoppen met de pil en het lichaam moet weer in z'n natuurlijke ritme komen Door het stoppen met de pil kan dat verstoord raken.. Ik hoop het voor je vriendin.. insha Allah.. Liefs.. salaam aleikoum

Harlem69
17-02-2005, 05:01
Ik wens alle (hoog)zwangere dames alvast een goed, gelukkig, gezond en gezegende voortzetting van de zwangerschap, en een mooie, probleemloze bevalling tzt inshallah... :hadj: http://******************/familiewerf/humans/pregnant/pregnant023.gif XXXX http://******************/familiewerf/humans/pregnant/pregnant012.gif

Manal01
17-02-2005, 09:15
Het zou kunnen dat ze zwanger is. Maar het kan ook zo zijn dat haar cyclus nog een beetje in de war is omdat ze nog paar net gestopt is met de pil. Alles kan dus, als ze het echt zeker wil weten dan raad ik haar aan om een zwangerschapstest te doen misschien weet ze dan wel wat meer. Mag ik vragen waarom jij geen kinderen kan krijgen?? ALs je het te persoonlijk vind hoef je niet te antwoorden hoor. ;) Atlas_Gebergte en Manal01, Wel heel erg spannend voor jullie zeg. Ik zal voor jullie duimen dat het raak is. Ik moet volgende week ook ongi worden maar ik voel weer niks dus ze zullen wel weer langskomen. he ouissam bedankt! ik moet 2 maart ongi worden dus ik moet nog 2 weken wachten helaas. wanneer ben jij gestopt met de pil? :blauwkus:

zine_du_bxl
17-02-2005, 09:33

Het zou kunnen dat ze zwanger is. Maar het kan ook zo zijn dat haar cyclus nog een beetje in de war is omdat ze nog paar net gestopt is met de pil. Alles kan dus, als ze het echt zeker wil weten dan raad ik haar aan om een zwangerschapstest te doen misschien weet ze dan wel wat meer. Mag ik vragen waarom jij geen kinderen kan krijgen?? ALs je het te persoonlijk vind hoef je niet te antwoorden hoor. ;) Atlas_Gebergte en Manal01, Wel heel erg spannend voor jullie zeg. Ik zal voor jullie duimen dat het raak is. Ik moet volgende week ook ongi worden maar ik voel weer niks dus ze zullen wel weer langskomen. Ik ben een tijdje geleden geopereerd geweest aan men bekken. Nu moet ikminstens 4j wachten vooralleer ik misschien kinderen zou kunnen krijgen. Ikzit er niet echt mee in, omdat ik weet dat alles van Allah komt en ik ben tevreden met alles wat Hij me geeft. Let wel op, men vriendin en ik gebruiken dezelfde login! Dank je wel voor jullie reacties

Pagina's : [1] 2 3