Bekijk originele versie : vraagje over anticonceptie
sihamkleuter
14-02-2005, 13:19
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Ik heb een dochtertje van 5 jaar.
Op dit moment verlang ik wel naar een 2e, maar ivm gezondheisredenen, moet ik het nog een paar maanden uit stellen.
Nu wilde ik wel al stoppen met de pil, omdat het eigenlijk aleen maar gif is weat je inneemt. Verder lijkt het me beter onm zwanger te raken als die troep niet meer in mijn lichaam zit.
Als alternatief wil ik dan voorlopig condooms gaan gebruiken.
Mijn vraag is heeft emand ervaring met condooms als anticoneptiemiddel?
Is het wel betrouwbaar genoeg?
wij hebben het wel eens geprobeert, het is dan wel enigszins betrouwbaar, maar zowel mijn partner en ik vinden het niet fijn om het met een condoom om te doen. En het is toch wel belangrijk dat je er ook van kunt genieten, en mijn ervaring met een condoom is dat je er minder van geniet, maar het kan natuurlijk verschillen bij iedereen. er bestaat volgens mij ook een vrouwencondoom, maar daar heb ik geen ervaring mee? misschien is dat ook een oplossing
sihamkleuter
14-02-2005, 13:50
Manal bedankt voro je reactie.
eerijk gezegd vind ik het belangrijker dat het betrouwbaar is.
Dat het minder is voor zowel de man als vrouw dat wil ik dan wel op de koop toe nemen. :D Het is ook maar voor een paar maanden. Insallah na de zomervakantie gaan we het proberen :)
Manal bedankt voro je reactie.
eerijk gezegd vind ik het belangrijker dat het betrouwbaar is.
Dat het minder is voor zowel de man als vrouw dat wil ik dan wel op de koop toe nemen. :D Het is ook maar voor een paar maanden. Insallah na de zomervakantie gaan we het proberen :)
ik hoop voor je dat je na de zomervakantie maar snel zwanger mag worden, mijn man en ik zijn nu bezig met de eerste.. we zijn nu in de derde cyclus, dus ik hoop dat het nu toch echt 3 keer scheepsrecht is ;)
sihamkleuter
14-02-2005, 14:02
insallah zal je snel zwanger raken!!!
gebruik je de timingsmethode? (bereken je wanneer jet het meest vruchtbaar bent?
Heb gehoord dat het dan sneller zou gaan.
insallah zal je snel zwanger raken!!!
gebruik je de timingsmethode? (bereken je wanneer jet het meest vruchtbaar bent?
Heb gehoord dat het dan sneller zou gaan.
de eerste 2 maanden heb ik dat gedaan, met een negatief resultaat, dus nu heb ik me gewoon voorgenomen om er niet meer aan te denken, hoe moeilijk dat ook is. dus niet meer berekenen. het gewoon regelmatig doen :D , moet meer dan voldoende zijn toch? ;)
sihamkleuter
14-02-2005, 14:56
Je hebt helemaal gelijk.
vertrouwen in ALLAH swt i sook heel belangrijk.
Het zou ook kunnen zijn dat als je aps gestopt bent met de pil, dat het even duurt voordat je weer "echt" ovuleert.
Als je de pil slikt raakt alles in de war. Vndaardat ik ruim van te voren wil stoppen.
Maar goed ik hou de topics in de gaten en insallah lees ik snel dat manal een kindje verwacht!!!!! :nijn: :) :nijn: :)
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Ik heb een dochtertje van 5 jaar.
Op dit moment verlang ik wel naar een 2e, maar ivm gezondheisredenen, moet ik het nog een paar maanden uit stellen.
Nu wilde ik wel al stoppen met de pil, omdat het eigenlijk aleen maar gif is weat je inneemt. Verder lijkt het me beter onm zwanger te raken als die troep niet meer in mijn lichaam zit.
Als alternatief wil ik dan voorlopig condooms gaan gebruiken.
Mijn vraag is heeft emand ervaring met condooms als anticoneptiemiddel?
Is het wel betrouwbaar genoeg?
Hoi meid,
Een condoom is niet echt 100 procent betrouwbaar. Het kan zijn dat je toch zwanger raakt. Een kennis van mij is ook zo zwanger geworden terwijl ze dat niet wilde. Het kan zijn dat er een scheurtje inzit of wat dan ook. Ik heb zelf geen ervaringen ermee. Anders moet je naar je huisarts gaan en daar advies vragen, misschien kunnen zij je wel verder helpen. Veel succes. ;)
Je hebt helemaal gelijk.
vertrouwen in ALLAH swt i sook heel belangrijk.
Het zou ook kunnen zijn dat als je aps gestopt bent met de pil, dat het even duurt voordat je weer "echt" ovuleert.
Als je de pil slikt raakt alles in de war. Vndaardat ik ruim van te voren wil stoppen.
Maar goed ik hou de topics in de gaten en insallah lees ik snel dat manal een kindje verwacht!!!!! :nijn: :) :nijn: :)
haha incha'allah, ik zal het meteen hier plaatsen als het zover is ;) :nijn:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.