Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Afschaffen theorie-examen vmbo!

Pagina's : [1] 2

Baruch_Spinoza
14-02-2005, 10:30

Ook de VVD snapt het eindelijk! AMSTERDAM - Het schriftelijk eindexamen moet van het vmbo verdwijnen. VVD-Tweede Kamerlid Eric Balemans gaat dit in het parlement voorstellen, aldus Trouw. Balemans vindt dat de kinderen moeten worden afgerekend op hun praktische vaardigheden. Daar hebben ze volgens hem meer aan dan theorie. Bron: http://www.nu.nl/news/482055/11/VVD_wil_theorie-examen_vmbo_afschaffen.html Gewoon aan het werk met de handjes, gewoon uitvoeren, en geen discussie! Heerlijk toch, dat proletariaat .....

Heiba
14-02-2005, 11:03
Dat zou de kwaliteit van het onderwijs drastisch naarbeneden halen. Dat Mavo en VBO tezamen VMBO is geworden is al 1 grote kwaliteitsdisaster..

Baruch_Spinoza
14-02-2005, 11:11
Dat zou de kwaliteit van het onderwijs drastisch naarbeneden halen. Dat Mavo en VBO tezamen VMBO is geworden is al 1 grote kwaliteitsdisaster.. Dat ben ik helemaal met je eens (voor het eerst trouwens :D ). Ook dit was weer een bedenksel van de linkse mafia, leidt wederom tot niets!

xEvax
14-02-2005, 14:10
Wat ik vaak merk bij mensen, is dat ze niet weten dat VMBO in vier niviaus verdeelt is. Dat je bijvoorbeeld de theoretische leerweg hebt (MAVO D). Iemand die op tl zit is anders dan iemand die op de basisberoepsgerichte leerweg zit (dit is alleen praktijk gericht). Het zou dus raar zijn als je op VMBO tl zit opeens niet meer mee hoeft te doen aan het centraal examen, want zij werken alleen uit boeken en niet met hun handjes.

Baruch_Spinoza
14-02-2005, 14:13

Wat ik vaak merk bij mensen, is dat ze niet weten dat VMBO in vier niviaus verdeelt is. Dat je bijvoorbeeld de theoretische leerweg hebt (MAVO D). Iemand die op tl zit is anders dan iemand die op de basisberoepsgerichte leerweg zit (dit is alleen praktijk gericht). Het zou dus raar zijn als je op VMBO tl zit opeens niet meer mee hoeft te doen aan het centraal examen, want zij werken alleen uit boeken en niet met hun handjes. Nou de MAVO komt weer terug hoor :D

Removed
14-02-2005, 14:18
Ook de VVD snapt het eindelijk! AMSTERDAM - Het schriftelijk eindexamen moet van het vmbo verdwijnen. VVD-Tweede Kamerlid Eric Balemans gaat dit in het parlement voorstellen, aldus Trouw. Balemans vindt dat de kinderen moeten worden afgerekend op hun praktische vaardigheden. Daar hebben ze volgens hem meer aan dan theorie. Bron: http://www.nu.nl/news/482055/11/VVD_wil_theorie-examen_vmbo_afschaffen.html Gewoon aan het werk met de handjes, gewoon uitvoeren, en geen discussie! Heerlijk toch, dat proletariaat ..... Gewoon aan het werk met de handjes, gewoon uitvoeren, en geen discussie! -Removed-, Time-out. VVD wil theorie-examen vmbo afschaffen Uitgegeven: 14 februari 2005 08:09 AMSTERDAM - Het schriftelijk eindexamen moet van het vmbo verdwijnen. VVD-Tweede Kamerlid Eric Balemans gaat dit in het parlement voorstellen, aldus Trouw. Balemans vindt dat de kinderen moeten worden afgerekend op hun praktische vaardigheden. Daar hebben ze volgens hem meer aan dan theorie. De VVD staat een ingrijpende verandering van het beroepsonderwijs voor ogen. De partij wil zo snel mogelijk, in ieder geval voor eind 2006, herinvoering van de vroegere mavo en de 'vakwerkschool'. Volgens de VVD moet de theoretische mavo weer een aparte onderwijssoort worden naast het beroepsgerichte vmbo. De samenvoeging van de mavo en het lager beroepsonderwijs (lbo) is niet succesvol geweest, zo luidt de boodschap van de VVD.

Baruch_Spinoza
14-02-2005, 14:23
Gewoon aan het werk met de handjes, gewoon uitvoeren, en geen discussie! Precies meid :D

Removed
14-02-2005, 14:34
Precies meid :D waarom deze topic dan? wil je geen discussie voeren? wat wil je dan? - Dan niet. Dan maar offtopic; Baruch Spinoza ik had je toch is een keer een job aangeboden, hoe is het daar nu mee? Heb je nu iets anders gevonden of toch niet weer werkloos? -Removed-, Time-out. p.s; (Vertel, Discussie, Praat.)

Baruch_Spinoza
14-02-2005, 14:37
waarom deze topic dan? wil je geen discussie voeren? wat wil je dan? - Dan niet. Nou vertel maar meid, moet een vmbo-er zoals jij nu wel of niet een theorie-examen gaan afleggen in de toekomst.

ELLE
14-02-2005, 14:40
Ook de VVD snapt het eindelijk! AMSTERDAM - Het schriftelijk eindexamen moet van het vmbo verdwijnen. VVD-Tweede Kamerlid Eric Balemans gaat dit in het parlement voorstellen, aldus Trouw. Balemans vindt dat de kinderen moeten worden afgerekend op hun praktische vaardigheden. Daar hebben ze volgens hem meer aan dan theorie. Bron: http://www.nu.nl/news/482055/11/VVD_wil_theorie-examen_vmbo_afschaffen.html Gewoon aan het werk met de handjes, gewoon uitvoeren, en geen discussie! Heerlijk toch, dat proletariaat ..... En daar komen ze nu pas mee.........elke idioot had ze wel kunnen vertellen dat het VMBO één grote flop was

Baruch_Spinoza
14-02-2005, 14:46
En daar komen ze nu pas mee.........elke idioot had ze wel kunnen vertellen dat het VMBO één grote flop was Het was een uitvinding van de PVDA, om zogenaamd geld te besparen! Eind van het liedje is, een significante verhoging van het aantal dropouts en dus kansloos (de PVDA zorgt met dit soort ideeen voor een stabiel electoraat in de toekomst :D )

Removed
14-02-2005, 14:49
Nou vertel maar meid, moet een vmbo-er zoals jij nu wel of niet een theorie-examen gaan afleggen in de toekomst. lees is goed, mijn reactie en die van jou, duidelijk toch? Hier nog een keer; Gewoon aan het werk met de handjes, gewoon uitvoeren, en geen discussie! Het VMBO, trek jij niet en is moeilijk te halen. Dus jij, Baruch Spinoza, gewoon uitvoeren, Gewoon aan het werk met de handjes!

Baruch_Spinoza
14-02-2005, 14:58
Het VMBO, trek jij niet en is moeilijk te halen. Kijk meid, in mijn tijd, toen jij er nog niet was, deden wij of havo en/of vwo. Daarna gingen wij studeren, gewoon snel en recht op je doel af. Ok toen waren er mensen die goed met de handjes waren, die deden dan ambachtschool (LTS zo je wilt). Dat waren echte vaklieden, niet lui en vaak in bezit van boerenslimheid. Maar wat er nu van school komt, dat wil je niet in je bedrijf hebben vrees ik.

ELLE
14-02-2005, 15:04
Het was een uitvinding van de PVDA, om zogenaamd geld te besparen! Nou ik denk dat ze alles behalve geld hebben gespaard! Eind van het liedje is, een significante verhoging van het aantal dropouts en dus kansloos (de PVDA zorgt met dit soort ideeen voor een stabiel electoraat in de toekomst :D ) Hahaha ja zij een stabiel electoraat voor in de toekomst en ik voor een klas vol met onhandelbare dieren :D

Baruch_Spinoza
14-02-2005, 15:06

haha ja zij een stabiel electoraat voor in de toekomst en ik voor een klas vol met onhandelbare dieren :D :lol:

Pagina's : [1] 2