Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verbod op Niqaab voor islamitische scholen Amsterdam

Pagina's : [1] 2

Jemal2002
07-02-2003, 14:28

Verbod op sluier voor scholen Amsterdam Uitgegeven: 6 februari 2003 23:13 Laatst gewijzigd: 7 februari 2003 08:06 AMSTERDAM - Vrijwel alle middelbare scholen in Amsterdam hebben donderdag ingestemd met een verbod op het dragen van een gezichtssluier. Eerder besloot het Regionaal Opleidingen Centrum (ROC) al scholieren met een chador te weren. De scholen vinden dat de sluier een goede communicatie in de klas in de weg staat. Volgens een gemeentewoordvoerder namen bijna alle scholen het voorstel van het dagelijks bestuur van het Overlegorgaan Schoolbesturen in het Amsterdamse Voortgezet Onderwijs (OSVO) over. Dat kwam vorige maand met een advies aan alle middelbare scholen in de stad om in hun regels op te nemen dat het gezicht van een leerling onbedekt moet zijn. Ook islamitische scholen voeren verbod in Slechts een school ging niet akkoord met het verbod. Welke school dat is, kon de woordvoerder donderdag niet zeggen. De islamitische scholen voeren de maatregel overigens wel in. In totaal zijn er in Amsterdam ongeveer tien meisjes die een chador op school willen dragen.

hafidaxxx
07-02-2003, 22:06
Ben ik het helemaal mee eens.....ze moeten gewoon verboden worden....

SowFunny
08-02-2003, 19:23
I dunnow

Smahene
08-02-2003, 19:25
nou ik vind het nergens op slaan waarom zou het verboden moeten worden als die meisjes dat nou willen dragen?? Ze3mma het is onbeleefd ik heb op school van die gothic gevalletjes met rose haar honderiem zwarte nagels lippen en van die vieze kleding dat mag wel zeker ga toch weg man over 20 jaar word de normale hoofddoek verboden en wat zullen onze kids dan zeggen??????????? Ja af dat ding?????????????????????????

SowFunny
08-02-2003, 19:40

hmm wat smahen zegt daar zit iets van de waarheid in

Jemal2002
08-02-2003, 23:13
Origineel gepost door Smahene nou ik vind het nergens op slaan waarom zou het verboden moeten worden als die meisjes dat nou willen dragen?? Ze3mma het is onbeleefd ik heb op school van die gothic gevalletjes met rose haar honderiem zwarte nagels lippen en van die vieze kleding dat mag wel zeker ga toch weg man over 20 jaar word de normale hoofddoek verboden en wat zullen onze kids dan zeggen??????????? Ja af dat ding????????????????????????? We hebben het over SCHOOL niet in het algemeen :rolleyes:

Guadaloupe
08-02-2003, 23:39
ik begrijp alleen niet waarom zelfs islamitische scholen het verbieden.. als dat meisje er voor kiest dat te gaan dragen...en ze zit op een islamitische school...nou dan moet het toch kunnen...tis toch islamitisch wat ze doet?? bazzz...:jammer:

hafidaxxx
08-02-2003, 23:40
Die meiden uit Amsterdam die hiermee begonnen zijn, zorgen er juist voor dat binnen een zeer korte tijd een wet wordt aangenomen dat het dragen van de niqaab en de hoofddoek verboden wordt.........zeg eerlijk.......niqaab is niet verplicht, niqaab is SUNA...waarom willen ze een niqaab dragen...wat doen dan die meiden op een gemengde school, als ze zo graag een niqaab willen dragen........ laat ze liever thuis blijven en niet naar buiten gaan als ze zo graag een niqaab willen dragen...........er worden nu al gedragsregels op scholen gemaakt om meiden te weren die een niqaab dragen, wat is de volgende stap....JUIST......regels om ook in de toekomst de hoofddoek te verbieden op scholen te dragen.......WIE HEB JE HIER UITEINDELIJK MEE???????

Guadaloupe
08-02-2003, 23:44
Origineel gepost door hafidaxxx niqaab is niet verplicht, niqaab is SUNA... zelfs de geleerden zijn het er niet over eens....de een zegt wel, de ander niet...Allah ou A3lam

qwatra
09-02-2003, 00:28
Salaam, Als ik een paar reacties op deze topic lees, twijfel ik of er nog echte moslims in deze wereld leven, wat een flauwekul is dat nou weer: ja het moet verboden worden, en het is geen suna, op deze manier slaan jullie de meisjes/vrouwen die echt islamitisch zijn in de weg !!!En slecht voor de communicatie? Schei uit, dat kan me niet geven, mijn geloof, mijn dien, komt voor mij op de eerste plaats, als de communicatie met Allah maar goed gaat, de rest kan letterlijk gaan vliegen, jullie (mensen uit nederland) moeten blij zijn dat jullie al hoofddoek mogen op school, laat staan dat jullie kunnen "vechten" voor het dragen van een chador, jullie in nederland moeten hier echt iets aan doen, en hopelijk doen jullie ook iets waar ik hier in belgie geen recht op heb!!! Maha salama

DESPERADA
09-02-2003, 14:21
Origineel gepost door hafidaxxx [Bniqaab is niet verplicht, niqaab is SUNA...waarom willen ze een niqaab dragen...wat doen dan die meiden op een gemengde school, als ze zo graag een niqaab willen dragen........ laat ze liever thuis blijven en niet naar buiten gaan als ze zo graag een niqaab willen dragen...........er worden nu al gedragsregels op scholen gemaakt om meiden te weren die een niqaab dragen, wat is de volgende stap....JUIST......regels om ook in de toekomst de hoofddoek te verbieden op scholen te dragen.......WIE HEB JE HIER UITEINDELIJK MEE??????? [/B] Sinds wanneer doen we alleen dat wat verplicht is...? Als moslimzijnde volgen we de koran en nemen de sounna als voorbeeld.... Komt het misschien bij je op dat de meiden leer plichtig zijn...? En misschien willen ze wel helemaal niet naar school, en niet werken. Trouwens ik begrijp de hele ophef niet in het intervieuw geeft de zuster duidelijk aan dat de niqaab af gaat in de les, en op werk ook! Wat ze na de les doet, of ze nou in de kantine is, of in de gang is toch haar zaak...Hoe ze er dan bij wil lopen...? Hoofdoek te verbieden? Nu draaf je door... SobhanAllah Als de meiden de niqaab willen dragen, laat ze toch! Als wij (broeders en zusters) al commentaar gaan leveren op hun..... ipv dat we mekaar steunen en naar het goede helpen... Het goede is niet een sounna na laten alleen voor het wereldse leven, alleen voor school of werk etc. Vele moslim vrouwen in de geschiedenis hebben voor hun leven gevochten voor de vrijheid van hun geloof, Dan bedoel ik echt vechten Voor hun leven.... En wij? Wij laten ons drijven door woorden....! Dat kunnen we niet eens aan.....

hardtodrive
09-02-2003, 16:21
KORTE SAMENVATTING: HET ZIET NAARUIT DAT ZELFS ONZE MOSLIMS NIQAAB WILLEN VERBIEDEN. IK BEGRIJP HET EERLIJK GEZEGD NIET. WIE ZIJN WIJ OM OM DE NIQAAB TE VERBIEDEN. ALS DAMES NIQAAB WILLEN DRAGEN DAN MOETEN ZE DAT MAAR DOEN. ALS ANDERE MENSEN IN HET WIT OF ZWART GEKLEED WILLEN GAAN WIE ZIJN WIJ OM HEN DAT TE VERBIEDEN. ALS DAMES EN HEREN BIJNA NAAKT OP STRAAT LOPEN MOETEN WE DIT GOED KEUREN EN TOEJUIGEN MAAR ALS MOSLIMA ZICH WIL BEDEKKEN DAN MAG HET NIET. IK PERSOONLIJK HEB GEEN MOEITE MET DAMES DIE NIQAAB DRAGEN MAAR MEER MET DAMES EN HEREN DIE BIJNA NAAKT OP STRAAT LOPEN. IK HEB LIEVER DAT DE DAMES EEN NIQAAB DRAGEN DAN DAT JE HUN DARMEN (WANNEER DEZE DOORZICHTIGE KLEDIJ DRAGEN) ZIET. GELOOF ME HET IS EEN HELE MOEILIJKE BESLISSING OM NIQAAB TE DRAGEN. IK HEB GEHOORD WAT DIE DAMES DAGELIJKS MEE MAKEN. HET IS GEWOON SCHANDALIG VOOR WOORDEN. ZE WORDEN BESPUUGD, BEDREIGD, NERGENS TOEGELATEN ( BV. IN DE TRAM ) ETC. ETC. ALS IK HET IN MIJN MACHT HAD, DAN HAD IK DIE DAES GEHOLPEN AAN EEN BAAN. WAT EEN ONZIN DAT DIE DAMES GEEN BAAN KUNNEN KRIJGEN ALS ZE EEN NIQAAB DRAGEN. GROOT ONZIN IS OOK DAT NIQAAB COMMUNICATIE BELEMMERT. HOE WORDT DIT GEMETEN. IS UIT ONDERZOEK GEBLEKEN DAT DAMES DIE NIQAAB DRAGEN MINDER PRESENTEREN OP SCHOOL? MENSEN WAAR GAAN WE HEEN IN DEZE SAMENLEVING? WAT JE OOK DOET OM ERBIJ TE HOREN, JE ZULT NOOIT AAN DE VERWACHTING VAN DEZE SAMENLEVING VOLDOEN. DE SAMENLEVING HEEFT ALTIJD IETS WAARDOOR DE MOSLIMS GEKLEINEERD WORDEN. DE SAMENLEVING IS BANG VOOR ISLAAM MEER IS ER NIET.

Masriya
09-02-2003, 18:34
IK vind dat ze het alleen op christelijke scholen en zo moeten verbieden, maar niet op Islamitische scholen :D Masriya

salina83
09-02-2003, 18:41
Origineel gepost door hafidaxxx Die meiden uit Amsterdam die hiermee begonnen zijn, zorgen er juist voor dat binnen een zeer korte tijd een wet wordt aangenomen dat het dragen van de niqaab en de hoofddoek verboden wordt.........zeg eerlijk.......niqaab is niet verplicht, niqaab is SUNA...waarom willen ze een niqaab dragen...wat doen dan die meiden op een gemengde school, als ze zo graag een niqaab willen dragen........ laat ze liever thuis blijven en niet naar buiten gaan als ze zo graag een niqaab willen dragen...........er worden nu al gedragsregels op scholen gemaakt om meiden te weren die een niqaab dragen, wat is de volgende stap....JUIST......regels om ook in de toekomst de hoofddoek te verbieden op scholen te dragen.......WIE HEB JE HIER UITEINDELIJK MEE??????? salaam, dus met andere woorden de meiden die niqaab willen dragen moeten maar thuis blijven, ongeschoold en afgesloten van de gemeenschap?? om een doek ??dus als jij bv een neusring wilt en daar doen sommige scholen moeilijk over en jij neemt er toch een, moet je maar thuis blijven? is dit begrijpelijk voor jou? voor mij niet. ik vind (zeker op scholen) dat iedereen zich zelf moet kunnen zijn en zich ook mag kleden zoals ze willen. ik stoor me ook aan half naakte meiden op school en gevrij in de aula, maar ik verbied het niet. leven en laten leven zeg ik maar! :zwaai:

Jemal2002
09-02-2003, 19:43

Origineel gepost door Jemal2002 We hebben het over SCHOOL niet in het algemeen :rolleyes: Zijn jullie doof :confused: Het gaat om school en niet om het leven buiten straat. als je naar de Mcdonalds gaat met je niqaab Who Cares?! Ik heb het over school!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! school is wat anders dan op straat :rolleyes:

Pagina's : [1] 2