Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : *...Islamitische Verloving/Bruiloft...*

Pagina's : [1] 2

Lalla 3IcHa
09-02-2005, 01:16

Salaam :D Wie heeft er tips om een Islamitische Verloving/Bruiloft te houden? Ik ga hoogstwaarschijnlijk deze zomer verloven met mn schatje :D Zijn familie is heel gelovig :) en daarom willen we ook een islamitisch feest geven. Eerlijk, ik weet totaal niet hoe dat gaat :o Mn zussen hebben "normale" trouwfeesten gegeven, dus met neggafate en orkest enzo... Maar blijkbaar is dat allemaal haraam... Dus wie heeft er ideetjes voor me om er toch een leuk feestje van te maken voor allebei de families :D :blauwkus: Lalla 3IcHa

failsam
09-02-2005, 14:19
salaam alaikoum wr wb Ik heb een een aantal islamitische bruiloften meegemaakt, macha allah. die sfeer is zo goed. Je kunt anasheed band nemen, het is heel gezellig en ze zingen prachtig. Je kunt ervoor kiezen om een negaffa te nemen, want een bruid mag zich best opmaken. Op z on manier huwelijk starten in macha allah prachtig geen harem dingen en gezegend incha allah. Alllah kemel belghair incha allah

HaSoFa
09-02-2005, 15:00
Een verlovingsfeest kent de islam niet en ook geen verlovingsringen. Je kan namelijk geen feest geven als je niet eens getrouwd bent. Wassalaam,

imaane911
09-02-2005, 15:21
ja ben ook eigenlijk benieuwd heeft iemand nog meer ideeen geen anasheed band !!!! wist niet dat een verlovingsfeest niet islamitisch is :eek:

sowsow
09-02-2005, 15:57

verlovingsfeest is wel een islamitische feest... het heet algottoba, maar dan zonder ringen. en de man en vrouw mogen elkaar niet zien op dat feest.. het is zeg maar een soort van saddaka met talba enzo.. een ankondiging dat je inshallah gaat trouwen. je familie en zijn familie kotm bij elkaar en je gaat kennis maken en gezellig eten dus zonder negaffa en al die andere shit! ik heb het nagevraagd!!

HaSoFa
09-02-2005, 16:22
verlovingsfeest is wel een islamitische feest... het heet algottoba, maar dan zonder ringen. en de man en vrouw mogen elkaar niet zien op dat feest.. het is zeg maar een soort van saddaka met talba enzo.. een ankondiging dat je inshallah gaat trouwen. je familie en zijn familie kotm bij elkaar en je gaat kennis maken en gezellig eten dus zonder neggafa en al die andere shit! ik heb het nagevraagd!! Dat is ook geen verlovingsfeest zoals andere hem interpreteren. Daar doelde ik ook op zuster ;)

sowsow
09-02-2005, 16:32
wat betekent dan algottoba in het nederlands?? :confused: ik dacht namelijk dat het gewoon verlovingsfeest heet.. op zn islamitisch dan..

HaSoFa
09-02-2005, 16:42
Dat betekent ook verlovingsfeest. Maar ik heb het over een feest dat tegenwoordig wordt gegeven. Wanneer iemand hand komt vragen en de dochter is er mee eens, dan wordt er over zaken gepraat, en gegeten enz. En dat is een "verlovingsfeest" Niet zoals het tegenwoordig wordt gedaan met negeffa en ringen enz (een "haram" bruiloft van 1 dag)

sowsow
09-02-2005, 16:49
ja, nu begrijp ik je en ik ben het helemaal met jou eens! al dat gedoe en bullshit, en je bent niet eens getrouwd :confused: hoe ga je dan je bruiloft geven?? ook hetzelfde zeker alleen 2 dagen langer... jeh mense, wallah echt ziek.. ik heb vaak van die uitgebreide verlovingsfeesten meegemaakt. echt dom wallah echt! :jammer:

supersoesje
09-02-2005, 20:42
:o ik wil insha allah ook een 'Islamitische'Bruidfeest geven maar is best moeilijk als je van al je vriendinnen en family gewend bent om een 'normale' feest te krijgen..:confused:

Lalla 3IcHa
09-02-2005, 20:56
Bedankt voor de reacties (nu weet ik tenminste hoe een echt verlovingsfeest moet zijn ;) )maar... Kan er iemand specifieke tips opnoemen... Hoe zouden JULLIE je Islamitisch bruiloft organiseren? Hoe zouden jullie het doen als je het in Marokko zou organiseren en hoe zou je het doen als je het in Europa zou doen :D Reacties via PM zij zeker welkom :blauwkus:

SweetWisal
10-02-2005, 01:24
Zou een catering toegestaan zijn? Jawel he?

Lalla 3IcHa
10-02-2005, 02:48
Zou een catering toegestaan zijn? Jawel he? Ik weet het niet meid :) Dat is de bedoeling van deze topic. Dat we inchallah min of meer weten wat mag en niet mag zodat we zo min mogelijk haraam zaken in ons huwelijk zullen vermengen.... :D Hopelijk krijg je een antwoord op je vraag van iemand die het beter weet :o

Mysticalia
10-02-2005, 08:52
geen muziek, geen mix van vrouwen en mannen. niet teveel geld verspillen. Allah ikemmel bighier inshallah

aliyaa
10-02-2005, 10:22

Assalaam aleikum , Ik wil ook een islamitische bruiloft geven. Wie kent een goede vrouwelijke anasheed band ?? Met spoed...alvast bedankt

Pagina's : [1] 2