Bekijk originele versie : Het dragen van een niqaab? Kan dat wel of niet?
boethena
08-02-2005, 13:57
Ik wil graag jullie mening hierover. Wat vind je van iemand die een Niqaab draagt?
Kan dat wel of niet.. Waarom wel, waarom niet? Denk jij dat iemand met een Niqaab een extremist is... Waarom wel, waarom niet?
Marrakick
08-02-2005, 14:31
Tuurlijk kan dat wel.
Het zal voor- en nadelen hebben. Bij een winderige dag tijdens een wandeling door de duinen zal het zeker voordelig zijn. Ook als je een discotheek binnen wil als 15 jarige is het fijn dat je onherkenbaar bent.
Daartegenover is het super gevaarlijk om mee brommer te rijden. Je kunt zo tussen de spaken van de wielen komen. Ook als je autocoureur zou zijn vind ik het maar niets, met zo weinig zicht op de weg.
Je kunt dus zeggen dat het met je beroep te maken heeft of het kan of niet. Voor een striptease danseres zal het beslist een handicap zijn, maar voor een dodengraver zie ik geen beperking. Hoewel..een felgekleurde of witte niqaab past daar niet helemaal bij.
Het moet dus zeker kunnen, maar hangt van je beroep af.
Ik wil graag jullie mening hierover. Wat vind je van iemand die een Niqaab draagt?
Kan dat wel of niet.. Waarom wel, waarom niet? Denk jij dat iemand met een Niqaab een extremist is... Waarom wel, waarom niet?
het is niet extreem, het kan gewoon, afhankelijk van hoe je leven wilt, met Niqaab word je never nooit aangenomen volkomen terecht.
Je kan niet echt deel nemen aan het sociale leven. Ik vind een vrouw met niqaab op een drukke markt geen gezicht. Ik ken mieden die het dragen, zij zitten voornamelijk thuis ik zou het wel kunnen maar ik doe het niet
a) is het niet verplicht het is een meningsverschil tussen de geleerden.
b) wil ik sociaal actief zijn ik kan dan veel meer betekenen voor de Islaam en de maatschappij dan als ik thuis zit.
no_brains
08-02-2005, 14:40
Ik weet niet of dit jouw persoonlijke vraag is, m'n antwoord is gericht op je vraag en niet op jou zelf.
Als je baanloos thuis wilt zitten, en je wilt niet participeren aan deze maatschappij, waar je toch in leeft, dan moet je vooral een niqaab dragen.
Ik had een vriendin die afgestudeerd was in een maatschappelijk vak, en zij kwam de laatste dag haar diploma halen met niqaab. Ik vond dit wel jammer, want ze had rekening kunnen houden met de consequenties. Ze werd heengestuurd, en mocht een andere dag in haar eentje haar diploma halen. Dit vond zij discriminatie.
In het kader van de hulpverleningsvak die zij heeft gestudeerd, vind ik dat zij met haar intelligentie wel had kunnen overwegen of het een juiste keuze was geweest. En of het idd discriminatie was, of dat het meer met de manier van communicatie te maken heeft.
Je gaat ook niet met een bedekt gezicht clienten helpen, dan kun je net zo goed in de biechtkast zitten, niemand die je ziet.
Sorry.. ik ben zeker niet extreem. Ik ben zelf hoofddoekdragend. Heb ook niets tegen vrouwen die voor de niqaab kiezen, alleen ze moeten niet zeuren als de maatschappij ze vreemd aankijkt. De hijaab en niqaab was tenslotte bedoeld om net als de andere vrouwen te zijn. En ook om niet op te vallen, en ook om onderscheid te maken tussen jezelf als moslima en de niet-moslima. Met de hijaab, val je al op, maar niet in ernstige mate als de niqaab, want die valt zelfs mij op....
no_brains
08-02-2005, 14:41
het is niet extreem, het kan gewoon, afhankelijk van hoe je leven wilt, met Niqaab word je never nooit aangenomen volkomen terecht.
Je kan niet echt deel nemen aan het sociale leven. Ik vind een vrouw met niqaab op een drukke markt geen gezicht. Ik ken mieden die het dragen, zij zitten voornamelijk thuis ik zou het wel kunnen maar ik doe het niet
a) is het niet verplicht het is een meningsverschil tussen de geleerden.
b) wil ik sociaal actief zijn ik kan dan veel meer betekenen voor de Islaam en de maatschappij dan als ik thuis zit.
goh jihane... op dezelfde tijdstip dezelfde boodschap:o
goh jihane... op dezelfde tijdstip dezelfde boodschap:o
jah ik las hem net die van jou, mooi toch :D
Of iemand dat ding wil dragen is haar eigen keuze, het mag en kan dus, het heeft alleen wel gevolgen....
Je zal minder keuze's hebben in het even, net zoals wanneer je je hele hoofd onder laat tatoeeren, of een hanekam wil dragen, het kan allemaal, maar heeft allemaal gevolgen...
welk ding? wat ben jij een stom wicht durf je het woord niqaab niet neer te typen ofzo, je krijgt er de tyfus niet van hoor.
Mr_innocent
08-02-2005, 14:56
Na de 2 intelligente reacties van mijn "zusters" hierboven heb ik er weinig meer aan toe te voegen!
Feit is dat een niqaab veel belemmeringen met zich meebrengt....van mij mag iedereen hem dragen, maar men moet zich dan wel beseffen dat dan niet alles van een leien dakje gaat.......?
Na de 2 intelligente reacties van mijn "zusters" hierboven heb ik er weinig meer aan toe te voegen!
Feit is dat een niqaab veel belemmeringen met zich meebrengt....van mij mag iedereen hem dragen, maar men moet zich dan wel beseffen dat dan niet alles van een leien dakje gaat.......?
bedoel je corrie :moe:
Mr_innocent
08-02-2005, 14:59
bedoel je corrie :moe:
Begrijpend lezen mevrouw Jihaane..... ;)
no_brains
08-02-2005, 15:00
Het gekke was dat de persoon die hem zou dragen, ik ken haar, mij vertelde dat zij haar lot in Allahs handen heeft gelegd. Hij zou voor haar voeding zorgen en hij voor haar voorziening zorgen.
Ik geloof zeker dat Allah de mens voorziet in zijn of haar behoefte, maar het kan nooit de bedoeling zijn, dat je je verschuilt achter een niqaab in een maatschappij die dat "veracht" om vervolgens niets meer te hoeven doen.
Begrijpend lezen mevrouw Jihaane..... ;)
oke meneer onschuldig ;)
Het gekke was dat de persoon die hem zou dragen, ik ken haar, mij vertelde dat zij haar lot in Allahs handen heeft gelegd. Hij zou voor haar voeding zorgen en hij voor haar voorziening zorgen.
Ik geloof zeker dat Allah de mens voorziet in zijn of haar behoefte, maar het kan nooit de bedoeling zijn, dat je je verschuilt achter een niqaab in een maatschappij die dat "veracht" om vervolgens niets meer te hoeven doen.
Ik heb er geen probleem mee als vrouwen een niqaab willen dragen. Maar persoonlijk vind ik het letterlijk géén gezicht. Ik heb het idee dat vrouwen die een Niqaab dragen zich afzonderen van de buitenwereld. Als ik met iemand praat wil ik hem of haar wel aan kunnen kijken.
Als je geloof in een god zo sterk is dat je je lot in de handen van die god wilt leggen kan ik daar wel respect voor opbrengen. Ik wens die gelovige veel geluk en vrede in zijn of haar geloof.
Maar heb er geen begrip voor. Omdat ik niet kan begrijpen dat mensen geloven in iets wat ze nog nooit hebben gezien. Maar dat is mijn persoonlijke benadering.
Het feit dat de vrouw gelooft dat Allah voor haar voeding en andere voorzieningen zal zorgen, daar kan ik me niet in vinden. In Nederland is het over het algemeen het CWI of de sociale dienst die voor die voorzieningen moet zorgen (zolang de vrouw nog alleenstaand is en geen man heeft die voor haar zorgt). Dan is het wel zoeken naar de makkelijke weg als je je in naam van je geloof door de gemeenschap laat onderhouden.
Eerlijk gezegd heb ik weinig zin om dáár aan mee te betalen.
~~JuSt Me~~
08-02-2005, 15:31
Je vraagt om wat IK vind:
Ik vind het persoonlijk niet kunnen, waarom zou jij je eigen in zo'n ding proppen?
Om niet op te vallen (volgens de islam) maar volgens zullen dan pas all eyes on you zijn.
Ik vind vrouwen die niqaab dragen niet extremisten. Het eerst wat ik me afvraag als ik een gesluierde vrouw zie, is: Doet ze het wel om haar eigen wil, of omdat het moet (van man of vader bv.).
Mijn vraag aan jou is : waarom wil je een niqaab dragen?
Alleen met carnaval. De rest van het jaar mag niemand gemaskerd over straat gaan.
Maar thuis en in de moskee mogen ze van mij alles aatrekken wat men wil.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.