Bekijk originele versie : Ben ik de enigste?
Shahinez
07-02-2005, 20:15
Salaam,
Ik ben een van de weinige meisjes van men vriendenkring of familie die niet echt droomt over een hele grote en mooie huwelijksfeest.De meeste zaten al van hun 18de te dromen over hun trouwjurk en welke negafa ze zouden nemen,en welke orkest.Terwijl ik er altijd gewoon mee lachte.Ik kan me echt niet herinneren dat ik van jongs af aan droomde over een groot en mooi huwelijksfeest.
Als het aan mij lag,zou ik het liefst tolba laten komen(koran recitaties voorlezen),een kleine feestje thuis met familie en goede vrienden en safi.Dat is voor mij meer dan genoeg.
Het geld dat ik uitgeef om een grote feest te organiseren,kan ik beter gebruiken voor ons huisje of om op huwelijksreis te gaan.Mgarba kennende hebben toch altijd commentaar, ofwel is feest niet goed,ofwel is het eten niet lekker,ofwel is de bruid en haar man niet mooi,etc... er is altijd wel iets.
Wel,dat hoeft voor me niet,echt niet.Ik wil geen geld uitgeven aan hypocrieten,of aan 1 nacht!
Is dit normaal hoe ik erover denk?Is er nog iemand die zoals mij denkt?
tangerzwiena
07-02-2005, 20:52
groot gelijk heb je meid
zoals je zelf zegt
marokkanen praten sowieso
en als je het zo doet.dan is het alleen maar positief voor jou. en daarmee bedoel ik jij en sidi rabi.
ga voor al door
goed van je
Shahinez
07-02-2005, 21:17
Shokran alhbiba, ik ben blij dat je het met me eens bent!
Trouwfeesten is toch zoiezo haraam!Met muziek en al dat gedoe!Ghier endiw dnoeb oe safi!
;) ma3a assalama
Ik denk er precies zo over...:goedzo: Ik dacht ookal dat ik de enigste was;)
Shahinez
07-02-2005, 22:05
ok dan lilmizz :$
benblij dat ik niet de enige ben :D
hier nog één....
mooi hoef tniet persé groot en veel te zijn.
Waarom geld verspillen?
als het aan mij ligt doe ik lekker op zn hollands een receptie..duurt een uurtje en klaar iedereen gaat naar huis :D
Shahinez
08-02-2005, 17:28
hier nog één....
mooi hoef tniet persé groot en veel te zijn.
Waarom geld verspillen?
als het aan mij ligt doe ik lekker op zn hollands een receptie..duurt een uurtje en klaar iedereen gaat naar huis :D
wallahela :giechel: dat zou ik zelfs niet willen doen! :D
ouafaetoen
08-02-2005, 17:47
sallam allaikoem wbr zusters
Zo denk ik er ook over, laat mijn moeder en tantes koken waarom een catering alleen geld verspilling terwijl mijn moeder veel lekkerder kookt. Lekker de vrouwen bij ons thuis de mannen dumpen we bij de buren safi, er wordt koran gereciteerd, safi en dan mag iedereen weer naar huis safi vindt ik meer dan genoeg, en kan mezelf wel mooi maken, hoofddoek jurk aan safi en dan met mijn mannetje mee naar huis, waarom sjietan volgen en hem blij maken groot gelijk zusters wij doen het op de goede manier inschallah
Shahinez
08-02-2005, 17:50
inch allah!Shokran zuster ;) voor je reactie!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.