Bekijk originele versie : Wie Kan Mij Helpen.....
Miss_La_Grand
07-02-2005, 13:12
Salaam iedereen,
Ik ben een Nederlands meisje en mijn vriend is Berber.
Zijn ouders dus ook. We zijn van plan om binnenkort te gaan verloven.
Dat is op zich allemaal heel leuk, want z'n ouders staan er volledig achter.
Ik heb alleen een groot probleem, zijn moeder spreekt alleen berbers.
En ik spreek alleen nederlands. Nu zullen jullie automatisch zeggen; nou dan leert je vriend het je toch. Die heeft daar dus helemaal geen tijd voor. Ik heb ook begrepen dat ik het niet zomaar uit een boekje kan leren omdat de berberse taal in het schrift niet zo bekend is. Mijn vraag is nu kan een van jullie mij misschien vertellen waar ik dus wel berbers kan leren. Een school, of een thuis cursus ofzo.
Alles is welkom, als ik maar berbers kan leren.
Alvast bedankt,
Miss La Grand
~~JuSt Me~~
07-02-2005, 13:18
Salaam iedereen,
En ik spreek alleen nederlands. Nu zullen jullie automatisch zeggen; nou dan leert je vriend het je toch. Die heeft daar dus helemaal geen tijd voor. Ik heb ook begrepen dat ik het niet zomaar uit een boekje kan leren omdat de berberse taal in het schrift niet zo bekend is. Mijn vraag is nu kan een van jullie mij misschien vertellen waar ik dus wel berbers kan leren. Een school, of een thuis cursus ofzo.
Alvast bedankt,
Miss La Grand
Ik denk niet dat er scholen zijn. Maar spreekt die ma ook arabisch, dan kan je arabisch leren. Daar heb je wel scholen voor en het is makkelijker
~~JuSt Me~~
07-02-2005, 13:19
Oh ja , of jij leert haar nederlands , da kan ook natuurlijk ;)
De Hollanders hier zijn al massaal bezig om een reactie te plaatsen met de tekst: ''Zijn moeder moet maar Nederlands leren''.
Miss_La_Grand
07-02-2005, 13:34
Zijn moeder spreekt ook geen Arabisch.
Miss_La_Grand
07-02-2005, 13:44
Mijn vraag ging over berbers leren niet over varkens of joden !!!
maymi la
07-02-2005, 13:45
Schoonmoeder uit het raam en de koelkast er achteraan.
Miss_La_Grand
07-02-2005, 13:47
Nou erg serieuze mensen heb je niet op dit forum aan de reacties te zien
maymi la
07-02-2005, 13:55
Nou erg serieuze mensen heb je niet op dit forum aan de reacties te zien
Meid, ik kon het niet laten (grapje), maar hieronder enige info. Cursus was in september 2004, maar misschien wordt er een ander georganiseerd:
Cursus Tamazight aan de Universiteit Utrecht
In het kader van het college Talen en Culturen van Noord-Afrika, van de Opleiding ANPT, biedt de Universiteit Utrecht een universitaire cursus Tamazight.
Deze cursus is een reeks van twee aansluitende cursussen met een omvang van 15 ECTS (7, 5 ECTS per cursus/blok). De cursus geeft een inleiding in de Amazighgeschiedenis en –cultuur van Noord-Afrika, in het bijzonder de taalverwerving van de Noord Marokkaanse variant van het Tamazight: Rif-Tamazight (Rif-Berber).
De eerste bijeenkomst van het eerste blok zal plaats vinden op woensdag 8 september 2004.
Tijden en plaatsen:
woensdag, 15.00-17.00 uur, KNG 66, 0.18
vrijdag, 15.00-17.00 uur, Drift 15, 0.02
De cursus Talen en Culturen van Noord-Afrika, staat open voor alle studenten van de Nederlandse universiteiten. Voor meer informatie kunt u zich op alle werkdagen behalve woensdag en vrijdag contact opnemen met mevr. Petra van Dongen van het secretariaat van de opleiding ANPT van de Universiteit Utrecht.
Het adres en telefoonnummer:
Kromme Nieuwegracht 29 (tuinhuis)
3512 HD Utrecht
Tel. 030 - 253 6133
Fax 030 – 253 6138
E-mail: Petra.vanDongen@let.uu.nl
Voor wat betreft cursusmateriaal en verdere informatie kunt u contact opnemen met de docent de heer Mohamed El Ayoubi:
E-mail: mohamed.elayoubi@let.uu.nl
Cursus Tamazight van het Rif aan de universiteit van Leiden
De faculteit letteren (afdeling TCIMO) van de Universiteit Leiden begint 1 februari met het aanbieden van een cursus Tamazight van het Rif.
Deze cursus zal wekelijks plaatsvinden tot en met 15 mei. De precieze tijden en kosten zijn nog niet bekend, dit is afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Als je werkelijk geinteresseerd bent in het leren van het Tamazight van het Rif dan moet je je zo snel mogelijk inschrijven/opgeven.
Om te melden dat je geinteresseerd bent en waarschijnlijk de cursus wilt volgen moet je je eerst melden bij mw.dr. M.Lafkioui op het volgende email adres: m.lafkioui@let.leidenuniv.nl. Dit is belangrijk omdat het aantal inschrijvingen beslist of de cursus wel of niet doorgaat.
Voor verdere inschrijving en informatie kun je contact opnemen met het secretariaat van de afdeling. Hiervoor kun je terecht bij Mevr. Monique Heeg tel: 071-5272253.
De cursus wordt gegeven door mw.dr. M.Lafkioui. Zij geeft college's aan de Universiteit van Leiden. Zij heeft een doctoraat in de Tamazight taal en cultuur.
Bron:
http://www.***********/content/artlees.php?artid=220
Salaam iedereen,
Alvast bedankt,
Miss La Grand
Pardon???? Zijn ouders staan er helemaal achter???? :confused:
Ga eens na of je niet een illegaal aan de haak geslagen hebt, want dit kan ik gewoon niet geloven. :eek:
maymi la
07-02-2005, 15:03
Pardon???? Zijn ouders staan er helemaal achter???? :confused:
Ga eens na of je niet een illegaal aan de haak geslagen hebt, want dit kan ik gewoon niet geloven. :eek:
Zijn niet allemaal hetzelfde.
Miss_La_Grand
07-02-2005, 15:25
Bedankt voor jullie info Deliana en Maymi la
maymi la
07-02-2005, 15:26
Maar vanwege die grap heb ik er wel een aantal neg. rep.punten gekregen.
Miss_La_Grand
07-02-2005, 15:27
en aan asia 107
ja zn ouders staan er achter, hoezo vind je dat raar.
We leven tegenwoordig in 2005 niet in het jaar nul
rasmenging (om het maar zo te noemen) is tegenwoordig normaal
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.