Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moslim-nieuws-moe

Pagina's : [1] 2

1_L_1_A_2_2
06-02-2005, 19:04

Ben ik nou de enige... ...die strontziek word van de negatieve berichtgevingen over de Islam? ...die moe word van de constante Islamisering(;)) van de Nederlandse politiek en nieuwsberichten? ...die geen woorden meer kan horen of lezen die met terror beginnen? ...die haat- en angstzaaierij-moe is? ...die geen heil meer ziet in het voeren van een debat tussen moslims en niet-moslims (conclusie is altijd hetzelfde: we houden van elkaar maar we moeten beter naar elkaar luisteren)? Zijn er geen betere manieren om dichter bij elkaar te komen? -Bijv. gewoon niks doen. Elkaar leren kennen gaat niet gedwongen? -Mensen die strafbare feiten plegen gewoon te straffen volgens het rechtssysteem i.p.v. de hele groep ermee in verband te brengen?

Chatefemqemamu
06-02-2005, 19:09
Ben ik nou de enige... ...die strontziek word van de negatieve berichtgevingen over de Islam? ...die moe word van de constante Islamisering(;)) van de Nederlandse politiek en nieuwsberichten? ...die geen woorden meer kan horen of lezen die met terror beginnen? ...die haat- en angstzaaierij-moe is? ...die geen heil meer ziet in het voeren van een debat tussen moslims en niet-moslims (conclusie is altijd hetzelfde: we houden van elkaar maar we moeten beter naar elkaar luisteren)? Zijn er geen betere manieren om dichter bij elkaar te komen? -Bijv. gewoon niks doen. Elkaar leren kennen gaat niet gedwongen? -Mensen die strafbare feiten plegen gewoon te straffen volgens het rechtssysteem i.p.v. de hele groep ermee in verband te brengen? niks aan toe te voegen, (y) leef en laat leven, niemand is gelijk maar wel gelijkwaardig. (90% van autochtonen heeft daar nooit van gehoord schat ik uit ervaring)

Tessie
06-02-2005, 19:32
Ben ik nou de enige... ...die strontziek word van de negatieve berichtgevingen over de Islam? ...die moe word van de constante Islamisering(;)) van de Nederlandse politiek en nieuwsberichten? ...die geen woorden meer kan horen of lezen die met terror beginnen? ...die haat- en angstzaaierij-moe is? ...die geen heil meer ziet in het voeren van een debat tussen moslims en niet-moslims (conclusie is altijd hetzelfde: we houden van elkaar maar we moeten beter naar elkaar luisteren)? Zijn er geen betere manieren om dichter bij elkaar te komen? -Bijv. gewoon niks doen. Elkaar leren kennen gaat niet gedwongen? -Mensen die strafbare feiten plegen gewoon te straffen volgens het rechtssysteem i.p.v. de hele groep ermee in verband te brengen? Yep ik ben er verschrikkelijk moe van. De foute marokkanen moeten zich eens gaan gedragen want dan komen ze niet in het nieuws omdat er niks over ze te schrijven valt. Het gaat steeds weer fout met die groep en ik krijg er onderhand de balen van. Verder: Zeker zwaardere straffen invoeren voor alle criminelen. Opgedonderd want wij zijn er allen de dupe van. Oh en geen criminelen meer ophemelen................... Ik word moe van dit soort discussies inderdaad :maf:

1_L_1_A_2_2
09-02-2005, 10:57
Criminelen ophemelen? In mijn verhaal kwamen de woorden crimineel en Marokkaan niet voor. Dat jij je daarop stort zegt voldoende.

amused
09-02-2005, 11:06

Ik ben er ook moe van. Maar zo lang er nog politici worden bedreigd, zo lang de rechtszaak tegen Mohammed B nog niet ten einde is, zo lang er nog steeds mensen worden opgepakt of voorgeleid die menen op grond van de Islam de samenleving te mogen terroriseren of mensen met een afwijkende mening te mogen doden, zo lang zal helaas deze vorm van de Islam en een gedeelte van haar volgelingen negatief in de media blijven komen.

0rgoglio
09-02-2005, 11:08
Dat is ook de bedoeling. Moslims moeten moe worden. Ik heb eelt op m'n ziel. Er zullen alleen maar verliezers zijn. Nederland is haar eigen graf aan het graven. Haar reputatie in het buitenland heeft de laatste tijd een enorme deuk opgelopen. Dat was nou ook weer niet de bedoeling. Wel de "onze". Orgo :D

Rafi
09-02-2005, 11:11
Ben ik nou de enige... ...die strontziek word van de negatieve berichtgevingen over de Islam? ...die moe word van de constante Islamisering(;)) van de Nederlandse politiek en nieuwsberichten? ...die geen woorden meer kan horen of lezen die met terror beginnen? ...die haat- en angstzaaierij-moe is? ...die geen heil meer ziet in het voeren van een debat tussen moslims en niet-moslims (conclusie is altijd hetzelfde: we houden van elkaar maar we moeten beter naar elkaar luisteren)? Zijn er geen betere manieren om dichter bij elkaar te komen? -Bijv. gewoon niks doen. Elkaar leren kennen gaat niet gedwongen? -Mensen die strafbare feiten plegen gewoon te straffen volgens het rechtssysteem i.p.v. de hele groep ermee in verband te brengen? Zeker, het is heel vermoeiend. En niemand schiet er iets mee op.

NisriN
09-02-2005, 11:16
Ben ik nou de enige... ...die strontziek word van de negatieve berichtgevingen over de Islam? ...die moe word van de constante Islamisering(;)) van de Nederlandse politiek en nieuwsberichten? ...die geen woorden meer kan horen of lezen die met terror beginnen? ...die haat- en angstzaaierij-moe is? ...die geen heil meer ziet in het voeren van een debat tussen moslims en niet-moslims (conclusie is altijd hetzelfde: we houden van elkaar maar we moeten beter naar elkaar luisteren)? Zijn er geen betere manieren om dichter bij elkaar te komen? -Bijv. gewoon niks doen. Elkaar leren kennen gaat niet gedwongen? -Mensen die strafbare feiten plegen gewoon te straffen volgens het rechtssysteem i.p.v. de hele groep ermee in verband te brengen? Ik ben er onderhand ook erg moe van geworden. Maar wat doe je eraan? Gewoon negeren, dat is de beste optie.

amused
09-02-2005, 11:19
je noemt een paar misdaden achter elkaar, en dan koppel je die aan "DEZE VORM VAN ISLAM" dat is het nou juist. op deze manier doe je de islam onrecht aan. en doe je de moslims onrecht aan. islam is maar EEN geloof, en heeft maar een vorm, en alles wat daarvan afwijkt is geen islam. dus volgende keer aub de woorden op de juiste plaats zetten. Er is maar 1 vorm? En hoe is die vorm dan? En wie bepaalt die vorm dan? Ik merk op dit forum alleen maar onenigheid en verschillende meningen - ook tussen moslims. Wereldwijd is dat al niet anders. Het enige waar alle moslims in NL het over eens zijn is de afkeur voor Hirshi Ali en consorten. En ik wil heel sterk benadrukken dat jij een grote fout maakt door te stellen dat IK die misdaden aan de Islam koppel. Ik koppel niks. Als we het hebben over de moord op Van Gogh bijvoorbeeld is degene die de moord aan de Islam heeft gekoppeld Mohammed B zelf, middels die brief. En Mohammed vindt zichzelf waarschijnlijk een prima Moslim, dus wie zijn jij en ik om dat te ontkennen?

Rafi
09-02-2005, 11:38
Ik ben er onderhand ook erg moe van geworden. Maar wat doe je eraan? Gewoon negeren, dat is de beste optie. Ik weet niet of dat altijd de beste optie is, soms moet je ook dingen recht zetten. Daarom is praten wel goed maar niet onder dwang zo van 'nu moeten jullie gezellig samen om de tafel' De voorwaarden in de maatschappij moeten er zijn zodat iedereen zich meer op zijn gemak voelt. Ik denk nog steeds onbekent maakt onbemind. In ieder geval lost woede en frustratie over dergelijke dingen niets op, maakt het alleen maar erger. Als ik dat op voel komen ga ik iets anders doen, op zoek naar positieve voorbeelden bijvoorbeeld van mensen.

NisriN
09-02-2005, 12:05
Ik weet niet of dat altijd de beste optie is, soms moet je ook dingen recht zetten. Daarom is praten wel goed maar niet onder dwang zo van 'nu moeten jullie gezellig samen om de tafel' De voorwaarden in de maatschappij moeten er zijn zodat iedereen zich meer op zijn gemak voelt. Ik denk nog steeds onbekent maakt onbemind. In ieder geval lost woede en frustratie over dergelijke dingen niets op, maakt het alleen maar erger. Als ik dat op voel komen ga ik iets anders doen, op zoek naar positieve voorbeelden bijvoorbeeld van mensen. Men heeft tegenwoordig al veel te veel moeten zeggen om een bepaald(e) onderwerp/zaak recht te zetten. Er zijn discussiebijeenkomsten georganiseerd etc, niets heeft geholpen tot nu toe. Daarom negeer ik het nu. Want, als ik iets zeg of doe, wordt het dan beter? Nee. Het is niet altijd het geval dat ik bepaalde zaken negeer. Soms moet ik mijn woord laten horen. Woede lost niets op, ondanks het feit de meesten het toch nog doen. En als zij dat doen, wordt het er niet beter van.

touzine4live
09-02-2005, 12:16
:goedzo: ik niet. nee. ik ben een moslim, en zal nooit moe worden van zulke dingen. mijn geloof heeft me geleerd dat ik daar niet aan ontkom, en heeft me geleerd dat dat ook een deel van mijn leven is, en heeft me geleerd en verplicht om daar iets tegen te doen. mijn geloof geeft me de nodige kracht om nooit moe te worden van zoiets. mijn geloof heeft me bv geleerd dat NOAH 100den jaren lang da3wa deed, en nooit werd hij moe van. dus ik hoor ook niet te roepen dat ik moe wordt van alle die negativiteit. als ik gelovig ben, en toch word ik moe van zoiets, wat voor nut heeft mijn geloof dan? :goedzo: helemaal mee eens en niets aan toe te voegen :)

Mogast
09-02-2005, 12:21
Ik denk dat er een middenweg kan zijn tussen iets zeggen en niets zeggen. Met andere woorden trek je bek open als je een doel of visie dient maar houdt je bek als je alleen maar wilt praten om te praten of zelf te profileren. ik werd ook ziek van de Moslims die over elkaar vielen om ook maar iets te zeggen over de moord op Theo van Gogh. In mijn ogen populisten. Ik denk wel dat er mensen moeten zijn die het opnemen voor de islamitische bevolking, want er is nou een groot gebrek aan vertegenwoordig van islamitische gemeenschap in de nederlandse politiek. Zolang wij niet onze bek open trekken en die vertegenwoordiging eisen zal er nooit iemand naar voren schuiven om het voor ons op te nemen. Kom nou niet met praatjes dat meedoen aan het democratisch systeem 7aram is.

Rafi
09-02-2005, 12:29
Ik denk dat er een middenweg kan zijn tussen iets zeggen en niets zeggen. Met andere woorden trek je bek open als je een doel of visie dient maar houdt je bek als je alleen maar wilt praten om te praten of zelf te profileren. ik werd ook ziek van de Moslims die over elkaar vielen om ook maar iets te zeggen over de moord op Theo van Gogh. In mijn ogen populisten. Ik denk wel dat er mensen moeten zijn die het opnemen voor de islamitische bevolking, want er is nou een groot gebrek aan vertegenwoordig van islamitische gemeenschap in de nederlandse politiek. Zolang wij niet onze bek open trekken en die vertegenwoordiging eisen zal er nooit iemand naar voren schuiven om het voor ons op te nemen. Kom nou niet met praatjes dat meedoen aan het democratisch systeem 7aram is. ja we moeten gewoon op een rustige en zelfzekere wijze voor onszelf opkomen, onze plaats innemen zoals ieder burger hier in dit land. Ik denk dat vooral veel mensen die met positieve zaken bezig zijn (nog steeds de grote meerderheid)zich sterker moeten profileren op een weloverwogen en verantwoordelijke wijze Ook in de media moeten wij ons mengen zodat niet alleen de radicalen een podium krijgen. De radicalen zou het podium ontnomen moeten worden want in een aantal gevallen denk ik dat vooral jonge mensen het nog wel eens om aandacht te doen is als ze bepaalde uitspraken doen.

SabMo
09-02-2005, 12:40

salaam, ik wil er nog aan toevoegen dat de media er voor zorgt dat moslims verkeert in het nieuws komen, sommige nederlanders zien het verschil niet tussen moslims en radicalen. en daar word ik zo moe van, het lijkt wel of ik elke keer de islam aan het verdedigen ben, en zolang ik die dingen blijf horen, zolang blijf ik verdedigen, en dat terwijl ik NOG GEEN MOSLIM BEN.(SOON, INCH ALLAH) mvg, Sabrina

Pagina's : [1] 2