Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Reportage over ons...graag jullie raad.

camjo
06-02-2005, 01:11

Assalamu alaykoum, Er wordt over ons geschreven en gepraat...of een reportage gemaakt. Maar is de beeldvorming die anderen over ons hebben of maken (de media) wel objectief en correct?...hier zullen verschillende meningen over zijn. Ik zou heel graag samen met een team een reportage willen maken over de Marokkaanse mensen en hun leven hier in Belgie (lees Antwerpen). De bedoeling is dat het reportageteam alleen uit Marokkaanse mensen zou bestaan...dus, een reportage gemaakt door Marokkaanen over Marokkaanen. Ons team zal uit vrijwilligers bestaan..en ons materiaal uit gewone videocamera en bijbehoren...een simpele maar goed gemaakte reportage die vele ogen open maakt door realistische beeldvorming te helpen brengen. Want ook de Marokkaanse gemeenschap spant zich in om een tolerante en stabiele maatschappij te helpen realiseren... Alleen is het moeilijk om een specifiek thema te kiezen...ik zit hier de verschillende thema's die mogelijk in aanmerking kunnen komen voor een reportage. En vraag jullie wat zeker éérst aan bod moet komen.. Geef mij jullie raad..of stem...chokran 1) Een reportage maken over Marokkaanse beleidsmakers, mensen met hoge posities, (bedrijfsleiders, dokters, technici, architecten,..) 2) Een reportage maken over de gewone Marokkaan zoals hij of zij leeft in het bedrijfsleven, gemeenschapsleven en gezinsleven..) 3) Een reportage maken over de twee eerste thema's.. 4) Een reportage maken in de vorm van een korte film waarin een personage verschillende aspecten van het leven doormaakt, en zo de verschillende gevoelens die in de Marokkaanse gemeenschap leven aan te raken. 5) Verschillende korte reportages maken waarvan elk een bepaalde thema behandeld..dus, een serie maken.

Removed
06-02-2005, 01:28
Assalamu alaykoum, 1) Een reportage maken over Marokkaanse beleidsmakers, mensen met hoge posities, (bedrijfsleiders, dokters, technici, architecten,..) 2) Een reportage maken over de gewone Marokkaan zoals hij of zij leeft in het bedrijfsleven, gemeenschapsleven en gezinsleven..) 3) Een reportage maken over de twee eerste thema's.. 4) Een reportage maken in de vorm van een korte film waarin een personage verschillende aspecten van het leven doormaakt, en zo de verschillende gevoelens die in de Marokkaanse gemeenschap leven aan te raken. 5) Verschillende korte reportages maken waarvan elk een bepaalde thema behandeld..dus, een serie maken. Eerst ging ik voor keuze 1) , toen voor 2), keek bij alle punten en het antwoord en keuze gaat naar 3), een beetje 1 en een beetje 2. -Removed-, Time-out. (Goodluck.) p.s; keuze 5), Een serie maken, klinkt goed, maar blijft de doelgroep waarvoor je het doet, gemotiveerd? Teveel vragen. Maar mijn keus gaat naar 1) en 2) en dus keuze 3) voor beide. Daarmee bereik je de doelgroep en is het product een succes. Kort maar krachtig.

camjo
06-02-2005, 23:20
Eerst ging ik voor keuze 1) , toen voor 2), keek bij alle punten en het antwoord en keuze gaat naar 3), een beetje 1 en een beetje 2. -Removed-, Time-out. (Goodluck.) p.s; keuze 5), Een serie maken, klinkt goed, maar blijft de doelgroep waarvoor je het doet, gemotiveerd? Teveel vragen. Maar mijn keus gaat naar 1) en 2) en dus keuze 3) voor beide. Daarmee bereik je de doelgroep en is het product een succes. Kort maar krachtig. bedankt voor je reactie..ik hoop dat er nog reacties volgen. Over motivatie gesproken..we hopen natuurlijk van wel..omdat het gaat over een positief zelfbeeld met realistische kijk.

Jixos
06-02-2005, 23:24
Nummer een lijkt mij het best, omdat je hiermee de MArokkanen laat zien die het ver geschopt hebben in onze maatschappij. Ik denk dat het grote publiek er behoefte aan heeft om dit te zien, en het lijkt me makkelijker te verkopen aan publieke omroepen.

xsla
06-02-2005, 23:37

het gaat altijd maar over marokkanen ,ons ,wij en jullie. Heb ik één tip voor jullie: Wees een mens. De wereld draait niet om marokkanen. In feite zijn jullie niets meer dan andere volkeren. Dat jullie naar elkaar toe trekken ,ok,maar accepteer dan ook een bepaalde afstand van de rest van de wereld.

camjo
07-02-2005, 00:00
het gaat altijd maar over marokkanen ,ons ,wij en jullie. Heb ik één tip voor jullie: Wees een mens. De wereld draait niet om marokkanen. In feite zijn jullie niets meer dan andere volkeren. Dat jullie naar elkaar toe trekken ,ok,maar accepteer dan ook een bepaalde afstand van de rest van de wereld. De bedoeling van de reportage is ons beter bekend maken bij de grote massa..ik vind dat de mensen het recht mogen hebben om de andere bevolkingsgroep op een realistische manier te zien..nu gebeurt het alleen als er zware misdrijven gebeuren..en heel weinig als er niets gebeurt.

Removed
07-02-2005, 01:35
het gaat altijd maar over marokkanen ,ons ,wij en jullie. Heb ik één tip voor jullie: Wees een mens. De wereld draait niet om marokkanen. In feite zijn jullie niets meer dan andere volkeren. Dat jullie naar elkaar toe trekken ,ok,maar accepteer dan ook een bepaalde afstand van de rest van de wereld. En zo denken we er allemaal over, WIJ, de Marokkanen, willen niet in de media voorkomen. Althans niet negatief. Dit gebeurt nu echter wel, Wij, Marokkanen willen nu eens dat we positief de media bereiken. Marokkanen zoals Mohammed Justice helpen een handje mee, om toch POSITIEF de media te halen. Is dit fout? Of begrijp je dat niet xsla? Of begrijp IK het niet? Mohammed Justice bedankt voor je goede ideeen en bedoelingen. -Removed-, Time-out. (Goodluck Mohammed Justice.)

camjo
07-02-2005, 20:39
En zo denken we er allemaal over, WIJ, de Marokkanen, willen niet in de media voorkomen. Althans niet negatief. Dit gebeurt nu echter wel, Wij, Marokkanen willen nu eens dat we positief de media bereiken. Marokkanen zoals Mohammed Justice helpen een handje mee, om toch POSITIEF de media te halen. Is dit fout? Of begrijp je dat niet xsla? Of begrijp IK het niet? Mohammed Justice bedankt voor je goede ideeen en bedoelingen. -Removed-, Time-out. (Goodluck Mohammed Justice.) Chokran agi... Ik denk persoonlijk dat de tijd van passief zitten kijken..en hopen dat de media iets positiefs over ons brengt voorbijgestreefd is.. Het is de tijd nu om meer dan ooit actief zich in te zitten en overal waar positieve activiteiten zich ontplooien helpen steunen.. Ik hoop dat het actieve proces van deelname in de maatschappij voor eens en altijd opengebroken is...

rnaj
07-02-2005, 20:44
Misschien kan je uit deze serie uit het parool nog ideeen oppikken... http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=474408 Kasba Antwerpen...... ;)

ElAlamein
08-02-2005, 00:06
Ik geloof dat iedereen het wel gehad heeft met Marokkanen; in Belgie schijnt de afstand tot Marokkanen trouwens nog erger te zijn dan in Holland, las ik laatst. Weet je wat het is? Het leven is al lastig genoeg; en waarom zouden mensen zich interesseren voor negers, indianen, zigeuners, kampers, zwervers, drugsverslaafden, turken, marokkanen, kaapverdianen, ghanezen, joden, argentijnen, chilenen,duitsers, fransen, engelsen, amerikanen, chinezen, afghanen, libanezen, algerijnen, malinezen, tunesiers, syriers, armenen en weet ik nog meer wat voor gasten hier op de Europese bodem rondlopen, omdat het bij hun thuis een rommeltje is? Snap je niet, dat de wereld gewoon verder draait, en mensen gewoon niet geinteresseerd zijn in jouw nationaliteit, of ras? Als we willen weten hoe marokkanen zijn, gaan we wel naar marokko, of Togo! Maar veel kan het niet zijn, want al die mensen kwamen hierheen! Doe gewoon mee, de boel hier redelijk te houden!