Bekijk originele versie : Over 1000 jaar...
MrBrownstone
04-02-2005, 15:30
Hoe ziet de wereld er dan volgens jullie uit? Zullen er landen verwenen zijn? Zullen er nieuwe landen opgestaan zijn? Zijn er uberhaubt nog landen? Is de mens er uberhaubt nog?
En wat met geloof: Is er tegen die tijd nog wel geloof? Is iedereen misschien moslim? Is er een 2e messias opgestaan, of misshien heeft God/Allah zich wel geopenbaard aan de mensheid.
Kortom, de mogelijkheden zijn eindeloos. Misschien woont er wel een heel ander volk op deze planeet over duizend jaar. Misschien zijn we wel allemaal telepatisch, of hebben we onszelf wel uitgeroeid.
Hoe zie jij de wereld over 1000 jaar, of hoe hoop jij dat deze er uit ziet?
Abracadaver
04-02-2005, 15:42
Over 1000 jaar spreken we allemaal Chinees, is de koran verfilmd vervolgens geflopt en vergeten en wordt mijn graf nog maar enkele dagen per week bezocht door jonge vrouwlijke fans...
Over 1000 jaar is Jezus op aarde gekomen getrouwd met de echte kerk, zijn alle ongelovigen en zondaars dood en leven de overigen oneindig verder als spirituele wezens niet gebonden aan materie. Al die wezens regeren het hele universum en alle planeten, deze zullen zo mooi zijn als ze waren toen God deze schiep. Er is geen haat, geen hebzucht, geen machtswellust etc alleen liefde.
Oftewel het koninkrijk van God.
mochten iemand hier niet in geloven, streef er dan naar als iedereen dat doet wordt de wereld van nu ook al beter!
Over 1000 jaar bestaat de mensheid niet meer. Door de vervuiling en de poolwisseling van de aarde is de atmosfeer niet meer geschikt voor menselijk leven. Veel van het huidige leven is uitgestorven of door aanpassing veranderd in leven wat wel kan omgaan met de nieuwe omstandigheden en alles wat rest zijn slechts ruines van ons vergane beschaving die tenonder is gegaan in zinloze oorlogen om religies en grondstoffen. Als ooit andere buitenaardse wezens de resten van onze beschaving vinden zullen ze met interresse de resten doorzoeken maar enkel kunnen concluderen dat ons ras slechts een pre-intelligente beschaving is.
Dat is de meest waarschijnlijke uitkomst.
of:
De globalisering heeft zich doorgezet . In de 1000 jaar is langzaamaan ieder land gemoderniseerd. Dit is te zien in bijvoorbeeld het modern wordende China en de groeiende vraag van landen naar modernisering, democratisering en kapitalisering. Ons zonnestelsel is volledig gekoloniseerd en om overbevolking te voorkomen is het ofwel beperkt door enkel te klonen ofwel wordt er via lange ruimtereizen naar nieuwe sterrenstelsels gereist om die te koloniseren. Het belang van religies is naar de achtergrond geschoven en heeft plaats gemaakt voor expansie van het menselijk ras.
Deze mogelijkheid staat op de tweede plaats.
laatst:
Een religie van de oude stempel weet tegen alle kansen in te overheersen. Door de strakke regels van de religie stort de moderne wereld in en vervalt naar een post-industriele samenleving. Door het gebrek aan technologie voor medische wetenschap en bijvoorbeeld voortgang is er geen middel om te verdedigen tegen ziektes welke imuun zijn geworden voor de bestaande medicijnen of tegen rampen van globale omvang zoals de poolwisseling, ijstijd, meervoudige vulkaanuitbarstingen of meteorieten. Omdat nageslacht veel van hun tijd moet besteden aan religieuze plichten, het studeren van religieuze teksten en gebonden is aan strenge religieuze regels zal de opgebouwde kennis vervallen. Door de instructie om voor zoveel mogelijk nageslacht te krijgen zal de wereld overbevolkt raken en niet langer meer de hoeveelheid mensen kunnen voeden. Met als gevolg uithongering, toenemende oorlogen en stammenstrijd en snelverspreidende ziektes. De mensheid zal daardoor aan het eind van de 1000 jaar terug zijn gevallen naar een primitieve samenleving.
Over 1000 jaar leven alleen nog de papuas in papua nieuw gunea. De rest van de mensheid is weggevaagd door een virus. Omdat het virus door mensen was ontwikkeld en voor mensen was bedoelt leeft de rest van de dieren nog wel. Dit gebeurde alles 300 jaar voor over 1000 jaar. Het virus dat alleen op menselijk vlees kon leven stierf dan ook uiteindelijk uit. De papuas in papua nieuw gunea, die geheel deze 1000 jaar afgezonderd bleven, omdat hun regenwoud verboden terein was verklaart, hebben van deze ramp niks mee gekregen. Ze leven nog net als nu en net als duizend jaar geleden. De aarde is inmiddels aan het herstellen aan de toegerichte schade van de mens. Maar de uiteindelijke rust zal ze vinden als over 1 miljard jaar de laatste bacterie is weggebrand.
AL_ZAWAHIRI
04-02-2005, 16:26
De dags des oordeels nadert en ik zelf denk niet dat de mens nog 1000 jaar tegoed krijg van ALLAH!!!
Dus binnen 1000 jaar is het einde van de wereld een feit!!!
Het kan me ook weinig schelen ,ik ben dan al lang de pijp uit , voor die tijd maak ik me wel druk om het bezoek van de engel des doods!!!!
En ALLAH weet het beter!!
De dags des oordeels nadert en ik zelf denk niet dat de mens nog 1000 jaar tegoed krijg van ALLAH!!!
Het kan me ook weinig schelen ,ik ben dan al lang de pijp uit , voor die tijd maak ik me wel druk om het bezoek van de engel des doods!!!!
Waarom maak je je daar druk om?
over 1000 jaar is de aardkloot 1 grote brok radioactief afvalberg.
Als je leeft volgens God wil hoef je je daar geen zorgen om te maken.
Over 1000 jaar zitten onze achter-achter-achter-achter-achter-achter-kleinkinderen
hier op marokko.nl te debatteren of wij wél of géén apen waren :hihi:
als het broeikas effect zo doorgaat wij ook niet meer :hihi:
over 1000 jaar zitten we allemaal in de steentijd...bij die tijd is er geen olie meer.
als het broeikas effect zo doorgaat wij ook niet meer :hihi:
De olie is bijna op, dus dat zal wel meevallen. Alleen half Nederland onder water :D
Hoe ziet de wereld er dan volgens jullie uit? Zullen er landen verwenen zijn? Zullen er nieuwe landen opgestaan zijn? Zijn er uberhaubt nog landen? Is de mens er uberhaubt nog?
En wat met geloof: Is er tegen die tijd nog wel geloof? Is iedereen misschien moslim? Is er een 2e messias opgestaan, of misshien heeft God/Allah zich wel geopenbaard aan de mensheid.
Kortom, de mogelijkheden zijn eindeloos. Misschien woont er wel een heel ander volk op deze planeet over duizend jaar. Misschien zijn we wel allemaal telepatisch, of hebben we onszelf wel uitgeroeid.
Hoe zie jij de wereld over 1000 jaar, of hoe hoop jij dat deze er uit ziet?
Dan kan je waarschijnlijk met een ruimtebus een weekendje Holiday Inn boeken op Mars, terwijl ze nog bij bosjes sterven in Afrika en Azie.
En zoals Abra reeds opmerkte, is de 1e taal tegen die tijd Chinees en lult niemand meer Engels :D
Dan is de wereld allang vergaan hoor. Het klinkt misschien raar, maar veel dingen wijzen daarop dat het zo zal gaan. De Tempel zal al zeker binnen 50 jaar terug herbouwd worden.
Heb jij een hot-line met Jahweh ?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.