Bekijk originele versie : Stelling: Geregistreerde homo partners moeten kinderen kunnen adopteren..
Stelling: Geregistreerde homo partners moeten kinderen kunnen adopteren..
Ik heb een debat aanstaande donderdag, en moet hierover discussen..Wie heeft er voor mij GOEDE ARGUMENTEN..Voor of tegen maak niet uit, Ik moet natuurlijk me ook kunnen verdedigen, als ik iets te horen krijg waar ik het niet mee eens ben..
Alvast Bedankt mensen
Bezoeker99182 goede argument,,volkomen met je eens...
MAAR IK MOET MEER ARGUMENTEN HEBBEN..KOM OP MENSEN..
P.S Ook voor mensen die er voor zijn.
-xxx-Rachida
04-02-2003, 20:03
Tegen:
Ik vind dat een kind recht heeft op een 'normale' gezin....dus een man en vrouw als vader en moeder.
Origineel gepost door -xxx-Rachida
Tegen:
Ik vind dat een kind recht heeft op een 'normale' gezin....dus een man en vrouw als vader en moeder.
En als men nou zegt..'''Ja maar een 2 homopartners kunnen ook een normaal gezin zijn..??
-xxx-Rachida
04-02-2003, 20:12
homo partners kunnen zoiezo geen kinderen krijgen......het is niet mogelijk.....meestal kiezen ze om een kind te adopteren om hun beeld van een volmaakt gezin te realiseren....
doe jij toevallig mee aan "op weg naar het lagerhuis''??? :confused: :confused:
Ik ben zelf een voorstander.
- in de grondwet staat dat mensen niet gediscrimineerd mogen worden wegens geslacht, geloof of geaardheid.
- 2 homo's (of 2 lesbiennes) zijn heel goed in staat om een kind op te voeden. Waarom zouden ze dat niet zijn?
- Omdat het voor hen moeilijker is om een kind te krijgen, zullen zij er veel bewuster voor kiezen en bewuster met het ouderschap omgaan.
Maar er zijn ook tegenargumenten:
- 2 mannen of 2 vrouwen kunnen samen geen kinderen krijgen, dus mogen ze die ook niet adopteren. Het is niet 'natuurlijk'.
Ik kan nooit zoveel met dit argument. Er is wel meer niet natuurlijk wat mensen toch voortdurend doen.
- Een kind hoort een moeder en een vader te hebben. Het mist anders een vader- of moederrol in zijn leven.
Er zijn natuurlijk ook heel wat eenoudergezinnen tegenwoordig. Moeten kinderen daarvan dan uit huis worden geplaatst ofzo?
Ik vind dit kul. Kinderen met 2 moeders groeien op tot doodnormale kinderen, blijkt steevast uit onderzoek. (Naar kinderen met 2 homovaders is minder onderzoek gedaan, omdat er domweg niet zoveel homostellen met kinderen zijn.)
En een oom, tante, leerkracht enz. kan heel goed de 'missende' rol vervullen op momenten dat daar behoefte aan is.
- kinderen van homo's en lesbo's zullen worden gepest op school.
Die kans is er natuurlijk, maar kinderen van hetero-ouders worden net zo goed gepest als ze rood haar hebben of een bril of wat dan ook.
- andere landen hebben er bezwaar tegen.
Er zijn landen die als ze horen dat 'hun' kinderen in Nederland bij een homostel terecht kunnen komen, dan maar alle Nederlanders van adoptie uitsluiten om dit te voorkomen.
Ik vind dit eigenlijk nog het sterkste tegenargument. Ik gun iedereen met een kinderwens een kind* en als hierdoor minder kinderen geadopteerd kunnen worden en dus de kans op een kind voor stellen voor wie adoptie de enige mogelijkheid is afneemt, vind ik dat wel zwaar wegen. Maar ik vind toch dat Nederland dan op zijn strepen moet blijven staan en tegen die landen moet zeggen dat zij vinden dat homostellen net zo goed een kind kunnen adopteren en opvoeden. Liever wat minder kindertjes die naar Nederland kunnen komen, dan terugkomen van je eigen en naar mijn idee goede principes.
* Ik zal nooit vergeten hoe ontiegelijk blij mijn baas was toen hij hoorde dat hij en zijn vrouw een kindje konden adopteren. Hij wou zo graag vader worden en liep echt te dansen door het kantoor. Toen heb ik eigenlijk pas echt begrepen hoe groot een kinderwens kan zijn. En dit geluk gun ik dus ook 2 homo's met kinderwens.
MrHaarlem
05-02-2003, 00:25
Absoluut tegen.
Wat 2 mensen met elkaar doen is absoluut hun probleem, maar vind absoluut niet dat homo zijn gewoon is. Allah heeft niet voor niks een man en een vrouw geschapen. Om kinderen te krijgen heb je deze 2 ook nodig.
In Nederlandkunnen homo s trouwen of wat dan ook. Ik vind niet dat ze dan ook een kind moeten kunnen adopteren. Een kind moet in een natuurlijke omgeving opgroeien, met een vader en een moeder dus.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.