Bekijk volle/desktop versie : HooFdDoEk, WaNnEeR wEl En wAnNeEr NiEt**



Pagina's : [1] 2

04-02-2003, 14:33
Ik had ff een vraagje aan jullie! Wat vinden jullie ervan als een meisje een hoofddoek draagt maar daaronder zie je een strakke spijkerbroek met een kort jasje???????? Mag Dat? Is dat verantwoord? Valt het eerder op als een meisje die ze3ma een hoofddoek draagt dit soort kleding draagt of als je gewoon je haar los hebt? Waarom draag je eigenlijk een hoofdoek? Is het dan niet beter om hem dan gewoon af te doen? Ik vindt het echt absoluut niet kunnen als je het lef hebt om dan nog een hoofddoek te dragem! Het is niet alleen een hoofddoek maar ook de manier waarop je je kleed en de manier waarop je je gedraagt. Ik zelf draag jammer genoeg NOG geen hoofdoek omdat ik vindt dat ik er nog niet klaar voor ben, een hoofddoek betekend voor mij geen strakke kleren, geen make up(of in ieder geval niet duidelijk te zien) en vooral je gedrag aanpassen en k vindt dat je aan dit alles moet kunnen voldoen om dan pas een hoofddoek te mogen dragen.
Waarschijnlijk zullen niet veel mensen het met me eens zijn, maar k zou dan toch willen weten waarom nietx En ben je het wel met me eens...ook dan wil ik graag weten wat je er zelf dan van vindtxxxxx

ShOeKrAn eN bEsLeMa XxXxXxXxX missam_f

04-02-2003, 19:18


ik ben het volkomen met je eens....
sommige meisjes zijn gewoon verplicht om een hoofddoek te dragen, maar jammer genoeg waarderen ze het niet!!
en dragen dan maar kleren wat ze wel mooi vinden!!

zelf draag ik wel een hoofddoek, dan zijn er niet-moslims die vragen: "waarom de een helemaal gesluierd is en de ander niet"!
probeer dat maar eens uit te leggen.
ik hoop dat deze fouten ons zal vergeven, insha allah.

07-02-2003, 19:59
Zo dacht ik eerst ook, 'ik ben er niet klaar voor' zeg me eens waarom, ben je bang dat je niet meer aantrekkelijk wordt gevonden?.... en als het moment er is, haak je meestal af...waarom? omdat shitan je dan de 'mooie' dingen laat zien!!!

toen ik eenmaal doorhad dat dit leven niks voorstelt....dat t allemaal een test is....ben ik mijn hijaabgaan dragen....ik draag dan wel lange (3/4) kleding, inshaAllah wil ik het beter gaan dragen...

08-02-2003, 00:49
hey dames
nou ik draag sinds 2 weken hoofdoek maar dan nog zo half weet je ik draag nog wel mn gewone kleding ik heb wel korte spijkerjasjes enzo maar ik draag niet zulke strakke kleding zo van dat je alles ziet zitten je kan niet opeens je kleding kast gaan weggooien want dan heb ik helemaal niks meer om antetrekken ik koop nu wel gewoon van die lange vesten enzo maar waarover jullie het hebben is over die meiden die dat altijd doen zeker?? ewa meiden wie zijn wij om te oordelen wie zijn wij om ons daar tegen te storen als die gene een fout maakt maakt ie dat voor zich zelf en zij zal er voor boeten toch dus ik zou zeggen let vooral op je zelf en laat anderen aub met rust laat ze lekker hun eigen leven leiden zoals hoe hun het willen en als je dan toch bezig bent met het kkijken naar anderen wat hun goed doen of fout zou ik zeggen begin bij jezelf nou meiden niet persoonlijk opvatten want ik wil er absoluut niemand kwaad mee annspreken ofzo maar zo vind ik dat okey damezzzzz laterzzzzz

08-02-2003, 10:55


Ik ben het eens met iloveme, ik probeer ook zo goed mogelijk te kleden, maar af en toe een broek (omdat ik er zoveel heb). Maar iedere keer wanneer ik nu kleding koop let ik wel op dat het lang is. Van de zomer wanneer ik naar vakantie ga (yemen), koop ik inshAllah wel allemaal islamtische kleding.

08-02-2003, 11:46

Citaat:
Origineel gepost door missam_f
Ik had ff een vraagje aan jullie! Wat vinden jullie ervan als een meisje een hoofddoek draagt maar daaronder zie je een strakke spijkerbroek met een kort jasje???????? Mag Dat? Is dat verantwoord? Valt het eerder op als een meisje die ze3ma een hoofddoek draagt dit soort kleding draagt of als je gewoon je haar los hebt? Waarom draag je eigenlijk een hoofdoek? Is het dan niet beter om hem dan gewoon af te doen? Ik vindt het echt absoluut niet kunnen als je het lef hebt om dan nog een hoofddoek te dragem! Het is niet alleen een hoofddoek maar ook de manier waarop je je kleed en de manier waarop je je gedraagt. Ik zelf draag jammer genoeg NOG geen hoofdoek omdat ik vindt dat ik er nog niet klaar voor ben, een hoofddoek betekend voor mij geen strakke kleren, geen make up(of in ieder geval niet duidelijk te zien) en vooral je gedrag aanpassen en k vindt dat je aan dit alles moet kunnen voldoen om dan pas een hoofddoek te mogen dragen.
Waarschijnlijk zullen niet veel mensen het met me eens zijn, maar k zou dan toch willen weten waarom nietx En ben je het wel met me eens...ook dan wil ik graag weten wat je er zelf dan van vindtxxxxx

ShOeKrAn eN bEsLeMa XxXxXxXxX missam_f
Nee tuurlijk is het niet verantwoord en tuurlijk mag dat niet maar wie ben ik of wie ben jij om daar een oordeel over te vellen?
Al loopt iemand er naakt bij, wat dan nog? Lig je er wakker van? Ik in ieder geval niet
Laat ieder in zijn/haar waarde en kijk naar jezelf, je zegt zelf dat je nog niet klaar bent voor een hoofddoek, ga daar dan aan werken ipv commentaar te geven op het gedrag of kleding van anderen.
Dit soort dicussies zijn al duizendmaal gevoerd.
Je hebt het recht niet te oordelen, noch over mij noch over anderen.

08-02-2003, 22:06
heyyyyyyyy TARIFFESCT youre tha bomb ik ben het 200% met je eens eindelijk iemand die het goed weet te brengen respect girllllll

10-02-2003, 23:46

Citaat:
Origineel gepost door missam_f
Ik had ff een vraagje aan jullie! Wat vinden jullie ervan als een meisje een hoofddoek draagt maar daaronder zie je een strakke spijkerbroek met een kort jasje???????? Mag Dat? Is dat verantwoord? Valt het eerder op als een meisje die ze3ma een hoofddoek draagt dit soort kleding draagt of als je gewoon je haar los hebt? Waarom draag je eigenlijk een hoofdoek? Is het dan niet beter om hem dan gewoon af te doen? Ik vindt het echt absoluut niet kunnen als je het lef hebt om dan nog een hoofddoek te dragem! Het is niet alleen een hoofddoek maar ook de manier waarop je je kleed en de manier waarop je je gedraagt. Ik zelf draag jammer genoeg NOG geen hoofdoek omdat ik vindt dat ik er nog niet klaar voor ben, een hoofddoek betekend voor mij geen strakke kleren, geen make up(of in ieder geval niet duidelijk te zien) en vooral je gedrag aanpassen en k vindt dat je aan dit alles moet kunnen voldoen om dan pas een hoofddoek te mogen dragen.
Waarschijnlijk zullen niet veel mensen het met me eens zijn, maar k zou dan toch willen weten waarom nietx En ben je het wel met me eens...ook dan wil ik graag weten wat je er zelf dan van vindtxxxxx

ShOeKrAn eN bEsLeMa XxXxXxXxX missam_f
Effe voor de duidelijkheid.
Je weet zelf donders goed wanneer je goed bezig bent en wanneer je fout bezig bent. Dus diegene die zo'n halve doekje dragen of diegene die een hoofddoek dragen, maar met strakke kleding of korte kleding etc. Weten van hun zelf dat het natuurlijk NIET goed is, en dat het zo niet hoort.
Ten tweede.
Een hoofdoek is voor ieder volwassen meisje/vrouw verplicht, of je het nou wilt of niet. HET IS VERPLICHT. Dus wanneer je gaat zeggen ik ben er nog niet klaar voor, is gewoon onzin.
Ten derde een hoofddoek is niet alles, want wat belangrijk is, is BIDDEN.
Dat is de BASIS van alles.
Maar wanneer je gaat bidden ga je toch ook automatisch hoofddoek aandoen. Nou dus waarom niet Buiten???
We zijn toch trots op onze Godsdienst toch?????
Nou dan moet ik toch ook trots zijn om het te laten zien.
Maar dan heb ik het hierover de personen die er ook zo hun bedoellingen mee hebben en die meiden bijv. die er misbruik van maken.
Elmohiem, Allah ihdi makhelk.

Beslaama

14-02-2003, 09:13
salaam aleikoem

missiam ben het volkomen met je eens.
ik draag ook een hoofdoek maar alleen niet met
de kleding die jij beschrijft.
ik vind als je een hoofdoek wilt dragen doe het dan goed.
bij deze
en niet alleen goed dragen maar je moet het ook willen en er voor gaan
en als je vertrouwen in allah hebt en je geloof in hem want alles heeft een rede een hoofdoek Alles maar dan ook alles .dan zal een hoofdoek dragen en de kleding die er bijhoortheel snel gaan geloof me .

14-02-2003, 09:18
(`'·.¸(`'·.¸ ¸.·'&acute¸.·'&acute
«´¨`·.¸¸.Salima.¸¸.·´¨`»
(¸.·'´(¸.·'´ `'·.&cedil`'·.&cedil



oeps nog geen afscheid genomen

Sorry beslamma

14-02-2003, 09:26
Beste Zusters

Ik draag nu al een hele tijd de Hijaab en ik ben het ook helemaal met je stelling eens, ik vind het gewoon niet passen dat er lichaamsvormen te zien zijn, wat je veel ziet zijn inderdaad de jasjes tot hun middel

Ik heb zelf ook heel veel dure kleding moeten wegdoen, waar ik absoluut geen spijt van heb, ik heb nog meer spijt dat ik het ooit gedragen heb... Dus dit gebruiken als smoes vind ik laf

Iedereen die zegt dat ie er niet klaar voor is, vraag ik: Wanneer dan wel... Je moet er gewoon NU mee beginnen en dan Voel je dat je er WEL klaar voor bent

Liefs Safia

14-02-2003, 10:12



salaam aleikoem


helemaal mee eens !!!!!!!!!!!!!!


groetjes

14-02-2003, 14:16


dANK jullie wel voor de verschillende meningen... ik wou gewoon even weten hoe andere er over dachtenx en elhamdoelah zijn er genoeg mensen die het WEL goed doen.....................
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx shoukran missam_f

15-02-2003, 12:29
ai ai ik zie hier overal kammen damnnn begin eerst met naarjezelf te kijken zie eerst wat jij fout doet,draag jij eerst een hoofdoek en geef hen de goede voorbeeld allah gaat wel over hen oordelen ik ken verschillende mensen die een hoofdoek dragen en wat strakke broekjes dragen die weten dat ze fout zijn ze dragen er natuurlijk een lang gileetje erbovenop laat hen toch dragen wat ze willen als ze hun hoofdoek gedwongen dragen isdat toch niet hun fout?die meisjes waren er toen nog niet klaar voor moest ik nu tegen je zeggen draag een hoofdoek en je bent gedwongen dan denk ik dat je nu ook zo dingen gaat doen,ik heb meer medelijden met die meiskes ze zijn jong en volgen de mode en willen modern zijn enzo maar dat betekend niet dat ze er constant zo bij lopen damnnn leer eerst naar jezelf te kijken en dan naar anderen en trouwens niet alle meisjes lopen er zo bij...mohim ik wou dat gewoon kwijt omdat ik het triestig vind dat er zulke mensen als u zijn we zouden ze normaal erop moeten aanwijzen dat ze verkeerd bezig zijn in plaats van uit te kakken


Salut

09-06-2008, 23:30
Inderdaaaddd.... Ik draag sinds vandaag hoofddoek maar ik doe een strakke broek aan maar doe ik er wel iets langs onder myn Konttt is dat goedd dat is even mijn vraag??

Pagina's : [1] 2