Bekijk originele versie : Zingende aap ontdekt in Bolivia
Uitgegeven: 3 februari 2005 18:08
LA PAZ - Wetenschappers hebben in de jungle van Bolivia een nieuwe apensoort ontdekt, meldde de krant La Prensa donderdag. Het fruit etende diertje is krap een halve meter lang en weegt ongeveer een kilo. Volgens de ontdekkers hebben de aapjes de gewoonte 's morgens voor elkaar te zingen.
Biologen Robert Wallace en Humberto Gomez, van de Wildlife Conservation Society, ontdekten de nieuwe oranje-bruine primaat in het Maididi National Park. Dit reservaat staat bekend om zijn grote verscheidenheid aan dieren-en plantensoorten.
De naam van het diertje zal worden gekozen via een internetveiling. De opbrengst daarvan wordt besteed aan bescherming van de natuurlijke leefomgeving van de aap, aldus La Prensa.
Dit vind ik zo ontzettend gaaf altijd, weer een nieuwe diersoort, dit terwijl we al zoveel hebben onderzocht, zoveel hebben gezien als mensheid, dit soort berichten maken dat ik weer extra veel van deze aarde hou, ze weet ons altijd te verrassen en te boeien!.
Is daar geen filmpje van? Ben wel benieuwd..
LA PAZ - Wetenschappers hebben in de jungle van Bolivia een nieuwe apensoort ontdekt, meldde de krant La Prensa donderdag. Het fruit etende diertje is krap een halve meter lang en weegt ongeveer een kilo. Volgens de ontdekkers hebben de aapjes de gewoonte 's morgens voor elkaar te zingen.
Biologen Robert Wallace en Humberto Gomez, van de Wildlife Conservation Society, ontdekten de nieuwe oranje-bruine primaat in het Maididi National Park. Dit reservaat staat bekend om zijn grote verscheidenheid aan dieren-en plantensoorten.
De naam van het diertje zal worden gekozen via een internetveiling. De opbrengst daarvan wordt besteed aan bescherming van de natuurlijke leefomgeving van de aap, aldus La Prensa.
Dit vind ik zo ontzettend gaaf altijd, weer een nieuwe diersoort, dit terwijl we al zoveel hebben onderzocht, zoveel hebben gezien als mensheid, dit soort berichten maken dat ik weer extra veel van deze aarde hou, ze weet ons altijd te verrassen en te boeien!
Ik ben vooral benieuwd wat er in de zee leeft. Ik hoop dat er ergens in de diepte een levensgrote vis zwemt.
Nou, om een zingende aap te ontdekken hoef je echt niet naar Bolivia, ik woon in Zuidoost, ik zie niets anders ...
Scottie, rasecht.
no_brains
03-02-2005, 20:29
Dit vind ik zo ontzettend gaaf altijd, weer een nieuwe diersoort, dit terwijl we al zoveel hebben onderzocht, zoveel hebben gezien als mensheid, dit soort berichten maken dat ik weer extra veel van deze aarde hou, ze weet ons altijd te verrassen en te boeien!
Leuk is dat he, ik had ook ergens gelezen dat die aapjes ook berichtjes posten op marokko.nl. Wetenschappers zijn het erover eens dat dit een bijzondere apensoort is. Een hele ontdekking is dat de aapjes geen anus hebben, maar dat alles via hun mond naar binnen gaat en eruit komt. De aapjes hebben geen pigmentcellen, ze verdragen zon daarom niet goed. Ze verstoppen zich daarom in de Amazone van Bolivia
http://www.etravelphotos.com/bolivia/photos/2000sa-029-13s-w.jpg
Er staan al een aantal namen op de veilingsite ebay.com:
fire_fighter
RitaMaria
Scottie
Donderstorm
Een halve meter lang en een gewicht van een kilo ? weet je zeker dat het geen erg magere slang is ?
Want een zingende slang klinkt geloofwaardiger? ;) ;)
.Nou, om een zingende aap te ontdekken hoef je echt niet naar Bolivia, ik woon in Zuidoost, ik zie niets anders ...
Scottie, rasecht..
Jij had eigenlijk in Amerika moeten wonen, kon je namelijk lekker met je vrienden af en toe onder de witte lakens door de straten lopen met een brandend kruis in je hand.
Wat een misselijke opmerking van een walgelijk "mannetje".
KohiNoor
04-02-2005, 00:43
Pfff wat zijn we allen kinderachtig. Gaat het over apen en men gaat elkaar weer uitschelden. Ik ga pitten, dit verveeld me :moe:
Jij had eigenlijk in Amerika moeten wonen, kon je namelijk lekker met je vrienden af en toe onder de witte lakens door de straten lopen met een brandend kruis in je hand.
Wat een misselijke opmerking van een walgelijk "mannetje".
De KKK lijkt me wel wat voor Scottie.
Radio-WAF
04-02-2005, 00:54
De KKK lijkt me wel wat voor Scottie.
Wat een ophef over 1 generaliserende reactie van 1 persoontje.
Het staat hier bol van generaliserende reacties van "braaf" biddende moskee gangertjes, die ondertussen mensen met de dood bedreigen. :maf:
We hebben toch Balkenende telt dat dan ook niet?
Wat een ophef over 1 generaliserende reactie van 1 persoontje.
Het staat hier bol van generaliserende reacties van "braaf" biddende moskee gangertjes, die ondertussen mensen met de dood bedreigen. :maf:
Neem eens een kijkje in de spiegel, zou ik zeggen :rolleyes:
Die spiegel was in staking :huil:
ik wacht nog op antwoord :moe:
Die spiegel was in staking :huil:
Probeer het morgen :p
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.