Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Eigen DNA te zien in afwasmiddel met jenever

Bongo
03-02-2005, 16:34

Binnenland do 3 feb 2005, 16:00 Eigen DNA te zien in afwasmiddel met jenever NIJMEGEN - Mensen kunnen hun eigen DNA zien door te gorgelen met een slok zout water. Die slok moeten ze uitspugen in een bak verdund afwasmiddel, terwijl ze daar ijskoude jenever bij gieten. Er verschijnen witte sliertjes en dat is het voor velen mysterieuze DNA. Dat recept geeft prof.dr. B. Hamel donderdagmiddag tijdens zijn oratie als hoogleraar Klinische Genetica, in het bijzonder voor erfelijke verstandelijke handicaps, aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Hamel haalde het recept uit een boek. "Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ga het zeker doen. Ik denk wel dat het werkt, want in principe gebeurt er hetzelfde als bij DNA-testen in een laboratorium. In welke verhouding zout, zeep en alcohol tot elkaar moeten staan, is een kwestie van uitproberen", aldus de hoogleraar. Het uiteenrafelen van DNA is de basis van het onderzoekswerk van de nieuwe hoogleraar. Hij houdt zich speciaal bezig met de zoektocht naar de oorzaak van familiegebonden verstandelijke handicaps ofwel mentale retardatie. In Nederland komt deze aandoening volgens de recentste cijfers voor bij ruim 100.000 mensen. Er zijn meer mannelijke patiƫnten, die ook vaker heel ernstig gehandicapt zijn. bron (http://www.telegraaf.nl/binnenland/article17797971.ece?rss)

KohiNoor
03-02-2005, 16:48
Nee sorry, een fles jenever zuip ik liever zelf op, met mate :o

Bongo
03-02-2005, 16:55
Nee sorry, een fles jenever zuip ik liever zelf op, met mate :o tja, zonde is het wel :rolleyes:

rnaj
03-02-2005, 17:20
tja, zonde is het wel :rolleyes: Het geeft moslims wel een goed excuus om een fles jenever in huis te hebben :D

Bongo
03-02-2005, 17:28

Het geeft moslims wel een goed excuus om een fles jenever in huis te hebben :D Moeder: zoon! wat doe jij met die fles jenever????? :kwaad: zoon: ehm, voor een DNA test mam, echt waar hoor !!!!!!! :nijn:

Blade20
03-02-2005, 17:28
Hmm, leuke verhaal maar toch vindt ik het gammel dat hij het zelf niet heeft geprobeerd. Denk dat het nogal hoaxachtig is. Bovendien zou het zowiezo erg onnauwkeurig zijn.

Bongo
03-02-2005, 17:31
Hmm, leuke verhaal maar toch vindt ik het gammel dat hij het zelf niet heeft geprobeerd. Denk dat het nogal hoaxachtig is. Bovendien zou het zowiezo erg onnauwkeurig zijn. het gaat niet om de nauwkeurigheid! enkel het feit dat men zijn eigen DNA zichtbaar kan maken :)

fire_fighter
03-02-2005, 18:13
Okiedokie, iek heb .. brub ... de vles jenevel opgelzopen en ik ziel ... loze olivlantjes .... ils da DNA?j

Cicatrice
03-02-2005, 18:16
nou kga het wel ff een keertje proberen:D

aspegic
03-02-2005, 18:18
Zou het ook werken als je gorgelt met een slok jenever en dan uitspugen in een bakje met zout water? :D

Bongo
03-02-2005, 18:23
Okiedokie, iek heb .. brub ... de vles jenevel opgelzopen en ik ziel ... loze olivlantjes .... ils da DNA?j :lol: :lol: :lol:

Bachelorette
03-02-2005, 18:25
en dan je ziet "slierten"? dan wat?

Scottie
03-02-2005, 18:46
Het geeft moslims wel een goed excuus om een fles jenever in huis te hebben :D Nou, jij schrijft het, ik dacht het ... Scottie, bessenjenever.