Bekijk originele versie : Famous Converts to Islam
Famous Converts to Islam
www.islamlinks.tk
Khadijah - wife of Muhammad. First convert to Islam.
Shabbetai Tzevi - seventeenth-century Turkish Jew who had claimed to be Messiah and attracted a large following. His conversion to Islam largely dissolved this mass messianic Jewish movement, but also resulted in the development of the ongoing Donmeh religious movement.
Michael Jackson - the "King of Pop," one of the century's most popular entertainers, formally joined the Nation of Islam on 17 Dec. 2003
Malcom X - early leader of American "Black Muslim"/Nation of Islam movement; later a convert to Sunni Islam
Cat Stevens - British rock musician; changed name to Yusuf Islam
Art Blakey - American Jazz musician
Muhammad Ali - boxer
Matthew Saad Muhammad - world champion boxer (formerly Matt Franklin)
Dwight Muhammad Qawi - world champion boxer (formerly Dwight Braxton)
Eddie Mustapha Muhammad - world champion lightweight boxer (formerly Eddie Gregory)
Mustafa Hamsho - boxer
Akbar Muhammad - boxer
Mike Tyson - boxer
Hamdan Chris Eubank - boxer (super middleweight boxing champion)
Kareem Abdul-Jabbar - basketball player
Queen Noor - American-born queen of Jordan during reign of the late King Hussein I
Maryam Jameelah - Jewish American essayist and poet. Formerly Margaret Marcus.
Daniel Moore - Anglo-American poet
Muhammad Marmaduke (William) Pickthall - author and Quran translator
Michael Wolfe - author, journalist (The Hadj: An American's Pilgrimage to Mecca; One Thousand Roads to Mecca: Ten Centuries of Travelers Writing About the Muslim Pilgrimage; ABC Nightline documentary "An American in Mecca")
Aminah Assilmi - Denver area broadcast journalist; now director of the International Union of Muslim Women (former Baptist)
Jemima Goldsmith - daughter of British billionaire Sir James, who married Imran Khan. Changed name to Haiqa Khan.
Famous People who are NOT Converts to Islam
The following famous individuals have been the subject of widely circulated but completely fabricated "conversion to Islam" rumors:
Neil Armstrong
Jacques Cousteau
Will Smith
maymi la
03-02-2005, 13:01
Eerst even uit laten razen en dan :
- Scottie;
- Smirnoff;
- KnorKnor;
- Huey;
- Daniela;
- Frank Herbert.
Ik ken alleen Micheal Jackson...en die staat terecht voor pedofilie....
Yvonne Ridley, de Britse journaliste
die drie jaar geleden de internationale krantenkoppen haalde na haar
dramatische gevangenneming en vrijlating door het Talibaan-regime in
Afghanistan, gelooft dat haar leven volledig ten goede is veranderd, dankzij
de Islaam.
Wat puur begon als een onderzoek over de Islaam na haar vrijlating,
veranderde in een zoektocht van de ziel, die het toppunt bereikte met de
stellige overtuiging dat de Islaam niet draait om onderdrukking of geweld,
maar eerder vrede, tolerantie en begrip, zo vertelde zij onlangs.
Na de Islaam omarmd te hebben in augustus 2003, gaf de Sunday Express
journaliste toe dat ze gewoon was "hard te werken en uit te gaan" en veel
(alcohol) te drinken. Maar nu voelde ze zichzelf gezonder, blijer en meer
tevreden. "En mijn vriendinnen kunnen dit zien en zij vragen: "Wat is het
dat jouw leven zo erg heeft veranderd ?" En dan zeg ik dat dat de Islaam is.
En dan zeggen zij: "Nee echt, wat is het ?"
"De hele ervaring heeft mij een erg kostbare les geleerd, en dat is dat ik
niet de propaganda moet geloven die machtige mensen op machtige posities ons
willen laten geloven."
Op 28 september probeerde Ridley, die toen 43 was, op illegale wijze
Afghanistan binnen te komen vanuit Pakistan. Ze werd opgepakt door de
Talibaan. Ze werd uiteindelijk vrijgelaten in oktober en ging schrijven over
haar unieke ervaringen in een boek genaamd “In The Hands of the Taliban.”
In het boek vertelde zij over hoe zij met groot respect en vriendelijkheid
was behandeld door Talibaan-aanhangers, die gewoon waren haar "gast" en
"zuster" te noemen.
Ridley vertelde the Star dat zij Allah werkelijk dankbaar is dat haar
gevangennemers de Talibaan waren, en niet de Amerikanen. “Wanneer ik nu
terugkijk op mijn ervaring en de schokkende beelden van Guantanamo Bay zie,
en de gruwelijke beelden en verhalen die nu uit de Abu Ghraib gevangenis
komen, dank ik Allah dat ik gevangen was genomen door het meest kwaadaardige
en brute regime in de wereld, en niet door de Amerikanen."
Ridley, die in die tijd een anti-oorlogs activiste was, herinnert zich hoe
de Amerikaanse inlichtingendienst een dossier naar de Talibaan stuurde,
waarin zij beschuldigd werd een spion te zijn. "Als ik dood zou zijn
geschoten of zijn ge-executeerd, dan zou dit geholpen hebben om het
bombardement op Afghanistan te rechtvaardigen. Het zou de Talibaan verder
gedemoniseerd hebben. Later werd mij door een (Amerikaanse)
inlichtingen-officier verteld: "Neem dit niet persoonlijk op. Het was niet
gericht tegen jou", vertelt ze lachend.
In een interview met IslamOnline.net voordat zij Moslima werd, zei Ridley
dat het fantastische punt aan de Islaam is dat je een directe verbinding met
God hebt. "Je hebt geen verbinding of tussenpersoon nodig (iets wat veel
Soefies en Shi'ieten nog steeds niet doorhebben-vert.)."
Ridley is een fervente anti-oorlogsactiviste geworden sinds haar vrijlating.
Ze heeft de "Stop the War Coalition" gesteund en is de wereld rondgereisd om
toespraken te geven op anti-oorlogs bijeenkomsten. Zij is één van de
oprichters van "Women in Journalism" en de patroon van de Britse organisatie
"Stop Political Terror", welke zich bekommert om het welzijn van Moslims in
Engeland, vooral diegenen die in de beruchte gevangenissen van Belmarsh en
Woodhill worden vastgehouden (terreurverdachten-vert.).
Ridley schrijft nog steeds voor de Sunday Express en ook voor Muslims Weekly
in New York. Ze is nu ook betrokken bij "the Islam Channel", een
sattelietzender die zo'n jaar geleden van start is gegaan in Engeland......
Yvonne Ridley, de Britse journaliste
die drie jaar geleden de internationale krantenkoppen haalde na haar
dramatische gevangenneming en vrijlating door het Talibaan-regime in
Afghanistan, gelooft dat haar leven volledig ten goede is veranderd, dankzij
de Islaam.
Wat puur begon als een onderzoek over de Islaam na haar vrijlating,
veranderde in een zoektocht van de ziel, die het toppunt bereikte met de
stellige overtuiging dat de Islaam niet draait om onderdrukking of geweld,
maar eerder vrede, tolerantie en begrip, zo vertelde zij onlangs.
Na de Islaam omarmd te hebben in augustus 2003, gaf de Sunday Express
journaliste toe dat ze gewoon was "hard te werken en uit te gaan" en veel
(alcohol) te drinken. Maar nu voelde ze zichzelf gezonder, blijer en meer
tevreden. "En mijn vriendinnen kunnen dit zien en zij vragen: "Wat is het
dat jouw leven zo erg heeft veranderd ?" En dan zeg ik dat dat de Islaam is.
En dan zeggen zij: "Nee echt, wat is het ?"
"De hele ervaring heeft mij een erg kostbare les geleerd, en dat is dat ik
niet de propaganda moet geloven die machtige mensen op machtige posities ons
willen laten geloven."
Op 28 september probeerde Ridley, die toen 43 was, op illegale wijze
Afghanistan binnen te komen vanuit Pakistan. Ze werd opgepakt door de
Talibaan. Ze werd uiteindelijk vrijgelaten in oktober en ging schrijven over
haar unieke ervaringen in een boek genaamd “In The Hands of the Taliban.”
In het boek vertelde zij over hoe zij met groot respect en vriendelijkheid
was behandeld door Talibaan-aanhangers, die gewoon waren haar "gast" en
"zuster" te noemen.
Ridley vertelde the Star dat zij Allah werkelijk dankbaar is dat haar
gevangennemers de Talibaan waren, en niet de Amerikanen. “Wanneer ik nu
terugkijk op mijn ervaring en de schokkende beelden van Guantanamo Bay zie,
en de gruwelijke beelden en verhalen die nu uit de Abu Ghraib gevangenis
komen, dank ik Allah dat ik gevangen was genomen door het meest kwaadaardige
en brute regime in de wereld, en niet door de Amerikanen."
Ridley, die in die tijd een anti-oorlogs activiste was, herinnert zich hoe
de Amerikaanse inlichtingendienst een dossier naar de Talibaan stuurde,
waarin zij beschuldigd werd een spion te zijn. "Als ik dood zou zijn
geschoten of zijn ge-executeerd, dan zou dit geholpen hebben om het
bombardement op Afghanistan te rechtvaardigen. Het zou de Talibaan verder
gedemoniseerd hebben. Later werd mij door een (Amerikaanse)
inlichtingen-officier verteld: "Neem dit niet persoonlijk op. Het was niet
gericht tegen jou", vertelt ze lachend.
In een interview met IslamOnline.net voordat zij Moslima werd, zei Ridley
dat het fantastische punt aan de Islaam is dat je een directe verbinding met
God hebt. "Je hebt geen verbinding of tussenpersoon nodig (iets wat veel
Soefies en Shi'ieten nog steeds niet doorhebben-vert.)."
Ridley is een fervente anti-oorlogsactiviste geworden sinds haar vrijlating.
Ze heeft de "Stop the War Coalition" gesteund en is de wereld rondgereisd om
toespraken te geven op anti-oorlogs bijeenkomsten. Zij is één van de
oprichters van "Women in Journalism" en de patroon van de Britse organisatie
"Stop Political Terror", welke zich bekommert om het welzijn van Moslims in
Engeland, vooral diegenen die in de beruchte gevangenissen van Belmarsh en
Woodhill worden vastgehouden (terreurverdachten-vert.).
Ridley schrijft nog steeds voor de Sunday Express en ook voor Muslims Weekly
in New York. Ze is nu ook betrokken bij "the Islam Channel", een
sattelietzender die zo'n jaar geleden van start is gegaan in Engeland......
Over propaganda gesproken....
maymi la
03-02-2005, 13:13
Ridley: From captive to convert
By Hannah Bayman
BBC News Online
If you were being interrogated by the Taleban as a suspected US spy, it might be hard to imagine a happy ending. But for journalist Yvonne Ridley, the ordeal in Afghanistan led her to convert to a religion she says is "the biggest and best family in the world".
The formerly hard-drinking Sunday school teacher became a Muslim after reading the Koran on her release. She now describes radical cleric Abu Hamza al-Masri as "quite sweet really" and says the Taleban have suffered an unfair press.
Working as a reporter for the Sunday Express in September 2001, Ridley was smuggled from Pakistan across the Afghan border.
But her cover was blown when she fell off her donkey in front of a Taleban soldier near Jalalabad, revealing a banned camera underneath her robes. Her first thought as the furious young man came running towards her?
"Wow - you're gorgeous," she says.
"He had those amazing green eyes that are peculiar to that region of Afghanistan and a beard with a life of its own.
"But fear quickly took over. I did see him again on my way to Pakistan after my release and he waved at me from his car."
Ridley was interrogated for 10 days without being allowed a phone call, and missed her daughter Daisy's ninth birthday.
Of the Taleban, Ridley says: "I couldn't support what they did or believed in, but they were demonised beyond recognition, because you can't drop bombs on nice people."
It has been suggested the 46-year-old is a victim of Stockholm Syndrome, in which hostages take the side of the hostage-takers.
But she says: "I was horrible to my captors. I spat at them and was rude and refused to eat. It wasn't until I was freed that I became interested in Islam."
'Flappy knickers'
Indeed, the Taleban deputy foreign minister was called in when Ridley refused to take her underwear down from the prison washing line, which was in view of soldier's quarters.
"He said, 'Look, if they see those things they will have impure thoughts'."
"Afghanistan was about to be bombed by the richest country in the world and all they were concerned about was my big, flappy, black knickers.
"I realised the US doesn't have to bomb the Taleban - just fly in a regiment of women waving their underwear and they will all run off."
Once she was back in the UK, Ridley turned to the Koran as part of her attempt to understand her experience.
"I was absolutely blown away by what I was reading - not one dot or squiggle had been changed in 1,400 years.
"I have joined what I consider to be the biggest and best family in the world. When we stick together we are absolutely invincible."
What do her Church of England parents in County Durham make of her new family?
"Initially the reaction of my family and friends was one of horror, but now they can all see how much happier, healthier and fulfilled I am.
"And my mother is delighted I've stopped drinking."
What does Ridley feel about the place of women in Islam?
"There are oppressed women in Muslim countries, but I can take you up the side streets of Tyneside and show you oppressed women there.
"Oppression is cultural, it is not Islamic. The Koran makes it crystal clear that women are equal."
And her new Muslim dress is empowering, she says.
"How liberating is it to be judged for your mind and not the size of your bust or length of your legs."
A single mother who has been married three times, she says Islam has freed her from worry over her love life.
"I no longer sit and wait by the phone for a man to ring and I haven't been stood up for months.
"I have no man stress. For the first time since my teens I don't have that pressure to have a boyfriend or husband."
But there has been a phone call from at least one male admirer - north London preacher Abu Hamza al-Masri.
"He said, 'Sister Yvonne, welcome to Islam, congratulations'.
"I explained I hadn't yet taken my final vows and he said, 'Don't be pressured or pushed, the whole community is there for you if you need any help, just call one of the sisters.'
'Straight to hellfire'
"I thought, I can't believe it, this is the fire and brimstone cleric from Finsbury Park mosque and he is quite sweet really.
"I was just about to hang up when he said, 'But there is just one thing I want you to remember. Tomorrow, if you have an accident and die, you will go straight to hellfire'.
"I was so scared that I carried a copy of the vows in my purse until my final conversion last June."
And the hardest part of her new life?
"Praying five times a day. And I am still struggling to give up cigarettes."
Ridley: From captive to convert
By Hannah Bayman
BBC News Online
If you were being interrogated by the Taleban as a suspected US spy, it might be hard to imagine a happy ending. But for journalist Yvonne Ridley, the ordeal in Afghanistan led her to convert to a religion she says is "the biggest and best family in the world".
The formerly hard-drinking Sunday school teacher became a Muslim after reading the Koran on her release. She now describes radical cleric Abu Hamza al-Masri as "quite sweet really" and says the Taleban have suffered an unfair press.
Working as a reporter for the Sunday Express in September 2001, Ridley was smuggled from Pakistan across the Afghan border.
But her cover was blown when she fell off her donkey in front of a Taleban soldier near Jalalabad, revealing a banned camera underneath her robes. Her first thought as the furious young man came running towards her?
"Wow - you're gorgeous," she says.
"He had those amazing green eyes that are peculiar to that region of Afghanistan and a beard with a life of its own.
"But fear quickly took over. I did see him again on my way to Pakistan after my release and he waved at me from his car."
Ridley was interrogated for 10 days without being allowed a phone call, and missed her daughter Daisy's ninth birthday.
Of the Taleban, Ridley says: "I couldn't support what they did or believed in, but they were demonised beyond recognition, because you can't drop bombs on nice people."
It has been suggested the 46-year-old is a victim of Stockholm Syndrome, in which hostages take the side of the hostage-takers.
But she says: "I was horrible to my captors. I spat at them and was rude and refused to eat. It wasn't until I was freed that I became interested in Islam."
'Flappy knickers'
Indeed, the Taleban deputy foreign minister was called in when Ridley refused to take her underwear down from the prison washing line, which was in view of soldier's quarters.
"He said, 'Look, if they see those things they will have impure thoughts'."
"Afghanistan was about to be bombed by the richest country in the world and all they were concerned about was my big, flappy, black knickers.
"I realised the US doesn't have to bomb the Taleban - just fly in a regiment of women waving their underwear and they will all run off."
Once she was back in the UK, Ridley turned to the Koran as part of her attempt to understand her experience.
"I was absolutely blown away by what I was reading - not one dot or squiggle had been changed in 1,400 years.
"I have joined what I consider to be the biggest and best family in the world. When we stick together we are absolutely invincible."
What do her Church of England parents in County Durham make of her new family?
"Initially the reaction of my family and friends was one of horror, but now they can all see how much happier, healthier and fulfilled I am.
"And my mother is delighted I've stopped drinking."
What does Ridley feel about the place of women in Islam?
"There are oppressed women in Muslim countries, but I can take you up the side streets of Tyneside and show you oppressed women there.
"Oppression is cultural, it is not Islamic. The Koran makes it crystal clear that women are equal."
And her new Muslim dress is empowering, she says.
"How liberating is it to be judged for your mind and not the size of your bust or length of your legs."
A single mother who has been married three times, she says Islam has freed her from worry over her love life.
"I no longer sit and wait by the phone for a man to ring and I haven't been stood up for months.
"I have no man stress. For the first time since my teens I don't have that pressure to have a boyfriend or husband."
But there has been a phone call from at least one male admirer - north London preacher Abu Hamza al-Masri.
"He said, 'Sister Yvonne, welcome to Islam, congratulations'.
"I explained I hadn't yet taken my final vows and he said, 'Don't be pressured or pushed, the whole community is there for you if you need any help, just call one of the sisters.'
'Straight to hellfire'
"I thought, I can't believe it, this is the fire and brimstone cleric from Finsbury Park mosque and he is quite sweet really.
"I was just about to hang up when he said, 'But there is just one thing I want you to remember. Tomorrow, if you have an accident and die, you will go straight to hellfire'.
"I was so scared that I carried a copy of the vows in my purse until my final conversion last June."
And the hardest part of her new life?
"Praying five times a day. And I am still struggling to give up cigarettes."
Is een bekend probleem...
Het is bekend dat slachtoffers van kidnappers in sommige gevallen sympathie (of meer) ontwikkelen voor hun kidnappers....
Maar dat even terzijde...
Ik lees dat alleen personen die verdacht worden van spionage activiteiten dus zeer waarschijnlijk slecht behandeld worden door de Taliban.
En hoe zit het dat met de chauffeurs en andere kostgangers uit andere landen ? Zoals Turkije, Polen, Chinezen, Amerikanen, Filipijnen, etc....Ook allemaal verdacht van spionage?
Bullshitverhaal...
Latex.
HabibiZoef
03-02-2005, 13:28
Het lijkt me dat die bekeerden een meer verlichte vorm van EuroIslam gaan aanhangen dan de traditionele "taliban" islam.
Is Michael Jackson geen Jehova's getuige??
Hoe werkt dat dan? Eerst Jehova, en dan pas moslim?
Of 2 is beter dan 1?
Wederom bullshit...
Enn. meer dan de helft ken ik niet eens...zal ik een paar 'moslims' opnoemen die vervolgd worden ?
Latex.
Het is bekend dat slachtoffers van kidnappers in sommige gevallen sympathie (of meer) ontwikkelen voor hun kidnappers....
Ik lees dat alleen personen die verdacht worden van spionage activiteiten dus zeer waarschijnlijk slecht behandeld worden door de Taliban.
En hoe zit het dat met de chauffeurs en andere kostgangers uit andere landen ? Zoals Turkije, Polen, Chinezen, Amerikanen, Filipijnen, etc....Ook allemaal verdacht van spionage?
Bullshitverhaal...
Latex.
Nee nee het is bekend dat Yvonne Ridley extreem goed door haar ontvoerders was behandeld en ze hebben haar de ware Islaam laten zien. Daarom is ze bekeerd.
Deze ontvoerders hebben zich duidelijk heel anders gedragen als wat er nu in Fallujah gebeurd.
Veel boksers......daarvan is algemeen bekend dat ze allemaal zware hersenbeschadigingen hebben opgelopen. Derhalve verklaarbaar dat ze de waanzinnige stap maken om moslim te worden.
Jij bent dan zeker ook een bokser?
De Islaam isde waarheid. Lees de Koran en je zult het zien.
www.islamlinks.tk
Nee nee het is bekend dat Yvonne Ridley extreem goed door haar ontvoerders was behandeld en ze hebben haar de ware Islaam laten zien. Daarom is ze bekeerd.
Deze ontvoerders hebben zich duidelijk heel anders gedragen als wat er nu in Fallujah gebeurd.
Ja, Margaret Hassan (!) is ook netjes behandeld...
Latex.
maymi la
03-02-2005, 15:01
Bullshitverhaal...
Latex.
Sukkel, je haalt verschillende zaken door elkaar (moeilijk he). Situatie in Irak met gegijzelden heeft met iets anders te maken (succes met het denken).
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.