Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Voor de getrouwde meiden: zien jullie je vriendinnen van vroeger nog?

Pagina's : [1] 2 3

haliema1980
02-02-2005, 14:06

Hi lady's Ben hier heel benieuwd na, ik zelf ga over 3 mnd trouwen en een paar v mn vriendinnen binnenkort ook. Maar t probleem is we gaan allemaal heel verspreid over t land van elkaar gaan afwonen. nu wonen we allemaal bij elkaar id buurt. We praten er nu veel over; we beloven elkaar dat we elkaar altijd zullen blijven zien en dat als t klikt met onze mannen dat we vaak bij elkaar gaan komen. Ik ken mn vriendinnen al jaren en we hebben veel lief en leed met elkaar meegemaakt. we zullen altijd t beste met elkaar voor hebben.Ik zou t zo jammer vinden als we uit elkaar groeien. Daarom ben ik heel benieuwd naar de ervaringen hierme vd meiden die al getrouwd zijn, zijn jullie je beloftes na gekomen mbt vriendinnen etc. Waarom wel/niet Heb je ondertussen andere vriendinnen etc etc etc xxx Haliema

haliema1980
02-02-2005, 15:52
niemand die hierop n reactie kan geven?

MotherNature
02-02-2005, 16:28
Een vriendin van mij is nu 3 jaar getrouwd en ik hem nog steeds goed contact met haar. Er is natuurlijk wel het een en ander veranderd, maar dat was te verwachten. Ze heeft er nu een prachtige zoon bij en alsnog zien we elkaar regelmatig. Het is maar net hoe hecht jullie vriendschap is.

latief
02-02-2005, 17:31
Salaam oealeikom, Dit is leuk om te lezen, een vriend van me gaat ook binnenkort trouwen....en zal ook ver van me vandaan gaan wonen. Je zal denken dat jongens hier geen problemen mee ondervinden, maar dat is na mijn mening niet waar. Ik zelf vindt het echt erg....dit komt ook omdat we echt aan elkaar gehecht zijn. Ik ben van mening dat een jongen maar moet verhuizen, en niet andersom.....het is belangrijk voor een vrouw dat ze vlak bij haar moeder woont, je kan het zo gek niet bedeken en je moeder heeft je nodig. Maar ik snap wel dat het in het begin moeilijk gaat, bijv. doordat een je aanstaande al een huisje heeft en werk en zo....maar ik denk dat het toch goed is om op den duur het hier met elkaar over te hebben, volgens onze traditie en islaam is het gewoon belangrijk dat je dichtbij je moeder bent. Een man kan altijd de afstand wel overbruggen. En een laatste tip (wat ik heb gedaan) trouwen met een meisje uit je eigen stad, lekker makkelijk. veel sterkte, p.s, ben nog niet getrouwd ben bezig! hahahha, maar komt goed in sha Allah. wa salaam oealeikom.

MotherNature
02-02-2005, 17:32

nou meid het is maar hoe je relatie met je man is. Al mijn vriendinnen en ik zijn getrouwd maar gelukkig zien we elkaar nog regelmatig. we gaan bijelkaar op bezoek of gewoon lekker uiteten. zoals ik zei het ligt echt aan de man hoe hij dat vind. heel veel mannen verbieden hun vrouwen om weg te gaan met hun vriendinnen. en natuurlijk is het mooi meegenomen als de man van je vriendin het goed kan hebben met je man. Ik vind persoonlijk dat je altijd contact met je vriendinnen moet houden ondanks alles, helemaal als je een hele hechte band hebt gehad. Een goede vriendin laat ik niet zomaar vallen. Als mijn toekomstige mij iets wil verbieden, dan moet hij daar wel een verdomd goede reden voor hebben. Maar zomaar zeggen: “Ik wil niet dat je met je vriendinnen weg gaat” komt er bij mij niet in.

mimi_tangaouia
03-02-2005, 10:41
ik ben mijn vriendinnen wel minder gaan zien maar spreek ze iedere week wel en zo nu en dan spreken we af en dan hebben we het heel gezellig

Profiela
03-02-2005, 10:57
Een goede vriendin laat ik niet zomaar vallen. Als mijn toekomstige mij iets wil verbieden, dan moet hij daar wel een verdomd goede reden voor hebben. Maar zomaar zeggen: “Ik wil niet dat je met je vriendinnen weg gaat” komt er bij mij niet in. :hihi: Veel succes met het zoeken naar zo'n man....

MotherNature
03-02-2005, 11:12
Ik zoek niet, ik zal hem tegenkomen. :D

Profiela
03-02-2005, 12:06
Ik zoek niet, ik zal hem tegenkomen. :D Oke succes dan lieffie:zwaai:

HoneyBee
03-02-2005, 13:42
Hallo meiden, Ik heb helaas geen contact meer met mijn vriendinnen. Ik ben verhuisd uit mijn geboorteplaats naar Rotterdam. In het begin had ik nog wel telefonisch contact, en zag ik ze nog zo nu en dan, maar doordat zij druk bezig zijn met hun toekomst, en ik met mijn werk toendertijd zijn we een beetje uit elkaar gegroeid. Heel af en toe bellen we nog wel met el 3aid en zo, maar voor de rest niet meer. Vooral nu ik 2 kinderen heb, heb ik het helemaal druk. En het weekend ga ik altijd naar mijn ouders, of wat leuks doen met mijn man en kinderen dus blijft er niet meer zoveel tijd over. Gelukkig hebben zij er begrip voor, en zijn de meeste van mijn vriendinnen nu ook getrouwd. Misschien als ik in mijn stad was blijven wonen dit heel anders was geweest. Je bent dan veel dichter bijelkaar, en je kunt zomaar even bijelkaar langs gaan. Dat zit er nu niet in nu ik in Rotterdam woon helaas. groetjes Rotterdamse

haliema1980
08-02-2005, 11:34
Hallo meiden, Ik heb helaas geen contact meer met mijn vriendinnen. Ik ben verhuisd uit mijn geboorteplaats naar Rotterdam. In het begin had ik nog wel telefonisch contact, en zag ik ze nog zo nu en dan, maar doordat zij druk bezig zijn met hun toekomst, en ik met mijn werk toendertijd zijn we een beetje uit elkaar gegroeid. Heel af en toe bellen we nog wel met el 3aid en zo, maar voor de rest niet meer. Vooral nu ik 2 kinderen heb, heb ik het helemaal druk. En het weekend ga ik altijd naar mijn ouders, of wat leuks doen met mijn man en kinderen dus blijft er niet meer zoveel tijd over. Gelukkig hebben zij er begrip voor, en zijn de meeste van mijn vriendinnen nu ook getrouwd. Misschien als ik in mijn stad was blijven wonen dit heel anders was geweest. Je bent dan veel dichter bijelkaar, en je kunt zomaar even bijelkaar langs gaan. Dat zit er nu niet in nu ik in Rotterdam woon helaas. groetjes Rotterdamse Ik denk dat dit gewoon de realiteit is, wel zonde. Maar je krijgt een héél ander leventje dan dat je eerst had, zeker door de afstand (ik ga bijna 2 uur met de auto van mn vriendinnen afwonen( amsterdam-zuiden vh land) gaat t niet lukken vrees ik

misstomatisch
09-02-2005, 21:57
:) Ik vind het erg belangrijk om nog contact te houden met me vriendin! Ik bedoel, je kan het niet zomaar afsluiten?? Ik merk wel dat ik er echt tijd voor moet maken, maar dat doe ik zeker. Ik heb nog geen kids, maar als dat zo zou zijn zou ik alsnog hard me best doen om het contact te behouden. Mijn vriendin en ik wonen gelukkig in dezelfde stad. :nijn:

Rzinia
10-02-2005, 10:08
Ik heb nog heel goed contact met mijn vriendinnen. het komt soms voor dat we heel even niks meer van elkaar horen, omdat we het druk hebben, maar die momenten worden gelijk weer ingehaald. Alhamdoelilah is mijn man er niet tegen. Hij verbied me helemaal geen vriendinnen of weggaan met ze of wat dan ook.

moslima_bouchra
10-02-2005, 19:14
Salaam oe alikoem Ik ben zelf nog niet getrouwd. Maar heb een paar vriendinnen die al getrouwd zijn en we maken aslnog tijd voor elkaar. Ik zie ze regelmatig. Er is niet zoveel veranderd. Zij kunnen wel veel minder doen bijvoorbeeld en moeten extra vroeg weg om andere dingen te doen, maar daar heb ik wel begrip voor. Het zijn mijn vriendinnen en heb nu juist veel meer begrip en respect voor ze als ze bijvoorbeeld wat later komen op een afspraak. Er zijn natuurlijk altijd bepaalde punten die veranderen, maar gair inchaAllah. ALs jullie echte vriendinnen zijn dan begrijpen jullie elkaar en als het echt een hechte band is dan blijft die sowieso wel bestaan, maar je moet er wel wat voor over hebben en natuurlijk geduld hebben, want hun man komt dan wel op de eerste plaats. Dus als ze wat later komen dan weet je het!! Liefs, Bouchra salaam oe alikoem

Femme21
11-02-2005, 12:42

Hoi, Ik ben getrouwd en zie regelmatig mijn vriendinnen. En niet omdat mijn man alles okee vind, maar vooral omdat IK dat wil. Ik weet namelijk zelf wel wat goed of slecht voor mij is. Dat hoeft een man mij niet komen te vertellen. Ik heb een beste vriendin gehad die op een gegeven moment niet meer met haar vriendinnen mocht omgaan(van haar vriend niet!). Intussen ben ik getrouwd studeren de andere meiden af aan HBO en Universiteit en heeft die vriendje van haar ,haar nog steeds geen hand gevraagd. Wel van haar vragen contact te verbreken met haar vriendinnen en haar zeggen dat ze een hoofddoek moet dragen, maar zelf niet mans genoeg om na 4.5 jaar verkering met haar hebben te trouwen of enige toekomstpersepektief te bieden. Maar goed, Niet alleen de man heeft hier schuld aan. De vrouw vormt ook een man. Als jij als vrouwzijnde vind dat je veel dingen niet kunt doen als je getrouwd bent, moet je niet zielig gaan doen en bijvoorbeeld tegen mij zeggen: "Ja, maar jij hebt zo'n makkelijke man . Ik vind het echt triest te zien dat sommige meiden al hun trots willen opgeven alleen maar om hun vriendje of man te plezieren. Gegroet, Malika22

Pagina's : [1] 2 3