Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : CDA wil een wet TEGEN gezichtssluilers

Pagina's : [1] 2

Aboe_AbdulNoor
04-02-2003, 10:14

Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe, Cda-minister Van der Hoeven(onderwijs)gaat met de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). Hoe scholen met dragen van een gezichtsbedekkende sluier moeten omgaan. In de verkiezingsstrijd verklaarde Van der Hoeven nog dat scholen in overleg met de medezeggenschapsraad een verbod op hoofddoeken in het regelement op moeten kunnen nemen.De CGB was daar niet mee eens en stelt dat een verbod op hoofddoeken in strijd is met de geloofsvrijheid en dus in strijd met de gelijke behandeling. Het CDA wil het liefst dat ALLE scholen in Nederland een verbod op een dergelijke sluier in hun gedragsregels op nemen.Mocht het overigens juridisch niet mogelijk zijn om een (NIQAAB,CHADOR)landelijk te verbieden,dan moet er maar een wet gemaakt worden die zulks mogelijk maakt menen de Cristen Democraten(CDA). Namens Stichting Islamitisch Voortgezet Onderwijs laat bestuurslid Naas weten dat er weinig verschil is tussen een gewone hoofddoek en een gezichtssluier.Een verbod op de gezichtssluier ziet hij,net als bij een verbod op het hoofddoek,in strijd met VRIJHEID VAN GODSDIENST! Volgens het Landelijke Bureau ter Bestrijding van Rassendiscriminatie(LBR) is een verbod op sluiers juridisch alleen mogelijk als er functionele gronden voor zijn en het goed gemotiveerd wordt vastgelegd. BRON: ANP :( Trouwens op HUWELIJK & ISLAM staat het ook maar dan met me oude naam JIhadz 21 :zwaai:

roosje22
04-02-2003, 10:27
gaat ze toch niet lukken is in strijd met het verdrag van het Europees verdrag voor de rechten van de mens.... en de grondwet. als ze zoiets willen moeten ze eerst de grondwet aanpassen. Misschien dat het ze wel lukt met die chador die het gehele gezicht bedenkt i.v.m. storing m.b.t. de communicatie misschien dat het ze op die grond wel lukt maar dan moeten ze wel hele goede motivatie hebben aangezien naar mijn mening iemand die gothic make up en kleding ook een storing om communicatief gebied kan opleveren of iemand met piercings en tatoo´s over t gehele gezicht!

kickboxgirl
04-02-2003, 11:05
ja precies ROOSJE die mensen sporen niet een excuus gebruiken om gewoon alles wegtehalen vieze joden alatieffff ik doe neverrr me hoofdoek uit en als ik dat draag dan ook nniet rot op dit is vrij land mag doen wat je wil en dragen wat je wil pffffffffff gezeik mensen zijn echt ziekelijk beslama

roosje22
04-02-2003, 11:35
Origineel gepost door helleau ik vind niet dat ze het moeten verbieden gaat hun niks aan maar ik vind dat die dames ook geen gezichtsluier moeten dragen een hoofddoek is genoeg laten we het niet overdrijven daar ben ik t mee eens want de vrouwen die zo een chador dragen belemmeren alleen henzelf en i.p.v. de bedoeling van een chador dat je juist geen mannelijke aandacht krijgt bereik je juist het tegenover gestelde je krijgt juist heel veel aandacht. Let maar op jezelf, als ik buiten loop en ik zie een vrouw met een chador kijk ik daar naar.... onbewust maar feit blijft dat ze het niet mogen verbieden, dit is immers jouw leven en zolang je niemand kwetst of pijn doet of beledigt vind ik dat je mag dragen wat je wilt. Anders moeten ze ook mini rokjes gaan verbieden dat belemmert namelijk ook de communicatie aangezien mensen dan niet naar je gezicht zullen kijken maar naar andere delen van je lichaam! Ah joh het CDA is gewoon weer stemmen voor zich aan t winnen. En aangezien het dissen van de Islam en alles wat er mee te maken heeft stemmen wint gebruiken ze nu dit. Triest :rolleyes:

lailayoudanni
05-02-2003, 18:50

hoedan ook , ik vind dat je het niet mag verbieden, want dat zou in strijd zijn met de grondwet en ik ga toch ook niet zeggen dat ze geen kruis mogen dragen of geen keppeltje. Het is toch jouw vrijheid om te dragen wat je wilt.

MrHaarlem
05-02-2003, 21:56
Ja Heyoan. Inderdaad je schiet de pijl in de roos. In de grondwet staat dat je recht op godsdienst hebt!!! Als je inderdaad een geloof zou hebben die zou zeggen dat je een petje zou moeten dragen. Dan mag jij dus van die wet een petje dragen dat is nou precies de nut van die wet. Het recht hebben om je godsdienst (welke dan ook ) te belijden hou jij dat wil, zonder iemand anders daarmee te beledigen overigens. Dus dames als jullie vinden dat jullie een chador willen dragen dan moet je dat zeker doen. Het verbieden hiervan is Juridisch onmogelijk (in sommige situaties daargelaten). Als de CDA dit toch door wilt zetten dan moeten we het ook eens hebben over die acceptatieplicht op sommige christelijke scholen...........................

Racheed
06-02-2003, 15:26
Voor alle duidelijkheid iedereen mag zelf weten hoe hij/zij leven indeelt en doet. Maar dan wel binnens huis, als die meiden graag Gezicht sluier willen dragen moeten ze in-iedergeval geen vak kiezen waar je te maken hebben met mensen. Ik ben een voorstander van het verbieden van een gezichtsluier. Willen ze het echt doorzetten dan stel ik voor om eens stage plaats of school in Marokko te gaan lopen, ik denk dat ze negens worden aangenomen, want niemand zit te wachten op een stelletje ninja's die niet gehinderd zijn door kennis. PS; als ze dat willen dragen zonder dat er naar gekeken wordt kunnen ze naar Brabant gaan binnen kort is er carnaval

MrHaarlem
06-02-2003, 15:30
Origineel gepost door Racheed PS; als ze dat willen dragen zonder dat er naar gekeken wordt kunnen ze naar Brabant gaan binnen kort is er carnaval [/B] Rasheed!!!!! Je mag best iets meer respect tonen voor onze zusters. Als iemand een gezichtsluier wil dragen is dat haar volkomen recht en hoef jij ze zeker niet belachelijk te maken

hardtodrive
06-02-2003, 16:01
Origineel gepost door HeyoanTX Je mag geen keppeltje dragen, dus ook geen hoofddoek. Ik vind dat zolang als je ook geen pet mag dragen , je ook geen hoofddoek , keppeltje of wat dan ook mag dragen. Het hoort niet thuis in bepaalde gebouwen en creeert alleen maar onderlinge haat en afstand, de niqaab al helemaal , het dragen van hoofddoeken onderdrukt de vrijheid en stimuleert deze juist niet. Als ze hoofddoeken mogen dragen dan verzin ik ook 1 of ander bizar geloof zo dat ik met een pet in de klas mag gaan zitten. Je zegt het goed. Verzin jij maar een bizzarre geloof. Islam is niet verzonnenen en is helemaal niet bizzar. Dat is is ongelooflijk dom van je. Als meiden hoofdoek of chador willen dragen moeten ze dat zelf weten. Daar heb jij noch jouw minister iets over te zeggen. Geloof regel je niet via een wet of iets dergelijk.

hardtodrive
06-02-2003, 16:07
Origineel gepost door Racheed Voor alle duidelijkheid iedereen mag zelf weten hoe hij/zij leven indeelt en doet. Maar dan wel binnens huis, als die meiden graag Gezicht sluier willen dragen moeten ze in-iedergeval geen vak kiezen waar je te maken hebben met mensen. Ik ben een voorstander van het verbieden van een gezichtsluier. Willen ze het echt doorzetten dan stel ik voor om eens stage plaats of school in Marokko te gaan lopen, ik denk dat ze negens worden aangenomen, want niemand zit te wachten op een stelletje ninja's die niet gehinderd zijn door kennis. PS; als ze dat willen dragen zonder dat er naar gekeken wordt kunnen ze naar Brabant gaan binnen kort is er carnaval Je doet je naam geen eer aan op deze manier. Je moet in de joden wijk gaan lopen en zien hoe joden erbij lopen. Waarom worden deze niet aangesproken op hun kledingsdracht. Waarom worden mensen die half naakt op straat lopen niet op hun naaktheid aangesproken. Waar trek je een lijn. Wat mag wel en wat mag niet. Of heeft het puur met islam te maken.

Racheed
06-02-2003, 21:07
Maar die naakte mensen , gaan niet naakt naar school, en wat betreft joden daar heb je wel gelijk in maar het gaat niet om de sluier het gaat om gezicht sluier, dat heeft niks te maken met geloof,. zoals ik al eerder heb gezegd! ze moeten een in Marokko zo naar school gaan dan worden ze echt wel verwijderd. Ze moeten gewoon normaal doen. een plekje in de paradijs hangt niet alleen af van die ninja pakjes. was dat maar zo dan ging ik dat ook doen maar dat is niet zo.

Moonshine
07-02-2003, 01:12
Weetje wat ik een keer zou willen doen.....met een niqab naar school gaan........en dan kijken of ik duidelijk over kom bij mijn docenten zonder gezichtsuitdrukkingen...maar alleen met woorden en bewegingen........maar ik hoor hier dat ze niet moeten overdrijven met die niqab...maar is het niet aan hun om dat te beslissen.....en zouden we eigenlijk niet met een meid moeten praten die een niqab draagt......dat zou een stukke beter zijn denk ik...want met vooroordelen kom je nergens.....bye bye

Zelfkritiek
07-02-2003, 01:37
Origineel gepost door Moonshine Weetje wat ik een keer zou willen doen.....met een niqab naar school gaan........en dan kijken of ik duidelijk over kom bij mijn docenten zonder gezichtsuitdrukkingen...maar alleen met woorden en bewegingen........maar ik hoor hier dat ze niet moeten overdrijven met die niqab...maar is het niet aan hun om dat te beslissen.....en zouden we eigenlijk niet met een meid moeten praten die een niqab draagt......dat zou een stukke beter zijn denk ik...want met vooroordelen kom je nergens.....bye bye Ik zit niet meer op school. Maar als ik in de klas zou zitten met iemand die een niqab draagt, dan zou ik zelf met een bivakmuts op in de klas gaan zitten. Als de school het dragen van een niqab okee vindt, dan zouden ze mijn bivakmuts ook moeten accepteren! Nee, waar het hier om gaat is eigenlijk vrij simpel. Er staat namelijk al heel in de Nederlandse wet dat het verboden is het gezicht te verbergen, zoals het geval is met een bivakmuts of niqab. Ontheffingen hierop zijn van kracht in uitzonderlijke gevallen, zoals voor een carnaval-optocht. Of als het 20 graden vriest, dan bescherm je je gezicht met een bivakmuts. En naast het verbod in de wet, is er het feit dat een complete bedekking van het gezicht asociaal is. Een teken dat je schijt hebt aan de mensen om je heen en al helemaal niet de intentie hebt met hen te communiceren. Tenslotte denk ik te kunnen constateren dat het voor deze meiden niet in eerste instantie een religieuze uiting is, maar eerder een puberale methode om zich af te zetten tegen het establishment. Vergelijkbaar met de populaire gothic of skater look van veel jongeren. Kent iemand 30+ vrouwen in Nederland die een niqab dragen? Of een gothic danwel skater outfit? Precies...

ithran
07-02-2003, 02:11
Origineel gepost door Zelfkritiek Ik zit niet meer op school. Maar als ik in de klas zou zitten met iemand die een niqab draagt, dan zou ik zelf met een bivakmuts op in de klas gaan zitten. Als de school het dragen van een niqab okee vindt, dan zouden ze mijn bivakmuts ook moeten accepteren! Nee, waar het hier om gaat is eigenlijk vrij simpel. Er staat namelijk al heel in de Nederlandse wet dat het verboden is het gezicht te verbergen, zoals het geval is met een bivakmuts of niqab. Ontheffingen hierop zijn van kracht in uitzonderlijke gevallen, zoals voor een carnaval-optocht. Of als het 20 graden vriest, dan bescherm je je gezicht met een bivakmuts. En naast het verbod in de wet, is er het feit dat een complete bedekking van het gezicht asociaal is. Een teken dat je schijt hebt aan de mensen om je heen en al helemaal niet de intentie hebt met hen te communiceren. Tenslotte denk ik te kunnen constateren dat het voor deze meiden niet in eerste instantie een religieuze uiting is, maar eerder een puberale methode om zich af te zetten tegen het establishment. Vergelijkbaar met de populaire gothic of skater look van veel jongeren. Kent iemand 30+ vrouwen in Nederland die een niqab dragen? Of een gothic danwel skater outfit? Precies... Er zijn heel veel 30+vrouwen die een niqab dragen in Nederland ook Nederlandse moslimvrouwen trouwens. Ik zie eerlijk gezegd de ophef en het probleem niet. Ik hoor nooit iemand over meiden die een gescheurde broek dragen(dat is pas asociaal),o nee dan word er gezegd dat ze mag dragen wat ze wil. Ik ben trots op meisjes die op deze manier een teken geven dat ze in ieder geval niet met jongens willen communiceren. Geweldig. Dat moeten er meer doen. Ooit zullen jullie ook weten.

Zelfkritiek
07-02-2003, 09:49

Origineel gepost door ithran Er zijn heel veel 30+vrouwen die een niqab dragen in Nederland ook Nederlandse moslimvrouwen trouwens. Ik zie eerlijk gezegd de ophef en het probleem niet. Ik hoor nooit iemand over meiden die een gescheurde broek dragen(dat is pas asociaal),o nee dan word er gezegd dat ze mag dragen wat ze wil. Ik ben trots op meisjes die op deze manier een teken geven dat ze in ieder geval niet met jongens willen communiceren. Geweldig. Dat moeten er meer doen. Ooit zullen jullie ook weten. Vrouwen die niet mogen communiceren met jongens... Ja hoor, daar hebben we weer zo'n achterblijver die blijft hangen in zijn uitstervende machocultuur... Voor vrouwen is het enige recht het aanrecht, zo zie jij het zeker? Inderaad, 100% achterlijk, zoals wijlen Pim het al zei... En hoe kun je een gescheurde broek nou in hemelsnaam vergelijken met een bivakmuts of niqab? De gescheurde broek was een modeverschijnsel uit de begindagen van Madonna. De wijde broekspijpen een modeverschijnsel van de jaren '70. Enzovoort. Het verbergen van het gezicht is verboden volgens de Nederlandse wet. En het maakt niet uit hoeveel achterlijke geitenneukers er hier rondlopen, dat zal nooit veranderen in dit land. Dus... Ik zou zeggen, ga terug naar de grot in de Atlas waar je vandaan komt! :zwaai:

Pagina's : [1] 2